abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 september 2022 @ 07:49:48 #51
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206137088
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 05:58 schreef josja het volgende:

[..]
Serieus, heeft ze dat echt genoemd, die leeftijd? Christus ik ga mijn graf maar vast graven dan, zo op mijn 53ste... 8)7
R.I.P. Ik nader ook de gezegende leeftijd van 50. Een wonder dat we het allemaal zo lang hebben uitgehouden, wij 35-plussers. Inclusief Covidbesmettingen waar we kennelijk massaal aan hadden moeten bezwijken als de breekbare oudjes die we zijn.
  donderdag 29 september 2022 @ 07:59:25 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206137164
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 05:58 schreef josja het volgende:

[..]
Serieus, heeft ze dat echt genoemd, die leeftijd? Christus ik ga mijn graf maar vast graven dan, zo op mijn 53ste... 8)7
Ja. Wel een disclaimer, hij zit in een vrij kort geknipt filmpje, dus ik weet niet precies wat eraan vooraf ging.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206137211
Oh my. Onlangs 35 geworden, niet realiserend dat ik nu tot de groep kwetsbare ouderen behoor ;(
pi_206137225
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja. Wel een disclaimer, hij zit in een vrij kort geknipt filmpje, dus ik weet niet precies wat eraan vooraf ging.
Is dat nog ergens terug te vinden? Ik moet dit met mijn eigen oortjes horen zodat ik daarna van mijn stoel kan vallen van het lachen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_206137479
Ik kijk het nu even terug. Kan het fragment van 35 nog niet vinden. Al wel gehoord:
- mondkapjes in OV
- maar long covid!
- horeca/winkel kan best wat eerder dicht als je personeel besmet is.
- CTB is mega handig

Joba leeft nog wel in 2020.
pi_206137480
Nou ja, eerlijk is eerlijk, we hebben hier jarenlang geroepen dat er maatregelen gericht op de kwetsbare groep moesten komen. Was allemaal kan niet en past niet, discriminatie en zulks.

En nu komt er een keer een voorstel in die richting is het ook weer niet goed.
pi_206137483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:40 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]
"De zorg" is door rutte gewoon kapotbezuinigd, waardoor we nu geen capaciteit meer hebben om zulke "golfjes" op te vangen. DAT is het probleem. GELD. Zelfs tijdens de pandemie ring rutte doodleuk door met ziekenhuizen sluiten, terwijl alle IC's zwaar overbelast waren. Het personeel van die gesloten ziekenhuizen zette een paginagrote brandbrief in de krant en smeekte rutte om hun ziekenhuis open te houden zodat ze konden helpen, maar je raadt het al: meneer gaat over lijken voor zijn boekhouding en sloot de handel. :r
We hebben al jaren een personeels te kort, wat je niet magisch even oplost. Meer geld zal zeker helpen, maar we geven ook al ieder jaar meer aan de zorg uit en we "klagen" ieder jaar als de zorg premie omhoog gaat.

Het sluiten van ziekenhuizen heeft trouwens geen effect gehad op het aantal IC bedden, dus is nutteloos argument hierin. Personeel van die ziekenhuizen kon ook direct ergens anders aan de slag. Dus wat het open houden van deze ziekenhuizen (die al meestal geen IC bedden hadden) nog voor nut?
pi_206137506
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:43 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
We hebben al jaren een personeels te kort, wat je niet magisch even oplost.
Hier gestopt met lezen. Maart 2020 belde, wou z’n argumenten terug.

We zijn nu 2,5 jaar verder, volgens mij is er nog geen IC-verpleegkundige extra opgeleid. Dat “er is geen blik personeel”-argument is echt totaal uitgekauwd.
pi_206137540
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou ja, eerlijk is eerlijk, we hebben hier jarenlang geroepen dat er maatregelen gericht op de kwetsbare groep moesten komen. Was allemaal kan niet en past niet, discriminatie en zulks.

En nu komt er een keer een voorstel in die richting is het ook weer niet goed.
Volgens mij ligt de grens van kwetsbaar niet op 35. :P
  donderdag 29 september 2022 @ 09:10:31 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206137689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 04:24 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Ach, Marinootje. Van hem gaan we nog veel horen de aankomende periode _O-
God, nee.
pi_206137710
Wel hard aan het lachen om Dekker van FvD. God, waar halen ze die types allemaal vandaan? :')
pi_206137963
Is er eigenlijk wel iets van een campagne om 60+ warm te laten lopen voor die booster? Ik zie of hoor niks op de TV of radio, maar dat kan ook aan mij liggen.
  donderdag 29 september 2022 @ 09:36:00 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_206137980
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:12 schreef SilverEyes het volgende:
Wel hard aan het lachen om Dekker van FvD. God, waar halen ze die types allemaal vandaan? :')
In dit geval, die man is topman bij de Rabobank geweest. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 29 september 2022 @ 09:40:52 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206138036
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
Is er eigenlijk wel iets van een campagne om 60+ warm te laten lopen voor die booster? Ik zie of hoor niks op de TV of radio, maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik zag gisteren wel een heel slecht spotje op tv met mensen in witte jassen maar dat was voor iedereen, niet specifiek 60+.
pi_206138237
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:40 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik zag gisteren wel een heel slecht spotje op tv met mensen in witte jassen maar dat was voor iedereen, niet specifiek 60+.
Gemiste kans dus weer, ze leren het ook nooit.
  donderdag 29 september 2022 @ 10:08:17 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206138335
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Gemiste kans dus weer, ze leren het ook nooit.
Willen we meer of minder witte jassen?
pi_206138350
Oh wacht, vandaag stond het hele artikel in de krant, blijkbaar exclusief in het leven geroepen om het mondkapje maar weer eens aan te prijzen.



Persoonlijk is het mijn indruk dat mensen die uit zichzelf zo'n kapje dragen gewoon met rust gelaten worden, maar blijkbaar word je constant bestormd door hordes antiautoritaire Nederlanders als je dat doet. Het zal allemaal wel. :wtf:
  donderdag 29 september 2022 @ 10:13:29 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206138392
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh wacht, vandaag stond het hele artikel in de krant, blijkbaar exclusief in het leven geroepen om het mondkapje maar weer eens aan te prijzen.

[ afbeelding ]

Persoonlijk is het mijn indruk dat mensen die uit zichzelf zo'n kapje dragen gewoon met rust gelaten worden, maar blijkbaar word je constant bestormd door hordes antiautoritaire Nederlanders als je dat doet. Het zal allemaal wel. :wtf:
Badjoe, dat is toch die figuur uit het Red Team...

Echt elke keer weer dezelfde figuren met hun vooropgezette agenda aan het woord, doodmoe word je ervan. Wat een slechte journalistiek.
pi_206138440
quote:
15s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:36 schreef OProg het volgende:

[..]
In dit geval, die man is topman bij de Rabobank geweest. :')
Ja ik ging hem ff googlen, ik las het. Onvoorstelbaar.
pi_206138465
De geestjes worden weer rijp gemaakt
pi_206138468
quote:
9s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Oh wacht, vandaag stond het hele artikel in de krant, blijkbaar exclusief in het leven geroepen om het mondkapje maar weer eens aan te prijzen.

[ afbeelding ]

Persoonlijk is het mijn indruk dat mensen die uit zichzelf zo'n kapje dragen gewoon met rust gelaten worden, maar blijkbaar word je constant bestormd door hordes antiautoritaire Nederlanders als je dat doet. Het zal allemaal wel. :wtf:
"Het coronaspook waart weer rond"

Snel, in de kelders mensen! Licht uit (komt dat even goed uit met deze prijzen), wc papier mee!
pi_206138487
Nog 8 jaar voor ik ook bij de kwetsbaren hoor, blijkbaar...
  donderdag 29 september 2022 @ 10:24:37 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206138505
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:19 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
"Het coronaspook waart weer rond"

Snel, in de kelders mensen! Licht uit (komt dat even goed uit met deze prijzen), wc papier mee!
Corona gaat niet meer weg en zal altijd 'rondwaren'. Dan heb je af en toe even een opleving, waarschijnlijk vooral in de koudere maanden, maar al die angstpoepers kunnen maar niet uit hun maart 2020-modus komen en zien corona nog steeds als iets heel gevaarlijks.
pi_206139041
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Badjoe, dat is toch die figuur uit het Red Team...

Echt elke keer weer dezelfde figuren met hun vooropgezette agenda aan het woord, doodmoe word je ervan. Wat een slechte journalistiek.
Dit zijn als wetenschapper verklede activisten. Met wetenschap heeft het allang niets meer te maken.

En met steekhoudende tegenargumenten word je meteen weggezet als wappie en bejaardenmoordenaar. Terwijl het elkaar op basis van gefundeerde argumenten tegenspreken juist de essentie van wetenschap is.
  donderdag 29 september 2022 @ 11:30:57 #75
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206139072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:50 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Volgens mij ligt de grens van kwetsbaar niet op 35. :P
Dit ja :P Kijk, er zullen altijd mensen zijn die net aan de verkeerde kant vallen, waar je die grens ook legt, maar 35? :+ Zou dan eerder denken aan 55/60 of zo.

Al zou ik het in de huidige situatie ook onzin vinden (en eigenlijk ook als het aantal besmettingen verder stijgt) om überhaupt maatregelen in te voeren. Voor welke leeftijd dan ook. Ooit moet je toch naar structurele oplossingen gaan kijken (het zorg probleem bv), anders blijf je bezig en kan je elk jaar wel weer maatregelen op gaan leggen. Door die zure appel heen bijten en terug naar het ‘eigen verantwoordelijkheid’ principe, wat ook actief was vóór Corona. Zet een kapje op als je kwetsbaar bent, houd wat meer afstand, pak een booster zoals de griep prik als je kwetsbaar bent.

Of het virus moet wel heel extreem muteren opeens.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206139163
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit ja :P Kijk, er zullen altijd mensen zijn die net aan de verkeerde kant vallen, waar je die grens ook legt, maar 35? :+ Zou dan eerder denken aan 55/60 of zo.

Al zou ik het in de huidige situatie ook onzin vinden (en eigenlijk ook als het aantal besmettingen verder stijgt) om überhaupt maatregelen in te voeren. Voor welke leeftijd dan ook. Ooit moet je toch naar structurele oplossingen gaan kijken (het zorg probleem bv), anders blijf je bezig en kan je elk jaar wel weer maatregelen op gaan leggen. Door die zure appel heen bijten en terug naar het ‘eigen verantwoordelijkheid’ principe, wat ook actief was vóór Corona. Zet een kapje op als je kwetsbaar bent, houd wat meer afstand, pak een booster zoals de griep prik als je kwetsbaar bent.

Of het virus moet wel heel extreem muteren opeens.
Accepteer gewoon dat de pandemie voorbij is en dat de maatschappelijke impact onvoldoende is om generieke maatregelen te verantwoorden.

Dat er af en toe nog een bejaarde aan sterft is jammer maar het hoort erbij. Covid is gewoon een van de vele mogelijke doodsoorzaken voor kwetsbaren geworden.
  donderdag 29 september 2022 @ 11:45:25 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206139209
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Accepteer gewoon dat de pandemie voorbij is en dat de maatschappelijke impact onvoldoende is om generieke maatregelen te verantwoorden.

Dat er af en toe nog een bejaarde aan sterft is jammer maar het hoort erbij. Covid is gewoon een van de vele mogelijke doodsoorzaken voor kwetsbaren geworden.
Dit is het he.
  donderdag 29 september 2022 @ 11:49:39 #78
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206139241
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Accepteer gewoon dat de pandemie voorbij is en dat de maatschappelijke impact onvoldoende is om generieke maatregelen te verantwoorden.

Dat er af en toe nog een bejaarde aan sterft is jammer maar het hoort erbij. Covid is gewoon een van de vele mogelijke doodsoorzaken voor kwetsbaren geworden.
Dan hebben al die experts opeens stukken minder te doen. Mogen ze minder vaak geld opstrijken na een media optreden. Bepaalde experts die wellicht het idee krijgen dat ze minder relevant zijn. Systemen die voor Corona zijn opgezet die niet tot minder gebruikt worden.

Er zijn imo wel partijen die erbij gebaat zijn (om welke reden dan ook) om Corona groot te houden. Niet dat ze uit zijn op slachtoffers uiteraard, dat wil niemand.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206139260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Accepteer gewoon dat de pandemie voorbij is en dat de maatschappelijke impact onvoldoende is om generieke maatregelen te verantwoorden.

Dat er af en toe nog een bejaarde aan sterft is jammer maar het hoort erbij. Covid is gewoon een van de vele mogelijke doodsoorzaken voor kwetsbaren geworden.
We leven in Nederland in een democratie met relatief veel ouderen, dus jij kan dat hier wel roepen maar jouw mening is waarschijnlijk niet bepaald representatief voor het maatschappelijk draagvlak als geheel.
blablablabla
pi_206139275
Tevens mis ik elke vorm van urgentie om die boosterprikken aan de man te brengen, nog geen reclamespotje of poster gezien. Doen ze daar niks meer aan??
blablablabla
  donderdag 29 september 2022 @ 11:58:08 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206139340
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:53 schreef Elan het volgende:
Tevens mis ik elke vorm van urgentie om die boosterprikken aan de man te brengen, nog geen reclamespotje of poster gezien. Doen ze daar niks meer aan??
Ik heb al vaker gezegd dat (tijdig) boosteren de enige nuttige maatregel is die ze kunnen nemen. Maar kennelijk vinden de kranten het weer interessanter om het over mondkapjes te hebben.
pi_206139381
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan hebben al die experts opeens stukken minder te doen. Mogen ze minder vaak geld opstrijken na een media optreden. Bepaalde experts die wellicht het idee krijgen dat ze minder relevant zijn. Systemen die voor Corona zijn opgezet die niet tot minder gebruikt worden.

Er zijn imo wel partijen die erbij gebaat zijn (om welke reden dan ook) om Corona groot te houden. Niet dat ze uit zijn op slachtoffers uiteraard, dat wil niemand.
Het lijkt me op zich wel verstandig om deze periode even de vinger goed aan de pols te houden. Volgens mij zitten we nu in die fase en dus blijven die experts nog wel even relevant. Maatregelen is vooralsnog geen sprake van, maar het is wel allemaal spannend. Want Corona is absoluut nog niet weg.

Dit is overigens een wereldwijde trend, men heeft dit virus zo vaak onderschat dat het alleen maar goed is dat ze dat doen. Er komt elke drie maanden zo'n beetje een nieuwe variant uit dus het blijft oppassen.
blablablabla
  donderdag 29 september 2022 @ 12:04:26 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206139410
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Het lijkt me op zich wel verstandig om deze periode even de vinger goed aan de pols te houden. Volgens mij zitten we nu in die fase en dus blijven die experts nog wel even relevant. Maatregelen is vooralsnog geen sprake van, maar het is wel allemaal spannend. Want Corona is absoluut nog niet weg.

Dit is overigens een wereldwijde trend, men heeft dit virus zo vaak onderschat dat het alleen maar goed is dat ze dat doen. Er komt elke drie maanden zo'n beetje een nieuwe variant uit dus het blijft oppassen.
Corona gaat ook niet meer weg, maar in de huidige vorm is er gewoon geen enkele reden om maatregelen te treffen op algehele schaal.
pi_206139425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb al vaker gezegd dat (tijdig) boosteren de enige nuttige maatregel is die ze kunnen nemen. Maar kennelijk vinden de kranten het weer interessanter om het over mondkapjes te hebben.
Ja mee eens, maar zo werken die kutkranten nu eenmaal. Lekker paniek zaaien in plaats van informeren. Van een overheid mag je toch meer verwachten op dat gebied..

Toen die prikken net uit kwamen zag je elk reclameblok wel een herinnering voorbij komen om je toch vooral te laten vaccineren. Aangezien juist de doelgroep bejaarden relatief veel tv kijken was dat geen slechte zet.
blablablabla
pi_206139453
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Corona gaat ook niet meer weg, maar in de huidige vorm is er gewoon geen enkele reden om maatregelen te treffen op algehele schaal.
Die zijn er toch ook niet? :) Met de huidige explosie aan subvarianten in combinatie met het gebrek aan prioriteit als het gaat om boosteren bij veel mensen is het echter wel zeer belangrijk om de boel goed te blijven monitoren. Dus die deskundigen en hun groepjes zijn nog steeds van het grootste belang. Juist nu de samenleving gewoon open is.
blablablabla
pi_206139467
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:22 schreef Oriente het volgende:
Nog 8 jaar voor ik ook bij de kwetsbaren hoor, blijkbaar...
We zullen je met open armen ontvangen. O+
  donderdag 29 september 2022 @ 12:15:59 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206139496
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Die zijn er toch ook niet? :) Met de huidige explosie aan subvarianten in combinatie met het gebrek aan prioriteit als het gaat om boosteren bij veel mensen is het echter wel zeer belangrijk om de boel goed te blijven monitoren. Dus die deskundigen en hun groepjes zijn nog steeds van het grootste belang. Juist nu de samenleving gewoon open is.
Deskundigen die achter de schermen monitoren is ook niks mis mee.

Maar die verkapte activisten zoals Badjoe horen niet continu een platform te krijgen om hun doemscenario's weer te spuien. En als je ze al een platform geeft, dan dien je goede journalistiek te bedrijven door goede vragen te stellen, ipv het welbekende riedeltje weer af te draaien over mondkapjes en CTB zonder enige vorm van argumentatie waarom dat nu nodig zou zijn, of überhaupt iets zou bijdragen.
pi_206139539
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:53 schreef Elan het volgende:
Tevens mis ik elke vorm van urgentie om die boosterprikken aan de man te brengen, nog geen reclamespotje of poster gezien. Doen ze daar niks meer aan??
Ik zie regelmatig een tv spotje voorbij komen, waarin artsen de herhaalprik aanprijzen. Maar dat is alles ja.
pi_206139564
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Deskundigen die achter de schermen monitoren is ook niks mis mee.

Maar die verkapte activisten zoals Badjoe horen niet continu een platform te krijgen om hun doemscenario's weer te spuien. En als je ze al een platform geeft, dan dien je goede journalistiek te bedrijven door goede vragen te stellen, ipv het welbekende riedeltje weer af te draaien over mondkapjes en CTB zonder enige vorm van argumentatie waarom dat nu nodig zou zijn, of überhaupt iets zou bijdragen.
Eens!
Dat sluit ook aan bij het riedeltje dar Joba v/d Berg gisteren afstak. Die begon over mondkapjes, CTB etc. om daarna te zeggen dat het zulke dingen weer ingevoerd moeten worden, want dat scheelt 1000en besmettingen. Waarom precies wist ze niet te vertellen. ;(
pi_206139579
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Deskundigen die achter de schermen monitoren is ook niks mis mee.

Maar die verkapte activisten zoals Badjoe horen niet continu een platform te krijgen om hun doemscenario's weer te spuien. En als je ze al een platform geeft, dan dien je goede journalistiek te bedrijven door goede vragen te stellen, ipv het welbekende riedeltje weer af te draaien over mondkapjes en CTB zonder enige vorm van argumentatie waarom dat nu nodig zou zijn, of überhaupt iets zou bijdragen.
Wat en waar roept zij continu dingen dan? De usual suspects vind ik allemaal erg mild hoor, zelfs opperpaniekvogel Van Ranst is druk bezig met zijn fotocollage en geeft aan geen problemen te verwachten, hooguit als e.e.a. aan corona samenvalt met een zwaar griepseizoen. Koopmans idem dito, niemand met ook maar enige autoriteit die maatregelen wil herinvoeren op dit moment.

Als ik jou hier nu een paar dagen lees willen ze morgen weer de mondkapjes verplichten zo kwaad ben je :P
blablablabla
  donderdag 29 september 2022 @ 12:37:22 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206139701
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat en waar roept zij continu dingen dan? De usual suspects vind ik allemaal erg mild hoor, zelfs opperpaniekvogel Van Ranst is druk bezig met zijn fotocollage en geeft aan geen problemen te verwachten, hooguit als e.e.a. aan corona samenvalt met een zwaar griepseizoen. Koopmans idem dito, niemand met ook maar enige autoriteit die maatregelen wil herinvoeren op dit moment.

Als ik jou hier nu een paar dagen lees willen ze morgen weer de mondkapjes verplichten zo kwaad ben je :P
Kwaad is een groot woord.
  donderdag 29 september 2022 @ 12:46:02 #92
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206139805
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb al vaker gezegd dat (tijdig) boosteren de enige nuttige maatregel is die ze kunnen nemen. Maar kennelijk vinden de kranten het weer interessanter om het over mondkapjes te hebben.
Zal je zien dat die booster campagnes pas weer wat meer in beeld komen als het zo ver is dat iedereen een booster moet gaan halen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 29 september 2022 @ 12:46:55 #93
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206139820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Het lijkt me op zich wel verstandig om deze periode even de vinger goed aan de pols te houden. Volgens mij zitten we nu in die fase en dus blijven die experts nog wel even relevant. Maatregelen is vooralsnog geen sprake van, maar het is wel allemaal spannend. Want Corona is absoluut nog niet weg.

Dit is overigens een wereldwijde trend, men heeft dit virus zo vaak onderschat dat het alleen maar goed is dat ze dat doen. Er komt elke drie maanden zo'n beetje een nieuwe variant uit dus het blijft oppassen.
Dit virus gaat nooit meer weg, dus met die redenatie blijft het altijd spannend. Dan kan je dat elk jaar wel zeggen helaas.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206139858
Zelfs broekjepoeper Lauterbach denkt dat het na deze winter klaar is. Dit is wel gespeeld hoor.
pi_206139956
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit virus gaat nooit meer weg, dus met die redenatie blijft het altijd spannend. Dan kan je dat elk jaar wel zeggen helaas.
Dat lijkt me stug. Het is nu allemaal nog erg vers en de eerste winter zonder maatregelen. In Q1 van dit jaar zijn nog 3500 mensen aan Corona overleden. Als ziekenhuisopnames en sterftecijfers laag blijven ebt de urgentie in de media en vanuit de wetenschap vanzelf weg. Maak je geen zorgen.
blablablabla
  donderdag 29 september 2022 @ 13:00:30 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206139998
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Deskundigen die achter de schermen monitoren is ook niks mis mee.

Maar die verkapte activisten zoals Badjoe horen niet continu een platform te krijgen om hun doemscenario's weer te spuien. En als je ze al een platform geeft, dan dien je goede journalistiek te bedrijven door goede vragen te stellen, ipv het welbekende riedeltje weer af te draaien over mondkapjes en CTB zonder enige vorm van argumentatie waarom dat nu nodig zou zijn, of überhaupt iets zou bijdragen.
Ik weet niet eens wie Badjoe is dus welk platform heb je het dan over?
  donderdag 29 september 2022 @ 13:05:03 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206140054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik weet niet eens wie Badjoe is dus welk platform heb je het dan over?
Zie krantenartikel eerder in dit topic. Niet door mij gepost overigens.

Badjoe is/was van het Red Team.
pi_206140428
Toch wel een dubbelgevoel hoor. Gisteren was van Ranst bij vandaag inside. Ook die verwacht geen problemen meer qua maatregelen, maar zei er wel bij dat de kwetsbaren beter wel een booster kunnen nemen. Eerlijke en goede boodschap van Van Ranst. Echter weet ik nu al hoe de gemiddelde 60 plusser denkt. Ohhh, ik mag dan wel 60 plus zijn, maar ben kerngezond. Voor mij geen prik meer. En hopsakee straks liggen de ziekenhuizen alsnog vol (waarvan we nagelaten hebben om die proberen uit te breiden, maar dat is weer een ander verhaal).

We vinden allemaal dat de overheid en media het eerlijke verhaal moeten vertellen en geen angst moeten aanwakkeren. Maar als ze dat niet doen is onze maatschappij ook weer dermate eigenwijs dat teveel mensen dus niet doen wat verstandig is.

Ik ben wel van het baas over eigen lijf, maar met een dermate eigenwijs/dom volk is het ook wel heel lastig om de boel in het gareel te houden. Ga er maar aan staan.
pi_206141341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zal je zien dat die booster campagnes pas weer wat meer in beeld komen als het zo ver is dat iedereen een booster moet gaan halen.
Er is een spotje dat wordt uitgezonden op tv. Dat werd hier door iemand al verketterd als angst aanjagen enzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206141350
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:34 schreef aartstyle het volgende:
Toch wel een dubbelgevoel hoor. Gisteren was van Ranst bij vandaag inside. Ook die verwacht geen problemen meer qua maatregelen, maar zei er wel bij dat de kwetsbaren beter wel een booster kunnen nemen. Eerlijke en goede boodschap van Van Ranst. Echter weet ik nu al hoe de gemiddelde 60 plusser denkt. Ohhh, ik mag dan wel 60 plus zijn, maar ben kerngezond. Voor mij geen prik meer. En hopsakee straks liggen de ziekenhuizen alsnog vol (waarvan we nagelaten hebben om die proberen uit te breiden, maar dat is weer een ander verhaal).

We vinden allemaal dat de overheid en media het eerlijke verhaal moeten vertellen en geen angst moeten aanwakkeren. Maar als ze dat niet doen is onze maatschappij ook weer dermate eigenwijs dat teveel mensen dus niet doen wat verstandig is.

Ik ben wel van het baas over eigen lijf, maar met een dermate eigenwijs/dom volk is het ook wel heel lastig om de boel in het gareel te houden. Ga er maar aan staan.
Volgens mij is het zeker niet gemiddeld dat de 60+'er geen booser wil. Ze zullen er natuurlijk ook zeker zijn, maar er zijn er zeker ook echt heel veel die wel gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')