Daar kwam ik ook pas laat achterquote:Op zondag 13 november 2022 14:46 schreef mschol het volgende:
dat ibuprofen niet een veel sterkere versie van paracetamol is en daadwerkelijk een "ander" doel dient (ontstekingremmend)![]()
het verschil viel mij op vooral omdat ik om mij heen mensen hoor die maar gewoon ibuprofen ipv paracetamol nemen, dus dat was ik gaan googlen..quote:Op zondag 13 november 2022 16:45 schreef Clubsoda het volgende:
Het is een andere categorie geneesmiddelen. Ibuprofen is een NSAID, net als bijvoorbeeld naproxen. Paracetamol niet. Paracetamol is overigens ook niet hetzelfde als een 'asperientje', wat veel mensen wel zo gebruiken.
Het merk heet inderdaad Kinder, maar dat is gewoon Duits voor kinderen. De chocolade (het productontwerp) is wel degelijk gericht op kinderen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 02:38 schreef Inbox het volgende:
Dat Kinderchocolade niet zo heet omdat het gericht op kinderen was maar dat het merk Kinder is.
Ik heb nog nooit echt zo'n gevoel gehad van "Oh ja, nu voel ik me iets beter!" van paracetamol of ibuprofen.quote:Op zondag 13 november 2022 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
Voor sommige mensen werkt bij sommige kwalen paracetamol onvoldoende. Dan heeft het niet veel nut die stap ook nog te nemen.
Ik heb het idee dat het voor mij beter werkt dan paracetamolquote:
Bij werkt paracetamol voor geen meter, en Ibuprofen werkt uitstekend. Bij mijn man zelfs beter dan Morfine.quote:Op zondag 13 november 2022 19:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het voor mij beter werkt dan paracetamol
Het is een Italiaans merk (Ferrero) en is idd gericht op kinderen, veel melk want melk is gezond. Net als Nimm2 zuurtjes met wat vitamine C.quote:Op zondag 13 november 2022 17:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het merk heet inderdaad Kinder, maar dat is gewoon Duits voor kinderen. De chocolade (het productontwerp) is wel degelijk gericht op kinderen.
Nimm2 is dan weer dat je er twee moet nemen om aan die vitamines te komenquote:Op zondag 13 november 2022 19:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is een Italiaans merk (Ferrero) en is idd gericht op kinderen, veel melk want melk is gezond. Net als Nimm2 zuurtjes met wat vitamine C.
Super Mario Brosquote:Op zondag 13 november 2022 22:54 schreef Farenji het volgende:
Als klein jochie was ik een tijdje fan van een of ander glad bandje dat "bros" heette. Ik dacht toen meer aan de gelijknamige chocola met bubbels ofzo, want pas onlangs viel het kwartje pas dat de twee frontmannen hoogstwaarschijnlijk broers van elkaar waren.
Opmerkelijk, die Dr. Pepper-analyse! Mijn man en zoon drinken dat regelmatig en ik koop het (i.p.v. coca-cola) met een schuldgevoel voor ze omdat het zo 'slecht' is.quote:Op zondag 13 november 2022 23:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Super Mario Bros
Nadat iemand het drankje Dr. Pepper online analyseerde eigenlijk pas ontdekt dat het helemaal niet zoet is en de smaak meer een illusie geeft.
330ml Coca Cola - 35 gram suiker
330ml Dr Pepper - 16 gram
Zelfs in Appelsap zit meer.
Klopt, opmerkelijk is ook dat de light versie ook niet echt anders schijnt (drink het zelf niet) te smaken omdat er niet zoveel gekort hoeft te worden op suiker.quote:Op maandag 14 november 2022 09:28 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Opmerkelijk, die Dr. Pepper-analyse! Mijn man en zoon drinken dat regelmatig en ik koop het (i.p.v. coca-cola) met een schuldgevoel voor ze omdat het zo 'slecht' is.
Maar dat valt dus kennelijk wel mee!
Ik neem ibuprofen steeds bij spierpijn (bij een verrekking, stijfheid ...). Ooit enkele dagen met een stijve nek rondgelopen, toen ik de vierde dag wakker werd was de pijn zo erg dat ik m'n hoofd niet kon optillen. Pas na een uur erin geslaagd om uit bed te komen, dan naar de dichtsbijzijnde dokterspraktijk gewandeld. Ik was ervan overtuigd dat er iets ernstigs mis was, geknelde zenuw, hersenvliesonsteking of iets dergelijks, maar bleek niet meer dan een stijve nek te zijn. Een week lang piroxicam moeten slikken voordat het helemaal over was.quote:Op zondag 13 november 2022 18:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit echt zo'n gevoel gehad van "Oh ja, nu voel ik me iets beter!" van paracetamol of ibuprofen.
Dr Pepper is gewoon deels gezoet met zoetstoffen. Coca Cola (nog) niet maar Fanta bijvoorbeeld wel en heeft ongeveer evenveel suikers als Dr Pepper.quote:Op zondag 13 november 2022 23:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Super Mario Bros
Nadat iemand het drankje Dr. Pepper online analyseerde eigenlijk pas ontdekt dat het helemaal niet zoet is en de smaak meer een illusie geeft.
330ml Coca Cola - 35 gram suiker
330ml Dr Pepper - 16 gram
Zelfs in Appelsap zit meer.
Duitsers hebben er wel een handje van, in de jaren 70/80 was er een tassen en schoenen fabrikant die als merknaam 'Echtes Leder' liet vastleggen, maar het was allemaal plastic zooi, daar zijn ze jarenlang mee weggekomen.quote:Op zondag 13 november 2022 17:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het merk heet inderdaad Kinder, maar dat is gewoon Duits voor kinderen. De chocolade (het productontwerp) is wel degelijk gericht op kinderen.
Geen artikel kunnen vinden die dit beschrijft, wel onderstaand iets van Royal Swinkels Family Brewers (NL bedrijf) welke Dr. Foots produceert.quote:
Ik haal er alleen uit dat het een imitatievariant is zoals er wel meerdere zijn.quote:In 1982 sloot de firma een licentieovereenkomst met de Dr Pepper Company. Dertien jaar later werd die overeenkomst opgezegd door Cadbury Schweppes, inmiddels eigenaar van Dr Pepper. Daarop introduceerde het bedrijf per 1 januari 1996 een imitatie van de frisdrank onder de naam Dr Foots. Vanaf de jaren negentig van de vorige eeuw steeg de productiecapaciteit van de brouwerij zeer snel. In 2015 werd in Ethiopiė de Habesha-brouwerij in gebruik genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |