abonnement Unibet Coolblue
pi_206116493
Paraatheid wordt verhoogd: Gaspijpleidingen op Bornholm getroffen door verschillende lekken.
Het Deense Energie Agentschap heeft Energinet gevraagd om het paraatheidsniveau voor de elektriciteits- en gassector in Denemarken te verhogen naar code Oranje.

Zowel de Nord Stream 1 als de Nord Stream 2 gaspijpleidingen, gebouwd om aardgas van Rusland naar Duitsland te transporteren via de Baltische Zee, zijn getroffen door lekken.

Daarom heeft het Energieagentschap Energinet, het staatsbedrijf dat de Deense energie-infrastructuur bezit en exploiteert, gevraagd om het niveau van paraatheid voor de elektriciteits- en gassector in Denemarken te verhogen.

Het niveau is opgetrokken naar oranje, het op één na hoogste niveau, wat betekent dat energiebedrijven zich bewust moeten zijn van de veiligheid rondom hun installaties.

• Autoriteiten en de regering volgen de situatie op de voet en zullen het publiek voortdurend op de hoogte houden, zegt minister van Klimaat, Energie en Bevoorrading Dan Jørgensen (S) tegen Ritzau.

In totaal zijn er drie lekkages - één 24 kilometer ten zuidoosten van Bornholm en twee ten noordoosten van het eiland, vertelt Kristoffer Böttzauw, directeur van het Deense Energieagentschap, aan DR .

• Er stroomt veel aardgas de zee in en daarom zijn er door Defensie en de Deense Maritieme Autoriteit ook enkele veiligheidszones rond deze gebieden ingesteld, zodat daar niemand naar binnen vaart, zegt hij.

• Het is gas dat van zeeniveau naar de atmosfeer stijgt, dus als je buiten de veiligheidszones blijft, is er geen gevaar, zegt Kristoffer Bötzauw.

quote:
DIT IS ALLES WAT WE TOT NU TOE WETEN

• Maandag is een lek geconstateerd op de verbinding Nord Stream 2 ongeveer 20 kilometer ten zuiden van Dueodde.

• Dinsdagochtend zijn er twee lekkages gevonden op de Nord Stream 1-verbinding ten noordoosten van Bornholm, ver uit de kust.

• Beide gasleidingen zijn buiten dienst. Het Russische gasbedrijf Gazprom heeft Nord Stream 1 tot nu toe gesloten, terwijl Nord Stream 2 nooit in gebruik is genomen. Beide bevatten echter gas onder druk.

• Het is nog onbekend wat de lekkage heeft veroorzaakt.

• De Deense Maritieme Autoriteit heeft uitsluitingszones ingesteld, waar het om veiligheidsredenen verboden is om in te varen. Ook vliegtuigen mogen niet te dicht bij de lekken vliegen - De lekken hebben geen gevolgen voor de leveringszekerheid.


Gevaar voor schepen in de buurt
De Deense Maritieme Autoriteit heeft een verbodszone ingesteld met een straal van 5 zeemijl voor schepen en een verbodszone voor vliegtuigen van 1 kilometer rond de lekken.

• Bij het omgaan met gas is er natuurlijk explosiegevaar en als je direct over het lek vaart, kun je ook het drijfvermogen van een schip verliezen. Maar er zijn verbodszones ingesteld en als je die afstand houdt, gebeurt er niets, zegt Kristoffer Böttzauw van het Deense Energie Agentschap.

Regisseur: Bezorgd over drie incidenten
Het bedrijf achter de leidingen houdt tot nu toe de mond vol over de oorzaken van de lekken.

- Gisteravond hebben de technici van het controlecentrum van Nord Stream 1 een drukval geregistreerd in beide leidingen van de gasleiding. De redenen worden onderzocht, zegt een korte aankondiging op de website van Nord Stream.

Ook directeur van het Deense Energie Agentschap Kristoffer Böttzauw wil niet gissen naar de reden:

• Het zou een scheepswrak kunnen zijn, dat rechtstreeks op deze leidingen naar beneden gaat; het kan ook een constructiefout zijn; het kan een bewuste handeling zijn...

• Het kan van alles zijn. Dat kunnen we nu nog niet zeggen, maar het is natuurlijk zorgwekkend dat er ongeveer drie incidenten tegelijk zijn. En daarom nemen we het heel serieus en onderzoeken het samen met de betrokken autoriteiten, zegt hij tegen P1.

___

Wel héél stom toevalllig dit; zit Rusland erachter?
pi_206116788
twitter


twitter
pi_206116891
Ehm, even voor mij en serieuze vraag voor misschien wel een expert hier. Hoe creëer je een lek in een grote stalen buis vol gas? Dan moet je toch erin boren, niet iets dat mij handig lijkt met een buis waar gas door gaat?
pi_206116973
Zorgen in Moskou

twitter
  dinsdag 27 september 2022 @ 11:44:26 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206116978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ehm, even voor mij en serieuze vraag voor misschien wel een expert hier. Hoe creëer je een lek in een grote stalen buis vol gas? Dan moet je toch erin boren, niet iets dat mij handig lijkt met een buis waar gas door gaat?
Ze liggen normaal ook ingegraven op de zeebodem. Je kunt het met een explosief doen, maar de Baltische zee zal wel aardig met sonarinstallaties gemonitord worden. Dat zou opgemerkt worden door de karakteristieke signalen van een explosie.
Elke grote pijpleiding heeft ook pig launchers en receivers, daar kun je apparaten mee in de pijpleiding invoeren, die bijvoorbeeld metingen kunnen doen voor corrosie controle of om vloeistoffen uit de pijpleiding te duwen. Rusland zou daar iets mee hebben kunnen doen om intern in de pijpleiding beschadigingen te veroorzaken. Een sterk zuur of zoiets loslaten op een bepaalde plek, of thermiet ofzo.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206116996
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:44 schreef myShizzle het volgende:
Zorgen in Moskou

[ twitter ]
Spelen ze nou zelf het slachtoffer?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 27 september 2022 @ 11:47:52 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206117024
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Spelen ze nou zelf het slachtoffer?
hypocrisie is ze niet vreemd dus waarschijnlijk wel.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 11:52:02 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206117062
twitter
  dinsdag 27 september 2022 @ 11:53:07 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206117074
Net voor de winter, zal je altijd zien :+
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 11:53:36 #11
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206117076
twitter
pi_206117250
Duitse regering gaat niet uit van 'toeval'

twitter


Bron tweet: https://12ft.io/proxy?q=h(...)chadigt-8687140.html
pi_206117285
Rusland verdient goud met deze leiding dus die zal dit niet doen. De VS wellicht?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206117293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Rusland verdient goud met deze leiding dus die zal dit niet doen. De VS wellicht?
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:17:08 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206117326
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:53 schreef Tengano het volgende:
Net voor de winter, zal je altijd zien :+
Tsja ging al geen gas meer doorheen, maar zelfs als men nu vrede zou sluiten en bla bla, dan zouden we alsnog geen gas hebben door die leidingen deze winter idd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:18:13 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206117341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Rusland verdient goud met deze leiding dus die zal dit niet doen. De VS wellicht?
Hoe bedoel je? De pijpleidingen zijn dicht al voor een tijdje, dus ze kosten juist alleen maar geld nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206117352
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? De pijpleidingen zijn dicht al voor een tijdje, dus ze kosten juist alleen maar geld nu.
Oh sorry ik wist niet dat die permanent dicht zaten en niet meer simpel weer opengedraaid konden worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:20:30 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206117361
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Oh sorry ik wist niet dat die permanent dicht zaten en niet meer simpel weer opengedraaid konden worden.
Ze waren, politiek gezien, al permanent dicht idd. (zeer hoge kans iig). Hoe dat technisch zit weet ik niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:35:16 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206117503
Ik ben blij dat de EU nu van het Russische gas af is. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:35:54 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206117509
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ehm, even voor mij en serieuze vraag voor misschien wel een expert hier. Hoe creëer je een lek in een grote stalen buis vol gas? Dan moet je toch erin boren, niet iets dat mij handig lijkt met een buis waar gas door gaat?
Onder water gaat dat prima, natuurlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206117534
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ehm, even voor mij en serieuze vraag voor misschien wel een expert hier. Hoe creëer je een lek in een grote stalen buis vol gas? Dan moet je toch erin boren, niet iets dat mij handig lijkt met een buis waar gas door gaat?
Of grond eronder wegspuiten. Of iets heel zwaars erop laten vallen. Ik denk dat er zat mogelijkheden zijn.
  dinsdag 27 september 2022 @ 12:44:11 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206117583
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Onder water gaat dat prima, natuurlijk.
Oppassen dat je niet zoals deze krab eindigt :+

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206117773
2 topics is niet handig, dus hier maar verder:

NWS / Nord Stream 1 en 2 vernietigd.
pi_206122298
twitter


CIA ofzo?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 27 september 2022 @ 20:22:17 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206122370
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 20:16 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

CIA ofzo?
Nu nog ff in het Oekraïne-topic? Of was je daar al geweest met deze superoriginele post?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206122383
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Rusland verdient goud met deze leiding dus die zal dit niet doen. De VS wellicht?
Ja Biden zelf heeft de opdracht gegeven hij heeft de emails met zijn privemail gestuurd lock him up
You need to be cold to be queen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')