abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:22:58 #151
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121442
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:
Aan alle wappies die denken dat Rusland er niets mee te maken heeft:

Waarom reageert Rusland dan niet pislink?
Rusland heeft de helft van die leidingen betaald, ongeveer 5 miljard!
Niks wappie, ik doe gewoon aan kans berekenen.

Voor Rusland is dit deels ook gewoon super kut want er is geen reden meer de sancties op te heffen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206121446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Beter dan een burgeroorlog en een uiteenvallende EU.
Ja beter je grote teen amputeren dan dood.

Maar beetje leip om je teen er dan maar af te gaan hakken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206121467
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet wéér he?! |:(
Nog 1000x herhalen maakt het niet ineens waar..

Project Nordstrom 2 IS ook beëindigd kort erna. Is nooit in gebruik genomen.
Kwestie van wat papierwerk tekenen en dan kon het gas stromen. Heel verleidelijk als er volgend jaar massawerkloosheid is en boze mensen op straat.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:26:41 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Kwestie van wat papierwerk tekenen en dan kon het gas stromen. Heel verleidelijk als er volgend jaar massawerkloosheid is en boze mensen op straat.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:27:14 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206121478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat denk je echt? Ok.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206121479
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Rusland is zijn belangrijkste strategische drukmiddel definitief verloren.

Hoe moelijk is het?
Rusland kan nu niet meer dreigen met dichtdraaien gaskraan, eindelijk duidelijkheid en rust op de gasmarkt. Heel Europa is daar bij gebaat.

Nederland heeft de grootste gasveld van Europa, een spiksplinternieuwe LNG Terminal, meerdere onderzeeboten, al decennia her Europees gasknooppunt en Nederland heeft nog een appeltje met Duitsland te schillen. Nederland heeft hier heel veel mee te winnen, zowel geopolitiek als financieel

Hoe moeilijk is het?
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:27:57 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121485
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kap nou eens met je herhalingen.
Er zal wrs binnenkort meer duidelijk worden.

Ik vind je redenatie nogal simpel. Is dit dan wat de VS nodig heeft om te doen, zo’n risico te nemen?
De VS heeft wel vaker hele gekke dingen gedaan.
The End Times are wild
pi_206121499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
De VS heeft wel vaker hele gekke dingen gedaan.
Ja maar da's een Westers land, dus mag het :P
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_206121506
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja beter je grote teen amputeren dan dood.

Maar beetje leip om je teen er dan maar af te gaan hakken.
Ik heb het gevoel dat die eenheid tussen de VS en de EU, die de media ons voorschotelde, niet zo groot is als de media ons voorschotelde, en dat iemand vond dat er iets moest gebeuren om ons bij elkaar te houden.

Geen idee, alles is speculatie.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:29:39 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121507
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Duitsland heeft daarmee ook gedreigd en heeft zelfs daad bij woord gevoegd: Duitsland schort goedkeuring Nord Stream 2 op
Duitsland is onder zeer zware druk van de VS gezet om dit te doen.
The End Times are wild
pi_206121516
Wie heeft er het meeste te winnen met het vernietigen van deze pijplijn? Wie heeft er het meeste te winnen met deze oorlog? Rusland is geen lieverdje, maar ik vertrouw die Amerikanen ook totaal niet, dit zijn tactieken die ze altijd al gebruiken. En het is een mooie tijd om het te doen, iedereen wijst toch naar Rusland.
pi_206121520
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Rusland kan nu niet meer dreigen met dichtdraaien gaskraan, eindelijk duidelijkheid en rust op de gasmarkt. Heel Europa is daar bij gebaat.

Nederland heeft de grootste gasveld van Europa, een spiksplinternieuwe LNG Terminal, meerdere onderzeeboten, al decennia her Europees gasknooppunt en Nederland heeft nog een appeltje met Duitsland te schillen. Nederland heeft hier heel veel mee te winnen, zowel geopolitiek als financieel

Hoe moeilijk is het?
Helaas staan de huizen in Groningen op instorten dus die gas wordt afgeschaald.
pi_206121527
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:33 schreef capricia het volgende:
Het is gewoon een dreigement aan Europa.
Als Rusland dit kan, dan kunnen ze die andere pijpleidingen ook vernietigen.
niet voor niks ook heel 'toevallig' plaatsgevonden op de dag dat Polen en Norwegen de 'Baltic Pipeline' openen, waarbij Noors gas direkt naar Polen vervoerd kan worden, wat de Polen deden juist om van Russisch gas onafhankelijker te worden

https://www.euronews.com/(...)dependency-on-russia

quote:
Baltic Pipe: Norway-Poland gas pipeline opens in key move to cut dependency on Russia
By Alasdair Sandford with Reuters • Updated: 27/09/2022 - 17:54

Leaders from Poland, Norway and Denmark have attended a ceremony to mark the opening of the new Baltic Pipe, a key stage in the drive to wean Poland and Europe off Russian gas.

The pipeline will transport natural gas from the Norwegian shelf via Denmark and through the Baltic Sea to Poland. It is the centrepiece of a Polish strategy to diversify away from Russia that began years before Moscow’s February invasion of Ukraine triggered a global energy crisis.

The flows from Norway along with supplies via liquefied gas terminals are central to Poland's plan. The country was cut off from Russian gas supplies in April, allegedly for refusing to pay in roubles.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:31:36 #164
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206121543
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]
[..]
Dit was wel mijn eerste gedachte. Zeker niet omdat ik de Russen voor dergelijke sabotage te goed acht, maar de VS heeft hier groot belang bij en heeft ook vaker laten zien niet voor controversiële acties terug te deinzen. Ik hoop dat het ooit opgehelderd zal worden, maar ik ben er bang voor.
Zal mij ook niks verbazen en idd het zal wel nooit naar buiten gebracht worden mocht het zo zijn.
Vraag me ook af welk belang Rusland hier bij zou hebben.
Ik ben inmiddels overleden
pi_206121560
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het?
Ik vind het mooi bedacht en kan er niets tegenin brengen. Behalve dan dat appeltje schillen met Duitsland, want we hebben onze welvaart aan Duitsland te danken. :)
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:32:33 #166
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121565
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
niet voor niks ook heel 'toevallig' plaatsgevonden op de dag dat Polen en Norwegen de 'Baltic Pipeline' openen, waarbij Noors gas direkt naar Polen vervoerd kan worden, wat de Polen deden juist om van Russisch gas onafhankelijker te worden

https://www.euronews.com/(...)dependency-on-russia
[..]

Alsof in het geval dat de Amerikanen het waren dat zei niet wisten dat die vandaag geopend zal worden.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:32:40 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121566
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Duitsland is onder zeer zware druk van de VS gezet om dit te doen.
Als Duitsland onder zeer zware druk de oplevering van de pijpleiding heeft stopgezet. Dan is voor de VS het doel bereikt. Waarom zouden ze hem dan nog willen opblazen? :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:33:24 #168
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121581
twitter

Beelden van de Deense Kustwacht van het lek
pi_206121582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Helaas staan de huizen in Groningen op instorten dus die gas wordt afgeschaald.
Nederland negeert Groningen al decennia. Die mensen hebben recht om vergoeding en om eindelijk eens gehoord te worden.
Daar zijn veel euro's voor nodig. Ipv een kuub verkopen voor twee cent levert die kuub nu minimaal 200 cent op.....

Nu is de kans. Niet als de Oekraïne oorlog over is en Spanje gas kan exporteren

(ik ben niet serieus, je kan altijd een kant op redeneren)
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:33:40 #170
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_206121589
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wie heeft er het meeste te winnen met het vernietigen van deze pijplijn? Wie heeft er het meeste te winnen met deze oorlog? Rusland is geen lieverdje, maar ik vertrouw die Amerikanen ook totaal niet, dit zijn tactieken die ze altijd al gebruiken. En het is een mooie tijd om het te doen, iedereen wijst toch naar Rusland.
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?
Lekker Europeanen uitknijpen? Ga weg man.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206121649
Toch benieuwd of dit verdere gevolgen gaat hebben de komende tijd en zo ja, welke dan precies.

Neem aan dat er op redelijk hoog niveau wel over gesproken wordt tussen de verschillende landen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206121652
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als Duitsland onder zeer zware druk de oplevering van de pijpleiding heeft stopgezet. Dan is voor de VS het doel bereikt. Waarom zouden ze hem dan nog willen opblazen? :')
Omdat er tienduizenden demonstranten in Duitsland aan het rellen waren, die hoopten dat ze de regering konden dwingen om die pijpleidingen te openen.

En dat aantal was groeiende, want de mensen geloofden dat één akkoord het gas al zou kunnen laten stromen (en terecht volgens mij).

Nu de pijpleidingen kapot zijn is er niemand meer die nog hoop kan hebben dat die pijpleidingen open gaan. Dus heeft demonstreren en rellen geen zin meer en gaan ze allemaal naar huis.

Misschien waren het de Duitsers zelf wel die het gedaan hebben. Niemand zou ze er van tegenhouden.
pi_206121654
Het was Rusland of Greenpeace :Y
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:38:24 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Omdat er tienduizenden demonstranten in Duitsland aan het rellen waren, die hoopten dat ze de regering konden dwingen om die pijpleidingen te openen.

En dat aantal was groeiende, want de mensen geloofden dat één akkoord het gas al zou kunnen laten stromen (en terecht volgens mij).

Nu de pijpleidingen kapot zijn is er niemand meer die nog hoop kan hebben dat die pijpleidingen open gaan. Dus heeft demonstreren en rellen geen zin meer.

Misschien waren het de Duitsers zelf wel die het gedaan hebben. Niemand zou ze er van tegenhouden.
:D :D :D :D
pi_206121676
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, en dan. Waarom? Willen ze meer verdienen aan het verkopen van ‘hun’ gas, dat is belangrijker dan rust en stabiliteit hier?
Lekker Europeanen uitknijpen? Ga weg man.

Denk je dat Amerika ook maar 1 fuck geeft om Europa? :D _O- zoals altijd draait alles om geld en eigenbelang, als er ook maar iets te halen valt voor de VS zijn ze van de partij 😑
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')