Scheelt. Als het een wereldoorlog wordt dan hoeven we ons niet al te lang zorgen te maken, die kernbommen vallen dan vanzelf.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar als we even de afgelopen paar dagen samen nemen, annexatie ophanden, nucleaire dreiging, pijpleidingen die boem doen, de VS die hun mensen oproept zsm te vertrekken. Dan is het toch duidelijk dat er wat broeit, er gaat wat gebeuren. Wellicht al komend weekend.
Het stelt me wel teleur hoe makkelijk men daar in Rusland zich voor Poetins karretje laat spannen. Kunnen ze zich niet een beetje kritisch afvragen, wat is er aan de hand hier?quote:Op woensdag 28 september 2022 12:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het begint een beetje zielig te worden.
Waar?quote:Op woensdag 28 september 2022 14:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar als we even de afgelopen paar dagen samen nemen, annexatie ophanden, nucleaire dreiging, pijpleidingen die boem doen, de VS die hun mensen oproept zsm te vertrekken. Dan is het toch duidelijk dat er wat broeit, er gaat wat gebeuren. Wellicht al komend weekend.
Propaganda. Beetje hetzelfde als wij hier in het Westen. Wij zijn ook eerder geneigd om onze bronnen te geloven, want Rusland is slecht. Daar gebeurd precies hetzelfde, dus niet heel gek dat er best wat Russen zijn die oprecht geloven dat zij juist goede daden verrichten daar.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:38 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het stelt me wel teleur hoe makkelijk men daar in Rusland zich voor Poetins karretje laat spannen. Kunnen ze zich niet een beetje kritisch afvragen, wat is er aan de hand hier?
Je leven op het spel zetten, want moedertje Rusland haar voortbestaan is in gevaar door Ukro Nazi's en de NAVO.
Zal er geen uur minder om slapen.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Scheelt. Als het een wereldoorlog wordt dan hoeven we ons niet al te lang zorgen te maken, die kernbommen vallen dan vanzelf.
3 of 4 oktober is de annexatie officieel. Ik denk dat als er iets gaat gebeuren het daarna zal zijnquote:Op woensdag 28 september 2022 14:34 schreef trein2000 het volgende:
Dat is maar de vraag. In de EU zou zo'n 30% het niet gaan overleven. Dan heb je nog een goede kans om de ellende mee te maken.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Scheelt. Als het een wereldoorlog wordt dan hoeven we ons niet al te lang zorgen te maken, die kernbommen vallen dan vanzelf.
quote:Op woensdag 28 september 2022 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Afhankelijk waar je woont. Havens, militaire bases, grote steden, evt politieke centra maken de meeste kans. Enige van strategisch belang in mijn omgeving is het hoofdkantoor van Gasuniequote:Op woensdag 28 september 2022 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We wonen op iets van 20 kilometer van Rotterdam, grote kans dat we er dan dus gewoon aan gaan.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
[..]
Afhankelijk waar je woont. Havens, militaire bases, grote steden, evt politieke centra maken de meeste kans. Enige van strategisch belang in mijn omgeving is het hoofdkantoor van Gasunie
Ik begin dit wel echt steeds leuker te vinden, pure entertainment dit hoor.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:43 schreef polderturk het volgende:
Vertaling is niet echt, maar wel grappig.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 28 september 2022 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We wonen op iets van 20 kilometer van Rotterdam, grote kans dat we er dan dus gewoon aan gaan.
We zien wel. Heb er toch geen invloed op verder, maar ik hoop uiteraard dat het niet zo hard escaleert.
Zou ook niet in zo'n wereld willen leven denk ik. Lekker langzaam dood gaan. Dan maar een direct hit.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mits het wat meezit kun je je kansen toch redelijk vergroten.
quote:Op woensdag 28 september 2022 14:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat spongebob en plankton er achter zitten.
Het is andersom. NATO wil als het moet nog steeds dat Rusland zich koest houdt en we weer terug kunnen naar normale status quo. Die wil geen wereldoorlog aan gaan. Maar er gebeuren dingen en Poetin laat dingen merken waardoor zaken opeens anders zouden kunnen gaan.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar wat is er nou precies veranderd ten opzichte van de afgelopen tijd? NATO wilde zich er niet mee bemoeien, maar gaan wel overstag als er twee leidingen opgeblazen worden met geen concreet bewijs dat Rusland er ook echt achter zit? Terwijl de gas toevoer sowieso al zo goed als stil lag (ik weet dat er wel gas in de leiding zat). En ja, Rusland vindt nu dat er bepaalde gebieden officieel onderdeel is van hun grondgebied.. maar we hebben al aangegeven dat niet te erkennen. Dus waarom zouden we nu opeens wél een wereldoorlog aan willen gaan? Je denkt dan dat nog zwaardere sancties of meer wapens een logischer gevolg zou zijn.
Je zou de sabotage kunnen zien als een waarschuwing: als iemand deze leiding kan beschadigen, kan dat ook met andere leidingen die er vlakbij liggen en waarvan Europa wél afhankelijk is. Dat lijkt me ook de meest waarschijnlijke reden om dit te doen.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar wat is er nou precies veranderd ten opzichte van de afgelopen tijd? NATO wilde zich er niet mee bemoeien, maar gaan wel overstag als er twee leidingen opgeblazen worden met geen concreet bewijs dat Rusland er ook echt achter zit? Terwijl de gas toevoer sowieso al zo goed als stil lag (ik weet dat er wel gas in de leiding zat). En ja, Rusland vindt nu dat er bepaalde gebieden officieel onderdeel is van hun grondgebied.. maar we hebben al aangegeven dat niet te erkennen. Dus waarom zouden we nu opeens wél een wereldoorlog aan willen gaan? Je denkt dan dat nog zwaardere sancties of meer wapens een logischer gevolg zou zijn.
quote:Op woensdag 28 september 2022 14:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
[..]
Afhankelijk waar je woont. Havens, militaire bases, grote steden, evt politieke centra maken de meeste kans. Enige van strategisch belang in mijn omgeving is het hoofdkantoor van Gasunie
Ach, ik woon in Den Haagquote:Op woensdag 28 september 2022 14:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kaart uit 1969 met doelen.
Ik woon op 20 kilometer van Volkel, 10 kilometer van Nijmegen en vlakbij de brug over de Maas bij Grave.
Allemaal doelwitten 😱
RIP ikke![]()
Ja of je nou wel of niet geraakt wordt direct maakt niet zoveel uit. De giga emigratiestromen die dit teweeg zou brengen (100 miljoen ofzo op de vlucht?) zou al miljoenen doden veroorzaken.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kaart uit 1969 met doelen.
Ik woon op 20 kilometer van Volkel, 10 kilometer van Nijmegen en vlakbij de brug over de Maas bij Grave.
Allemaal doelwitten 😱
RIP ikke![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |