De drie mensen die ik kende die regelmatig in China zaten voor werk zijn van baan veranderd want die willen echt niet meer naar China toe nowadaysquote:Op woensdag 5 oktober 2022 07:29 schreef Noek het volgende:
Ik ken trouwens iemand die nu in quarantaine zit in China. 10 dagen bij aankomst.
Tickets gingen vanaf 6000 al snel naar 13.000 euro. Dit is een ontmoedigingsbeleid. Alsof je voor je lol naar zo'n land gaat. Alleen Marion is daarvoor te porren.
Mijn vriendin werkt ook (als één van de weinigen fulltime) in een kdv. Ik kan haar verhalen over het werk, de leiding en haar collega's niet meer aanhoren omdat het me mateloos irriteert. Ik kan er met m'n verstand niet bij dat ze in een branche wil blijven werken waar luiheid, ziekte faken enz. aan de orde van de dag zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 08:15 schreef dick_laurent het volgende:
Je weet dat de rona weer in de maand zit als iedereen zich met de bosjes 'ziek' gaat melden op de kinderopvang.
Vrouwlief is daar locatiemanager en min of meer vanaf vorige week gaat standaard rond 07:30 haar telefoon af met een medewerkster die zich "echt te ziek en zwak voelt om te komen werken".
Meanwhile heeft vrouwlief zelf ook knallende koppijn en voelt zich gesloopt, maar ze gaat wel mooi door en strijdt dagelijks om de roosters gevuld te krijgen. Bikkel is het.
Ohja en ik heb gister een spiertje in m'n nek verrekt toen ik ging zitten... Echt heel kut. Denk dat ik maar thuis blijf vandaag.
Corred door de schoonmoedervariantquote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Oja, we kunnen weer de coronakaart trekken. Die joker ga ik dit jaar ook weer even inzetten, ik denk zo rond de feestdagen.
Holy shit gast, wat je zegt is 1 op 1 ZO herkenbaar!quote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt ook (als één van de weinigen fulltime) in een kdv. Ik kan haar verhalen over het werk, de leiding en haar collega's niet meer aanhoren omdat het me mateloos irriteert. Ik kan er met m'n verstand niet bij dat ze in een branche wil blijven werken waar luiheid, ziekte faken enz. aan de orde van de dag zijn.
Pay peanuts, get monkeysquote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Holy shit gast, wat je zegt is 1 op 1 ZO herkenbaar!![]()
Letterlijk, precies dat. Elke dag komt ze thuis over wat een mega chaos het wel weer niet was, hoe X en X en X medewerkster aan het bitchen was en/of niet zich aan de afspraken hield, of domweg niet kwam opdagen.
Ik reageer er inmiddels ook mega cynisch op ja, zo van "goh lieverd, was het weer een hel van pijn en ellende vandaag?"
Deels waar, al is het salaris van een pedagogisch medewerker volgens mij ook weer niet het minimum van het minimum voor zover ik heb kunnen beoordelen. En het is gewoon echt opvallend hoeveel pipo's in die branche werken die er een potje van maken en zich bij elke scheet ziek over "overwerkt" afmelden.quote:
Dat is op zich in hele delen van het onderwijs en de zorg hetzelfdequote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Deels waar, al is het salaris van een pedagogisch medewerker volgens mij ook weer niet het minimum van het minimum voor zover ik heb kunnen beoordelen. En het is gewoon echt opvallend hoeveel pipo's in die branche werken die er een potje van maken en zich bij elke scheet ziek over "overwerkt" afmelden.
Maar goed, offtopic.
Mijn vierde dosis gisteren gehaald. Had deze keer een normaal persoon, niets van gevoeld en nu enkel een beetje stijve schouder. Vorige keer was het een kerel die voor en na de spuit m'n schouder "masseerde" (er meerdere keren flink in kneep). Toen voelde ik de spuit wel, en de dag erna veel last van gehad.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 09:45 schreef Mrmime het volgende:
Vanmiddag vaccinatie nr. 4 ophalen. Werk in een ziekenhuis en de aantallen besmettingen lopen echt wel rap op. Zowel onder patiënten als personeel. We zullen zien wat er komt.
Er onder staat een interessanter artikel. Hoe je de love handles die van de zomer zijn opgebouwd door alle bbq's en feesten weer kwijt raakt.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:41 schreef RipCity het volgende:
België al weer in paniek.
Corona-experts over de herfstgolf: “Met dit aantal ziekenhuisopnames zijn we eigenlijk al op weg naar code rood:
https://www.hln.be/medisc(...)-code-rood~acadf797/
Jaaaaaaaa daar is ze weerquote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:41 schreef RipCity het volgende:
Corona-experts over de herfstgolf: “Met dit aantal ziekenhuisopnames zijn we eigenlijk al op weg naar code rood:
Ik neem aan dat het antwoord op die belangwekkende vraag is: door long covid te krijgen?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Er onder staat een interessanter artikel. Hoe je de love handles die van de zomer zijn opgebouwd door alle bbq's en feesten weer kwijt raakt.
Het stijgt wel flink. Op maandag 19 september lagen er 684 in het ziekenhuis. Twee weken later (maandag 3 oktober) waren het er 1294. Anderzijds, als je vergelijkt met de eerste pieken, toen lagen er ruim 1400 op IC. Momenteel slechts 74.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:41 schreef RipCity het volgende:
En daar is het toch voornamelijk om te doen: de IC? Dat gaat dus kennelijk vooralsnog helemaal prima.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het stijgt wel flink. Op maandag 19 september lagen er 684 in het ziekenhuis. Twee weken later (maandag 3 oktober) waren het er 1294. Anderzijds, als je vergelijkt met de eerste pieken, toen lagen er ruim 1400 op IC. Momenteel slechts 74.
https://datastudio.google(...)9173148ab/page/ZwmOB
PeRsOnEeLsTeKoRtEnquote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En daar is het toch voornamelijk om te doen: de IC? Dat gaat dus kennelijk vooralsnog helemaal prima.
500 kcal minder eten dan je dagelijks verbrandt en een beetje cardio doen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 10:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Er onder staat een interessanter artikel. Hoe je de love handles die van de zomer zijn opgebouwd door alle bbq's en feesten weer kwijt raakt.
En hoe is dat enigszins een reactie op mijn post?quote:
Zullen we deze adviezen en gesprekken elders doen?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 11:10 schreef Oriente het volgende:
[..]
500 kcal minder eten dan je dagelijks verbrandt en een beetje cardio doen.
Einde bericht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |