abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206390987
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 18:00 schreef Vanyel het volgende:
[ afbeelding ]
Ons gasverbruik afgelopen maand vs vorig jaar dezelfde maand. Ik ben best trots O+
Goed bezig!
Dat wil ik ook graag weten, dat is nog work in progress met de cijfers die ik sinds nov '21 bij heb gehouden.
Afgelopen weekend heeft vriend een slimmere thermostaat geïnstalleerd en onze oude ketel stookt nu in ieder geval veel genuanceerder op. Ik hoop dat dat helpt in het verbruik. Naast andere temperaturen instellen natuurlijk.
pi_206391186
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 19:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Goed bezig!
Dat wil ik ook graag weten, dat is nog work in progress met de cijfers die ik sinds nov '21 bij heb gehouden.
Afgelopen weekend heeft vriend een slimmere thermostaat geïnstalleerd en onze oude ketel stookt nu in ieder geval veel genuanceerder op. Ik hoop dat dat helpt in het verbruik. Naast andere temperaturen instellen natuurlijk.
Ik heb het allemaal aan de hand van foto's door de jaren heen ingevoerd op mindergas.nl.
Even werk, maar nu heb ik allemaal grafiekjes O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Spellchecker donderdag 20 oktober 2022 @ 21:42:00 #297
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206392693
Joop verwarmt niet zijn huis maar zijn broek; veel efficienter
quote:
Joop Martinali (79) uit Helmond haalt alles uit de kast om een hoge energierekening te voorkomen. Dankzij een speciale broek staat zijn verwarming nagenoeg uit en zit hij er toch warmpjes bij. "Iedereen kent de elektrische deken, dan moet je toch ook kledingstukken kunnen verwarmen? Dat kan, en nog betaalbaar ook."

De 79-jarige Helmonder is bijzonder geïnteresseerd in duurzame energie. "Ik lees allemaal boeken en ga naar bijeenkomsten over de overschakeling naar duurzame energie." Alleen heeft Joop weinig aan al die toekomstplannen, want de energieprijzen zijn nu torenhoog. Ondanks een redelijk gunstig energiecontract zou ook hij dat gaan voelen.

Hij bedacht dat hij eigenlijk heel veel energie verbruikt om het 'behaaglijk' te houden in huis. "Ik moet het warm hebben, niet mijn meubels. Het hele huis warm stoken is niet echt efficiënt." Zijn oplossing is simpel en wordt al gebruikt in koelcellen, op de noordpool en onder motorrijders.

"Het is dezelfde techniek die we kennen uit elektrische dekens voor mensen die het koud in bed hebben."

Joop ging op zoek naar winkels die elektrisch verwarmde kleding verkopen. "Hier is die kleding onbetaalbaar. Een verwarmde broek kost 150 tot 200 euro", zegt Joop. Hij bestelde er eentje in China voor een derde van de Nederlandse prijs. "Je krijgt er alleen geen powerbank bij, maar die zijn niet zo duur hier."

Voor Joop werkt de verwarmde broek perfect. "Ik had de verwarming vroeger altijd op 21 graden staan, nu op 17. Door die broek 's avonds te dragen en aan te zetten, heb ik het toch lekker warm."

Bang voor brand is Joop niet. "Ik weet dat er met elektrische dekens problemen zijn geweest, maar ik maak mij geen zorgen hoor." Hij gaat er ook niet mee slapen en benadrukt dat zijn broek ook gewoon in de was kan. "Ik doe drie dagen met de batterij en die opladen kost nauwelijks stroom."

Joop is er van overtuigd dat dit veel mensen kan helpen. "Kennissen hebben mij al gefeliciteerd met mijn lage energierekening en vinden het slim bedacht."
Geweldig _O- _O_
pi_206392902
:D

Mij vorige huis was zo erg koud dat ik nieteens zonder elektrische deken kon en dan lagen er ook nogeens 3 dekbedden bovenop me en later aan mijn voeten nog een Teckel erbij O+

Voelde me altijd een beetje het meisje met de zwavelstokjes zo ontzettend koud en op zoek naar warmte.

Nu de verwarming nog niet aangehad. Momenteel is het 21,5 graden hier in huis.

Ochtend vind ik het wel koud als ik mijn bedje uitkom ookal is het 21,5 graden. Maar gelijk de schoenen en jas
aan, hont mee naar buiten de kou in en als ik dan weer binnen ben dan vind ik het weer helemaal een dikke prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2022 21:55:12 ]
pi_206393203
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:54 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu de verwarming nog niet aangehad. Momenteel is het 21,5 graden hier in huis.
Dat is fijn! Vanochtend was hier de ketel aan, dus was het in de woonkamer minder dan 18 graden. Na even bijwarmen liep het overdag dan op naar 19.
pi_206396993
We gaan dicht.
Spoilers!
pi_206396994
Nu.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')