abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:33:00 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206170640



Ik Vertrek
Serie reportages waarin Nederlanders, die hun geluk in het buitenland gaan beproeven, worden gevolgd. Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. De zon, de vrijheid, de mentaliteit of ouderwets ondernemersschap spelen een rol in de verstrekkende beslissing om je voorgoed in het buitenland te vestigen en hier huis en haard op te zeggen. Ook dit seizoen volgen we uiteenlopende gezinnen en stellen. Waar gaan ze naar toe? Waarom en wat laten ze achter? We zien de laatste voorbereidingen in Nederland, het emotionele afscheid van vrienden en familie en de eerste onzekere stappen in het land van bestemming. Van alle voorspoed en tegenslag is de kijker direct getuige gedurende de eerste spannende maanden in het nieuwe thuisland.


De Ik Vertrek-bingokaart: https://bingobaker.com/play/111385
pi_206170946
Wat een zooitje :')
pi_206171873
Bonaire:

"We zijn geen gelukzoekers"
" In Nederland winter en hier lekker de warmte" .... <kuch> in de container op de bouwplaats <jaar-3>

Zoon Jan: Island life, was hard bezig om langzaam naar de kloten te gaan, Drank-auto-ongeluk, nieuw vriendinnetje met grote mond, daarnaast duidelijk uitsprekend dat z'n prioriteiten bij zichzelf liggen en niet bij z'n ouders die steeds verder wegzinken op de bouwplaats. Vreemde-vogel waar je niet afhankelijk van moet zijn.

Verder wordt alles wat ik eerder van die eilanden ervaren heb in deze serie bevestigd. Geen plek voor mij om te vertoeven maar deze familie houdt de rug recht en gaat door. <hebben ook niet veel keuze, er is niets meer om naar terug te keren> .... maar toch...... respect daarvoor.

Italie:

Doorzetters !!

Maar ........ een gedeelde badkamer ( kan ik niet tegen) en die groeps-activiteiten. Alsof je op je vakantie verplicht de gehele dag met de ontvangende familie op stap moet: ontbijten, wandelen, boetseren, schilderen en wijn proeven ........ ik zou aan het einde van de dag geestelijk gesloopt zijn.

Maar verder 'Chapeau' voor dit gezelschap voor het bereikte resultaat onder de moeilijke / trieste omstandigheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bever_NL op 02-10-2022 00:22:40 ]
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:48:19 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206174511
Was dit het?
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:57:05 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206174612
Had vorige week gemist dus gisteren beide afleveringen gekeken, maar ik kan vooral niks met Bonaire.
Voor Italië is het fijn dat het qua aankoop van het pand toch nog goed gekomen is, maar de risico's die zowel in Italië als op Bonaire genomen zijn qua aankoop cq bouw zijn echt bizar.

Plus dat het stel (en hun zoon) van Bonaire me gewoon irriteren.
Dat bagatelliserende "wat ongelukjes gehad met de auto" ook.
Nee lul, je bent gewoon katsbezopen achter het stuur gestapt en mag nog van geluk spreken als je alleen maar schade aan je auto had, maar dat maakt je niet minder een asociale alcomobilist.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:22:38 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206174866
En die veelzeggende opmerking van de zoon, dat zijn ouders nog nooit een vriendin van een van hun zoons hadden goedgekeurd.
En moeder die in elke kutsituatie weer doet alsof het allemaal wel meevalt en dat ze altijd zo optimistisch blijven. Nee, je woont al drie jaar in een container, je man moet zes dagen naar het ziekenhuis door zijn hoge bloeddruk, je ziet je investering voor je ogen afbrokkelen en de buren schieten je honden dood. Wat een ramp.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:01:21 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_206175257
Ik denk dat de staat van de container en de uitbouw, volgepropt met ongeorganiseerde rommel waar je nooit meer bij kan, wel iets zegt over de mentale staat van deze mensen, eerlijk gezegd. Ze kunnen het totaal niet aan en ik vind het erg voor ze dat niemand ze echt kan helpen (omdat ze dat ook niet toestaan waarschijnlijk.)
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 2 oktober 2022 @ 12:24:58 #8
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206175512
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:22 schreef Lienekien het volgende:
En die veelzeggende opmerking van de zoon, dat zijn ouders nog nooit een vriendin van een van hun zoons hadden goedgekeurd.
En moeder die in elke kutsituatie weer doet alsof het allemaal wel meevalt en dat ze altijd zo optimistisch blijven. Nee, je woont al drie jaar in een container, je man moet zes dagen naar het ziekenhuis door zijn hoge bloeddruk, je ziet je investering voor je ogen afbrokkelen en de buren schieten je honden dood. Wat een ramp.
Dit inderdaad _O-
Ik vind het ook echt vervelende mensen dus ik heb geen medelijden.
Ik snap dat je op tv niet alles ziet en het in dat opzicht niet eerlijk is om zo'n hard oordeel te vellen, maar zij is gewoon een oplichtster met haar tarotkaarten (of wat het dan ook was), die zoon is inderdaad gewoon iemand die met drank achter het stuur kruipt, die ouders zijn blijkbaar standaard ruzie aan het maken met eventuele schoondochters (die andere zoon zou ook meegaan tot zij ruzie maakten met zijn partner, toch?) en die man durft ook nog te beweren dat zij geen gelukszoekers zijn (dus geen zelfreflectie en tegelijkertijd laatdunkend over immigranten).
En daardoor komt automatisch de vraag op: in hoeverre hebben zij duidelijk gecommuniceerd naar die Oscar, welke constructiefouten zijn echt problematisch en welke gewoon 'liever niet', hoe hebben zij zich gedragen naar die Oscar... Als zij met de familie al zoveel issues hebben kan ik me voorstellen dat er op Bonaire ook geen gesprek mee te voeren was.
pi_206175980
Ik mis vooral zelfreflectie. Dat ze de bouw hebben gestopt vanwege geldtekort, dat begrijp ik nog wel. Alleen zorgt dat ook dat Oscar geen brood op de plank heeft. Met een hoogzwangere vrouw. Dat is nogal wat.

Ik vind het ook belachelijk dat ze steeds meer honden nemen, terwijl er amper geld is. Die mensen zijn echt mentaal geknakt en maken zoveel verkeerde keuzes. Echt in overleef stand.
pi_206176841
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:57 schreef Leandra het volgende:
Nee lul, je bent gewoon katsbezopen achter het stuur gestapt en mag nog van geluk spreken als je alleen maar schade aan je auto had, maar dat maakt je niet minder een asociale alcomobilist.
Je moet daar op bepaalde tijdstippen gedronken hebben om juist te kunnen anticiperen op andere dronken weggebruikers. Ik ken iemand die met teveel alcohol werd aangehouden door een man in politie-uniform. Hij dacht, nu ben ik de sjaak maar deze agent was op dat late tijdstip zelf onder invloed en was op zoek naar een lift naar huis ;-) >> Island life.

Dat langzaam naar de kloten gaan op dit soort plekken is voor sommige business as usual. Je zit op een eiland waar vaak de zon schijnt en verder niet zo veel gebeurd. De natuur in gaan zoals Rinse en Francine opperde heb je naar een paar keer ook wel gezien. Je rijdt in 1 uur (en misschien minder) het gehele eiland rond dus dat kan je meerder keren per dag doen. Een beetje partying is dan het overblijvende vertier.

Je ziet bijvoorbeeld op Curacao ook veel stagaires. Indien je een nuttige stage-tijd wilt hebben die ook door een toekomstig werkgever gewaardeerd wordt, moet je daar niet heen. Het goede tijd hebben en een beetje feesten dat dan weer wel.

Ook NL collega's die daar gingen werken zag je na verloop van tijd het verval. Ze klagen continu dat ze geen voortgang <werk> kunnen maken door de trage locals. Dat is waar maar na een paar jaar <als ze zo lang blijven> werkt dat excuus minder omdat ze volledig inburgerd zijn in diezelfde trage mañana maatschappij. De meeste NL-ers die daar langer vertoeven waren voor mij vanuit hier gewoon locals in kwantitatieve arbeids-ethos opzicht.

Het was me even ontschoten dat Zoon Jan zei dat z'n ouders nog nooit een vriendinnetje van hem hadden geaccepteerd. Dat is wel een dingetje los van het feit dat rare-snuiter Jan in die "lal la la" maarschappij prima functioneert.

Ik ben hier vrij nieuw en begreep eerst niet wat er bedoeld werd met spoilers enzo. Blijkt dat je hier niet op de feiten voorruit mag lopen indien je bijvoorbeeld vooruit kan kijken.

Nu de uitzendingen betreffende deze familie op z'n eind zijn, lijkt het me geen probleem iets over de huidige stand van zaken op te merken.

Een tijd je terug keek ik op faceboek en daar leek dat de appartmenten gewoon zijn afgekomen maar dat Rinse zijn been heeft verloren bij een ongeluk. Dat is uitstekend en vrij dramatisch nieuws tegelijkertijd. Op de fotos leek wel dat Rinse echt dealde met de situatie en er niet bij de pakken neer ging zitten. Een doorzetter dus !!
Ik ga hier geen links neerzetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bever_NL op 02-10-2022 14:14:26 ]
pi_206176915
Oef ... wat een einde zeg...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:16:13 #12
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206176973
https://www.avrotros.nl/i(...)francine-op-bonaire/

Update Bonaire; hier zeggen ze niks over een verloren been? Zou toch wel noemenswaardig zijn.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:21:01 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206177032
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:05 schreef Bever_NL het volgende:

Een tijd je terug keek ik op faceboek en daar leek dat de appartmenten gewoon zijn afgekomen maar dat Rinse zijn been heeft verloren bij een ongeluk. Dat is uitstekend en vrij dramatisch nieuws tegelijkertijd. Op de fotos leek wel dat Rinse echt dealde met de situatie en er niet bij de pakken neer ging zitten. Een doorzetter dus !!
Ik ga hier geen links neerzetten.
Lijkt mij ook onzin. Kom maar op met die links.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:22:54 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206177061
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:21 schreef golfer het volgende:

[..]
Lijkt mij ook onzin. Kom maar op met die links.
Dit kwam een paar weken terug al aan de orde. Is duidelijk een andere Rinse.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:36:22 #15
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206177243
Ik heb denk ik de facebook gevonden, lijkt wel om dezelfde Rinse te gaan (dialect, die gele auto, geouwehoer over zendapparatuur, klagen over bedrijfjes, gewoon dezelfde manier van praten/doen), maar niks over het huis/bedrijf/familie en dat is toch wel gek. Dat been lijkt sowieso al van langer geleden, staat alleen dat hij vervangen moest worden.

Edit: wel een foto gezien met iemand die wel heel erg op Rinse lijkt. En hoeveel Rinses zouden er op Bonaire wonen? Maar ook 'single' dus nog steeds geen idee eigenlijk :')
Edit 2: ook een Francine-account gevonden, staat niks op, alleen recent een foto van een kind met een prothese. En Bonaire verkeerd gespeld (of spellen ze het daar anders?)

[ Bericht 13% gewijzigd door Ceviche op 02-10-2022 14:42:26 ]
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:40:49 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206177288
Het klopt dus gewoon niet. Ongeluk had dan nog binnen de periode van het filmen plaats moeten vinden.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 oktober 2022 @ 14:42:55 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206177306
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:40 schreef Lienekien het volgende:
Het klopt dus gewoon niet. Ongeluk had dan nog binnen de periode van het filmen plaats moeten vinden.
Of van vroeger, dat hij al jaren en jaren een prothese draagt. Dan is het vermelden ook niet meer relevant in het programma.
  zondag 2 oktober 2022 @ 15:23:49 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206178005
Als iemand hier beweert dat de appartementen gewoon af zijn gekomen en dat dat om de appartementen van de Rinse zonder been gaat dan gaat het duidelijk niet over de appartementen van Rinse en Francien uit Ik vertrek XL, want in hun update schrijven ze gewoon dat die nog niet klaar zijn en dat Vanessa bij de rechter dingen beweert die verdraaid zijn, en dat de hut weer nat is vanwege het regenseizoen.
Ze zijn dus niet af.

Als het hetzelfde domme geouwehoer en accent is dan verklaart dat misschien wel dat het iemand met dezelfde naam is: dat zou dan om dezelfde regio kunnen gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 oktober 2022 @ 15:29:39 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206178136
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 14:42 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Of van vroeger, dat hij al jaren en jaren een prothese draagt. Dan is het vermelden ook niet meer relevant in het programma.
Dat klopt ook niet. Hij is het gewoon niet.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 oktober 2022 @ 15:37:05 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206178239
Rinse en Francine woonden volgens de introductie in Voorthuizen.
https://www.avrotros.nl/i(...)talie-en-op-bonaire/

Die Rinse die zijn been in januari 2021 verloren heeft woonde in Hoogblokland.
Ik weet niet of het dialect van Hoogblokland klinkt zoals dat van de Rinse van Francine, maar ik weet wel 100% zeker dat Rinse en Francine geen Voorthuizens dialect spreken, het komt niet eens in de buurt.

Dat Jan en Fabiënne in de buurt van Voorthuizen woonden was me al opgevallen; het huisje met het hoge ongelijke dak is in Nijkerk en toen Jan de laatste keer in NL reed leek Fabiënne in een recreatiewoning te zitten en reed Jan bij Putten.

Anyhow, Rinse van Francine is niet dezelfde die in januari door een ernstig verkeersongeluk zijn been verloor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206178641
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 15:37 schreef Leandra het volgende:
Anyhow, Rinse van Francine is niet dezelfde die in januari door een ernstig verkeersongeluk zijn been verloor.
Ok .. point taken ....... er waren wel veel overeenkomsten: Volledige naam <achter & voor>, locatie, de gele jeep verhuur van de uitzending, hondeliefhebber ......... maar het zal wel toeval zijn.
  zondag 2 oktober 2022 @ 16:03:44 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206178728
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 15:58 schreef Bever_NL het volgende:

[..]
Ok .. point taken ....... er waren wel veel overeenkomsten: Volledige naam <achter & voor>, locatie, de gele jeep verhuur van de uitzending, hondeliefhebber ......... maar het zal wel toeval zijn.
Ik zie niet dat de Rinse van Ik Vertrek dezelfde achternaam heeft als van de Rinse die dat ongeluk heeft gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 oktober 2022 @ 16:30:33 #23
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206179246
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 15:23 schreef Leandra het volgende:
Als iemand hier beweert dat de appartementen gewoon af zijn gekomen en dat dat om de appartementen van de Rinse zonder been gaat dan gaat het duidelijk niet over de appartementen van Rinse en Francien uit Ik vertrek XL, want in hun update schrijven ze gewoon dat die nog niet klaar zijn en dat Vanessa bij de rechter dingen beweert die verdraaid zijn, en dat de hut weer nat is vanwege het regenseizoen.
Ze zijn dus niet af.

Als het hetzelfde domme geouwehoer en accent is dan verklaart dat misschien wel dat het iemand met dezelfde naam is: dat zou dan om dezelfde regio kunnen gaan.
Die Facebook zegt niks over iets wat ook maar een beetje te maken heeft met ik vertrek, dus ook niet over appartementen of iets.
Over dat been, er staat alleen dat die vervangen werd (ik zie tenminste niets staan over een nieuw ongeluk).
Ik kan nergens de achternaam van Rinse vinden dus ik weet ook niet zeker of deze achternaam anders is.
Die zoon heeft volgens mij dat accent niet dus het kan dat ze alleen vroeger in een dialectgebied hebben gewoond.

Of anders gezegd: er is veel wat erop wijst dat het dezelfde persoon is, maar geen bewijs, en die update die hierboven is geplaatst over dat hij recent z'n been heeft verloren/dat de appartementen af zijn klopt sowieso niet, ook niet als je afgaat op die Facebook.

Dus over de belangrijke helft zijn we het sowieso wel eens *)
pi_206179601
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 16:30 schreef Ceviche het volgende:
Ik kan nergens de achternaam van Rinse vinden dus ik weet ook niet zeker of deze achternaam anders is.

Mulder
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:03:56 #25
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206180755
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 16:45 schreef lily het volgende:

[..]
Mulder
Ah thanks :)

In dat geval sorry voor de verwarring :@
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')