Zoals ik in mijn eerdere post aangaf, zijn op dit moment alle scenario's nog denkbaar. Dus te vroeg om te oordelen. Je weet het simpelweg niet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
Crisisoverleg tussen Zweden en Denemarken. Gaan ze hier bespreken of ze de artikel 5 kaart gaan trekken?
Maar de aanval is op hun grondgebied uitgevoerd.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
Nee. Nét in internationale waterenquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de aanval is op hun grondgebied uitgevoerd.
Hoezo wil je nog meer gaten in die leidingquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 17:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ben toch benieuwd wie daar achter zitten.
Dit was wel mijn eerste gedachte. Zeker niet omdat ik de Russen voor dergelijke sabotage te goed acht, maar de VS heeft hier groot belang bij en heeft ook vaker laten zien niet voor controversiële acties terug te deinzen. Ik hoop dat het ooit opgehelderd zal worden, maar ik ben er bang voor.quote:
Lijkt het je niet handig om eerst vast te stellen wie erachter zit?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk. Ik neig niet naar de uitleg dat het Rusland was.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Klinkt heel Russisch, extreem veel geweld gebruiken om een relatief zwakke pijpleiding op te blazen.
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.
het ligt in internationale wateren en duitsland heeft er juist verder geen enkel merkbaar nadeel van de gastoevoer via deze pijpleidingen lag al langer stil.
bij Nordstream 1 zijn beide leidingngen kennlijk zwaar getroffen en Nord Stream-2 is slechts een leiding stilgelegd, maar een andere leiding is kennelijk onbeschadigd en kan dus gebruikt worden..
ongetwijfeld zal Rusland nu druk zetten op het versneld verlenen van een vergunning voor Nord Stream-2..
maar dat zal duitsland niet willen, die hebben juist recentelijk gemerkt dat ze ook zonder die pijpleidingen hun gasvoorziening nog geregeld kunnen krijgen
Het was Nederlandquote:Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Ik geloof dat noch Rusland, noch de VS erachter zitten.
Toen die senator McCain over de MH17 sprak en van "I would like to express my deepest condoleances, bla bla bla bla bla bla. But let's be clear. This would have never happened if Europe didn't depend on Russian gas. We have the technology to transport American gas to Europe for the same price. Bla bla bla bla bla, buy LNG.". Wat ontzettend bot en beledigend om zoiets te doen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:50 schreef vosss het volgende:
Straks zijn we helemaal afhankelijk van de VS voor ons gas. Ik dacht juist dat het niet handig was om op 1 paard te wedden.
Waar halen we dat spul nog meer en gaat Nederland nu meer % gas uit de VS halen dan dat kleine beetje % van ons totale verbruik wat we uit Rusland haalden?
Sommige mensen zijn nou eenmaal ziende blindquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Rusland is zijn belangrijkste strategische drukmiddel definitief verloren.
Hoe moelijk is het?
Kap nou eens met je herhalingen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Hoe moelijk is het?
Nee, internationale wateren.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duitsland heeft daarmee ook gedreigd en heeft zelfs daad bij woord gevoegd: Duitsland schort goedkeuring Nord Stream 2 opquote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe moelijk is het?
90% van de discussies op fok gaat over wie er het meeste verstand van een onderwerp heeft of het nu dit is, amv of f1.quote:Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.
Ik vind het totaal niet plausibel dat de VS hier achter zit. Alleen al het feit dat wij deze discussie hebben toont al aan wie hier belang bij heeft.
Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:
Aan alle wappies die denken dat Rusland er niets mee te maken heeft:
Waarom reageert Rusland dan niet pislink?
Rusland heeft de helft van die leidingen betaald, ongeveer 5 miljard!
Niet wéér he?!quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe moelijk is het?
Het is wachten tot het Kremlin gaat ontkennen, dan weten we dat zij het zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.
Waarom denk je dat de Russen zichzelf zo bloot zouden geven?quote:Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:
Aan alle wappies die denken dat Rusland er niets mee te maken heeft:
Waarom reageert Rusland dan niet pislink?
Rusland heeft de helft van die leidingen betaald, ongeveer 5 miljard!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |