Nah, wel om ze weer naar de supermarkt te lokken ipv het goedkoper bij de Jumbo te halen. Want vrijwel niemand koopt er 1 product.quote:Op maandag 26 september 2022 18:12 schreef Socios het volgende:
Als TS het product sowieso wel koopt, is er voor de supermarkt geen reden om dit met korting aan te bieden.
Beter voor jou of voor de ah?quote:Op maandag 26 september 2022 18:27 schreef loveli het volgende:
Leuk topic, leuke test om blanco te beginnen e te kijken of je het kunt manipuleren.
Mijn indruk is dat het algoritme stukken beter kan.
Voor bepaalde dingen zijn ze me ook aan het testen op prijs. Iets dat normaal 1,50 kost eerst voor 1,09 in de bonus box. Daarna 1,29 en nu 1,39. Misschien maar even niet meer kopen en kijken of we omlaag gaan.quote:Op maandag 26 september 2022 18:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Daar zit wss een deel machine learning achter.
Beter op het inkooppatroon van de klant. Ik heb premium, maar gebruik meestal niet meer dan 5 aanbiedingen.quote:Op maandag 26 september 2022 18:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Beter voor jou of voor de ah?
Deden ze vroeger in de winkel. Spuitbusslagroom van 99 ct werd variabel geprijsd tot 1,12. En dan optimaliseren bij welke prijs de grootste windt gehaald wordt.quote:Op maandag 26 september 2022 18:32 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Voor bepaalde dingen zijn ze me ook aan het testen op prijs. Iets dat normaal 1,50 kost eerst voor 1,09 in de bonus box. Daarna 1,29 en nu 1,39. Misschien maar even niet meer kopen en kijken of we omlaag gaan.
Beginnen met een overzicht van alles wat je koopt plus welke dingen in je bonus box zittenquote:Op vrijdag 30 september 2022 13:26 schreef JeOma het volgende:
Bedankt voor de reacties, grappig om te lezen dat meer mensen hier op een bepaalde manier wel benieuwd zijn naar dat algoritme. Met zo'n algoritme kan de AH inderdaad heel ver / advanced te werk gaan, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de truc en of ik de boel (met een extra / blanco / clean sheet bonuskaart) een beetje kan manipuleren.![]()
Mijn eerste test is mislukt. Het ging overigens om een pak soyamelk, dat gebruiken wij veel (en als het in de bonus is slaan we het voor máánden in). Maar die is dus al maandenlang niet in de Bonus Box terecht gekomen. Ik heb nu met mijn (blanco) bonuskaart 1x een pak soyamelk gekocht, maar dat heeft niet geresulteerd in succes. Nu kan ik mij de volgende scenario's voorstellen waaróm het mislukt is:
1. Het productie "pak soyamelk" komt sowieso never in de bonus (vanwege marge of andere overwegingen).
2. Als je 1x 1 product koopt is het geen trigger voor het systeem.
3. Het komt pas 2 of meerdere weken later in de bonus (om je "terug te lokken").
4. Ik word niet als volwaardig klant gezien omdat ik 1x 1 product heb gekocht.
Wat denken jullie? Heeft het zin om met die "blanco kaart"elke week 1 pak te kopen (die dus niet in de bonus is, maar om die trigger uit te lokken dat hij dat wel in een later moment wordt)? Of juist meer dan 1 product kopen?
Vragen vragen vragen... werkt hier niet iemand bij de IT-afdeling van de AH?
Dit is vooral met alcohol zo bij mij. Aperol en Apple bandit zit in de box als ik het één of twee weken niet koop. De melkbroodjes die hier thuis niet aan te slepen zijn zitten er elke week weer in, net zoals rucola.quote:Op vrijdag 30 september 2022 14:18 schreef capricia het volgende:
Mijn ervaring is dat als je iets frequent koopt, en dan ineens niet meer, dan krijg je dat produkt (of iets wat er op lijkt) sneller in je bonusbox.
Maar wat men hierboven schrijft is ook waar: niet alles komt in die bonusbox.
Oh, dat is dan net anders dan bij onsquote:Op vrijdag 30 september 2022 21:35 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dit is vooral met alcohol zo bij mij. Aperol en Apple bandit zit in de box als ik het één of twee weken niet koop. De melkbroodjes die hier thuis niet aan te slepen zijn zitten er elke week weer in, net zoals rucola.
Ja. Zo te lezen is het echt op persoonlijke data.quote:Op vrijdag 30 september 2022 22:00 schreef loveli het volgende:
Waar ik deze week grootverpakking wokgroente had, had m'n nichtje de kleinverpakking. Zij had 25% korting op hondenvoer, ik 5+1.
Ik koop nog weleens droge worst, die zit er ook regelmatig in.
Een paar jaar geleden deden ze nog heel weinig met de beschikbare data (gesprokenmet iemanddie er stagd liep). Dat was nog voor iedereen een nieuwe kaart kreeg en er nog vaak kaarten gedeeld werden met familie en buren. Ik denk dat ze sinds de app schonere, persoonlijkere data hebben.
Niet echt. Kaas, zalm, spek, beefburgers deze week.quote:Op maandag 1 mei 2023 23:45 schreef loveli het volgende:
Schop.
Meer klanten met lang houdbare aanbiedingen?
Ja. Pannenkoekenmix, ijs, rijstwafels, drop, knakworsten, all nature healthy bar, olijfolie en dettol schoonmaak. verder yoghurt en verse kipnuggets.quote:Op maandag 1 mei 2023 23:45 schreef loveli het volgende:
Schop.
Maaltijdsalades, biologische appels, Conimex boemboes, Hertog Jan 6-packs, Knorr wereldgerechten, alle Blue Elephant, 3 bepaalde vleeswaren, alle Indomie, alle Hardy's bin 0.75 ltr, Kip-paprika broodje vers, AH krokante pizza, AH Choco Bites, Cote d'Or en Bonbonbloc, AH Olijfolie, alle Dettol.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 00:45 schreef loveli het volgende:
Bij mij zit er 2x diepvries, chocola, oploskoffie, pindakaas, olijfolie, thee, hondenvoer, Zaanse mayo, schoonmaakmiddel in en 3x bakkerij. Normaal zit er wel vlees of vleeswaren tussen en verse groenten. Zoden ze de bonus hebben veranderd naar producten met grote kans op beschikbaarheid?
Ja, ik heb ook een eigen bonuskaart waar we bijna nooit iets op kopen. Dus dat is hetzelfde als hierboven staat: stop met winkelen bij de AH. Maar het resultaat is echt supertreurig: op mijn eigen bonuskaart staat echt op geen enkele manier iets zinnigs waar ik uberhaupt interesse in heb.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:52 schreef Donna het volgende:
Ik ben 2 weken niet bij de AH geweest en mijn bonusbox is echt om te janken.
Het is denk ik wel redelijk simpel. Ben het nu al een jaartje in de gaten aan het houden, maar het lijkt in elk geval geen lange tijdspanne te zijn. Als je iets koopt in de bonus heb je een week later deze (waarschijnlijk) niet in je bonusbox. De week daarna zou het wel weer kunnen. Maar het is ons nog niet gebeurd dat we iets 3 weken lang niet gekocht hebben en dat het dan weer terugkomt in de bonus. Maar er ís wel een algoritme, want de kaart van m'n vrouw bevat toch voor zeker 50% relevante dingen (die we ook echt willen/kopen).quote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:39 schreef Fe2O3 het volgende:
Dan is er geen algoritme, of hooguit iets heeeeel simpels, en schuiven ze je gewoon een digitale folder toe
En waar dan de boodschappen doen??quote:Op dinsdag 2 mei 2023 07:05 schreef Fe2O3 het volgende:
Stop met winkelen bij de AH en/of het product te kopen ...
Nee, de aanbiedingen zijn bij mij altijd maar een week lang.quote:Op maandag 1 mei 2023 23:45 schreef loveli het volgende:
Schop.
Dat kip-paprika broodje dat er bij mij in zit snap ik wel, die heb ik op donderdag 20 april op Schiphol gekocht toen ik even snel iets moest hebbenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:46 schreef JeOma het volgende:
[..]
Het is denk ik wel redelijk simpel. Ben het nu al een jaartje in de gaten aan het houden, maar het lijkt in elk geval geen lange tijdspanne te zijn. Als je iets koopt in de bonus heb je een week later deze (waarschijnlijk) niet in je bonusbox. De week daarna zou het wel weer kunnen. Maar het is ons nog niet gebeurd dat we iets 3 weken lang niet gekocht hebben en dat het dan weer terugkomt in de bonus. Maar er ís wel een algoritme, want de kaart van m'n vrouw bevat toch voor zeker 50% relevante dingen (die we ook echt willen/kopen).
Onze AH is op loopafstand. Moet ik in de auto stappen om 6 - 8 km verder op bij een ALdi te gaan winkelen?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:04 schreef Fe2O3 het volgende:
Een andere supermarkt ...
naast dat AH ook nog eens rete duur is met de A merken
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Onze AH is op loopafstand. Moet ik in de auto stappen om 6 - 8 km verder op bij een ALdi te gaan winkelen?
Volgens mij heb ik dit allemaal nog nooit gehad, haha.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:15 schreef Sapstengel het volgende:
Meestal krijg ik dingen die normaal ook wel elke 3 folders in de aanbieding zijn.
Maaltijdsalades, die verse smoothies, spul van de broodafdeling, schoonmaakmiddel, autodrop etc.
Ik heb nog nooit bijvoorbeeld kattenbakvulling 2e voor de helft gehad ofzo. Anders had ik de schuur vol gezet.
Ooit hadden ze kattengrit wel in de bonus. Maar dat is al heel lang niet meer.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:15 schreef Sapstengel het volgende:
Meestal krijg ik dingen die normaal ook wel elke 3 folders in de aanbieding zijn.
Maaltijdsalades, die verse smoothies, spul van de broodafdeling, schoonmaakmiddel, autodrop etc.
Ik heb nog nooit bijvoorbeeld kattenbakvulling 2e voor de helft gehad ofzo. Anders had ik de schuur vol gezet.
Maar koop je het normaal wel dan? Want dat lijkt deel van het algoritme.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dit allemaal nog nooit gehad, haha.
Mja en als je op de link klikt, en dan naar de kassa link gaat, en kijkt wat er gekocht isquote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]Aldi bleek laatst duurder te zijn dan de AH. Aldi is de duurste.
https://www.metronieuws.n(...)erzoek-boodschappen/
Niets mis met de AH. En ik vind de kwaliteit vaak gewoon goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |