En anders gewoon yolo?quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
3 maanden als je door de GGD positief bevonden bent.
Dit.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Neem aan dat het niet echt kwaad kan gezien ook veel mensen besmet zonder het te weten.
Hugoquote:Op maandag 3 oktober 2022 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoor Hugo op de achtergrond nog zeggen 'wij werken zorgvuldig'
Die de burger vervolgens mag gaan betalen. Dus kan hun wat schelen als ze weer te laat zijn en maatregelen in hun ogen nodig zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2022 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo
Snelheid is zorgvuldigheid in deze Hugo. Elke dag lockdown of lockdownachtige maatregelen kost miljoenen.
quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ai ai ai, mondkapjes moeten ons gaan helpen ben ik bang.
Snelste weekendtoename in coronazalen ziekenhuizen sinds maart
https://www.ad.nl/binnenl(...)7d14520b80&auth_rd=1
En dan ondertussen wéér zo falen rondom de boostersquote:Intussen hoopt het kabinet met een nieuwe vaccinatieronde nu eens precies op tijd te zijn met maatregelen. De herhaalprik moet deze najaarsopleving van corona klein houden.
Ik vond het niet zo'n vreemde benadering om te wachten op die BA1 als booster, dat die ziekenhuiscijfers qua corona oplopen zegt niet zoveel zolang we niet weten of het met corona of door corona is.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
En dan ondertussen wéér zo falen rondom de boostersMoeten we straks, om dat falen te compenseren, vast weer allemaal aan de booster i.p.v. enkel de risico groepen.
Ik doelde meer op dat afspraken systeem en dat het nog steeds op leeftijd moet. Zet het gewoon open voor iedereen die het wil zou je denken. Des te minder mensen moet je straks half dwingen om er eentje te halen.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het niet zo'n vreemde benadering om te wachten op die BA1 als booster, dat die ziekenhuiscijfers qua corona oplopen zegt niet zoveel zolang we niet weten of het met corona of door corona is.
geen idee hoe het met de capaciteit zit maar lijkt me toch wel raadzaam om eerst de ouderen en kwetsbaren te doenquote:Op maandag 3 oktober 2022 16:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik doelde meer op dat afspraken systeem en dat het nog steeds op leeftijd moet. Zet het gewoon open voor iedereen die het wil zou je denken. Des te minder mensen moet je straks half dwingen om er eentje te halen.
Er is niet zo heel veel falen rondom de boosters dit keer. 1954 en ouder kan "officieel" een afspraak maken.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
En dan ondertussen wéér zo falen rondom de boostersMoeten we straks, om dat falen te compenseren, vast weer allemaal aan de booster i.p.v. enkel de risico groepen.
Dat zie ik wel gebeuren hoor. Ik verwacht dat de opkomst bij 60+ niet echt fantastisch is en dat ze daarom de rest er ook mee lastig gaan vallen, al dan niet met QR code.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk. Maar er is al meermaals voorbij gekomen dat het vrij rustig is op die locaties/er veel mensen zijn die die prik niet halen. Dan is het wel wat raar als er iemand van 1964 (random jaargetal) te horen krijgt dat ze nog maar even moet wachten als ze toevallig iemand van 1967 begeleidt naar een afspraak. Ik heb niet het idee dat er een schaarste is qua vaccins, en met een vrij lage opkomst zou je juist iedereen die het wil een prik willen geven lijkt me.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen idee hoe het met de capaciteit zit maar lijkt me toch wel raadzaam om eerst de ouderen en kwetsbaren te doen
Daar doelde ik dan ook op, dat afsprakensysteem.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is niet zo heel veel falen rondom de boosters dit keer. 1954 en ouder kan "officieel" een afspraak maken.
<60 krijgt sowieso geen uitnodigingsbrief meer deze keer. Er zijn boosters, het is ook nog eens de bijgewerkte Omikron booster.
Alleen hebben ze een 'fuckup' gemaakt met met het systeem wagenwijd open te zetten, waarna de GGD mensen een voordringer noemt in de pers (https://nos.nl/artikel/24(...)-halen-kan-soms-toch)
Iets zegt me dat ze het systeem gewoon open gezet hebben omdat het toch veel te rustig is, als ik nu een afspraak wil maken en een booster zou willen kan ik gewoon vandaag om 18:00 nog terecht (en dat is een grote stad)
Zoals hier boven genoemd is, zeg gewoon dat het open staat, dan kan iedereen die het wil er een gaan halen, dat is meer effectief dan maar achterover te hangen en mensen laten geloven dat ze niet aan de beurt zijn. Dan komt de mond tot mond vanzelf wel op de koffie bij oma.
Ik zie het nut niet zo, toen het voor tijdelijke immuniteit zorgde vond ik het wel een ander verhaal maar dat effect heeft het ook niet meer.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zie ik wel gebeuren hoor. Ik verwacht dat de opkomst bij 60+ niet echt fantastisch is en dat ze daarom de rest er ook mee lastig gaan vallen, al dan niet met QR code.
O ja, en mondkapjes natuurlijk.
Ik ook niet, maar is nut ooit een reden geweest om iets wel of niet te doen? Of komt er weer een "we hebben het de vorige keer ook zo gedaan dus nu ook".quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie het nut niet zo, toen het voor tijdelijke immuniteit zorgde vond ik het wel een ander verhaal maar dat effect heeft het ook niet meer.
Ze leren toch wel een beetje bij al gaat dat natuurlijk langzaam en misschien is er internationaal/europees nog wat druk al hebben ze in Denemarken het boosteradvies alleen voor 50+ en zwakkeren.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar is nut ooit een reden geweest om iets wel of niet te doen? Of komt er weer een "we hebben het de vorige keer ook zo gedaan dus nu ook".
Veel mensen uit die groep hebben ook afgelopen zomer al een vierde prik gehad (De herhaalprik, dus na de eerste twee vaccinaties en de booster) en zullen dus ook nog niet eens toe zijn aan alweer een prik, bedenk ik me nu.quote:Op maandag 3 oktober 2022 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zie ik wel gebeuren hoor. Ik verwacht dat de opkomst bij 60+ niet echt fantastisch is en dat ze daarom de rest er ook mee lastig gaan vallen, al dan niet met QR code.
O ja, en mondkapjes natuurlijk.
Ach ja, we zullen het zien. Als ik de cijfers mag geloven is tweederde van de ziekenhuis opnames 70+, nou niet echt de groep met het beste immuunsysteem.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Veel mensen uit die groep hebben ook afgelopen zomer al een vierde prik gehad (De herhaalprik, dus na de eerste twee vaccinaties en de booster) en zullen dus ook nog niet eens toe zijn aan alweer een prik, bedenk ik me nu.
Mijn ouders vallen ook in die groep, maar zij mogen pas half oktober voor de nieuwe booster, want dan is het pas 90 dagen na hun vierde prik. Dat bedoelde ik met dat ze nog niet toe zijn aan wéér een prik; de vorige is nog niet lang genoeg geleden.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach ja, we zullen het zien. Als ik de cijfers mag geloven is tweederde van de ziekenhuis opnames 70+, nou niet echt de groep met het beste immuunsysteem.
Mijn moeder valt daar ook in en kan gewoon voor een prik gaan. Het is essentieel dat die groep gaat, iets wat niet duidelijk naar voren komt in de campagne (of wat voor campagne door moet gaan dan).
Afgelopen zomer? Voorjaar was dat.quote:Op maandag 3 oktober 2022 18:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Veel mensen uit die groep hebben ook afgelopen zomer al een vierde prik gehad (De herhaalprik, dus na de eerste twee vaccinaties en de booster) en zullen dus ook nog niet eens toe zijn aan alweer een prik, bedenk ik me nu.
Oh, dan waren mijn ouders misschien laat, maar zij hebben hem half juli gehaaldquote:Op maandag 3 oktober 2022 19:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Afgelopen zomer? Voorjaar was dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |