abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 september 2022 @ 19:15:19 #1
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_206111635
Hopelijk iemand hier enig idee.

Ik woon in een appartement met vloerverwarming. We zitten aangesloten op een aansluiting ergens op het terrein, daarmee krijgen we warm en koud water naar de vloerverwarming. In de zomer schakel ik naar koelen en vloeit er koud water en in het najaar schakel ik naar verwarmen.

Nu heb ik pas geswitcht naar verwarmen. Waarbij ik op de thermostaten in alle vertrekken de temperatuur omlaag heb gedraaid, zodat er niet actief verwarmd wordt. Ik merkte nu alleen via de meter dat er nu warmte wordt gevraagd en wordt gestuurd naar de badkamer. De buis vanaf de verdeler is warm. Het vreemde is dat de dop van de badkamer dicht staat. Normaal gaat die omhoog en zie je dat er verwarmd wordt (geen idee waar dat verder voor dient).

Iemand enig idee hoe dit kan? Kan ik gewoon de stekker van de verdeler eruit trekken om te resetten (geen idee of het helpt)?



We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_206111659
Spindel onder dat klepje zit vast.
Gangbaar maken
Vakman pur sang
  maandag 26 september 2022 @ 19:43:52 #3
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_206112048
Bedoel je in die grijze ronde dingen, die omhoog komt? Kan niet vinden hoe ze heten. :')
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 20:27:41 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206112746
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:43 schreef YourCaptor het volgende:
Bedoel je in die grijze ronde dingen, die omhoog komt? Kan niet vinden hoe ze heten. :')
Zonekleppen oftewel regelkleppen.

Die witte blokken op je vloerverwarmingverdeler, die worden aangestuurd door de thermostaat per ruimte :)
pi_206112861
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:43 schreef YourCaptor het volgende:
Bedoel je in die grijze ronde dingen, die omhoog komt? Kan niet vinden hoe ze heten. :')
Dat zijn de servomotoren van de regelklepjes.
Die kun je eraf klikken.
Dan zie je een chromen pen. Die eens met enig geweld en een tang heen en weer rossen.

Wat je ziet achter het servotje is precies dit:
Vakman pur sang
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 21:53:02 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206113611
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zijn de servomotoren van de regelklepjes.
Die kun je eraf klikken.
Dan zie je een chromen pen. Die eens met enig geweld en een tang heen en weer rossen.

Wat je ziet achter het servotje is precies dit:
Pinnetje ingedrukt is het ventiel dan open ? Of staat zoiets dan juist dicht ?
pi_206113877
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Pinnetje ingedrukt is het ventiel dan open ? Of staat zoiets dan juist dicht ?
Meestal dan dicht.
Dus kop eraf is pinnetje uit en kraan open.
Soms blijft het pinnetje kleven naar binnen. Dan een tikje met een hamer buiten tegen het ventiel.
Vakman pur sang
  maandag 26 september 2022 @ 22:38:00 #8
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_206114110
Helder, ik ga checken. ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')