abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:31:14 #226
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206118470
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar dan krijgt Rusland vervolgens weer boetes wegens het niet na komen van contracten.
Door NS1 feitelijk dicht te draaien hebben ze dat toch al lang en breed gedaan?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_206118479
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Zij kunnen hun gas verkopen aan Duitsland.
Dan moeten ze eerst heel veel tankers bouwen voordat het echt zoden aan de dijk zet.
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:32:58 #228
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206118482
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Rusland hoeft toch helemaal die leiding niet te saboteren! Die kunnen gewoon de kraan dichtdraaien.

Bij een daad zoals dit moet je kijken wie er belang bij heeft en wie er toe in staat is. Dit is tegen het belang van Rusland. Oekraine is er heimelijk niet toe in staat. Duitsland wordt gedupeerd. Dan zijn er nog een paar andere landen over.
Stel Rusland heeft het gedaan, om onrust te creëren (gasprijs ging weer 10% omhoog vandaag na dit nieuws), geruchten de wereld in te werpen (zie dit topic), etc etc.

En ze offeren daar een pijplijn voor op die toch alleen maar geld gaat kosten aan onderhoud en nooit geld gaat opleveren. Want joh, alsof daar nog ooit grote hoeveelheden gas door heen gaat :N . Ain't gonna happen.

Op welke manier hebben ze er dan geen baat bij?
pi_206118492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:28 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kan ik in Biden's hoofd kijken?

[ twitter ]
En vervolgens doen de Russen het waardoor men USA verdenkt
pi_206118493
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:32 schreef bleiblei het volgende:
En ze offeren daar een pijplijn voor op die toch alleen maar geld gaat kosten en nooit opleveren. Want joh, alsof daar nog ooit grote hoeveelheden gas door heen gaat
Denk je? Zal me niks verbazen als we redelijk snel weer teruggaan naar business as usual, zeker als het om zoiets vitaals als energie gaat.

Principes zijn leuk, totdat het echt pijn gaat doen. Dan zijn de ruggegraatjes toch niet zo sterk.
pi_206118499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Te vergezocht naar mijn mening.
Ze geven Oekraïne al de schuld. Waarom vergezocht?
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:36:59 #232
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206118501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:28 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kan ik in Biden's hoofd kijken?

[ twitter ]
Waar zegt hij daar vernietigen?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_206118514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dingen slopen zijn ze heel goed in.
Klopt maar je moet er ook mee wegkomen dus mijn geld gaat op de VS.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206118517
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Denk je? Zal me niks verbazen als we redelijk snel weer teruggaan naar business as usual, zeker als het om zoiets vitaals als energie gaat.

Principes zijn leuk, totdat het echt pijn gaat doen. Dan zijn de ruggegraatjes toch niet zo sterk.
Zolang Rusland delen van Oekraïne bezet blijven de sancties intact en zal er geen gas vloeien door de pijpleidingen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:37:39 #235
36431 bleiblei
pi_206118518
Zet daar de US tegenover. De lijn wordt niet gebruikt, kans dat ie ooit gebruikt gaat worden is nihil. Ergo, die zijn allang blij dat Rusland hun goudmijn de nek heeft omgedraaid.

Maar wat hebben ze te verliezen... Als ze het hebben gedaan en Europa komt er achter. Zetten ze hun krediet wel enorm op het spel, op een moment dat het juist voor hen bijzonder belangrijk is dat Europa eensgezind optreedt in deze oorlog.

Dus ja, zou echt een stupide actie zijn. Zelfde geldt voor de Fransen of Britten.
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:37:49 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206118521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze geven Oekraïne al de schuld. Waarom vergezocht?
Dat is net zo goed vergezocht. Oekraine kan dat denk ik niet.
The End Times are wild
pi_206118528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat sluit niet uit dat ze toch deze actie hebben uitgevoerd om zodoende de boel te ontwrichten.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder belang ik zie bij Rusland om dit uit te voeren.

Poetin is al vanaf 2021 bezig om de gastoevoer dicht te knijpen. Doel was altijd om ervoor te zorgen dat Europa uit eigenbelang zich buiten het conflict zou houden. Dat is tot nu toe ronduit mislukt, maar het hoogtepunt van zijn plan moet ook nog komen, namelijk de komende winter. Dat was het punt waarop alles bij elkaar moest komen. Europa (verdeeld door energietekorten, inflatie, failliete industrie en een morrende bevolking) zou gaan pushen voor onderhandelingen, staakt-het-vuren en het inwilligen van Russische eisen.

In grote lijnen was dat het plan. Jaren mee bezig geweest, tientallen miljarden aan inkomsten voor misgelopen, En dan zou nu, nét voor de winter aanbreekt, hij zijn belangrijkste chantagemiddel opblazen?
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:39:03 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206118533
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Stel Rusland heeft het gedaan, om onrust te creëren (gasprijs ging weer 10% omhoog vandaag na dit nieuws), geruchten de wereld in te werpen (zie dit topic), etc etc.

En ze offeren daar een pijplijn voor op die toch alleen maar geld gaat kosten aan onderhoud en nooit geld gaat opleveren. Want joh, alsof daar nog ooit grote hoeveelheden gas door heen gaat :N . Ain't gonna happen.

Op welke manier hebben ze er dan geen baat bij?
Op alle manieren niet. Het is hun troefkaart. De VS zijn altijd al tegen deze pijplijn geweest, ook voor de oorlog al.
The End Times are wild
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:39:04 #239
36431 bleiblei
pi_206118534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Touche. Maar is er niet genoeg capaciteit in de leidingen die op land liggen? Het is inderdaad wel waar dat we in Europa nu überhaupt niet terug kunnen naar die Nordstream leidingen.
pi_206118535
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:03 schreef -river- het volgende:

[..]
:o Als het internet maar niet op raakt :o
Gelukkig heb ik draadloos internet :o
pi_206118540
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:37 schreef vipergts het volgende:

[..]
Klopt maar je moet er ook mee wegkomen dus mijn geld gaat op de VS.
Mijn geld ook. Alleen de vs heeft hier baat bij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206118542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat sluit niet uit dat ze toch deze actie hebben uitgevoerd om zodoende de boel te ontwrichten.
Zoals het er nu voor staat zie ik deze drie zaken die niet zo ver gezocht zijn:

1. De VS heeft het gedaan om Poetin z'n inkomsten te verminderen. Er was te veel gesteggel in de EU waardoor we nog steeds 9% van het gas afnamen en dus de oorlog voor Rusland financierden, wat de VS dan weer een heleboel geld kost om Oekraïne te bewapenen. Om al het gesteggel in één klap een halt toe te roepen hebben ze die pijpleidingen maar helemaal kapot gemaakt en de EU zo voor het blok gezet.

2. Rusland heeft het gedaan om de VS te incrimineren en de relatie tussen de VS en de EU te beschadigen. Ze verliezen er een groot deel van hun inkomsten mee, maar vinden het die prijs op de één of andere manier waard. Maar de prijs is echt groot voor Rusland, wat imo zou suggereren dat het deel is van een groter plan.

3. Een interne groep (het leger, staatsgreep?) heeft het gedaan om grote verwarring te zaaien in Poetin's kliek. Dat moet dan een reden hebben, en ik zou dan in de richting van een machtsgreep gaan denken.

Ik weet het niet, ik speculeer er maar wat op los, in de afwezigheid van feiten en aanwijzingen. :)
pi_206118547
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik googelen op Swiss Navy om het te checken ;(
_O-
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:40:41 #244
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_206118552
Het zullen i.i.g. zeker de kaboutertjes niet hebben gedaan.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_206118560
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mijn geld ook. Alleen de vs heeft hier baat bij
De EU heeft er op lange termijn ook baat bij, want ik had nog maar moeten zien wat we hadden gedaan als Poetin de kraan weer had opengedraaid . Dan waren we weer lekker aan het goedkope Russische gas-infuus gaan hangen tot de volgende inval.
pi_206118571
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:41 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De EU heeft er op lange termijn ook baat bij, want ik had nog maar moeten zien wat we hadden gedaan als Poetin de kraan weer had opengedraaid . Dan waren we weer lekker aan het goedkope Russische gas-infuus gaan hangen tot de volgende inval.
Je overschat de EU
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:43:28 #247
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_206118581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zo denkt Poetin er ook over.
Dat is wel fijn
pi_206118582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:36 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Waar zegt hij daar vernietigen?
"If Russia invades...then there will be no longer a Nord Stream 2. We will bring an end to it."

Iets zegt me dat hij deze dingen daar niet mee bedoelt:

1. De Nord Stream 2 in het niks laten verdwijnen ("there will be no longer a Nord Stream 2").
2. De Nord Stream 2 aanpassen door er een uiteinde naartoe te brengen ("We will bring an end to it.").
pi_206118615
Ik zou het wel heel riskant van de Amerikanen vinden. Het westen is verenigd, Oekraine capabel in de oorlog, en Rusland vertoont moeheid. Waarom zouden de Amerikanen dit moment gebruiken om de NS-leidingen te vernietigen?
pi_206118617
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:43 schreef RetepV het volgende:

[..]
"If Russia invades...then there will be no longer a Nord Stream 2. We will bring an end to it."

Iets zegt me dat hij deze dingen daar niet mee bedoelt:

1. De Nord Stream 2 in het niks laten verdwijnen ("there will be no longer a Nord Stream 2").
2. De Nord Stream 2 aanpassen door er een uiteinde naartoe te brengen ("We will bring an end to it.").
Biden gaat natuurlijk niet om zoiets triviaals z’n hele reputatie en betrouwbaarheid op het spel zetten. Dat geloof ik echt niet. Dat de VS dit heeft gedaan is voor mij echt volkomen uitgesloten.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')