Maar dat klopt toch ook wel? De Autobahn is volgas van Baustelle naar Baustelle.quote:Op zondag 4 juni 2023 11:55 schreef Viv het volgende:
Ja echt. Wij associëren de Duitse snelwegen altijd met "geen snelheidslimiet, lekker doorrijden!", maar krijgen altijd de deksel op onze neus met die baustellen.
quote:Op zondag 18 juni 2023 23:03 schreef Light het volgende:
[..]
Maar dat klopt toch ook wel? De Autobahn is volgas van Baustelle naar Baustelle.
quote:Met dit wereldinkomen bepalen wij de hoogte van uw toeslagen. Het CAK gebruikt het wereldinkomen om vast te stellen hoeveel bijdrage u aan het CAK moet betalen.
Wij hebben in 2022 helemaal geen toeslagen ontvangen, dus ergens ben ik geneigd om deze oproep gewoon te negeren. Lekker veilig ook, al die gegevens via de post terugsturen.quote:Opgaaf is verplicht
U bent verplicht uw wereldinkomen op te geven. Doet u dit niet, dan stellen wij uw wereldinkomen vast. Dit kan nadelig voor u zijn. U moet bijvoorbeeld toeslagen terugbetalen.
Ik weet het.quote:Op maandag 19 juni 2023 07:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou het gewoon doen. Je hebt alle gegevens nu toch al op een rijtje staan en het gezeik als je het niet doet en ze je inkomen veel te hoog of laag vaststellen, daar heb je echt geen zin in...
Wij konden niet elektronisch aangifte doen in het jaar van emigratie, dat moet op papier. Dat moest voor een bepaalde datum in 2021, vervolgens krijgt Liesbeth verleden week post daarover. Ze hadden het verwekt.quote:Op maandag 19 juni 2023 00:48 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
![]()
We hebben net onze aangifte Inkomstenbelasting 2022 gedaan, wat een bevalling is dat als je in dat jaar geëmigreerd bent en een huis verkocht hebt.![]()
Ook viel er een Opgaaf Wereldinkomen 2022 op de mat, of ik die hele aangifte nog eens dunnetjes over wil doen, op ouderwetse papieren formulieren zoals in 1994?
[..]
[..]
Wij hebben in 2022 helemaal geen toeslagen ontvangen, dus ergens ben ik geneigd om deze oproep gewoon te negeren. Lekker veilig ook, al die gegevens via de post terugsturen.Aan de andere kant wil ik niet in toeslagenaffaire-achtige toestanden terechtkomen.
Ah, dat kon nu dan weer wel. Er was een apart online formulier voor het jaar van emigratie.quote:Op maandag 19 juni 2023 08:18 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij konden niet elektronisch aangifte doen in het jaar van emigratie, dat moet op papier. Dat moest voor een bepaalde datum in 2021, vervolgens krijgt Liesbeth verleden week post daarover. Ze hadden het verwekt.
Dit boekje is overigens vernoemd naar een Zweedse traditie met dezelfde naam:quote:Op zondag 20 augustus 2023 22:09 schreef Viv het volgende:
Ik had laatst via Vinted een oud receptenboekje opgeduikeld (Sju sorters kakor: Zeven soorten koeken), hier het meest verkochte bakboek ooit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sju_sorters_kakorquote:where hosts typically prepare seven different kinds of cookies for their guests. While the specific type of cookie varies from household to household, the number of types is consistently seven, as less than seven would indicate an insufficient host, while over seven would indicate a pretentious host.
Nog geen nieuws.quote:
Een collega van mij vertelde dat haar oma zich bleef verontschuldigen toen het vanwege ouderdom niet meer lukte om 7 verschillende koekjes te bakken.quote:7 verschillende koekjes vind ik trouwens nogal een hoop, als dat lagom is, wow
Ah, leuk om te weten!quote:Op zaterdag 23 september 2023 16:51 schreef Fogel het volgende:
7 soorten is hier in Noorwegen ook de norm, met kerst.
We zitten nu op de Stena Germanica (van Kiel naar Göteborg).quote:Op zaterdag 23 september 2023 22:09 schreef Brokkel het volgende:
Ik zie allemaal mooie plaatjes van Noord-Duitsland/Oostzee van het noorderlicht. Is het nu bij jullie ook zo goed te zien?
Het heeft toch geholpen!quote:
Wat ontzettend tof!quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Het heeft toch geholpen!![]()
Ruim twee weken geleden ontvingen we een berichtje van de makelaar van destijds. De situatie van de kopers was inmiddels gewijzigd, en ze wilden het huis snel weer verkopen.![]()
Zo snel zelfs, dat ze het niet eens in de markt gingen zetten als wij nog interesse hadden. Afgelopen zaterdag een uitgebreide bezichtiging gehad, daarna een bod uitgebracht dat meteen geaccepteerd is, en gisteren hebben we al getekend.![]()
We hadden het contact met de makelaar in april wel afgesloten met een "let us know if anything changes", maar dat het daadwerkelijk iets zou opleveren hadden we echt nooit verwacht.
Omwille van onze privacy post ik geen foto (die van eerder in het topic heb ik ook weggeknipt), maar hier is een impressie van de Bing Image Creator:
[ afbeelding ]
Het huis ligt op ongeveer een uur van Uppsala. Mocht je nog weten om welke regio het ging (die informatie is ook weggeknipt), dit graag ook niet meer posten.![]()
We kunnen nog voor Kerst in het nieuwe huis zitten!
Ik heb @Viv nog gevraagd of zij het aandurfdequote:Op zaterdag 11 november 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een geweldig nieuws!
Alleen als de kopers van een half jaar geleden ook verkopen vanwege een scheiding vind ik dat wel een beetje ehm... bijzonder.
LOLquote:Op zaterdag 11 november 2023 12:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik heb @:Viv nog gevraagd of zij het aandurfde
Gisteren bleek het inderdaad weer om een relatiebreuk te gaan.quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een geweldig nieuws!
Alleen als de kopers van een half jaar geleden ook verkopen vanwege een scheiding vind ik dat wel een beetje ehm... bijzonder.
Oei.quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:38 schreef Viv het volgende:
[..]
Gisteren bleek het inderdaad weer om een relatiebreuk te gaan.
De man in kwestie was ook niet aanwezig, die woont inmiddels in het land van herkomst (VK) en heeft via een volmacht laten tekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |