abonnement Unibet Coolblue
pi_206203996
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:18 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Omdat inkomen geen goede graadmeter is voor in hoeverre hogere energiekosten iemand in de financiële problemen kunnen laten komen. Het is de verhouding inkomen - vaste lasten die al dan niet voor knel zorgt. Als je een slecht geïsoleerd huis duur huurt in de vrije sector is je besteedbare inkomen niet per se hoger dan iemand met een laag inkomen.

In de politiek zelf heerst ook nog altijd het waanidee dat inkomen en toeslagen die daarmee samenhangen (en of je niet te duur huurt) nog altijd een goede graadmeter zijn.

[ twitter ]
Rutte snapt niet dat de vrouw uit het voorbeeld helemaal geen zorg- en huurtoeslag kan aanvragen. Hij heeft geen idee hoe zijn bestuur het afgelopen decennium is uitgepakt voor de gewone man. En dat geldt voor de gehele huidige coalitie.
Ik snap best dat er altijd wel een schrijnend geval te vinden is, maar we leven in een van de rijkste landen ter wereld en als ik de pers moet geloven kan de helft niet meer rondkomen.

Daar klopt ook iets niet meer.

In de gesprekken die ik voer blijkt vooral dat mensen gewoon totaal niet bereid zijn om te minderen. En dat is niet alleen maar omdat het niet kan. De helft van Nederland heeft overgewicht, dus doet (op een uitzondering na die vanwege ziekte overgewicht heeft) aan overconsumptie. Daar valt dus wat te besparen. Voor de ander zijn het de huisdieren, roken, het kratje bier in de week, minimaal 3 streamingsdiensten, of weet ik wat.

Het is ook gewoon een rare vraag aan Rutte. Er wordt godbetere het tientallen miljarden uitgestrooid en nog lopen mensen te zeiken dat de overheid niets doet en hen niet begrijpt.

Zou het niet eens zo kunnen zijn dat heel veel mensen de economische realiteit niet willen accepteren?
pi_206204005
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoezo alles failliet? Voor heel veel mensen komt er nu weer 380 euro bij op de grote hoop.

Geldstrooierij van de regering kent geen grenzen momenteel. Komen er verkiezingen aan ofzo?
De overheid kennende, zal er wel een addertje onder het gras zitten, jij hoeft je dus geen zorgen te maken.
pi_206204056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:38 schreef torentje het volgende:

[..]
De overheid kennende, zal er wel een addertje onder het gras zitten, jij hoeft je dus geen zorgen te maken.
Ik hoef mij geen zorgen te maken omdat ik op de momenten dat ik financieel aan de grond zat niet vroeg aan de overheid of ze mij wilden helpen, maar ik mijzelf uit de ellende heb weten te knokken.
pi_206204117
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoef mij geen zorgen te maken omdat ik op de momenten dat ik financieel aan de grond zat niet vroeg aan de overheid of ze mij wilden helpen, maar ik mijzelf uit de ellende heb weten te knokken.
Als minimuminkomens hetzelfde netwerk als jou hadden gehad, konden die waarschijnlijk ook zorgeloos leven.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:49:08 #155
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_206204146
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:05 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Het probleem is te weinig gas, een prijsplafond lost dat niet op. Meer productie wel.
Boeie man, volgens Rutte heeft de staat pakhuizen vol geld. Geld moet rollen ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206204161
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
Eh, ik betaal 109 euro per maand, als ik er 190 terugkrijg dan krijg ik geld toe wat ik helemaal niet nodig heb.

Vind ik persoonlijk niet nodig.
Kan je eventueel ook aan de voedselbank geven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:50:35 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206204168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoef mij geen zorgen te maken omdat ik op de momenten dat ik financieel aan de grond zat niet vroeg aan de overheid of ze mij wilden helpen, maar ik mijzelf uit de ellende heb weten te knokken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206204198
En wat als je een maandtermijn hebt van ¤ 60-80? Dan wordt dit gewoon met de jaarafrekening verrekend?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:53:15 #159
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_206204219
Ik ben er blij mee en dankbaar voor en had van mijn part wel iets meer mogen zijn.

Ik verwacht namelijk een gepeperde rekening in november en vooral december. Ik woon in een oud tochtig huis en stook op gas. Met de kachel op max 19 graden is de rekening al niet te betalen namelijk. Dit zal de pijn iets verzachten.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_206204290
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Als minimuminkomens hetzelfde netwerk als jou hadden gehad, konden die waarschijnlijk ook zorgeloos leven.
Dat netwerk is niet uit de lucht komen vallen. Maar ik heb het niet over de meest kwetsbaren. Ik heb het erover dat heel erg veel mensen direct naar de overheid kijken als het ineens niet meer gaat zoals eerst.

Daar moeten we echt vanaf hoor. De overheid kan niet blijven bijpassen. Het gaat nu al om hele hoge bedragen.
pi_206204316
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat stel jij voor? Half Nederland aan het geldinfuus?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:00:46 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206204348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat stel jij voor? Half Nederland aan het geldinfuus?
Neu, maar ik besef me wel dat niet iedereen in de positie is om er wat beters van te maken. Daar reageerde ik meer op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206204388
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat stel jij voor? Half Nederland aan het geldinfuus?
Er zijn miljoenen mensen in loondienst met een CAO, de bedrijven moeten hun mensen gewoon eens fatsoenlijk gaan betalen, zeker gezien de winsten die er gemaakt worden. En het zijn juist die mensen, ik chargeer even, die tussen wal en schip vallen, ook al dankzij dat vermaledijde toeslagsysteem, dáár moet je vanaf.
Het is koud, het is guur....
pi_206204446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Neu, maar ik besef me wel dat niet iedereen in de positie is om er wat beters van te maken. Daar reageerde ik meer op.
Maar dan heb je mijn boodschap niet begrepen
pi_206204456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:18 schreef Stepperoller het volgende:

Rutte snapt niet dat de vrouw uit het voorbeeld helemaal geen zorg- en huurtoeslag kan aanvragen. Hij heeft geen idee hoe zijn bestuur het afgelopen decennium is uitgepakt voor de gewone man. En dat geldt voor de gehele huidige coalitie.
Spijker op de kop.
Politiek en landsbestuur staan volledig met de rug naar de samenleving en hebben geen idee van wat er speelt. ("Wie zijn die mensen?")

Vind overigens dat ze dit (bij toeval?) best aardig gedaan hebben. Komt het ook eens een keer terecht bij de grote groep die zijn eigen broek op houdt en daarvoor vaak alle zeilen bij moet zetten.
Gratis geld voor de netto-ontvangers heb ik de buik inmiddels wel vol van.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_206204460
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:02 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er zijn miljoenen mensen in loondienst met een CAO, de bedrijven moeten hun mensen gewoon eens fatsoenlijk gaan betalen, zeker gezien de winsten die er gemaakt worden. En het zijn juist die mensen, ik chargeer even, die tussen wal en schip vallen, ook al dankzij dat vermaledijde toeslagsysteem, dáár moet je vanaf.
Dat in Nederland de lonen laag zijn is natuurlijk ook een enorme fabel. Kijk eens een keer over de grens zou ik zeggen.
pi_206204958
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:28 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Nou ja, "gratis". Linksom of rechtsom betaal je het gewoon zelf: is het niet via de belasting dan wel via inflatie.

Het systeem is stuk maar niemand weet hoe het te repareren.
Neeeeeeeee, gewoon gratis joh. Echt waar ;)
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:32:08 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206205090
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:23 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Je moet niks maar het is wel aan te raden.
Het is heel goed te doen, zeker als alleenstaande.
Tot je in een stokoude woning zit en/of zo'n kekke loftwoning of woning met halve verdiepingen met trapjes ertussen (ff naam kwijt) of een woning met entresol etc. ZONDER dat het een "0 op de meter-woning is en/of je noodgedwongen vastzit aan het warmtenet/stadsverwarming... Om maar wat te noemen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206205214
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat netwerk is niet uit de lucht komen vallen. Maar ik heb het niet over de meest kwetsbaren. Ik heb het erover dat heel erg veel mensen direct naar de overheid kijken als het ineens niet meer gaat zoals eerst.

Daar moeten we echt vanaf hoor. De overheid kan niet blijven bijpassen. Het gaat nu al om hele hoge bedragen.
De overheid int en beheert toch de belastinggelden?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:38:53 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206205272
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Goeie vraag wel... kan ook zijn dat men dat gaat verrekenen met je jaarafrekening... zou wel wat krom zijn als die afrekening ergens in 2023 komt...
Dat hebben veel mensen ook al met de energiekostencompensatie van eerder dit jaar: wordt pas verrekend bij de jaarafrekening.

Al ken ik ook wel mensen waarbij de energieleverancier het termijnbedrag aanpast als gevolg vd die compensatie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206205285
Ik snap niet dat dit weer naar ieder huishouden moet. In de slecht geisoleerde (sociale) huurwoning, dan snap ik het. Mijn ouders in hun 0 op de meter huis waar ze jaarlijks geld terugkrijgen en een goed inkomen hebben, heel wat minder.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:40:20 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206205311
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dat prijsplafond gas ¤1.45 en stroom ¤0.40 is dat inclusief alles? Of komt de rest van die onzin transport, belasting,etc er nog bij?
Komt er nog bij uiteraard. Prijsplafond gaat puur over het tarief voor stroom/gas/warmte
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:42:36 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206205375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet dat dit weer naar ieder huishouden moet. In de slecht geisoleerde (sociale) huurwoning, dan snap ik het. Mijn ouders in hun 0 op de meter huis waar ze jaarlijks geld terugkrijgen en een goed inkomen hebben, heel wat minder.
Dat is omdat ze mensen in nov/dec al willen compenseren. Terwijl sort of "op maat" pas praktisch realiseerbaar is per januari
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:44:02 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206205419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Incl alles.
Nee
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206205427
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is omdat ze mensen in nov/dec al willen compenseren. Terwijl sort of "op maat" pas praktisch realiseerbaar is per januari
Ze hebben van iedereen de belastingaangifte en met het bouwjaar van een huis kom je al een heel end.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:46:43 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206205504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze hebben van iedereen de belastingaangifte en met het bouwjaar van een huis kom je al een heel end.
Wat begrijp je niet?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206205625
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee
Nee, mijnheer voor jou.

Maar wat komt er volgens jou dan nog bij?
pi_206205648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze hebben van iedereen de belastingaangifte en met het bouwjaar van een huis kom je al een heel end.
Dat kunnen de systemen van de belastingdienst niet aan, ze zijn al 6 jaar bezig daar om te arriveren in de 21ste eeuw. :')
Het is koud, het is guur....
pi_206205675
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet?
Dat Rutte voor de zoveelste keer met enorm veel geld smijt vanwege uitstelgedrag en een decennium van stelselmatig het ambtenarenapparaat verneuken en het maar ok gevonden wordt. Het is niet alsof die hoge gasrekening pas deze maand een risico gevonden is. Dit zat er al vanaf februari aan te komen.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:55:02 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206205730
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, mijnheer voor jou.

Maar wat komt er volgens jou dan nog bij?
Je meneert maar een eind op..

Maar omdat ik netjes ben opgevoed:
Vastrecht
Meetkosten
Etc
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206205762
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat Rutte voor de zoveelste keer met enorm veel geld smijt vanwege uitstelgedrag en een decennium van stelselmatig het ambtenarenapparaat verneuken en het maar ok gevonden wordt. Het is niet alsof die hoge gasrekening pas deze maand een risico gevonden is. Dit zat er al vanaf februari aan te komen.
Eigenlijk al veel eerder.

Beetje hetzelfde als met het elektriciteitsnetwerk. Plannen maken om Nederland van het gas af te krijgen waren belangrijk, want dat kun je twitteren. Het netwerk future proof maken, is echter niet sexy.
pi_206205794
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:51 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
In november en december krijgen alle kleinverbruikers 190 euro per maand aan compensatie, zegt het kabinet. Dat zal ook via de energiebedrijven worden uitgevoerd. Wie een lagere energierekening heeft, krijgt evengoed 190 euro.

https://nos.nl/artikel/24(...)-korting-op-rekening
Ik zit me echt zo erg de schijtzenuwen te maken over mijn energie-kosten.

Ben zo erg bang dat ik met ¤240 p/m zo erg veel bij moet betalen. Contract sinds afgelopen juni.

Maar heb ¤1100 energie-toeslag gekregen voor 2022 en dan dit er nog bij.

In vorige huis betaalde ik iets van ¤50 p/m
Maar had ik wel stadsverwarming van ¤80/90

Van allebei kreeg ik steeds honderden euro's terug.

Volgens mij overleef ik deze winter het financieel _O_
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206205815
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:51 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat kunnen de systemen van de belastingdienst niet aan, ze zijn al 6 jaar bezig daar om te arriveren in de 21ste eeuw. :')
Dan laat je die erbuiten. Gemeentes weten precies welke woningen kut geïsoleerd zijn. Had hen 3 maanden geleden aangesproken. Als er wat mensen tussen zitten die hun D label woningen in de tussentijd hebben geïsoleerd: good for them.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:02:01 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206205858
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat Rutte voor de zoveelste keer met enorm veel geld smijt vanwege uitstelgedrag en een decennium van stelselmatig het ambtenarenapparaat verneuken en het maar ok gevonden wordt. Het is niet alsof die hoge gasrekening pas deze maand een risico gevonden is. Dit zat er al vanaf februari aan te komen.
Voor 2 maanden. Omdat ze zien dat de nood bij sommigen hoog is.

Nee, geen Rutte-fan hier. Nog nooit VVD gestemd.

Verder is jouw idee sowieso onhaalbaar. De basisregistratie voor het bouwjaar is de BAG. Maar de BAG doet niet aan renovatiejaren, alleen aan oorspronkelijke bouwjaren. En zelf in extreme gevallen (alleen buitenmuren overeind gebleven en zelfs de fundering niet) blijft het bouwjaar het oorspronkelijke bouwjaar.

Dus dat zou óók oneerlijk zijn. Verderhebben ze bij de Belastingdienst dienst noch de tijd noch de middelen (gezien hun verouderde systemen) om dat allemaal op te tuigen vóór 1 november. Overgigens denk ik dat er ook maar weinig echte bedrijven dat in zo'n kort tijdsbestek voor elkaar kunnen krijgen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206205881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eigenlijk al veel eerder.

Beetje hetzelfde als met het elektriciteitsnetwerk. Plannen maken om Nederland van het gas af te krijgen waren belangrijk, want dat kun je twitteren. Het netwerk future proof maken, is echter niet sexy.
Heb mijn scriptie over energie gedaan. Dit wisten netbeheerders, gemeentes en provincies 10 jaar geleden al. Had niet gesproken met de rijksoverheid, maar kan mij niet voorstellen dat die het wel hadden gemist.
pi_206205942
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je meneert maar een eind op..

Maar omdat ik netjes ben opgevoed:
Vastrecht
Meetkosten
Etc
Je hebt wat moeite met een grap te herkennen merk ik.

Maar hoe dan ook: die dingen horen niet bij de variabele kosten. En daar werd naar gevraagd. Het is dus incl. BTW, ODE en energiebelasting.

Mevrouw. ;)
pi_206205959
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:25 schreef skrn het volgende:
Wéér gratis geld.
Niet voor alleen de paupers gelukkig
pi_206205991
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Voor 2 maanden. Omdat ze zien dat de nood bij sommigen hoog is.

Nee, geen Rutte-fan hier. Nog nooit VVD gestemd.

Verder is jouw idee sowieso onhaalbaar. De basisregistratie voor het bouwjaar is de BAG. Maar de BAG doet niet aan renovatiejaren, alleen aan oorspronkelijke bouwjaren. En zelf in extreme gevallen (alleen buitenmuren overeind gebleven en zelfs de fundering niet) blijft het bouwjaar het oorspronkelijke bouwjaar.

Dus dat zou óók oneerlijk zijn. Verderhebben ze bij de Belastingdienst dienst noch de tijd noch de middelen (gezien hun verouderde systemen) om dat allemaal op te tuigen vóór 1 november. Overgigens denk ik dat er ook maar weinig echte bedrijven dat in zo'n kort tijdsbestek voor elkaar kunnen krijgen.
Dus de reden dat het niet kan is uitstelgedrag, want dit zat er al het hele jaar aan te komen, het verneuken van het ambtenarenapparaat en het vermijden van de zure afgunst der Nederlander. Als jij je woning helemaal hebt laten renoveren, dan mag je van mij lekker die pegels pakken.
pi_206206042
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb mijn scriptie over energie gedaan. Dit wisten netbeheerders, gemeentes en provincies 10 jaar geleden al. Had niet gesproken met de rijksoverheid, maar kan mij niet voorstellen dat die het wel hadden gemist.
Ik wist het ook. Op het Tesla forum kwam het geregeld langs bijvoorbeeld.

Dus het kan niet dat de rijksoverheid het niet wist. Korte termijn is waar je op wordt gekozen. ;)
pi_206206092
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:35 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Bedoelde idd teruggave van 130 per maand. Haha wat een regeling.
Ik vroeg me datzelfde dus ook al af. Ik heb ook nog een vast contract lopen tot ergens medio maart of april 2024. Als dat werkelijk klopt lach ik me kapot met de afrekening in het eerste kwartaal van volgend jaar _O-!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:17:18 #191
862 Arcee
Look closer
pi_206206193
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Komt er nog bij uiteraard. Prijsplafond gaat puur over het tarief voor stroom/gas/warmte
Maar is wel inclusief belastingen.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:19:15 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206206227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:17 schreef Arcee het volgende:

[..]
Maar is wel inclusief belastingen.
Niet inclusief vastrecht en meettarief etc
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206206282
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:06 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Niet voor alleen de paupers gelukkig
In die zin had ik liever een algemene korting op de belasting gezien dan specifiek op de energierekening. Hoewel je daarmee niet zo direct mensen dat geld geeft is dat wel oneigenlijk. De heffingskorting anders ook maar doen via de energierekening of zullen we dat via het water regelen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:25:20 #194
862 Arcee
Look closer
pi_206206395
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet inclusief vastrecht en meettarief etc
Het is inclusief alles wat op je jaarrekening op basis van je kWh berekend wordt.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:27:19 #195
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_206206444
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:20 schreef PS. het volgende:

[..]
Dat bepaal jij niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:25 schreef Arcee het volgende:

[..]
Het is inclusief alles wat op je jaarrekening op basis van je kWh berekend wordt.
Die twee dus niet, want die zijn niet afhankelijk van het verbruik.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_206206587
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:12 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Ik vroeg me datzelfde dus ook al af. Ik heb ook nog een vast contract lopen tot ergens medio maart of april 2024. Als dat werkelijk klopt lach ik me kapot met de afrekening in het eerste kwartaal van volgend jaar _O-!
Zo moeilijk is het toch niet. Het wordt gewoon van je maandbedrag afgehaald. Betaal je 100 euro per maand. Krijg je nu dus 90 euro terug in november en december.

En op de jaarafrekening zie je deze bedragen als uitbetaalde verrekening weer terug.
pi_206206719
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]
[..]
Die twee dus niet, want die zijn niet afhankelijk van het verbruik.
Nee, maar als je werkelijk denkt dat de kuubprijs inclusief vastrecht is, dan wordt het ook wel tijd om te leren rekenen…
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:39:57 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206206739
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar als je werkelijk denkt dat de kuubprijs inclusief vastrecht is, dan wordt het ook wel tijd om te leren rekenen…
Kennelijk zijn er genoeg mensen die dat denken.. :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206206775
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 18:42 schreef Sorella het volgende:
Oja, en onze jaarafrekening wordt begin december uitbetaald dus dan zouden wij 190 euro krijgen en de andere 190 euro in december 2023 ?
Je leest het verkeerd. Het is ¤190,- per maand wat je uiteindelijk terug krijgt/gecompenseerd gaat krijgen.

Dat zijn dus ¤2280,- na 12 maanden wat je gecrediteerd krijgt.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:40:51 #200
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_206206776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 22:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, maar als je werkelijk denkt dat de kuubprijs inclusief vastrecht is, dan wordt het ook wel tijd om te leren rekenen…
Ik denk dat niet, maar diegenen waar ik op reageer :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')