abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 26 september 2022 @ 17:56:59 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_206110805
Mijn vrouw doet met veel plezier boodschappen bij de Albert Heijn. We hebben ook de AH Bonus Box. Premium zelfs.

Nu het probleem: we hebben een bepaald product wat we graag weer in de "persoonlijke bonus" zouden willen, maar (ondanks dat we het soms ook voor de volle prijs kopen, dus zonder dat in de Bonus is) het komt elke week maar niet in de Persoonlijke Bonus Box. Ik ben als IT'er gruwelijk benieuwd naar het algoritme en hoe dit te truc'en is. Heeft iemand hier ervaring in?

Als idee heb ik bijvoorbeeld een eigen bonuskaart genomen en daar 1 product op gekocht. Kijken wat ik nu in mijn bonus krijg. :-)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  maandag 26 september 2022 @ 18:05:31 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206110898
Wat er wel en niet in de (al dan niet persoonlijke) bonus komt is niet alleen afhankelijk van een algoritme, maar ook van afspraken met leveranciers, beschikbaarheid en marge.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206110900
Ik heb al eens gehad dat een persoonlijke bonus product duurder was dan her product zonder speciale bonus in de winkel.

Dus of je er perse op moet wachten.
Je zou es naar de AH klantenservice mailen of sie uberhaupt ooit in de persoonlijke bonusboxen zit. Bij zit we vaak hetzelfde in..
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_206110916
Ligt helemaal aan het product, op sommige zit zo weinig marge dat je het nooit voorbij zult zien komen. Medicatie en dergelijke zul je ook niet zien, dus ook de condooms niet die je met je vrouw wekelijks gebruikt.
  Spellchecker maandag 26 september 2022 @ 18:08:50 #5
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_206110937
Ik dacht dat het vrij aardig ging met af en toe gewoon kopen en daarna in de bonusbox.

Maar sommige dingen zijn ook in de gewone bonus 4x per jaar ofzo.
pi_206110974
Als TS het product sowieso wel koopt, is er voor de supermarkt geen reden om dit met korting aan te bieden.
Account verwijderd.
pi_206110999
quote:
3s.gif Op maandag 26 september 2022 18:12 schreef Socios het volgende:
Als TS het product sowieso wel koopt, is er voor de supermarkt geen reden om dit met korting aan te bieden.
Nah, wel om ze weer naar de supermarkt te lokken ipv het goedkoper bij de Jumbo te halen. Want vrijwel niemand koopt er 1 product.
pi_206111052
Aandelen Ahold kopen zal op de lange termijn meer opleveren dan zo'n miezerige flutaanbieding waarmee je 1 euro bespaart.
pindazakje
  Vis een optie? maandag 26 september 2022 @ 18:25:54 #9
70532 loveli
N
pi_206111108
Sommige producten komen nooit in de persoonlijke bonus.
Bepaalde producten komen soms met meer korting dan de andere keer. Hondenvoer is de ene keer 3+1, de andere keer 5+1 of zelfs 7+1. Die laatste activeer ik nooit, maar toch blijft 'ie soms terugkomen.
Soms gaat er maar 10 of 15 ct vanaf (walnoten).
Aanbiedingen lijken per productsoort te worden aangeboden aan alle klanten (luxe ijs, soms krijg ik de aanbieding 2 voor 8 euro en m'n nichtje dezelfde week 1 voor 4).
Heb niet de indruk dat er naar langere patronen wordt gekeken, alleen naar recente aankopen. Had een keer een voorraad gedroogde kruiden gekocht, kort erna waren de kruiden in de persoonlijke bonus. Dat was vrij zinloos.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 26 september 2022 @ 18:27:48 #10
70532 loveli
N
pi_206111122
Leuk topic, leuke test om blanco te beginnen e te kijken of je het kunt manipuleren.

Mijn indruk is dat het algoritme stukken beter kan.
crap in = crap out
  maandag 26 september 2022 @ 18:29:48 #11
459912 FlippingCoin
pronouns: papoea/zakazulu
pi_206111141
Daar zit wss een deel machine learning achter.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  maandag 26 september 2022 @ 18:30:15 #12
459912 FlippingCoin
pronouns: papoea/zakazulu
pi_206111145
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:27 schreef loveli het volgende:
Leuk topic, leuke test om blanco te beginnen e te kijken of je het kunt manipuleren.

Mijn indruk is dat het algoritme stukken beter kan.
Beter voor jou of voor de ah? :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_206111165
quote:
16s.gif Op maandag 26 september 2022 18:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Daar zit wss een deel machine learning achter.
Voor bepaalde dingen zijn ze me ook aan het testen op prijs. Iets dat normaal 1,50 kost eerst voor 1,09 in de bonus box. Daarna 1,29 en nu 1,39. Misschien maar even niet meer kopen en kijken of we omlaag gaan.
  Vis een optie? maandag 26 september 2022 @ 18:32:33 #14
70532 loveli
N
pi_206111166
quote:
16s.gif Op maandag 26 september 2022 18:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Beter voor jou of voor de ah? :)
Beter op het inkooppatroon van de klant. Ik heb premium, maar gebruik meestal niet meer dan 5 aanbiedingen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 26 september 2022 @ 18:53:08 #15
70532 loveli
N
pi_206111393
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 18:32 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Voor bepaalde dingen zijn ze me ook aan het testen op prijs. Iets dat normaal 1,50 kost eerst voor 1,09 in de bonus box. Daarna 1,29 en nu 1,39. Misschien maar even niet meer kopen en kijken of we omlaag gaan.
Deden ze vroeger in de winkel. Spuitbusslagroom van 99 ct werd variabel geprijsd tot 1,12. En dan optimaliseren bij welke prijs de grootste windt gehaald wordt.

Dor dynamische schapkaartjes zijn prijsveranderingen niet meer zo duidelijk te merken. Met 1 druk op de knop verandere de prijzen in 800 winkels.
crap in = crap out
pi_206111425
Gewoon sterk zijn en het product niet komen wanneer de korting laag is. Als het product echt nodig is, dan kopen bij een andere supermarkt of zonder bonuskaart. Ik geloof dat er drie kortinggradaties mogelijk zijn - bij bakkerij heb ik nu bijvoorbeeld een product met 60% korting, al is 50% / 1+1 gangbaarder. Een niveautje lager vind ik 25%/2e halve prijs en op het laagste niveau zitten die schamele 15% aanbiedingen. Per productcategorie kan het uiteraard verschillen. 50% op schoonmaakmiddelen zal je vaker zien dan op stoommaaltijden of maaltijdsalades.
pi_206112887
Ik koop vrij weinig bij de ah. 1x per maand ofzo.
Dus bijna alles wat ik koop zit regelmatig in bonus box. Merk wel dat hoge marge producten (waar ze vaak ook reguliere bonus aanbiedingen voor hebben) het meeste voorkomen.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 30 september 2022 @ 13:26:58 #18
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_206152997
Bedankt voor de reacties, grappig om te lezen dat meer mensen hier op een bepaalde manier wel benieuwd zijn naar dat algoritme. Met zo'n algoritme kan de AH inderdaad heel ver / advanced te werk gaan, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de truc en of ik de boel (met een extra / blanco / clean sheet bonuskaart) een beetje kan manipuleren. 8-)

Mijn eerste test is mislukt. Het ging overigens om een pak soyamelk, dat gebruiken wij veel (en als het in de bonus is slaan we het voor mnden in). Maar die is dus al maandenlang niet in de Bonus Box terecht gekomen. Ik heb nu met mijn (blanco) bonuskaart 1x een pak soyamelk gekocht, maar dat heeft niet geresulteerd in succes. Nu kan ik mij de volgende scenario's voorstellen waarm het mislukt is:

1. Het productie "pak soyamelk" komt sowieso never in de bonus (vanwege marge of andere overwegingen).
2. Als je 1x 1 product koopt is het geen trigger voor het systeem.
3. Het komt pas 2 of meerdere weken later in de bonus (om je "terug te lokken").
4. Ik word niet als volwaardig klant gezien omdat ik 1x 1 product heb gekocht.

Wat denken jullie? Heeft het zin om met die "blanco kaart"elke week 1 pak te kopen (die dus niet in de bonus is, maar om die trigger uit te lokken dat hij dat wel in een later moment wordt)? Of juist meer dan 1 product kopen?

Vragen vragen vragen... werkt hier niet iemand bij de IT-afdeling van de AH? *O*
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_206153469
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 13:26 schreef JeOma het volgende:
Bedankt voor de reacties, grappig om te lezen dat meer mensen hier op een bepaalde manier wel benieuwd zijn naar dat algoritme. Met zo'n algoritme kan de AH inderdaad heel ver / advanced te werk gaan, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de truc en of ik de boel (met een extra / blanco / clean sheet bonuskaart) een beetje kan manipuleren. 8-)

Mijn eerste test is mislukt. Het ging overigens om een pak soyamelk, dat gebruiken wij veel (en als het in de bonus is slaan we het voor mnden in). Maar die is dus al maandenlang niet in de Bonus Box terecht gekomen. Ik heb nu met mijn (blanco) bonuskaart 1x een pak soyamelk gekocht, maar dat heeft niet geresulteerd in succes. Nu kan ik mij de volgende scenario's voorstellen waarm het mislukt is:

1. Het productie "pak soyamelk" komt sowieso never in de bonus (vanwege marge of andere overwegingen).
2. Als je 1x 1 product koopt is het geen trigger voor het systeem.
3. Het komt pas 2 of meerdere weken later in de bonus (om je "terug te lokken").
4. Ik word niet als volwaardig klant gezien omdat ik 1x 1 product heb gekocht.

Wat denken jullie? Heeft het zin om met die "blanco kaart"elke week 1 pak te kopen (die dus niet in de bonus is, maar om die trigger uit te lokken dat hij dat wel in een later moment wordt)? Of juist meer dan 1 product kopen?

Vragen vragen vragen... werkt hier niet iemand bij de IT-afdeling van de AH? *O*
Beginnen met een overzicht van alles wat je koopt plus welke dingen in je bonus box zitten


Sowieso zullen sommige dingen op frequentie gaan. Dus een pak wasmiddel is na x weken op, dus krijg je korting.
Eerst denken, dan typen
pi_206153518
Mijn ervaring is dat als je iets frequent koopt, en dan ineens niet meer, dan krijg je dat produkt (of iets wat er op lijkt) sneller in je bonusbox.
Maar wat men hierboven schrijft is ook waar: niet alles komt in die bonusbox.
Mod du monde.
  vrijdag 30 september 2022 @ 21:35:32 #21
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_206158345
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 14:18 schreef capricia het volgende:
Mijn ervaring is dat als je iets frequent koopt, en dan ineens niet meer, dan krijg je dat produkt (of iets wat er op lijkt) sneller in je bonusbox.
Maar wat men hierboven schrijft is ook waar: niet alles komt in die bonusbox.
Dit is vooral met alcohol zo bij mij. Aperol en Apple bandit zit in de box als ik het n of twee weken niet koop. De melkbroodjes die hier thuis niet aan te slepen zijn zitten er elke week weer in, net zoals rucola.
pi_206158436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:35 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Dit is vooral met alcohol zo bij mij. Aperol en Apple bandit zit in de box als ik het n of twee weken niet koop. De melkbroodjes die hier thuis niet aan te slepen zijn zitten er elke week weer in, net zoals rucola.
Oh, dat is dan net anders dan bij ons :D Zal wel aan je koopprofiel liggen.
Het is voornamelijk alcohol, vlees(waren) en vegetarische slager, kaas, vis en brood, en bij ons dan ook tomaten en komkommer, die vaak in de bonusbox zitten.

Maar dan net wat je eerst vaak kocht en nu opeens niet meer.
Mod du monde.
  Vis een optie? vrijdag 30 september 2022 @ 22:00:02 #23
70532 loveli
N
pi_206158609
Waar ik deze week grootverpakking wokgroente had, had m'n nichtje de kleinverpakking. Zij had 25% korting op hondenvoer, ik 5+1.

Ik koop nog weleens droge worst, die zit er ook regelmatig in.

Een paar jaar geleden deden ze nog heel weinig met de beschikbare data (gesprokenmet iemanddie er stagd liep). Dat was nog voor iedereen een nieuwe kaart kreeg en er nog vaak kaarten gedeeld werden met familie en buren. Ik denk dat ze sinds de app schonere, persoonlijkere data hebben.
crap in = crap out
pi_206158630
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 22:00 schreef loveli het volgende:
Waar ik deze week grootverpakking wokgroente had, had m'n nichtje de kleinverpakking. Zij had 25% korting op hondenvoer, ik 5+1.

Ik koop nog weleens droge worst, die zit er ook regelmatig in.

Een paar jaar geleden deden ze nog heel weinig met de beschikbare data (gesprokenmet iemanddie er stagd liep). Dat was nog voor iedereen een nieuwe kaart kreeg en er nog vaak kaarten gedeeld werden met familie en buren. Ik denk dat ze sinds de app schonere, persoonlijkere data hebben.
Ja. Zo te lezen is het echt op persoonlijke data.
Maar dan wel een selecte groep artikelen.
Mod du monde.
  vrijdag 30 september 2022 @ 22:27:45 #25
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_206158953
Ja komkommer heb ik ook wel vaak. En verse pasta + verse saus :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')