abonnement Unibet Coolblue
pi_206192143
Omdat ik hier regelmatig reacties lees van heel kundige users, post ik hier mijn vraag;

Wij hebben een Olympia Splendid split unit airco met twee binnenunits en één buitenunit. In de koelstand maakt hij buiten op de hoogste stand niet meer geluid dan de afvoer van een afzuigkap, maar in de verwarmingsstand bromt hij echt. We horen hem binnen brommen, dus echt tof voor de buren is het ook niet. Voel me bezwaard hem aan te zettten.

Heel hinderlijk, zeker omdat we hem wat vaker willen inzetten om onze woonkamer te verwarmen (we hebben zonnepanelen) ipv de CV aan te zetten.

Wat kunnen we zelf checken? Ik vind het gek dat we hem bij koelen amper horen.

ETA; vorig jaar bij een kapotte CV ketel hem ook weleens gebruikt om te verwarmen en toen maakte hij niet zoveel lawaai. Daarom is de vraag of we iets kunnen checken (iets wat los kan zitten, vuil kan zijn).

[ Bericht 13% gewijzigd door Scriptascripta op 03-10-2022 21:47:46 ]
pi_206192236
welk merk airco heb je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage maandag 3 oktober 2022 @ 19:53:08 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206192309
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
welk merk airco heb je?
quote:
Wij hebben een Olympia Splendid split unit airco
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206193286
Hoe staat de airco opgesteld? Aan de muur of op rubber? Plat dak?
pi_206193878
Ik heb zitten kijken en heb slecht nieuws.

Dit is een heel goedkoop Chinese unit die niet geschikt is om lang mee te verwarmen.
Dit proberen op te lossen zal alleen maar frustreren en geld kosten.

Beter is deze verkopen.
En dan een A merk multisplit inverter kopen van Daikin, Mitsubishi electric of Fuji.

Daarbij extra aandacht voor geluid, wellicht de buiten unit in de tuin en de leiding een stuk door een schutbuis in de grond laten lopen.

Let op harde materialen om de unit heen kaatsen het geluid en zorgen voor meer geluid.
Vakman pur sang
pi_206194050
H
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 20:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoe staat de airco opgesteld? Aan de muur of op rubber? Plat dak?
De unit hangt aan de muur.
pi_206194082
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb zitten kijken en heb slecht nieuws.

Dit is een heel goedkoop Chinese unit die niet geschikt is om lang mee te verwarmen.
Dit proberen op te lossen zal alleen maar frustreren en geld kosten.

Beter is deze verkopen.
En dan een A merk multisplit inverter kopen van Daikin, Mitsubishi electric of Fuji.

Daarbij extra aandacht voor geluid, wellicht de buiten unit in de tuin en de leiding een stuk door een schutbuis in de grond laten lopen.

Let op harde materialen om de unit heen kaatsen het geluid en zorgen voor meer geluid.
Hij hoeft ook niet lang aan, half uurtje is voldoende, dan is het warm. Alleen dat geluid. Deed ie in het begin volgens mij niet. Vandaar dat ik tips zoek die we zelf kunnen proberen.
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 21:53:11 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206194209
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:46 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Hij hoeft ook niet lang aan, half uurtje is voldoende, dan is het warm. Alleen dat geluid. Deed ie in het begin volgens mij niet. Vandaar dat ik tips zoek die we zelf kunnen proberen.
Komt de trillingen of bromtoon uit de buitenunit zelf ? Heb je al eens gekeken of de ventilator niet aanloopt ?
pi_206194244
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:46 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Hij hoeft ook niet lang aan, half uurtje is voldoende, dan is het warm. Alleen dat geluid. Deed ie in het begin volgens mij niet. Vandaar dat ik tips zoek die we zelf kunnen proberen.
Daar kun je bij dat soort units echt niet veel mee. Heeft te maken met de constructie en ontwerp.
Vakman pur sang
pi_206196056
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Komt de trillingen of bromtoon uit de buitenunit zelf ? Heb je al eens gekeken of de ventilator niet aanloopt ?
Dat kunnen we zeker van het weekend eens doen. Zeker omdat hij, bij mijn weten, dit eerder niet deed. Bedankt voor de reactie.
pi_206197229
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:53 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
[..]

Vandaar.. die herrie is normaal bij dit c merk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206197303
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:46 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Hij hoeft ook niet lang aan, half uurtje is voldoende, dan is het warm. Alleen dat geluid. Deed ie in het begin volgens mij niet. Vandaar dat ik tips zoek die we zelf kunnen proberen.
Deed die dat niet tijdens verwarmen of tijdens koelen?
Vakman pur sang
  Redactie Frontpage dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:03:55 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206197595
Je kan het apparaat laten omkasten, maar daarmee voorkom je niet het geluid in de woning. Brommen klinkt niet als cavitatie in de leidingen, dus wellicht is het vibratie op je muur. Hangt het apparaat star bevestigd aan de muur of zitten er nog rubberen blokken tussen de bouten en de muur? Als dat niet zo is dan zou ik dat eens proberen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206200618
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 05:37 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Dat kunnen we zeker van het weekend eens doen. Zeker omdat hij, bij mijn weten, dit eerder niet deed. Bedankt voor de reactie.
Het is ook er budget merk. Prijs is er ook naar.... kwaliteit van onderdelen is minder.
pi_206201496
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 10:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Deed die dat niet tijdens verwarmen of tijdens koelen?
Bij het koelen hoor je hem amper. Dat doet ie gewoon goed!
pi_206201550
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:34 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Bij het koelen hoor je hem amper. Dat doet ie gewoon goed!
Tja kijk dan is het niet de beugeling, of ventilator wat aanloopt maar gewoon de compressor geluiden/constructie bij hoge druk welke deze unit produceert
Vakman pur sang
pi_206201772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 15:53 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Het is ook er budget merk. Prijs is er ook naar.... kwaliteit van onderdelen is minder.
Hij was ook niet duur, maar ik postte hier toch mijn vraag, omdat hier altijd hele goede adviezen gegeven worden.
pi_206312515
Mijn Mitsubishi unit hangt ook aan de muur en hoor ik brommen als ik op de wc zit...tsja boeie
pi_206653151
Update; vriend is met waterpas aan de slag gegaan en hij is een stuk stiller. Zware brom is nu weg 😃
pi_206654845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:23 schreef Scriptascripta het volgende:
Update; vriend is met waterpas aan de slag gegaan en hij is een stuk stiller. Zware brom is nu weg 😃
Waterpas? Gebruikt als hamer? Zo niet dan ben ik nieuwsgierig naar wat hij gedaan heeft.
pi_206656459
quote:
Op zaterdag 12 november 2022 21:43 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

Waterpas? Gebruikt als hamer? Zo niet dan ben ik nieuwsgierig naar wat hij gedaan heeft.
Rare gedachte: waterpas gehangen wellicht ? 11.gif
pi_206656818
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:34 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Bij het koelen hoor je hem amper. Dat doet ie gewoon goed!
Tijdens koelen maken airco systemen sowieso minder lawaai dan wanneer ze verwarmen. Verwarmen moeten ze harder werken en maken ze dus meer lawaai. Een C merk zal daar niet positief aan bijdragen.
pi_206857527
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 november 2022 23:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Rare gedachte: waterpas gehangen wellicht ? 11.gif
Dat idd! Ben er heel blij mee, want ik voelde me schuldig naar de buren. Maar dat hoeft gelukkig niet meer. Als zij de afzuigkap aanhebben hoor je buiten meer geluid. Eind goed, al goed!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')