Je quote uit context. Ik neem maar aan dat het per ongeluk was en niet een ordinaire ongeprovoceerde aanval.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hij zegt "we will bring an end tot it"
die oorlog verliezen ze .. hun leger is aan het einde van zn krachten ... technologisch is het een catastrophe geweest omdat russisch materieel slechte reclame voor zichzelf gemaakt heeft en juist westerse en Turkse en Iraanse wapen-producten het opvallend goed deden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:12 schreef RetepV het volgende:
Maar wat ik dan weer niet zie is hoe dat Rusland op de korte termijn moet helpen met hun oorlog.
Dat lijkt mij een duidelijke aankondiging. Dit is dus bedoeld om Rusland te treffen? Of om de geopolitieke belangen van de US veilig te stellen? Of wat?quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je quote uit context. Ik neem maar aan dat het per ongeluk was en niet een ordinaire ongeprovoceerde aanval.
[ twitter ]
In dit scenario zouden andere landen over het hoofd van Oekraïne afspraken gaan maken over het Oekraiense grondgebied. Dat lijkt mij niet direct logisch.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die oorlog verliezen ze .. hun leger is aan het einde van zn krachten ... technologisch is het een catastrophe geweest omdat russisch materieel slechte reclame voor zichzelf gemaakt heeft en juist westerse en Turkse en Iraanse wapen-producten het opvallend goed deden.
Financieel-economisch _moet_ rusland er snel een eind aan breien, waarbij ze dan moeten hopen dat ze veroverde gebieden en evt een invloedsfeer kunnen behouden..
Gaat dit nog veel langer door lopen ze een risico dat ze al hun veroverde gebieden nog voor de winter verliezen en dan is de kans groot dat er een putsch in Moskou komt en de regering daar vervangen wordt door een nieuwe macht, dan heeft deze geheel verzaakt, omdat die oorlog dan veels teveel gekost heeft en geen winst opgeleverd.
De enige manier waarop Rusland nu nog iets kan bereiken is door te escaleren... en het westen dusdanig onder druk te zetten dat deze een onderhandelingscompromis accepteert in ruil voor lagere energieprijzen en een terugkeer naar een 'deel-stabiliteit'...
hiervoor moet Rusland natuurlijk de energie-crisis tot een hoogtepunt brengen (probleem is echter dat west-europa momenteel juist de gasreserve's genoeg aangevuld heeft en de gas- en olieprijs al een maand lang sterk an het zakken is).
Ergens is mijn grootste vrees dat, als deze ongevallen rondom de Nordstream pijpleiding niet genoeg is, er ook ongevallen agan plaatsvinden rondom de Zaprorishia kerninstallatie.. met eenzelfde doel voor de russen, het escaleren en afdwingen van onderhandelingen.
Luister nog eens naar het video'tje. Hij zegt het letterlijk. Er is meer. Hij zegt letterlijk dit:quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:14 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Hij zegt niet 'laten verdwijnen'. Hij zegt dat het er niet meer zal zijn. En dat klopt: dat hele project is ten einde gekomen, door druk van de VS.
Ik weet zelf ook niet wat Biden precies bedoelt, dat heb ik ook gepost, lees maar terug.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je quote uit context. Ik neem maar aan dat het per ongeluk was en niet een ordinaire ongeprovoceerde aanval.
[ twitter ]
Nordstream 2 is nooit in gebruik genomen...quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister nog eens naar het video'tje. Hij zegt het letterlijk. Er is meer. Hij zegt letterlijk dit:
"If Russia invades...uh...that means tanks or troops crossing the..ah..the..the border of Ukraine..ah..again..then..ah..there will be..ah..we..there will be no longer a Nord Stream 2..we will bring an end to it".
Kunnen we nou ophouden met deze achterlijke discussie?
[ twitter ]
Ik snap de discussie ook niet. Op de eerste plaats is het sowieso onwaarschijnlijk dat Rusland dit zou doen omdat het hun eigen lijntje is en ze hiermee hun troefkaart verspelen. Op de tweede plaats zegt Biden het dus bijna letterlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Luister nog eens naar het video'tje. Hij zegt het letterlijk. Er is meer. Hij zegt letterlijk dit:
"If Russia invades...uh...that means tanks or troops crossing the..ah..the..the border of Ukraine..ah..again..then..ah..there will be..ah..we..there will be no longer a Nord Stream 2..we will bring an end to it".
Oh ja, EN: HET IS VAN FEBRUARI DIT JAAR.
Kunnen we nou ophouden met deze achterlijke discussie?
[ twitter ]
het was een uitspraak voor de russische invasie (op 7 februari 2022) en vooral een boodschap aan Duitsland dat als rusland oekraine zou binnenvallen dezen zouden moeten stoppen met het verder samenwerken met de russen voor Nordstream-2quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:24 schreef zoost het volgende:
Dat lijkt mij een duidelijke aankondiging. Dit is dus bedoeld om Rusland te treffen? Of om de geopolitieke belangen van de US veilig te stellen? Of wat?
De VS zijn onze bondgenoten dus zeggen dat zij het gedaan zouden hebben zou een 'complottheorie' zijn.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap de discussie ook niet. Op de eerste plaats is het sowieso onwaarschijnlijk dat Rusland dit zou doen omdat het hun eigen lijntje is en ze hiermee hun troefkaart verspelen. Op de tweede plaats zegt Biden het dus bijna letterlijk.
Dat is net zoiets als beweren dat Pearl Harbour door de VS gedaan is.
Maar waarom? Om Rusland te treffen, om Duitsland te straffen? Om eigen belangen veilig te stellen? Het voelt in ieder geval niet als iets wat een bondgenoot zou doen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:30 schreef RM-rf het volgende:
Dus ja, Biden heeft daarin gelijk dat hij het verder doorgaan met Nordstream-2 kon doen stoppen onder bepaalde omstandigheden en dat verder ook uiteindelijk uitgevoerd.
De VS komt zo met een Russisch paspoort wat ze naast de pijplijn hebben gevonden.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De VS zijn onze bondgenoten dus zeggen dat zij het gedaan zouden hebben zou een 'complottheorie' zijn.
"If Russia invades...uh...that means tanks or troops crossing the..ah..the..the border of Ukraine..ah..again..then..ah..there will be..ah..we..there will be no longer a Nord Stream 2..we will bring an end to it"quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:26 schreef RetepV het volgende:
If Russia invades...uh...that means tanks or troops crossing the..ah..the..the border of Ukraine..ah..again..then..ah..there will be..ah..we..there will be no longer a Nord Stream 2..we will bring an end to it
de hele quote lezenquote:Op dinsdag 27 september 2022 16:37 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
"If Russia invades...uh...that means tanks or troops crossing the..ah..the..the border of Ukraine..ah..again..then..ah..there will be..ah..we..there will be no longer a Nord Stream 2..we will bring an end to it"
Waar staat dan vernietigen? Hij zegt NS2 ten einde brengen, en dat hebben ze gedaan, al maanden geleden.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:37 schreef zoost het volgende:
[..]
De VS komt zo met een Russisch paspoort wat ze naast de pijplijn hebben gevonden.
Yep.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:35 schreef capricia het volgende:
Als iemand NS 1 en 2 kan saboteren, dan kunnen ze ook de Noorse pijpleidingen naar de UK, Duitsland en Polen saboteren.
Kijk, ik heb je een +1 gegeven hoor.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het was een uitspraak voor de russische invasie (op 7 februari 2022) en vooral een boodschap aan Duitsland dat als rusland oekraine zou binnenvallen dezen zouden moeten stoppen met het verder samenwerken met de russen voor Nordstream-2
iets dat op 22 februari ook door de duitse regering besloten werd (deels onder zeer zware druk van de amerikanen)
https://www.tagesschau.de(...)-nordstream-101.html
Dus ja, Biden heeft daarin gelijk dat hij het verder doorgaan met Nordstream-2 kon doen stoppen onder bepaalde omstandigheden en dat verder ook uiteindelijk uitgevoerd.
Ja, en? Dat hebben ze toch gedaan? NS2 is toch ten einde gebracht?quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:38 schreef zoost het volgende:
[..]
de hele quote lezen
Pres. Biden: "If Russia invades...then there will be no longer a Nord Stream 2. We will bring an end to it."
Reporter: "But how will you do that, exactly, since...the project is in Germany's control?"
Biden: "I promise you, we will be able to do that." http://abcn.ws/3B5SScx
Zo lang je niet verder komt dan die ene tweet in de OP, kan ik het allemaal moeilijk serieus nemen. Vooralsnog twijfel ik ook of het wel Rusland was, maar dat is nog honderd keer aannemelijker dan de VS. Ik heb nul boodschap aan al die idiote complotdenkers op het internet.quote:
Ze zeggen het zo goed als zelf.quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De VS zijn onze bondgenoten dus zeggen dat zij het gedaan zouden hebben zou een 'complottheorie' zijn.
Waarom zouden ze daarmee zeven maanden wachten terwijl het doel, geen gebruik meer van NS2, al bereikt is?quote:Op dinsdag 27 september 2022 16:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze zeggen het zo goed als zelf.
Sommige mensen zijn echt verblind op dit forum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |