Correct.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Infrastructuur is belangrijker dan voetbal
Die nieuwe brug was voorheen (en mogelijk nog steeds) onderdeel van het hele ontwikkelingstraject rond de nieuwe Kuip, overigens.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geen nieuwe station, maar wel burg. Infrastructuur is belangrijker dan voetbal
Volgens mij begrijp jij niet zo goed wat de impact is van (gebrek aan) goede infrastructuur op de ontwikkeling en economie van een gebiedquote:Op donderdag 29 september 2022 18:48 schreef thedeedster het volgende:
Da’s een boel geld voor iets zonder direct terugverdienmodel.
Daar gaan de gemeentebelastingen.
Ik zet in op 1.8 miljardquote:Op donderdag 29 september 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
Wedden dat dit niet gaat kosten wat er nu gezegd wordt?
Overigens gaan ook alle plannen door zonder nieuw stadion, zonder stadion ook meer woningmogelijkheden volgendsde plannen.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die nieuwe brug was voorheen (en mogelijk nog steeds) onderdeel van het hele ontwikkelingstraject rond de nieuwe Kuip, overigens.
Het is bepaald geen nieuw plan om op die plek een brug te bouwen.
Ze willen nu een sneltram lijn gaan maken tussen Kralingse Zoom en Zuidplein.quote:Op donderdag 29 september 2022 19:32 schreef Elan het volgende:
Ze hebben die metrolijn tussen Kralingse Zoom naar Zuidplein dus laten schieten. Gemiste kans wel hoor.
Want er is nu geen goede infrastructuur?quote:Op donderdag 29 september 2022 21:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet zo goed wat de impact is van (gebrek aan) goede infrastructuur op de ontwikkeling en economie van een gebied
Maar het aantal inwoners verander toch?quote:Op donderdag 29 september 2022 21:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Want er is nu geen goede infrastructuur?
Maar het gaat hier toch niet om het volgooien met asfalt? Integendeel. Als ik het goed begrijp gaat het hier vooral om infrastructuur die het autogebruik terugdringt. Geen dubbele banen, maar hooguit 1 baan voor de auto's, en met name fietspaden en een trambaan. Dit maakt een nog niet goed bereikbaar gebied opeens makkelijk bereikbaar met OV en fiets. Wat denk je dat dit voor gunstige impact heeft op de verkeersdrukte (vermindering files, minder onkosten op dat gebied), verkorte reistijd vele gezinnen, voordeel/meer kansen bedrijven in nabije omgeving EN op de groei van dat gebied, de leefbaarheid, etc.quote:Zullen we dan maar Nederland helemaal volgooien met asfalt?
Zal ongetwijfeld economische voordelen bieden.
Maar dat heeft toch niks te maken met een brug met trambaan en fietspad (en hooguit 1 rijstrook per richting voor auto's)?quote:Edit; ik had het er vandaag nog over, wat een zegen het is dat die geplande snelweg door de Amsterdamse binnenstad niet is doorgegaan.
Ik ben gewoon sceptisch. Ten eerste ís het gewoon een boel geld. Ten tweede de timing; de economische situatie is zeer volatiel en onvoorspelbaar momenteel. Ten derde; ik heb geen idee hoe betrouwbaar rapporten zijn. In hoeverre is er sprake van belangenverstrengeling?quote:Op donderdag 29 september 2022 21:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar het aantal inwoners verander toch?
En nee, er is nu op bepaalde plekken inderdaad gebrekkige infrastructuur, wat juist weer zorgt voor drukte op de weten, etc.
[..]
Maar het gaat hier toch niet om het volgooien met asfalt? Integendeel. Als ik het goed begrijp gaat het hier vooral om infrastructuur die het autogebruik terugdringt. Geen dubbele banen, maar hooguit 1 baan voor de auto's, en met name fietspaden en een trambaan. Dit maakt een nog niet goed bereikbaar gebied opeens makkelijk bereikbaar met OV en fiets. Wat denk je dat dit voor gunstige impact heeft op de verkeersdrukte (vermindering files, minder onkosten op dat gebied), verkorte reistijd vele gezinnen, voordeel/meer kansen bedrijven in nabije omgeving EN op de groei van dat gebied, de leefbaarheid, etc.
[..]
Maar dat heeft toch niks te maken met een brug met trambaan en fietspad (en hooguit 1 rijstrook per richting voor auto's)?
quote:Op donderdag 29 september 2022 18:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hebben al de mooiste brug van Nederland met de Erasmusbrug Hefbrug en deze brug wordt nog duurder en mooier
Maak daar maar 2000 van.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:18 schreef JimmyJames het volgende:
Dat is dus duizend euro belastinggeld per rotterdammer.
Niks. Die wordt in 2025 ook vernieuwd.quote:Op donderdag 29 september 2022 23:37 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is er mis met de Brienenoord????
@:wereldgozer
Gaaf!quote:Op donderdag 29 september 2022 23:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niks. Die wordt in 2025 ook vernieuwd.
Gaat nog 5 keer over de kop voordat ze gaan bouwenquote:Op donderdag 29 september 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
Wedden dat dit niet gaat kosten wat er nu gezegd wordt?
Dat is juist het moment om te investeren omdat arbeid goedkoper is.quote:Op donderdag 29 september 2022 22:03 schreef thedeedster het volgende:
de timing; de economische situatie is zeer volatiel en onvoorspelbaar momenteel.
Komen er dan geen yuppen in Zuid wonen en expats die de uitkeringstrekkers wegpesten?quote:Op donderdag 29 september 2022 18:48 schreef thedeedster het volgende:
Da’s een boel geld voor iets zonder direct terugverdienmodel.
Daar gaan de gemeentebelastingen.
+5 jaar tijd bij optellen wanneer het klaar zal zijn.quote:Op donderdag 29 september 2022 18:50 schreef daNpy het volgende:
Wedden dat dit niet gaat kosten wat er nu gezegd wordt?
Nee joh, niets belangrijker dan een brug bouwen, kunnen er in de toekomst wellicht een hoop daklozen onder slapen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 00:00 schreef the-eye het volgende:
Kunnen ze niet beter (betaalbare) woningen bouwen ipv een brug?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |