abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206160688
Deel I

Enorme drukval - Nord Stream 2-leiding blijkbaar gedeeltelijk vernietigd

Er was een incident op de Russische pijpleiding in de Oostzee, zoals bevestigd door de Deense scheepvaartautoriteit. De operator Gascade spreekt van een scherpe drukval in de buis. Een ongeval wordt onwaarschijnlijk geacht. De timing van het ongeval suggereert sabotage.

Volgens de eerste berichten borrelen er bij het Deense eiland Bornholm methaanbellen uit de zee. Volgens de werkmaatschappij Nord Stream 2 hebben politie en marine al een beperkingsgebied van vijf mijl ingesteld en is het vliegverkeer onder de 1.000 meter al verboden.

De reden: de pijpleiding in de Oostzee, die nooit in gebruik is genomen, lijkt op dit moment te zijn vernietigd.


https://www.welt.de/wirts(...)a.twitter.shared.web

De druk van de Nord Stream 2 pijpleiding stort van de ene op de andere dag op mysterieuze wijze in
Duitse autoriteiten hebben 'geen duidelijkheid' als ze proberen vast te stellen of onderzeese gasleiding in Russische handen lekt.

https://www.theguardian.c(...)steriously-overnight

Gas uit de Russische Nord Stream 2-pijpleiding lekt in de Oostzee

BERLIJN/KOPENHAGEN, 26 september (Reuters) - Deense autoriteiten hebben maandag schepen gevraagd om binnen een straal van vijf zeemijl uit de buurt van het eiland Bornholm te blijven na een gaslek 's nachts uit de ter ziele gegane Nord Stream 2-pijpleiding die in Russische handen is afgevoerd naar de Oostzee.

Europese landen hebben zich verzet tegen Russische oproepen om de Nord Stream 2-pijpleiding te laten werken en beschuldigden Moskou ervan energie als wapen te gebruiken. Rusland ontkent dat en geeft het Westen de schuld van gastekorten.

Meer hier:
https://www.reuters.com/b(...)operator-2022-09-26/

Lek bij Bornholm, gedacht wordt aan sabotage:

twitter


Ook Nordstrom 1 vernietigd

twitter


twitter


Locaties van impact:


[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 01-10-2022 05:49:52 ]
pi_206160698
Nog wat positief nieuws, zie ook afbeelding onderaan in de OP:

"Afgaande op de openbaar beschikbare informatie is n lijn ongedeerd gebleven. In theorie is bij een politieke beslissing en door afstemming van de gasverwerkingsapparatuur bevoorrading via de link mogelijk", zegt Igor Galaktionov van BCS Mir Investitsiy brokerage.

https://www.reuters.com/b(...)ysts-say-2022-09-28/

Aanvulling; Nordstream 1 vervoerde jaarlijks 55 miljard kubieke meter gas naar Europa, de intact gebleven pijplijn van Nordstream 2 heeft een jaarlijkse capaciteit van 27,5 miljard kubieke meter.

[ Bericht 15% gewijzigd door Za op 01-10-2022 06:05:37 ]
pi_206160703
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 05:57 schreef Za het volgende:
Nog wat positief nieuws,, zie ook afbeelding onderaan in de OP:

"Afgaande op de openbaar beschikbare informatie is n lijn ongedeerd gebleven. In theorie is bij een politieke beslissing en door afstemming van de gasverwerkingsapparatuur bevoorrading via de link mogelijk", zegt Igor Galaktionov van BCS Mir Investitsiy brokerage.

https://www.reuters.com/b(...)ysts-say-2022-09-28/
Het positieve is dat Rusland nu genegeerd moet worden. We gaan daar nooit meer gas inkopen. Krijg lekker de tering met je Russisch gas.
pi_206160713
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 06:03 schreef myShizzle het volgende:

Het positieve is dat Rusland nu genegeerd moet worden. We gaan daar nooit meer gas inkopen. Krijg lekker de tering met je Russisch gas.
Duitslands is pas over jaren in staat zonder Russisch gas te kunnen, het is hoe het is.
Zonder zal de Duitse economie imploderen, en ons en andere Europese landen meetrekken tot ongekende diepe dalen, zoals deze generatie nog nooit heeft meegemaakt.

Het staat je vrij om alles wat op de markt komt door toedoen van Russisch gas, Russische olie, steenkool, hout, ijzer en staal te boycotten.

Gisteren was 'SanktionengegendieUSA' trending op het Duitstalige twitter, de Duitse bevolking wil Russisch gas en blijkbaar is die optie er ondanks de vernielingen van met name Nordstream 1.
pi_206160725
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 06:19 schreef Za het volgende:

[..]
Duitslands is pas over jaren in staat zonder Russisch gas te kunnen, het is hoe het is.
Zonder zal de Duitse economie imploderen, en ons en andere Europese landen meetrekken tot ongekende diepe dalen, zoals deze generatie nog nooit heeft meegemaakt.

Het staat je vrij om alles wat op de markt komt door toedoen van Russisch gas, Russische olie, steenkool, hout, ijzer en staal te boycotten.

Gisteren was 'SanktionengegendieUSA' trending op het Duitstalige twitter, de Duitse bevolking wil Russisch gas en blijkbaar is die optie er ondanks de vernielingen van met name Nordstream 1.
Natuurlijk is die optie er:
Als Poetin weer centjes nodig heeft voor nieuwe verkrachtingen, martelingen en het afslachten van burgers dan zullen wij hem braaf betalen. Het bedrag zal alleen wat lager worden nu de grote pijplijnen buiten gebruik zijn.
pi_206160859
Zolang bepaalde figuren hier maar verdeeldheid blijven zaaien. En ons zelf blijven beschuldigen. Zoals de Za's onder ons.
Kan putin tegen de russen zeggen: 'kijk, zij hebben onderling ruzie, dus hebben wij gelijk, kijk maar.'
pi_206161032
Goh, ik lees net dat Rusland wel vaker pijpleidingen opblaast.

Rusland blies pijpleidingen op in Georgia in 2006 en ook die naar Central Asia in 2009.
Beiden keren om landen te kunnen chanteren met een energiecrisis.
Het vernielen van de Nordstream infra volgt hetzelfde patroon als de sabotage acties in 2006 en in 2009.
Definitely not CIA
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:02:54 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206161117
Ik denk dat de informatiestroom nu wel een beetje op gaat drogen. Ik heb net die VN vergadering gezien en zoals verwacht beschuldigen Rusland en de VS elkaar. Patstelling dus. En volgende week gaat dat onderzoek lopen maar dat gaat best wel een tijdje duren denk ik voordat daar uberhaupt iets zinnigs uitkomt.

Ik denk dat degene die die aanslag gepleegd heeft ook zo goed als geen bewijsmateriaal heeft achtergelaten. Of wie weet zelfs vals bewijsmateriaal om de tegenstander op voorhand te kunnen belasten. Maar dan nog gaat dit zo lang duren tot iedereen het al weer is vergeten denk ik en we overgaan tot de orde van de dag.

Maar ondertussen is het doel van de aanslag iig wel bereikt voor de uiteindelijke dader.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 01-10-2022 09:08:54 ]
pi_206161167
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:53 schreef capricia het volgende:
Goh, ik lees net dat Rusland wel vaker pijpleidingen opblaast.

Rusland blies pijpleidingen op in Georgia in 2006 en ook die naar Central Asia in 2009.
Beiden keren om landen te kunnen chanteren met een energiecrisis.
Het vernielen van de Nordstream infra volgt hetzelfde patroon als de sabotage acties in 2006 en in 2009.
Jeetje. Die Amerikanen doen dit dus regelmatig. Dat is onaardig
@LXIV
pi_206161176
Blame Canada.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206161181
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:02 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat de informatiestroom nu wel een beetje op gaat drogen. Ik heb net die VN vergadering gezien en zoals verwacht beschuldigen Rusland en de VS elkaar. Patstelling dus. En volgende week gaat dat onderzoek lopen maar dat gaat best wel een tijdje duren denk ik voordat daar uberhaupt iets zinnigs uitkomt.

Ik denk dat degene die die aanslag gepleegd heeft ook zo goed als geen bewijsmateriaal heeft achtergelaten. Of wie weet zelfs vals bewijsmateriaal om de tegenstander op voorhand te kunnen belasten. Maar dan nog gaat dit zo lang duren tot iedereen het al weer is vergeten denk ik en we overgaan tot de orde van de dag.

Maar ondertussen is het doel van de aanslag iig wel bereikt voor de uiteindelijke dader.
Zal wel een MH17 verhaal worden. Iedereen weet het, er komen wat sancties, Rusland ontkent tot het graf en we gaan weer verder.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:12:13 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206161191
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:09 schreef opgebaarde het volgende:
Jeetje. Die Amerikanen doen dit dus regelmatig. Dat is onaardig
@:lxiv
Met dat grote verschil dat hier geen gas doorheen liep. Het heeft natuurlijk een hele andere impact als deze pijpleiding een vitale noodzaak was voor Europa, maar dat was nu niet het geval.

Die situaties zijn daarom niet helemaal vergelijkbaar vind ik.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:21:29 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206161234
Maar als de Russen het wel zijn geweest is het wel een hele briljante actie omdat al het indirecte bewijs naar Amerika toewijst. Het is bijna te veel om op te noemen.

En het is allemaal indirect bewijs waar Rusland zelf niet verantwoordelijk voor is geweest.

En eigenlijk vind ik zo'n briljante actie ook minder goed bij Rusland passen, wat het voor mij toch een beetje ongeloofwaardig maakt. Dit is voor Rusland eigenlijk een niveau te hoog naar mijn smaak. Rusland is meer een land van lompe brute acties.

En ook bij de VN was Rusland in zijn statement dit keer meer to the point en on topic dan de VS. Rusland had voor het eerst een sterker pleidooi dan de VS die eigenlijk simpelweg zei "Wij ontkennen.". Ze zeiden nog net geen 'witch hunt'.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 02-10-2022 21:36:58 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:26:04 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206161252
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:21 schreef Tengano het volgende:
omdat al het indirecte bewijs naar Amerika toewijst. Het is bijna te veel om op te noemen.
Huh. Wat.

* Isdatzo nog eens in ogen wrijft.

Hoe krijg je het uit je toetsenbord zeg.
Huilen dan.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:29:14 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206161269
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:26 schreef Isdatzo het volgende:
* Isdatzo nog eens in ogen wrijft.
Dat had je dan moeten doen voordat je aan dit topic begon, want het is hier allemaal benoemd.

En daar is heel veel effort ingestoken om dat hier te beschrijven, dus het zou tevens een beetje respectloos zijn om te vragen het nog een keer allemaal op te lepelen.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:33:03 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206161298
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat had je dan moeten doen voordat je aan dit topic begon, want het is hier allemaal benoemd.

En daar is heel veel effort ingestoken om dat hier te beschrijven, dus het zou tevens een beetje respectloos zijn om te vragen het nog een keer allemaal op te lepelen.
Hmm ja ok ik denk eigenlijk dat je wat spelfouten maakte en in plaats van 'al het indirecte bewijs' bedoelde te zeggen 'al mijn vergezochte feitenvrij gespeculeer'. Kan gebeuren op de zaterdagochtend.
Huilen dan.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:34:03 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206161305
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:33 schreef Isdatzo het volgende:
Hmm ja ok ik denk eigenlijk dat je wat spelfouten maakte en in plaats van 'al het indirecte bewijs' bedoelde te zeggen 'al mijn vergezochte feitenvrij gespeculeer'. Kan gebeuren op de zaterdagochtend.
Wat een flauwe reaktie weer.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:16:46 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206161555
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:21 schreef Tengano het volgende:
Maar als de Russen het wel zijn geweest is het wel een hele briljante actie omdat al het indirecte bewijs naar Amerika toewijst. Het is bijna te veel om op te noemen.

En het is allemaal indirect bewijs waar Rusland zelf niet verantwoordelijk voor is geweest.

En eigenlijk vind ik zo'n briljante actie ook minder goed bij Rusland passen, wat het voor mij toch een beetje ongeloofwaardig maakt. Dit is voor Rusland eigenlijk een niveau te hoog naar mijn smaak. Rusland is meer een land van lompe brute acties.

En ook bij de VN was Rusland in zijn statement dit keer meer to the point en on topic dan de VS. Rusland had voor het eerst een sterker pleidooi dan de VS die eigenlijk simpelweg zei "Wij ontkennen.".
nou het is Nato die het gedaan heeft, met grote instemming van Polen , maar dat kan je niet zeggen want dan zijn de russen verplicht om met gelijke munt te reageren

Dus geven we de Russen zelf de schuld , voor Poetin / Gazprom is het een groot verlies
een investering van 15 miljard dollar naar de haaien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:20:04 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206161581
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat had je dan moeten doen voordat je aan dit topic begon, want het is hier allemaal benoemd.

En daar is heel veel effort ingestoken om dat hier te beschrijven, dus het zou tevens een beetje respectloos zijn om te vragen het nog een keer allemaal op te lepelen.
Mensen hebben heel erg hun best gedaan om dingen te verzinnen die in hun straatje passen ja, maar dat maakt het nog niet automatisch bewijs. Er zit een verschil tussen bewijs en mogelijk motief.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:21:38 #21
236264 crew  capricia
pi_206161588
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mensen hebben heel erg hun best gedaan om dingen te verzinnen die in hun straatje passen ja, maar dat maakt het nog niet automatisch bewijs. Er zit een verschil tussen bewijs en mogelijk motief.
Rusland blaast dus wel vaker gasleidingen op. Ik zie een patroon. :D
Definitely not CIA
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:23:46 #22
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206161609
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:20 schreef Nattekat het volgende:
Mensen hebben heel erg hun best gedaan om dingen te verzinnen die in hun straatje passen ja, maar dat maakt het nog niet automatisch bewijs. Er zit een verschil tussen bewijs en mogelijk motief.
Ik sprak over indirect bewijs en niet over bewijs. Dat is nogal een verschil.

Het verschil dat de VS zou zeggen "Yes we did it." en "We will bring and end to it."

Indirect bewijs is ook dat je met je hele club daar ter plekke op de plaats delict was en al je politieke collega's statements maken dat je een einde aan die pijplijn wilt maken.

En die feiten, want dat zijn het, het is immers echt gebeurd en echt allemaal gezegd staan nog helemaal los van het feit dat je er al jarenlang een motief voor had.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:25:14 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206161623
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik sprak over indirect bewijs en niet over bewijs. Dat is nogal een verschil.

Het verschil dat de VS zou zeggen "Yes we did it." en "We will bring and end to it."

Indirect bewijs is ook dat je met je hele club daar ter plekke op de plaats delict was en al je politieke collega's statements maken dat je een einde aan die pijplijn wilt maken.

En die feiten, want dat zijn het, het is immers echt gebeurd en echt allemaal gezegd staat nog helemaal los van het feit dat je er al jarenlang een motief voor had.
Mogelijk motief =/= indirect bewijs, dat zijn twee totaal verschillende termen. Bewijs bestaat uit feiten, niet uit wat jij uit de duim zuigt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:26:58 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206161642
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:25 schreef Nattekat het volgende:
Mogelijk motief =/= indirect bewijs, dat zijn twee totaal verschillende termen. Bewijs bestaat uit feiten, niet uit wat jij uit de duim zuigt.
Je kunt niet eens lezen.
quote:
En die feiten, want dat zijn het, het is immers echt gebeurd en echt allemaal gezegd staan nog helemaal los van het feit dat je er al jarenlang een motief voor had.
pi_206161644
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Rusland blaast dus wel vaker gasleidingen op. Ik zie een patroon. :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:32:15 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206161682
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je kunt niet eens lezen.
[..]

Ik zie iemand die complottheorien als feit presenteert, waarom moet ik op die onzin in gaan? Biden heeft niet 'we gaan die pijpleiding opblazen' gezegd, maar iets dat op een miljoen manieren getwist kan worden. Dus het argument waar al die belachelijke theorien altijd op neer komen is nergens op gebaseerd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:47:08 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206161819
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:01 schreef Jemoederniet het volgende:
Deze video loopt alle mogelijke verdachten langs.

Hoewel in deze video de VS wel hl makkelijk worden afgeschreven als mogelijke dader, is het wel interessant om na te denken over het scenario waarin "de Russen" het zouden hebben gedaan.

Er zijn natuurlijk verschillende groepen in Rusland, oligarchen, FSB, het leger, haviken en gematigden, partizanen die allemaal eigen redenen voor of tegen het opblazen van de pijpleidingen.

Een theorie is dat de gematigden de pijplijn wilden openhouden voor het geval Poetin van het toneel verdwijnt door een coup, en de oorlog in Oekrane beindigd moet worden. Daarna zou ook het gas weer moeten kunnen stromen. Door de pijplijn op te blazen zou een coup door gematigde krachten minder zin meer hebben.

Niet een heel sterke theorie, maar het is toch de moeite waard om alle mogelijkheden na te lopen.
ik heb een theorie dat de aarde niet plat is maar langwerpig en dat dit komt door pijpdrop


quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik zie iemand die complottheorien als feit presenteert, waarom moet ik op die onzin in gaan? Biden heeft niet 'we gaan die pijpleiding opblazen' gezegd, maar iets dat op een miljoen manieren getwist kan worden. Dus het argument waar al die belachelijke theorien altijd op neer komen is nergens op gebaseerd.
Dit gezeur slaat toch nergens op

Iedereen snapt dat NATO die pijp opgeblazen heeft en nu is Poetins dure speeltje kapot

Nou en
maar NATO kan dat nooit toegeven , net als het vernietigen van die vliegtuigen op de Krim en het laten zinken van de MOSKWA
Allemaal per ongeluk in de fik gegaan

Dus kan Rusland niet reageren ,

[ Bericht 46% gewijzigd door michaelmoore op 01-10-2022 12:05:01 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206162145
Dit gasgedoe leidt ook wel mooi de aandacht af van fake referenda en het annexeren van gebieden.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:28:27 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206162172
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:23 schreef qajariaq het volgende:
Dit gasgedoe leidt ook wel mooi de aandacht af van fake referenda en het annexeren van gebieden.
Maar het grotere doel van poetin en zijn Raspoetin Dugin stemt niet vrolijk

Euroasia Greater Russia

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurasianism
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206162214
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:12 schreef christmastsunami het volgende:
Zolang bepaalde figuren hier maar verdeeldheid blijven zaaien. En ons zelf blijven beschuldigen. Zoals de Za's onder ons.
Kan putin tegen de russen zeggen: 'kijk, zij hebben onderling ruzie, dus hebben wij gelijk, kijk maar.'
Zou Putin een linkje van dit topic naar zn mannen sturen ja?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:35:39 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206162234
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
Maar het grotere doel van poetin en zijn Raspoetin Dugin stemt niet vrolijk

Euroasia Greater Russia

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurasianism
[ afbeelding ]

Misschien kunnen we maar beter alvast het zekere voor het onzekere nemen.

https://www.loi.nl/n-65-r(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
pi_206162236
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:33 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Zou Putin een linkje van dit topic naar zn mannen sturen ja?
Het is een taktiek, je verspreid 100 leugens, dan nemen mensen er wel een paar serieus.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:39:32 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206162264
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 10:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dit gezeur slaat toch nergens op

Iedereen snapt dat NATO die pijp opgeblazen heeft en nu is Poetins dure speeltje kapot

Oh?

quote:
Nou en
maar NATO kan dat nooit toegeven , net als het vernietigen van die vliegtuigen op de Krim en het laten zinken van de MOSKWA
Allemaal per ongeluk in de fik gegaan

Dus kan Rusland niet reageren ,
Nee. Dat heeft Oekrane gedaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206162320
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 09:02 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat de informatiestroom nu wel een beetje op gaat drogen. Ik heb net die VN vergadering gezien en zoals verwacht beschuldigen Rusland en de VS elkaar. Patstelling dus. En volgende week gaat dat onderzoek lopen maar dat gaat best wel een tijdje duren denk ik voordat daar uberhaupt iets zinnigs uitkomt.

Ik denk dat degene die die aanslag gepleegd heeft ook zo goed als geen bewijsmateriaal heeft achtergelaten. Of wie weet zelfs vals bewijsmateriaal om de tegenstander op voorhand te kunnen belasten. Maar dan nog gaat dit zo lang duren tot iedereen het al weer is vergeten denk ik en we overgaan tot de orde van de dag.

Maar ondertussen is het doel van de aanslag iig wel bereikt voor de uiteindelijke dader.
Ben nu ook die VN vergadering aan het kijken. Russische vertegenwoordiger doet toch een paar interessante claims. Had de premier van Polen inderdaad direct na de explosies een (inmiddels verwijderde) tweet geschreven met de tekst "thank you, USA" en een foto van het gaslek?

Dan het feit dat er in juni nog een grote NAVO oefening in de Baltische zee heeft plaatsgevonden. juist rond het eiland Bornholm, de locatie waar nu de explosies hebben plaatsgevonden.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_196240.htm

Het klopt dat er precies in dat gebied geoefend is met unmanned underwater vehicles om mijnen op te sporen.
https://seapowermagazine.(...)ting-new-technology/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zou er een bepaald schip van de VS, landing ship USS KEARSARGE, tot 20 september in de buurt zijn gebleven.

Er valt nog veel te onderzoeken, ook voor de journalistiek. Maar ik heb haast nergens nog een diepgaande analyse gelezen van wat er nou echt is gebeurd met Nord Stream.
pi_206162326
Complottheorie: ergens in een andere zonnestelsel worden we bekeken door andere wezens op een leefbaar planeet en lachen ons keihard uit. Wat een kut ruzinde kleuters zijn wij man.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:49:23 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206162345
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:47 schreef Jemoederniet het volgende:
Ben nu ook die VN vergadering aan het kijken. Russische vertegenwoordiger doet toch een paar interessante claims. Had de premier van Polen inderdaad direct na de explosies een (inmiddels verwijderde) tweet geschreven met de tekst "thank you, USA" en een foto van het gaslek?

Dan het feit dat er in juni nog een grote NAVO oefening in de Baltische zee heeft plaatsgevonden. juist rond het eiland Bornholm, de locatie waar nu de explosies hebben plaatsgevonden.

Het klopt dat er precies in dat gebied geoefend is met unmanned underwater vehicles om mijnen op te sporen.
https://seapowermagazine.(...)ting-new-technology/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zou er een bepaald schip van de VS, landing ship USS KEARSARGE, tot 20 september in de buurt zijn gebleven.

Er valt nog veel te onderzoeken, ook voor de journalistiek. Maar ik heb haast nergens nog een diepgaande analyse gelezen van wat er nou echt is gebeurd met Nord Stream.
Klopt Rusland had dit keer de zaken veel beter op een rij en onderbouwd dan de VS die alleen maar ontkende en Rusland een conspiracy theory verweet. Eigenlijk hetzelfde van wat je hier zit.

Als je dus zegt:

quote:
Dan het feit dat er in juni nog een grote NAVO oefening in de Baltische zee heeft plaatsgevonden. juist rond het eiland Bornholm, de locatie waar nu de explosies hebben plaatsgevonden.

Het klopt dat er precies in dat gebied geoefend is met unmanned underwater vehicles om mijnen op te sporen.
https://seapowermagazine.(...)ting-new-technology/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zou er een bepaald schip van de VS, landing ship USS KEARSARGE, tot 20 september in de buurt zijn gebleven.
Dan zijn dat geen indirecte bewijzen of aanwijzigen, maar is het volgens sommigen hier pure speculatie en wappieverhalen.

Er is trouwens ook nog een Amerikaans vliegtuig geweest dat net na de explosies daar rond heeft gecircelt. Eigenlijk heeft de VS dus overduidelijk voldoende aanwijzingen achtergelaten. En dat is vast niet per ongeluk. Maar ze zullen het wel zo netjes hebben uitgevoerd dat er geen enkel direct bewijs te vinden is.

Eea overigens in het hypothetische scenario dat de VS deze actie gemaakt heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 01-10-2022 11:55:14 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:50:31 #37
22565 asco
Los in deze tent
pi_206162355
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:47 schreef Selenophilia het volgende:
Complottheorie: ergens in een andere zonnestelsel worden we bekeken door andere wezens op een leefbaar planeet en lachen ons keihard uit. Wat een kut ruzinde kleuters zijn wij man.
Laatst vlogen ze nog heel snel verder bij het aanschouwen van ons zooitje ongeregeld.
https://www.space.com/oumuamua.html
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:57:39 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206162425
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:47 schreef Selenophilia het volgende:
Complottheorie: ergens in een andere zonnestelsel worden we bekeken door andere wezens op een leefbaar planeet en lachen ons keihard uit. Wat een kut ruzinde kleuters zijn wij man.
That is the nature of this world.

And you can decide if you want to be a part of that.
pi_206162451
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
That is the nature of this world.

And you can decide if you want to be a part of that.
Ok earth people coach, thanks.
pi_206162467
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:23 schreef qajariaq het volgende:
Dit gasgedoe leidt ook wel mooi de aandacht af van fake referenda en het annexeren van gebieden.
gisteren viel mij op dat de inflatie van ca 17% niet eens belangrijker is dan de kiesbriefjes in oekraine in de MTM.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206162473
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:47 schreef Selenophilia het volgende:
Complottheorie: ergens in een andere zonnestelsel worden we bekeken door andere wezens op een leefbaar planeet en lachen ons keihard uit. Wat een kut ruzinde kleuters zijn wij man.
die zijn waarschijnlijk al verder en hebben terecht de doodstraf gezet op het verspreiden daarvan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:01:00 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206162475
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
Misschien kunnen we maar beter alvast het zekere voor het onzekere nemen.

https://www.loi.nl/n-65-r(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
nou mijn ex is russisch en ik ken na 9 jaar alleen het woord grassprietje
dus dat gaat hem niet worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206162481
Deze video loopt alle mogelijke verdachten langs.

Hoewel in deze video de VS wel hl makkelijk worden afgeschreven als mogelijke dader, is het wel interessant om na te denken over het scenario waarin "de Russen" het zouden hebben gedaan.

Er zijn natuurlijk verschillende groepen in Rusland, oligarchen, FSB, het leger, haviken en gematigden, partizanen die allemaal eigen redenen voor of tegen het opblazen van de pijpleidingen.

Een theorie is dat de gematigden de pijplijn wilden openhouden voor het geval Poetin van het toneel verdwijnt door een coup, en de oorlog in Oekrane beindigd moet worden. Daarna zou ook het gas weer moeten kunnen stromen. Door de pijplijn op te blazen zou een coup door gematigde krachten minder zin meer hebben.

Niet een heel sterke theorie, maar het is toch de moeite waard om alle mogelijkheden na te lopen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:03:04 #44
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206162491
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:47 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Dan het feit dat er in juni nog een grote NAVO oefening in de Baltische zee heeft plaatsgevonden. juist rond het eiland Bornholm, de locatie waar nu de explosies hebben plaatsgevonden.

Joh...
Heb je de strategische positie van de Oostzee wel door? Het gedoe met Gotland (Zweden, eiland verder naar het oosten) en de huidige stand van zaken dat extra aanwezigheid en behoefte aan oefeningen van de NAVO best logisch is, daar in de Oostzee?
De Baltische staten, Kaliningrad, Sint Petersburg, Finland, Zweden, het ligt daar allemaal en er worden regelmatig NAVO oefeningen gehouden.

Heb je enig idee hoe het zit met Russische onderzee activiteit daar?
https://thebarentsobserve(...)-subs-outside-norway
https://www.rcinet.ca/eye(...)konsvern-naval-base/
https://seawanderer.org/r(...)own-in-danish-waters

Dat punt zegt dus niets
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:03:07 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206162494
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oh?
[..]
Nee. Dat heeft Oekrane gedaan.
Dat kan Oekraine niet zelf doen
Het is een enorme operatie geweest
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:04:04 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206162506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat kan Oekraine niet zelf doen
Het is een enorme operatie geweest
Oekrane is niet dom.
Een paar raketjes afschieten. Kwestie van wat cordinaten invoeren en afvuren maar.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:10:35 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206162576
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:47 schreef Selenophilia het volgende:
Complottheorie: ergens in een andere zonnestelsel worden we bekeken door andere wezens op een leefbaar planeet en lachen ons keihard uit. Wat een kut ruzinde kleuters zijn wij man.
Het is tijd dat we overgenomen worden door AI , voor de mensheid zichzelf vernietigd
https://bernardmarr.com/u(...)ficial-intelligence/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:11:42 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206162588
Laat maar.

[ Bericht 41% gewijzigd door Tengano op 01-10-2022 12:16:54 ]
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:16:18 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206162635
quote:
84s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oekrane is niet dom.
Een paar raketjes afschieten. Kwestie van wat cordinaten invoeren en afvuren maar.
nee die pijp is opgeblazen onder water door duikers en heel erg veel TNT op diverse plekken
ik vermoed dat Rusland het geweten heeft dat men bezig was daar , is een zeer gespecialiseerde klus geweest
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:17:37 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206162642
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zou gewoon eerst met hele simpele dingen beginnen.

??????? ?????? ?? ??, ??? ???????-?? ?????????? ?? ?66 ? ?????
google is your friend

Я бы начал с очень простых вещей.
YA by nachal s ochen' prostykh veshchey.


Ik zou beginnen met heel simpele dingen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')