abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:34:11 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206196258
Gebruiken ze in Rusland vaker Telegram voor mededelingen van grote bedrijven?
pi_206196261
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:27 schreef HSG het volgende:
b
[..]
Hoeveel mensen zijn er nou eigenlijk omgekomen voor een voetbalspelletje?
Voetbal haalt nu eenmaal regelmatig niet het beste in de mens naar boven maar daaruit zijn al gevolgtrekkingen voortgekomen. Het is in ieder geval van een totaal andere orde dan buurlanden binnenvallen en grondgebieden annexeren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206196266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:33 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou, afgelopen week best veel :X :'(

Maargoed, FIFAcorruptie etc... (ik bedoel, welke mongool gaat in de woestijn voetballen?)

Dit is eigenlijk wel een erg slechte whataboutism vind ik. Al die afgebroken favela's voor nieuwe stations in Brazil vonden we destijds 'vervelend'.
Geen "whataboutism" maar duidelijk de dubbele westerse standaarden die hier naar boven komen. Zeiken over Rusland maar voetballen en gas opkopen van Qatar die om zijn beurt weer Russisch olie importeert en doorverkoopt. :') Om nog maar niet te spreken over wat zij verder allemaal flikken en geflikt hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206196409
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:36 schreef HSG het volgende:

[..]
Geen "whataboutism" maar duidelijk de dubbele westerse standaarden die hier naar boven komen. Zeiken over Rusland maar voetballen en gas opkopen van Qatar die om zijn beurt weer Russisch olie importeert en doorverkoopt. :') Om nog maar niet te spreken over wat zij verder allemaal flikken en geflikt hebben.
Tuurlijk, je hebt zeker een punt, de dubbele petten van 'het westen' zijn zo zwaar dat 'we' er makkelijk met de pet naar kunnen gooien. Door de dubbele standaarden (of zijn dat 'verschillende belangen'?) kun je bij iedere kritiek van 'het Westen' zeggen: 'maar jullie doen...'

Maarja, de wereld wordt steeds krapper, dus als iemand even moet gaan verzitten om een scheet te laten, heeft iedereen er last van.

(ik wist niet dat Qatar Russische olie koopt)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206196437
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:23 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Tuurlijk, je hebt zeker een punt, de dubbele petten van 'het westen' zijn zo zwaar dat 'we' er makkelijk met de pet naar kunnen gooien. Door de dubbele standaarden (of zijn dat 'verschillende belangen'?) kun je bij iedere kritiek van 'het Westen' zeggen: 'maar jullie doen...'

Maarja, de wereld wordt steeds krapper, dus als iemand even moet gaan verzitten om een scheet te laten, heeft iedereen er last van.

(ik wist niet dat Qatar Russische olie koopt)
Ze hebben zelf te weinig olie om te verkopen dus kopen ze ook Russisch olie op gezien Rusland zijn olie niet direct meer kwijt kan aan westerse landen.

Het schijnt dat Saudi-Arabië hetzelfde doet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206196468
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:31 schreef HSG het volgende:

[..]
Ze hebben zelf te weinig olie om te verkopen dus kopen ze ook Russisch olie op gezien Rusland zijn olie niet direct meer kwijt kan aan westerse landen.

Het schijnt dat Saudi-Arabië hetzelfde doet.
Slim, dat houdt ze ook in de positie om de markt te controleren, ze (Qatar,SA etc) hebben er niks aan als die Russische olie op de markt gedumpt zou worden.

En de industrie in West-Europa boeit het niet waar de energie vandaan komt, áls het maar komt. :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206196496
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:38 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Slim, dat houdt ze ook in de positie om de markt te controleren, ze (Qatar,SA etc) hebben er niks aan als die Russische olie op de markt gedumpt zou worden.

En de industrie in West-Europa boeit het niet waar de energie vandaan komt, áls het maar komt. :)
Nee klopt maar het lag ook aan Corona. Toen hebben SA en Qatar de productie flink omlaag geschroefd want niemand ging op reis en was er dus minder olie nodig. Nu iedereen weer overal heen kan gaan is de vraag naar olie explosief gestegen en dat kunnen ze nu niet zelf bijbenen.

Drie keer raden welk land er nog genoeg op voorraad heeft omdat dat dat land het niet aan EU/VS/Australië/Japan kan verkopen.

Dus wordt het via SA en Qatar doorverkocht. Op die manier krijgt Rusland alsnog zijn olieroebels binnen.

Oh ja Turkije betaald ook Russisch olie in Roebels.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206196545
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee klopt maar het lag ook aan Corona. Toen hebben SA en Qatar de productie flink omlaag geschroefd want niemand ging op reis en was er dus minder olie nodig. Nu iedereen weer overal heen kan gaan is de vraag naar olie explosief gestegen en dat kunnen ze nu niet zelf bijbenen.

Drie keer raden welk land er nog genoeg op voorraad heeft omdat dat dat land het niet aan EU/VS/Australië/Japan kan verkopen.

Dus wordt het via SA en Qatar doorverkocht. Op die manier krijgt Rusland alsnog zijn olieroebels binnen.

Oh ja Turkije betaald ook Russisch olie in Roebels.
ik deed ff een googletje: 'russian oil export by country'

https://www.statista.com/(...)oil-export-partners/



Wut? 8)7 NL heeft roomboter op z'n hoofd :D (ja, 2020, maargoed...)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:52:01 #34
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_206196547
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:26 schreef Raw85 het volgende:
Ze mogen dat gas lekker houden. Ja, dat gaat hier pijn doen. Maar ja, over de langere termijn is het de pijn 100% zeker waard. Opdonderen met die afhankelijkheid van dit soort klotelanden.
Gelukkig halen we onze olie niet uit klotelanden (Nigeria, Irak, Saudi-Arabië en Angola.
Nieuwe gas (Qatar) leveranciers zijn ook geen klote landen.

Oh wacht allemaal landen die laag scoren op mensenrechten en de vrijheidsindex.

Naïeveling :') je klinkt als een echte D66 stemmer.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_206196570
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:51 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
ik deed ff een googletje: 'russian oil export by country'

https://www.statista.com/(...)oil-export-partners/

[ afbeelding ]

Wut? 8)7 NL heeft roomboter op z'n hoofd :D (ja, 2020, maargoed...)
Dit is van 2020. Niet 2022.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:55:14 #36
37248 BertV
Handgemaakt
pi_206196575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:51 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
ik deed ff een googletje: 'russian oil export by country'

https://www.statista.com/(...)oil-export-partners/

[ afbeelding ]

Wut? 8)7 NL heeft roomboter op z'n hoofd :D (ja, 2020, maargoed...)
Je, we waren / zijn gasrotonde.
https://www.gasunie.nl/begrippenlijst/gasrotonde
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_206196589
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:52 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Gelukkig halen we onze olie niet uit klotelanden (Nigeria, Irak, Saudi-Arabië en Angola.
Nieuwe gas (Qatar) leveranciers zijn ook geen klote landen.

Oh wacht allemaal landen die laag scoren op mensenrechten en de vrijheidsindex.

Naïeveling :') je klinkt als een echte D66 stemmer.
Ik zeg toch ook niet dat Rusland het enige kloteland is? Je hebt volkomen gelijk, ook van die andere landen moet je zo min mogelijk afhankelijk willen zijn.
pi_206196593
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit is van 2020. Niet 2022.
Ja, dit zag ik pas later. Maargoed, dus die 9% van NL gaat nu via SA? Nice :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206196621
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook niet dat Rusland het enige kloteland is? Je hebt volkomen gelijk, ook van die andere landen moet je zo min mogelijk afhankelijk willen zijn.
Ik merk in discussies dat vrijwel niemand door lijkt te hebben hoe afhankelijk we zijn van andere landen. Om te beginnen: China.
pi_206196673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:56 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ja, dit zag ik pas later. Maargoed, dus die 9% van NL gaat nu via SA? Nice :D
Meer via Qatar. Wij hebben niet zulke grote banden met SA. Behalve dat ons koningshuis dikke maatjes met hun zijn.

Maar inderdaad. De kans is groot dat wij alsnog Russisch olie krijgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik merk in discussies dat vrijwel niemand door lijkt te hebben hoe afhankelijk we zijn van andere landen. Om te beginnen: China.
Ja maar ik wil goedkope spullen dus fuck de Oeigoeren. :{
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206196675
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik merk in discussies dat vrijwel niemand door lijkt te hebben hoe afhankelijk we zijn van andere landen. Om te beginnen: China.
Het is toch vrij algemeen bekend dat we daarin veel te ver zijn doorgeschoten?
pi_206196680
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 09:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Meer via Qatar. Wij hebben niet zulke grote banden met SA. Behalve dat ons koningshuis dikke maatjes met hun zijn.
Ja, sorry, Qatar bedoelde ik inderdaad. Boskalis heeft daar goud geld verdiend.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206196694
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 09:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het is toch vrij algemeen bekend dat we daarin veel te ver zijn doorgeschoten?
Met al dat gepraat over onafhankelijk willen worden van schurkenstaten: wat doen we feitelijk?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:12:42 #44
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206196703
quote:
Zo doorzichtig
Heel doorzichtig inderdaad: ruim 70 miljard kuub capaciteit opblazen zodat we die resterende 20 miljard kuub capaciteit wel moeten gebruiken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_206196742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met al dat gepraat over onafhankelijk willen worden van schurkenstaten: wat doen we feitelijk?
Geen f*ck eigenlijk. Niemand wil een Euro extra voor een product betalen.

Overigens zie je ook de nadelen van overbevolking. Als het westen besluit om over tig jaar alle productie weer hierheen te halen dan breekt daar bittere armoede uit waar wij ook last van gaan krijgen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:49:46 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206197461
Nee wij hoeven jouw crack niet :{w
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')