Door NS1 feitelijk dicht te draaien hebben ze dat toch al lang en breed gedaan?quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar dan krijgt Rusland vervolgens weer boetes wegens het niet na komen van contracten.
Dan moeten ze eerst heel veel tankers bouwen voordat het echt zoden aan de dijk zet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zij kunnen hun gas verkopen aan Duitsland.
Stel Rusland heeft het gedaan, om onrust te creëren (gasprijs ging weer 10% omhoog vandaag na dit nieuws), geruchten de wereld in te werpen (zie dit topic), etc etc.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland hoeft toch helemaal die leiding niet te saboteren! Die kunnen gewoon de kraan dichtdraaien.
Bij een daad zoals dit moet je kijken wie er belang bij heeft en wie er toe in staat is. Dit is tegen het belang van Rusland. Oekraine is er heimelijk niet toe in staat. Duitsland wordt gedupeerd. Dan zijn er nog een paar andere landen over.
En vervolgens doen de Russen het waardoor men USA verdenktquote:Op dinsdag 27 september 2022 14:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kan ik in Biden's hoofd kijken?
[ twitter ]
Denk je? Zal me niks verbazen als we redelijk snel weer teruggaan naar business as usual, zeker als het om zoiets vitaals als energie gaat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:32 schreef bleiblei het volgende:
En ze offeren daar een pijplijn voor op die toch alleen maar geld gaat kosten en nooit opleveren. Want joh, alsof daar nog ooit grote hoeveelheden gas door heen gaat
Waar zegt hij daar vernietigen?quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kan ik in Biden's hoofd kijken?
[ twitter ]
Klopt maar je moet er ook mee wegkomen dus mijn geld gaat op de VS.quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dingen slopen zijn ze heel goed in.
Zolang Rusland delen van Oekraïne bezet blijven de sancties intact en zal er geen gas vloeien door de pijpleidingen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Denk je? Zal me niks verbazen als we redelijk snel weer teruggaan naar business as usual, zeker als het om zoiets vitaals als energie gaat.
Principes zijn leuk, totdat het echt pijn gaat doen. Dan zijn de ruggegraatjes toch niet zo sterk.
Dat is net zo goed vergezocht. Oekraine kan dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze geven Oekraïne al de schuld. Waarom vergezocht?
Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder belang ik zie bij Rusland om dit uit te voeren.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit dat ze toch deze actie hebben uitgevoerd om zodoende de boel te ontwrichten.
Op alle manieren niet. Het is hun troefkaart. De VS zijn altijd al tegen deze pijplijn geweest, ook voor de oorlog al.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Stel Rusland heeft het gedaan, om onrust te creëren (gasprijs ging weer 10% omhoog vandaag na dit nieuws), geruchten de wereld in te werpen (zie dit topic), etc etc.
En ze offeren daar een pijplijn voor op die toch alleen maar geld gaat kosten aan onderhoud en nooit geld gaat opleveren. Want joh, alsof daar nog ooit grote hoeveelheden gas door heen gaat. Ain't gonna happen.
Op welke manier hebben ze er dan geen baat bij?
Touche. Maar is er niet genoeg capaciteit in de leidingen die op land liggen? Het is inderdaad wel waar dat we in Europa nu überhaupt niet terug kunnen naar die Nordstream leidingen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Denk je? Zal me niks verbazen als we redelijk snel weer teruggaan naar business as usual, zeker als het om zoiets vitaals als energie gaat.
Principes zijn leuk, totdat het echt pijn gaat doen. Dan zijn de ruggegraatjes toch niet zo sterk.
Gelukkig heb ik draadloos internetquote:Op dinsdag 27 september 2022 14:03 schreef -river- het volgende:
[..]Als het internet maar niet op raakt
Mijn geld ook. Alleen de vs heeft hier baat bijquote:Op dinsdag 27 september 2022 14:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Klopt maar je moet er ook mee wegkomen dus mijn geld gaat op de VS.
Zoals het er nu voor staat zie ik deze drie zaken die niet zo ver gezocht zijn:quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat sluit niet uit dat ze toch deze actie hebben uitgevoerd om zodoende de boel te ontwrichten.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:20 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik googelen op Swiss Navy om het te checken
De EU heeft er op lange termijn ook baat bij, want ik had nog maar moeten zien wat we hadden gedaan als Poetin de kraan weer had opengedraaid . Dan waren we weer lekker aan het goedkope Russische gas-infuus gaan hangen tot de volgende inval.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn geld ook. Alleen de vs heeft hier baat bij
Je overschat de EUquote:Op dinsdag 27 september 2022 14:41 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De EU heeft er op lange termijn ook baat bij, want ik had nog maar moeten zien wat we hadden gedaan als Poetin de kraan weer had opengedraaid . Dan waren we weer lekker aan het goedkope Russische gas-infuus gaan hangen tot de volgende inval.
"If Russia invades...then there will be no longer a Nord Stream 2. We will bring an end to it."quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:36 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Waar zegt hij daar vernietigen?
Biden gaat natuurlijk niet om zoiets triviaals z’n hele reputatie en betrouwbaarheid op het spel zetten. Dat geloof ik echt niet. Dat de VS dit heeft gedaan is voor mij echt volkomen uitgesloten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
"If Russia invades...then there will be no longer a Nord Stream 2. We will bring an end to it."
Iets zegt me dat hij deze dingen daar niet mee bedoelt:
1. De Nord Stream 2 in het niks laten verdwijnen ("there will be no longer a Nord Stream 2").
2. De Nord Stream 2 aanpassen door er een uiteinde naartoe te brengen ("We will bring an end to it.").
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |