abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2022 @ 18:59:43 #126
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206121151
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Waarom zou iemand het in godsnaam bekend gaan maken dat de VS hier achter zit, als dat zo zou zijn??? Dat zou het domste zijn wat ze zouden kunnen doen!
Zoals ik in mijn eerdere post aangaf, zijn op dit moment alle scenario's nog denkbaar. Dus te vroeg om te oordelen. Je weet het simpelweg niet.

Wat ik zou kunnen verzinnen als reden voor de VS om gewoon kenbaar te maken wanneer ze erachter zitten: machtsvertoon. Iets dat gehoor geeft aan de geluiden om krachtiger op te treden. "We zeiden dat we die pijpleiding zouden beëindigen. Zie hier, we houden woord. Er zal nooit meer Russisch gas meer naar West-Europa stromen. En we zijn tot veel meer in staat dan dit, dus stoppen."

Wat, zoals ik ook aangaf, tegelijkertijd ook weer munitie aan Rusland geeft om de VS van agressie te beschuldigen.

Voor de duidelijkheid: dit is niet wat ik denk, maar wat mijns inziens een mogelijk scenario is.
pi_206121153
Nou vlammetje erbij.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:00:22 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121163
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:
Crisisoverleg tussen Zweden en Denemarken. Gaan ze hier bespreken of ze de artikel 5 kaart gaan trekken?
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:02:25 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit heeft niks met artikel 5 te doen. Bovendien zijn niet Zweden en Denemarken zozeer de dupe, maar vooral Duitsland.
Maar de aanval is op hun grondgebied uitgevoerd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:02:45 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121182
Heeft het Witte Huis al een reactie gegeven op deze aanslag? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:03:24 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121188
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Nét in internationale wateren
The End Times are wild
pi_206121190
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lijkt mij verstandig dat NATO de oefening bij Portugal afbreekt en de schepen laat patrouilleren in de Oostzee.
Hoezo wil je nog meer gaten in die leiding :*
pi_206121206
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:46 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ben toch benieuwd wie daar achter zitten.
quote:
Dit was wel mijn eerste gedachte. Zeker niet omdat ik de Russen voor dergelijke sabotage te goed acht, maar de VS heeft hier groot belang bij en heeft ook vaker laten zien niet voor controversiële acties terug te deinzen. Ik hoop dat het ooit opgehelderd zal worden, maar ik ben er bang voor.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:05:14 #134
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206121208
quote:

[..]
Lijkt het je niet handig om eerst vast te stellen wie erachter zit?
pi_206121246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef Pietiserniet het volgende:

[..]

Klinkt heel Russisch, extreem veel geweld gebruiken om een relatief zwakke pijpleiding op te blazen.
Kijk. Ik neig niet naar de uitleg dat het Rusland was.

Maar... Er is wel een pijp met een heel groot gat en een pijp met een klein gat. De pijp met het grote gat is volgens mij de Nord Stream 2. Die met het kleine gat de Nord Stream 1.

Dat *zou* er op kunnen duiden dat de iemand beide pijpleidingen wilde saboteren, maar de ene iets minder erg dan de ander. Dat betekent dat de ene (Nord Stream 1) makkelijker te repareren is dan de andere. En daar moet de dader dan een plan mee hebben.

Je zou kunnen aandragen dat het misschien niet de bedoeling was om een verschillende hoeveelheid schade aan te brengen. Dat beide bommen even groot waren, maar er iets mis ging bij de ene, ofzo.

Maar als beide bommen even groot zijn, zouden beide seismische klappen even groot zijn. Alleen de schade zou verschillen. Maar de seismische klappen waren niet gelijk, eentje was 1.9 de andere 2.3.

Misschien is de mindere schade aan de Nord Stream 1 opzettelijk. Wie heeft er belang bij om de ene pijp minder te beschadigen (en dus makkelijker te repareren) dan de andere?

In dit geval zou ik dan geneigd zijn naar Rusland te wijzen, en in de richting van een false-flag waarbij ze de kosten van de latere reparatie probeerden te beperken.

Ik besef heel goed dat deze redenatie zo dun als dunne poep hoor. ;)
pi_206121258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.
het ligt in internationale wateren en duitsland heeft er juist verder geen enkel merkbaar nadeel van de gastoevoer via deze pijpleidingen lag al langer stil.

bij Nordstream 1 zijn beide leidingngen kennlijk zwaar getroffen en Nord Stream-2 is slechts een leiding stilgelegd, maar een andere leiding is kennelijk onbeschadigd en kan dus gebruikt worden..

ongetwijfeld zal Rusland nu druk zetten op het versneld verlenen van een vergunning voor Nord Stream-2..
maar dat zal duitsland niet willen, die hebben juist recentelijk gemerkt dat ze ook zonder die pijpleidingen hun gasvoorziening nog geregeld kunnen krijgen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:12:56 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206121303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]
de eigenaar is Gazprom, en dat is eigendom van de russische staat.
het ligt in internationale wateren en duitsland heeft er juist verder geen enkel merkbaar nadeel van de gastoevoer via deze pijpleidingen lag al langer stil.

bij Nordstream 1 zijn beide leidingngen kennlijk zwaar getroffen en Nord Stream-2 is slechts een leiding stilgelegd, maar een andere leiding is kennelijk onbeschadigd en kan dus gebruikt worden..

ongetwijfeld zal Rusland nu druk zetten op het versneld verlenen van een vergunning voor Nord Stream-2..
maar dat zal duitsland niet willen, die hebben juist recentelijk gemerkt dat ze ook zonder die pijpleidingen hun gasvoorziening nog geregeld kunnen krijgen
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.
Rusland is zijn belangrijkste strategische drukmiddel definitief verloren.

Hoe moelijk is het?
The End Times are wild
pi_206121307
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:47 schreef RapaNui het volgende:
Ik geloof dat noch Rusland, noch de VS erachter zitten.
Het was Nederland
pi_206121324
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:50 schreef vosss het volgende:
Straks zijn we helemaal afhankelijk van de VS voor ons gas. Ik dacht juist dat het niet handig was om op 1 paard te wedden.

Waar halen we dat spul nog meer en gaat Nederland nu meer % gas uit de VS halen dan dat kleine beetje % van ons totale verbruik wat we uit Rusland haalden?
Toen die senator McCain over de MH17 sprak en van "I would like to express my deepest condoleances, bla bla bla bla bla bla. But let's be clear. This would have never happened if Europe didn't depend on Russian gas. We have the technology to transport American gas to Europe for the same price. Bla bla bla bla bla, buy LNG.". Wat ontzettend bot en beledigend om zoiets te doen.

Sinds die tijd weet ik zeker dat er mensen in de VS op hoge posten zijn die er werkelijk *alles* aan zouden doen om Europa van Russisch gas af te krijgen en ons hun LNG in de maag te splitsen.

Nog niet te spreken over al die oorlogen in het Midden-Oosten, die werkelijk werden gevoerd om een gaspijpleiding van Qatar naar Turkije. Honderden miljarden hebben de Amerikanen in die oorlogen gepompt.

Ik sta dus nergens meer van te kijken, van onze bondgenoten. En dat zeg ik zonder Rusland op te hemelen, want ook die zien ons als prooi waarop ze kunnen jagen. De hele wereld ziet ons als prooi om op te jagen, en de VS is daar niet van uitgezonderd.
pi_206121334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Amerikanen zijn letterlijk altijd al anti Nordstream geweest. Biden heeft in februari gedreigd Nordstream te beeindigen. De VS profiteert voor langere termijn nu fors doordat zij LNG aan Europa leveren, zowel financieel als geopolitiek.

Hoe moelijk is het?
Sommige mensen zijn nou eenmaal ziende blind :)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:16:19 #141
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_206121350
quote:

[..]

Hoe moelijk is het?
Kap nou eens met je herhalingen.
Er zal wrs binnenkort meer duidelijk worden.

Ik vind je redenatie nogal simpel. Is dit dan wat de VS nodig heeft om te doen, zo’n risico te nemen?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206121365
quote:

[..]
Nee, internationale wateren.
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:17:34 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121367
quote:

[..]

Hoe moelijk is het?
Duitsland heeft daarmee ook gedreigd en heeft zelfs daad bij woord gevoegd: Duitsland schort goedkeuring Nord Stream 2 op
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:17:59 #144
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206121374
Kans natuurlijk ook dat bijvoorbeeld de Amerikanen die pijpleidingen hebben opgeblazen

1. Rusland is zijn belangrijkste machtsmiddel kwijt na kernwapens
2. Landen moeten naast het midden oosten bijvoorbeeld LNG uit de Vs importeren
3. Eenheid in Europa en Duitsland want de sancties opheffen voor goedkoper gas heeft geen nut meer, die leiding is kapot

Anderzijds ramp voor Nederland natuurlijk, gasprijs wordt nooit meer het niveau van voor de oorlog want de leidingen zijn kapot en elk ander gas is veel duurder, met name lng

Wellicht dat Noorwegen gaat gunnen
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206121388
Aan alle wappies die denken dat Rusland er niets mee te maken heeft:

Waarom reageert Rusland dan niet pislink?
Rusland heeft de helft van die leidingen betaald, ongeveer 5 miljard!
pi_206121405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we eens een risk/benefit doen, de handel ligt stil en er is geen uitzicht op snelle opening. Als bekend wordt dat de VS hier achter zit ontstaat er onherroepelijk wrijving in de westerse wereld. Totaal niet in hun belang. Geloofwaardigheid en betrouwbaarheid als bondgenoot nog daargelaten.

Ik vind het totaal niet plausibel dat de VS hier achter zit. Alleen al het feit dat wij deze discussie hebben toont al aan wie hier belang bij heeft.
90% van de discussies op fok gaat over wie er het meeste verstand van een onderwerp heeft of het nu dit is, amv of f1.
Het is net zo plausibel dat de VS dit gedaan heeft als Rusland beide hebben belangen. We zullen het wel nooit weten omdat beide landen zich nooit zo in de kaarten laten kijken.
Ik vind het bijvoorbeeld heel onrealistisch dat er nog mensenzijn die denken dat na 276 dagen waar bij Rusland letterlijk alles wat ze doen mislukt en ze dit niet alleen lukt maar ook nog eens op een manier dat niemand ze gezien heeft.
Iets heimelijk doen en er mee wegkomen is juist iets waar de VS erg goed in is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:19:52 #147
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_206121411
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:

Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:21:59 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206121429
quote:

[..]

Hoe moelijk is het?
Niet wéér he?! |:(
Nog 1000x herhalen maakt het niet ineens waar..

Project Nordstrom 2 IS ook beëindigd kort erna. Is nooit in gebruik genomen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 27 september 2022 @ 19:22:20 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206121433
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Inderdaad. Het Kremlin reageert mysterieus en ontkent niet eens.
Het is wachten tot het Kremlin gaat ontkennen, dan weten we dat zij het zijn.
pi_206121438
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:18 schreef hangtime het volgende:

Waarom denk je dat de Russen zichzelf zo bloot zouden geven? :D Het is een gevoelige klap voor hen (mits ze het niet zelf gedaan hebben). Maar ze zouden zich nogal laten kennen als ze er in de media pislink op zouden reageren. Iedereen zou meteen het internet overspoelen met memes van een pislinke Poetin. Zo dom zijn ze niet.

Ik denk eerder dat ze in crisisberaad zitten omdat ze niet precies weten wat ze nu moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')