abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209561857
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 11:55 schreef Viv het volgende:
Ja echt. Wij associëren de Duitse snelwegen altijd met "geen snelheidslimiet, lekker doorrijden!", maar krijgen altijd de deksel op onze neus met die baustellen. :(
Maar dat klopt toch ook wel? De Autobahn is volgas van Baustelle naar Baustelle.
  Manager PR/Moderator maandag 19 juni 2023 @ 00:48:06 #177
269689 crew  Viv
pi_209562443
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 23:03 schreef Light het volgende:

[..]
Maar dat klopt toch ook wel? De Autobahn is volgas van Baustelle naar Baustelle.
:D O+

We hebben net onze aangifte Inkomstenbelasting 2022 gedaan, wat een bevalling is dat als je in dat jaar geëmigreerd bent en een huis verkocht hebt. :(

Ook viel er een Opgaaf Wereldinkomen 2022 op de mat, of ik die hele aangifte nog eens dunnetjes over wil doen, op ouderwetse papieren formulieren zoals in 1994? :N
quote:
Met dit wereldinkomen bepalen wij de hoogte van uw toeslagen. Het CAK gebruikt het wereldinkomen om vast te stellen hoeveel bijdrage u aan het CAK moet betalen.
quote:
Opgaaf is verplicht
U bent verplicht uw wereldinkomen op te geven. Doet u dit niet, dan stellen wij uw wereldinkomen vast. Dit kan nadelig voor u zijn. U moet bijvoorbeeld toeslagen terugbetalen.
Wij hebben in 2022 helemaal geen toeslagen ontvangen, dus ergens ben ik geneigd om deze oproep gewoon te negeren. Lekker veilig ook, al die gegevens via de post terugsturen. :X Aan de andere kant wil ik niet in toeslagenaffaire-achtige toestanden terechtkomen. :{
  maandag 19 juni 2023 @ 07:10:03 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209563413
Ik zou het gewoon doen. Je hebt alle gegevens nu toch al op een rijtje staan en het gezeik als je het niet doet en ze je inkomen veel te hoog of laag vaststellen, daar heb je echt geen zin in...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator maandag 19 juni 2023 @ 07:39:51 #179
269689 crew  Viv
pi_209563525
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 07:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou het gewoon doen. Je hebt alle gegevens nu toch al op een rijtje staan en het gezeik als je het niet doet en ze je inkomen veel te hoog of laag vaststellen, daar heb je echt geen zin in...
Ik weet het. :{ Het is wel echt tenenkrommend allemaal. Bij die aangifte gisteren ook, de hoeveelheid informatie die ze nog vroegen nadat ik al aangevinkt had dat ik inkomstenbelasting betaal in Zweden was echt absurd.

Laatst wilde @Evenstar zijn bankrekeningnummer bij de Belastingdienst aanpassen naar zijn Zweedse bankrekening, voor een eventuele teruggave. Online een aanvraag ingediend, komt er een envelop aan hier, dat ze (vanwege het buitenlandse rekeningnummer) niet hebben kunnen verifiëren of hij wel bij de opgegeven bankrekening hoort. En of hij daarom een papieren formulier wil terugsturen, met als bijlage o.a. alle gegevens over die bankrekening en een kopie van zijn identiteitsbewijs. Als die envelop in verkeerde handen zou vallen, heb je alle benodigdheden voor identiteitsfraude op een presenteerblaadje aangereikt. 8)7 Niet gedaan dus!

En nu vragen ze dus om informatie die ze al hebben, en schermen ze met een doemscenario over het terugbetalen van toeslagen (die we niet ontvangen hebben). Maar inderdaad, gezien hun historie zie ik ze daartoe in staat en kan ik maar beter eieren voor mijn geld kiezen. :')
pi_209563732
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 00:48 schreef Viv het volgende:

[..]
:D O+

We hebben net onze aangifte Inkomstenbelasting 2022 gedaan, wat een bevalling is dat als je in dat jaar geëmigreerd bent en een huis verkocht hebt. :(

Ook viel er een Opgaaf Wereldinkomen 2022 op de mat, of ik die hele aangifte nog eens dunnetjes over wil doen, op ouderwetse papieren formulieren zoals in 1994? :N
[..]
[..]
Wij hebben in 2022 helemaal geen toeslagen ontvangen, dus ergens ben ik geneigd om deze oproep gewoon te negeren. Lekker veilig ook, al die gegevens via de post terugsturen. :X Aan de andere kant wil ik niet in toeslagenaffaire-achtige toestanden terechtkomen. :{
Wij konden niet elektronisch aangifte doen in het jaar van emigratie, dat moet op papier. Dat moest voor een bepaalde datum in 2021, vervolgens krijgt Liesbeth verleden week post daarover. Ze hadden het verwekt.
  Manager PR/Moderator maandag 19 juni 2023 @ 08:21:09 #181
269689 crew  Viv
pi_209563750
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 08:18 schreef Managarm het volgende:

[..]
Wij konden niet elektronisch aangifte doen in het jaar van emigratie, dat moet op papier. Dat moest voor een bepaalde datum in 2021, vervolgens krijgt Liesbeth verleden week post daarover. Ze hadden het verwekt.
Ah, dat kon nu dan weer wel. Er was een apart online formulier voor het jaar van emigratie. :)
  Manager PR/Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 22:09:25 #182
269689 crew  Viv
pi_210360633
Ik heb uiteindelijk die opgaaf Wereldinkomen 2022 toch maar gedaan, onder protest. :blauwoog:

Sinds de laatste update hebben we nog Midsommar gevierd, en een week vakantie gehad in Sälen met mijn familie. Inmiddels is ZZ weer naar school, en ik had gedacht dat ze wel moeite zou hebben om het Zweeds weer op te pakken, maar nee. :o

Dit regenachtige weekend lekker thuis gebleven en Zweedse koekjes gebakken (drömmar: dromen). O+ Ik had laatst via Vinted een oud receptenboekje opgeduikeld (Sju sorters kakor: Zeven soorten koeken), hier het meest verkochte bakboek ooit. En eerder had ik al een vreemd zakje van Dr.Oetker gekocht omdat ik niet wist wat het was (hjorthornssalt: hertengeweizout :? :D ), en dat kwam nu mooi van pas! Het is dus een soort bakpoeder, wat oorspronkelijk inderdaad werd gewonnen uit o.a. de geweien en hoeven van herten. :!

Qua huizenmarkt begint het aanbod eindelijk weer wat aan te trekken, in de zomervakantie valt het hier steeds geheel stil. Hopelijk hebben we binnenkort weer wat kanshebbers op het oog! :Y)
  Manager PR/Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 01:28:49 #183
269689 crew  Viv
pi_210362138
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:09 schreef Viv het volgende:
Ik had laatst via Vinted een oud receptenboekje opgeduikeld (Sju sorters kakor: Zeven soorten koeken), hier het meest verkochte bakboek ooit.
Dit boekje is overigens vernoemd naar een Zweedse traditie met dezelfde naam:
quote:
where hosts typically prepare seven different kinds of cookies for their guests. While the specific type of cookie varies from household to household, the number of types is consistently seven, as less than seven would indicate an insufficient host, while over seven would indicate a pretentious host.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sju_sorters_kakor

Navraag bij onze Zweedse vrienden leerde dat ze dit dus bedoelen met "lagom": niet te veel, niet te weinig. :D Maar de traditie begint wel in onbruik te raken, ze zien het tegenwoordig niet vaak meer (en in hun jeugd vooral bij oudere mensen thuis).
  zaterdag 23 september 2023 @ 16:46:33 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210726671
Hoe is het met de huizenzoektocht? *O*

7 verschillende koekjes vind ik trouwens nogal een hoop, als dat lagom is, wow :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 16:51:31 #185
45833 crew  Fogel
pi_210726704
7 soorten is hier in Noorwegen ook de norm, met kerst.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 19:47:06 #186
269689 crew  Viv
pi_210728048
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:46 schreef Molo het volgende:
Hoe is het met de huizenzoektocht? *O*
Nog geen nieuws. :)
(Wel meer huizen op de markt, maar nog niet hét huis.)
quote:
7 verschillende koekjes vind ik trouwens nogal een hoop, als dat lagom is, wow :D
Een collega van mij vertelde dat haar oma zich bleef verontschuldigen toen het vanwege ouderdom niet meer lukte om 7 verschillende koekjes te bakken. :o
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:51 schreef Fogel het volgende:
7 soorten is hier in Noorwegen ook de norm, met kerst.
Ah, leuk om te weten! :Y)
pi_210729650
Ik zie allemaal mooie plaatjes van Noord-Duitsland/Oostzee van het noorderlicht. Is het nu bij jullie ook zo goed te zien?
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 september 2023 @ 22:27:51 #188
269689 crew  Viv
pi_210729907
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 september 2023 22:09 schreef Brokkel het volgende:
Ik zie allemaal mooie plaatjes van Noord-Duitsland/Oostzee van het noorderlicht. Is het nu bij jullie ook zo goed te zien?
We zitten nu op de Stena Germanica (van Kiel naar Göteborg). :D Misschien dat we straks proberen of we wat kunnen zien.

Edit: we zijn inmiddels naar buiten geweest, het noorderlicht was er wel, maar nauwelijks te onderscheiden van de bewolking en lichtvervuiling.

[ Bericht 9% gewijzigd door Viv op 23-09-2023 23:45:04 ]
  zaterdag 23 september 2023 @ 22:57:16 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210730188
7 soorten koekjes, lekker bescheiden :+
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 12:10:27 #190
269689 crew  Viv
pi_211261398
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Tof, ik ga 🤞🤞🤞!
Het heeft toch geholpen! O+

Ruim twee weken geleden ontvingen we een berichtje van de makelaar van destijds. De situatie van de kopers was inmiddels gewijzigd, en ze wilden het huis snel weer verkopen. :o

Zo snel zelfs, dat ze het niet eens in de markt gingen zetten als wij nog interesse hadden. Afgelopen zaterdag een uitgebreide bezichtiging gehad, daarna een bod uitgebracht dat meteen geaccepteerd is, en gisteren hebben we al getekend. :D

We hadden het contact met de makelaar in april wel afgesloten met een "let us know if anything changes", maar dat het daadwerkelijk iets zou opleveren hadden we echt nooit verwacht.

Omwille van onze privacy post ik geen foto (die van eerder in het topic heb ik ook weggeknipt), maar hier is een impressie van de Bing Image Creator:

Het huis ligt op ongeveer een uur van Uppsala. Mocht je nog weten om welke regio het ging (die informatie is ook weggeknipt), dit graag ook niet meer posten. :)

We kunnen nog voor Kerst in het nieuwe huis zitten! ~:)
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:20:33 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211261508
Wat een geweldig nieuws!

Alleen als de kopers van een half jaar geleden ook verkopen vanwege een scheiding vind ik dat wel een beetje ehm... bijzonder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211261549
Gefeliciteerd! Superleuk voor jullie!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:27:28 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211261579
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:10 schreef Viv het volgende:

[..]
Het heeft toch geholpen! O+

Ruim twee weken geleden ontvingen we een berichtje van de makelaar van destijds. De situatie van de kopers was inmiddels gewijzigd, en ze wilden het huis snel weer verkopen. :o

Zo snel zelfs, dat ze het niet eens in de markt gingen zetten als wij nog interesse hadden. Afgelopen zaterdag een uitgebreide bezichtiging gehad, daarna een bod uitgebracht dat meteen geaccepteerd is, en gisteren hebben we al getekend. :D

We hadden het contact met de makelaar in april wel afgesloten met een "let us know if anything changes", maar dat het daadwerkelijk iets zou opleveren hadden we echt nooit verwacht.

Omwille van onze privacy post ik geen foto (die van eerder in het topic heb ik ook weggeknipt), maar hier is een impressie van de Bing Image Creator:
[ afbeelding ]

Het huis ligt op ongeveer een uur van Uppsala. Mocht je nog weten om welke regio het ging (die informatie is ook weggeknipt), dit graag ook niet meer posten. :)

We kunnen nog voor Kerst in het nieuwe huis zitten! ~:)
Wat ontzettend tof! *O* *O* *O*
Heel veel geluk in jullie prachtige nieuwe woning! :* O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 november 2023 @ 12:34:08 #194
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211261633
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een geweldig nieuws!

Alleen als de kopers van een half jaar geleden ook verkopen vanwege een scheiding vind ik dat wel een beetje ehm... bijzonder.
Ik heb @Viv nog gevraagd of zij het aandurfde :D
pi_211261642
Superrrr gaaaaaf *O* Gefeliciteerd lieverds *O*
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:37:44 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211261664
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik heb @:Viv nog gevraagd of zij het aandurfde :D
LOL
Jullie hebben waarschijnlijk wel het voordeel dat je door jullie situatie toch al veel meer op elkaar aangewezen bent dan mensen die beiden uit Zweden zelf komen, als familie, vrienden en bekenden ineens allemaal ver weg wonen omdat je ergens in een bos bent gaan wonen dan kan het een stuk lastiger zijn dan wanneer je gewend bent heel erg op elkaar aangewezen te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator zaterdag 11 november 2023 @ 12:38:13 #197
269689 crew  Viv
pi_211261667
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een geweldig nieuws!

Gisteren bleek het inderdaad weer om een relatiebreuk te gaan. :X

De man in kwestie was ook niet aanwezig, die woont inmiddels in het land van herkomst (VK) en heeft via een volmacht laten tekenen.
  zaterdag 11 november 2023 @ 12:40:02 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211261683
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2023 12:38 schreef Viv het volgende:

[..]
Gisteren bleek het inderdaad weer om een relatiebreuk te gaan. :X

De man in kwestie was ook niet aanwezig, die woont inmiddels in het land van herkomst (VK) en heeft via een volmacht laten tekenen.
Oei.
Is de nog aanwezige partner wel Zweeds of ook Brits en gaat mijn hele theorie waarom jullie kansrijker zijn down the drain? :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211261743
Gefeliciteerd, jullie eigen stekje eindelijk. Lekker snel geregeld, en snel verhuizen.. heerlijk.
pi_211261771
Wat tof! Gefeliciteerd!
Moeten/willen jullie veel aan het huis doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')