abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:04:07 #126
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206171056
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:43 schreef Donna het volgende:
Ik heb nog nooit ge-tong-schraapt. :X
Volgens mij heel veel mensen niet, hoor ;). Ik vind het echt ranzig om niet te doen (nofi!), :@. Al die bacteriën die op je tong gaan meuren en zelfs ‘tongbeslag’ (kunnen) achterlaten, :r.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:09:01 #127
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206171111
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Heb ik dan zo een rare tandarts. Die vindt het nagenoeg uit den boze. Je poetst de tandplak eraf en laat het in je mond als je niet spoelt. Dus spoelen is een must.
Nou ja, mag aannemen dat je in ieder geval de tandpasta eruit spuugt, :D. Dan spuug je dus de tandplak mee. Als je écht je gebit volledig 100% schoon wil dan heb je aan spoelen sowieso niet genoeg want dan moet je ook tandenstoken om overal bij te komen. Als je dat niet doet dan blijft er ook tandplak achter, wel of niet spoelen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_206171218
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:09 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Nou ja, mag aannemen dat je in ieder geval de tandpasta eruit spuugt, :D. Dan spuug je dus de tandplak mee. Als je écht je gebit volledig 100% schoon wil dan heb je aan spoelen sowieso niet genoeg want dan moet je ook tandenstoken om overal bij te komen. Als je dat niet doet dan blijft er ook tandplak achter, wel of niet spoelen.
Ik ben idd van het spoelen en van die rubberen stokertjes.
Ik borstel m’n tong regelmatig maar vind dat nog best een werkje, want je tong is gewoon niet vlak en ik beweeg mee oid :') :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_206171552
[quote]0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:44 schreef Deisyy het volgende:
Handige tips lees ik hier, ik spoel
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 11:50 schreef maily het volgende:

[..]
Gewoon zelf een half uurtje eerder naar bed en dan op zijn helft gaan liggen O+
Kan ie er lekker opkruipen :+
  Spellchecker zondag 2 oktober 2022 @ 00:19:11 #130
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206173169
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:08 schreef Inbox het volgende:
Over zonnebloemolie.. degen die ik heb staan is volgens mij behoorlik muf omdat ie al oud is. Ga je dat merken als je dr een eitje ofzo in bakt?
Als ie muf ruikt zou ik m niet gebruiken
pi_206173185
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 04:53 schreef 111210 het volgende:

[..]
Als ie muf ruikt zou ik m niet gebruiken
Dat zeggen meerdere mensen dus.
Had een 5l fles gekocht, misschien wel 2 jaar terug toen het nog goedkoop was. Ik gebruikte het om in te frituren. Dat laatste heb ik al 2 jaar niet gedaan, maar die fles staat er nog 3/4 gevuld. En eerder vond ik ook al een aangebroken fles terug die al muf rook dus dat zal die grote fles ooo wel zijn.
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 07:22:15 #133
382129 crew  Donna
pi_206173283
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:04 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Volgens mij heel veel mensen niet, hoor ;). Ik vind het echt ranzig om niet te doen (nofi!), :@. Al die bacteriën die op je tong gaan meuren en zelfs ‘tongbeslag’ (kunnen) achterlaten, :r.
Haha, ik heb dat echt nooit gelukkig. Steek m'n tong wel altijd even uit. :Y

Zal wel per persoon verschillen hoe snel je daar last van hebt. Net zoals sommige mensen altijd witte mondhoeken hebben, ook zo vies om te zien.
pi_206173326
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 05:06 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat zeggen meerdere mensen dus.
Had een 5l fles gekocht, misschien wel 2 jaar terug toen het nog goedkoop was. Ik gebruikte het om in te frituren. Dat laatste heb ik al 2 jaar niet gedaan, maar die fles staat er nog 3/4 gevuld. En eerder vond ik ook al een aangebroken fles terug die al muf rook dus dat zal die grote fles ooo wel zijn.
Altijd donker bewaren, heb een fles staan die al een half jaar “over datum” is. Maar nog gewoon neutraal ruikt en prima is om mee te bakken.

Een andere die muf was en nog binnen de datum was heb ik niet meer gebruikt
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 08:50:52 #135
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206173462
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 07:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha, ik heb dat echt nooit gelukkig. Steek m'n tong wel altijd even uit. :Y

Zal wel per persoon verschillen hoe snel je daar last van hebt. Net zoals sommige mensen altijd witte mondhoeken hebben, ook zo vies om te zien.
Oh, ik heb sowieso niet snel een slechte adem of beslag (gatverdamme wat een woord) maar ik vind het gewoon sowieso een ranzig idee dat mensen hun tong niet schoonhouden en bacteriën gewoon (kunnen) gaan meuren (slechte adem dus) en beslag (kunnen) veroorzaken. Moet er bijvoorbeeld ook niet aan denken dat ik zou moeten zoenen met iemand die dat niet doet, :@. Zo heeft iedereen wel wat, :+.

En die witte mondhoeken, inderdaad. Bah!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 08:53:49 #136
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206173473
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 23:16 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik ben idd van het spoelen en van die rubberen stokertjes.
Ik borstel m’n tong regelmatig maar vind dat nog best een werkje, want je tong is gewoon niet vlak en ik beweeg mee oid :') :D
Hahah, daarom is een aparte schraper ook een slim idee, ;). Sowieso wel overigens want ze maken heel veel meer schoon dan simpelweg je tong wat poetsen. Zo’n schraper is goedkoop en beweegt in elk geval niet mee, :D.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zondag 2 oktober 2022 @ 09:26:11 #137
37248 BertV
Handgemaakt
pi_206173695
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 22:43 schreef Donna het volgende:
Ik heb nog nooit ge-tong-schraapt. :X
nee, en volgens mij is dat bij mij ook niet nodig.

Ik zie wel eens van die gore gele tongen bij de reclames waarbij ik de noodzaak begrijp... is dat genetisch?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  Spellchecker zondag 2 oktober 2022 @ 09:51:07 #138
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206173950
https://holistik.nl/tong-schrapen/

Dat moet je 's morgens doen voordat je nog maar een slok water hebt gedronken. Anders neem je de slechte bacteriën weer mee je lichaam in.
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:27:12 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_206174281
Al walnoten en tamme kastanjes gezocht? Het is er nu de tijd voor
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:18:42 #140
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_206174832
Wat hier helpt is het dagelijks alarm op de telefoon zetten om om 22.00 de thermostaat lager te zetten. Het koelt heel langzaam af immers.

Eerder vergaten we het vaak... of pas als de laatste naar bed ging of gewoon helemaal vergeten.
Met deze prijzen een duur grapje. Zonde.

Dit werkt voor ons heel goed iig.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:25:37 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206174896
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:18 schreef ondeugend het volgende:
Wat hier helpt is het dagelijks alarm op de telefoon zetten om om 22.00 de thermostaat lager te zetten. Het koelt heel langzaam af immers.

Eerder vergaten we het vaak... of pas als de laatste naar bed ging of gewoon helemaal vergeten.
Met deze prijzen een duur grapje. Zonde.

Dit werkt voor ons heel goed iig.
Geen instelbare thermostaat?

Voorlopig staat de cv hier niet op een vast programma. Uit tenzij ik hem via de app inschakel, dan vraagt hij ook om een eindtijd.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 11:28:31 #142
382129 crew  Donna
pi_206174929
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:26 schreef BertV het volgende:

[..]
nee, en volgens mij is dat bij mij ook niet nodig.

Ik zie wel eens van die gore gele tongen bij de reclames waarbij ik de noodzaak begrijp... is dat genetisch?
Kan vast ook genetisch zijn. Maar meestal is medicatie of een medische aandoening de oorzaak heb ik ooit gelezen.

Een slechte adem komt ook vaak door issues met bijv. de darmen. Of door tandvlees onsteking (waar je verder helemaal geen last van hoeft te hebben).
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 11:30:31 #143
382129 crew  Donna
pi_206174957
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Geen instelbare thermostaat?

Voorlopig staat de cv hier niet op een vast programma. Uit tenzij ik hem via de app inschakel, dan vraagt hij ook om een eindtijd.
Hij staat hier ook nog niet op het programma omdat hij dan 's ochtends ook even aanspringt terwijl dat nu vaak voor het gevoel net niet hoeft.

Ik gebruik nu dan het vakantie programma van 16 graden en die zet ik dan hoger. Die vraagt ook om een eindtijd.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:31:13 #144
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_206174965
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Geen instelbare thermostaat?

Voorlopig staat de cv hier niet op een vast programma. Uit tenzij ik hem via de app inschakel, dan vraagt hij ook om een eindtijd.
Nee Gewoon een oldfashoin one,
En ik ben vast niet de enige.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator zondag 2 oktober 2022 @ 11:33:26 #145
382129 crew  Donna
pi_206174984
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Nee Gewoon een oldfashoin one,
En ik ben vast niet de enige.
Slim hoor om je alarm te zetten. Ik vergat het ook altijd!
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:37:38 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206175027
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Nee Gewoon een oldfashoin one,
En ik ben vast niet de enige.
Ja, dan is het natuurlijk slim om jezelf eraan te herinneren om ‘m uit te zetten.

Onze vorige thermostaat ging niet via een app en had maar een paar programma’s. Als je de cv dan tussentijds uit wilde, moest je dat echt handmatig op het apparaat doen. En dat vergat je dan wel eens. Ook ging de cv dan automatisch door tot 10 uur, terwijl hij om wel om 9 uur uit kon.

Ben benieuwd hoeveel een bewuster beleid kan schelen. Via de slimme meter en de Essent-app houd ik het bij. Aan het weer verander je weinig, maar ik hoop dat we lager uitkomen dan vorige jaren.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 oktober 2022 @ 11:40:28 #147
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_206175059
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, dan is het natuurlijk slim om jezelf eraan te herinneren om ‘m uit te zetten.

Onze vorige thermostaat ging niet via een app en had maar een paar programma’s. Als je de cv dan tussentijds uit wilde, moest je dat echt handmatig op het apparaat doen. En dat vergat je dan wel eens. Ook ging de cv dan automatisch door tot 10 uur, terwijl hij om wel om 9 uur uit kon.

Ben benieuwd hoeveel een bewuster beleid kan schelen. Via de slimme meter en de Essent-app houd ik het bij. Aan het weer verander je weinig, maar ik hoop dat we lager uitkomen dan vorige jaren.
Ik denk dat samen met een graadje of meer zachter dat het met deze prijzen heel wat uit kan maken.
Ook de droger gebruik ik nauwelijks meer.. dan hangt het maar dagen te drogen op de tweede verdieping.

Ach ik kan het wel lijden hoor maar met het oog op milieu/klimaat en op de sport vind ik het wel een leuke uitdaging.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Spellchecker zondag 2 oktober 2022 @ 11:52:46 #148
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206175170
quote:
7s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Nee Gewoon een oldfashion one,
En ik ben vast niet de enige.
* boks
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 oktober 2022 @ 12:28:58 #149
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206175546
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:51 schreef maily het volgende:
https://holistik.nl/tong-schrapen/

Dat moet je 's morgens doen voordat je nog maar een slok water hebt gedronken. Anders neem je de slechte bacteriën weer mee je lichaam in.
Maar hier heb je dan het daadwerkelijke advies van de Nationale Vereniging Mondhygiënisten, niet Ayurveda. Niet dat daar iets mis mee is of zo. Maar onderstaande is officieel advies.

https://www.mondhygienisten.nl/tongschraper/
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_206181060
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:19 schreef ChipsZak. het volgende:

Ik spuug uiteraard alles uit, schraap m’n tong met een tongschraper en spoel dan mijn tong wel af etc. Is hartstikke schoon, hoor. Soms slokje water (niet spoelen). Is ook precies hoe mijn (en zo blijkt bij meer dus) tandarts het aanraadt. Heb een beter gebit dan menigeen. Maar goed. Misschien ligt het er ook aan hoe je poetst. Veel mensen schrapen of poetsen hun tong ook niet. Dat vind ik dan weer de ultieme ranzigheid, niet op zijn minst een losse schraper hebben en gebruiken. Daarnaast zijn er nog dingen als tandenstokers etc. die veel mensen ook niet gebruiken.
Nou, dit dus gedaan gisteravond en vanmorgen en viel me reuze mee eerlijk gezegd. Wel na uitspugen een slokje water genomen en toen met een heel erg minty mond gaan slapen :+

Ik heb de laatste paar jaar een super gevoelig gebit en kan niet tegen koud water. Drinken gaat wel, maar spoelen niet. Dat gaat door merg en been. Dus ik pak steeds warm water om mee te spoelen. Moet ik eerst wachten tot het kraanwater warm wordt en elke keer zet ik dus de boiler aan het werk als ik tanden poets. Inmiddels kost dat gewoon echt geld als je dat 60x per maand doet :+ Dus dit zou een veel betere oplossing zijn. Slokje koud water kan prima, niet spoelen. Bedankt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')