abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 22:53:25 #201
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_206114244
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Heeft Mathieu dat toegegeven of is dat de verklaring van de meisjes?
Toegegeven.
pi_206114269
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 22:31 schreef Slobeend het volgende:
Mathieu heeft dus inderdaad één meisje laten vallen en één van die meisjes tegen een muur aangrdrukt, volgens Roxane die dat weer van Han hoorde. Ja dat is niet zo handig.
Maar wat heeft in beroep gaan dan voor nut? Dat gaat een andere rechter vast niet terugdraaien
pi_206114290
Tja, een heel duur 'rage-moment' dan, pijnlijk.

Is het nu ook al zeker dat ie niet meer gaat koersen?
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 23:02:42 #204
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_206114316
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:57 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Maar wat heeft in beroep gaan dan voor nut? Dat gaat een andere rechter vast niet terugdraaien
Ze willen het op verzachtende omstandigheden gooien.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 23:12:33 #205
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_206114388
Zou mooi zijn als de uitspraak openbaar wordt, want ik vertrouw liever niet op Han Cock en zijn gebrekkige Engels.

Overigens denk ik sowieso niet dat een beroep heel zinvol is, al zal die advocaat natuurlijk zeggen van wel want gratis geld.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_206114408
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 23:02 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Ze willen het op verzachtende omstandigheden gooien.
Oké, vraag me af of dat kans heeft dan
pi_206114451
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Overigens denk ik sowieso niet dat een beroep heel zinvol is, al zal die advocaat natuurlijk zeggen van wel want gratis geld.
Inez Weski vindt dit niet leuk, want jij weet heel goed hoe het in mekaar zit.
pi_206114468
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zou mooi zijn als de uitspraak openbaar wordt, want ik vertrouw liever niet op Han Cock en zijn gebrekkige Engels.

Overigens denk ik sowieso niet dat een beroep heel zinvol is, al zal die advocaat natuurlijk zeggen van wel want gratis geld.
Met een beetje geluk krijgen we die van Roodhooft _O-
pi_206114477
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Oké, vraag me af of dat kans heeft dan
Een vrijspraak wordt het niet als hij toegegeven heeft geduwd te hebben. En verder maakt iets meer of minder boete eigenlijk geen verschil voor de imagoschade.
pi_206114515
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:25 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Een vrijspraak wordt het niet als hij toegegeven heeft geduwd te hebben. En verder maakt iets meer of minder boete eigenlijk geen verschil voor de imagoschade.
Je zou zeggen alleen maar meer imagoschade hoe langer dit in het nieuws is.
pi_206114586
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:57 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.smh.com.au/sp(...)20220926-p5bl5o.html

Han Kock gaat internationaal. Zijn ster is rijzende.
Mattias Vendepoe
  dinsdag 27 september 2022 @ 01:04:17 #212
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206114960
twitter


Ik stel voor dat Australië het bewijsmateriaal tegen Mathieu nu ook opeens kwijtraakt, dan staan we weer quitte :)
  dinsdag 27 september 2022 @ 06:49:03 #213
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_206115186
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:52 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Van der Poel heeft behoefte aan de cooperation van DSM
De Slaande Mathieu?
Net efkes anges
pi_206115348
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:25 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Alpecin gaat zichzelf te gronde richten op deze manier. Ik vraag mij nog steeds af waarom Roodhooft ook nog zo nodig naar Australië moest zo vlak voor de WK-wedstrijd van de mannen
Zonder MvdP is die ploeg meteen een degradatiekandidaat in de WT. Roodhooft hangt volgens mij overal rond waar MvdP is, dus ook op dit WK.
pi_206115354
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Oké, vraag me af of dat kans heeft dan
Geen idee hoe dat in Australië werkt, maar lijkt me eigenlijk alleen als je al netjes de receptie hebt gebeld, maar die doen niks en die snolletjes gaan gewoon door met klieren.
pi_206115370
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:25 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Alpecin gaat zichzelf te gronde richten op deze manier. Ik vraag mij nog steeds af waarom Roodhooft ook nog zo nodig naar Australië moest zo vlak voor de WK-wedstrijd van de mannen
Verzoekje van Matje waarschijnlijk. Hij vertrouwt de Roodhooft blindelings geloof ik, misschien wel meer dan zijn vader.

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 22:31 schreef Slobeend het volgende:
Mathieu heeft dus inderdaad één meisje laten vallen en één van die meisjes tegen een muur aangrdrukt, volgens Roxane die dat weer van Han hoorde. Ja dat is niet zo handig.
Roxane hoorde het van Han :? Maar zij lag toch met Matje in 1 kamer dus ze was er zelf bij?

Dat filmpje dat circuleert is nogal vaag trouwens en hier paar posts boven mij is gelinked.
Dat die meiden elkaar filmen zou ik weer als argument tegen ze gebruiken bij een hoger beroep, indien het filmpje klopt.
Opzettelijke uitlokking of zo...

[ Bericht 22% gewijzigd door Godshand op 27-09-2022 08:08:19 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206115411
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:02 schreef Godshand het volgende:

[..]
Verzoekje van Matje waarschijnlijk. Hij vertrouwt de Roodhooft blindelings geloof ik, misschien wel meer dan zijn vader.
[..]
Roxane hoorde het van Han :? Maar zij lag toch met Matje in 1 kamer dus ze was er zelf bij?

Dat filmpje dat circuleert is nogal vaag trouwens en hier paar posts boven mij is gelinked.
Dat die meiden elkaar filmen zou ik weer als argument tegen ze gebruiken bij een hoger beroep, indien het filmpje klopt.
Opzettelijke uitlokking of zo...

Han Cock was volgens mij in de rechtbank. Ik denk dat Roxane Knetemann met Han Cock gesproken heeft, en niet de vriendin van Mathieu.

Bij de echtheid van het filmpje heb ik wel mijn twijfels. Dat is snel in handen van anderen gekomen dan.
pi_206115623
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:02 schreef Godshand het volgende:

[..]
Verzoekje van Matje waarschijnlijk. Hij vertrouwt de Roodhooft blindelings geloof ik, misschien wel meer dan zijn vader.
[..]
Roxane hoorde het van Han :? Maar zij lag toch met Matje in 1 kamer dus ze was er zelf bij?

Dat filmpje dat circuleert is nogal vaag trouwens en hier paar posts boven mij is gelinked.
Dat die meiden elkaar filmen zou ik weer als argument tegen ze gebruiken bij een hoger beroep, indien het filmpje klopt.
Opzettelijke uitlokking of zo...

Dat die snolletjes daar aan het klieren waren, dat is wel duidelijk. Gaat er denk ik meer om dat MvdP gewoon de receptie had moeten bellen i.p.v. als een dolle tekeer gaan daar.
  dinsdag 27 september 2022 @ 08:51:27 #219
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206115642
https://www.ad.nl/wielren(...)s-bedreigd~a5dc9a8f/

Wie heeft het volledige artikel?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_206115668
quote:
Beelden niet te zien
Je hoeft in dit artikel niet te zoeken naar de videobeelden of fragmenten daaruit. Die delen we niet, omdat de meisjes in kwestie minderjarig zijn - de jongste zus is 12, de oudste 14, hun filmende vriendin 13.

En toen bleken er beelden te zijn. Drie video’s. De ene kort en onduidelijk, de andere langer en veelzeggend. Ze verduidelijken veel van wat er gebeurde, afgelopen zaterdagavond op de gang van het Novotel. Deze site had contact met de oudste van de drie tienermeisjes en bekeek de door hen zelf gemaakte beelden.

Door Thijs Zonneveld

Gefluister. Gegiechel. Een paar sokken op het tapijt. De sokken sluipen naar de kamerdeur er tegenover. Er komt een pubermeisje in beeld. Ze kijkt nog een keer lachend om naar haar vriendin die haar filmt met een mobiele telefoon. Dan klopt ze op de deur en rent ze weg, haar kamer in. Er klinkt gestommel, een gil. De telefoon beweegt alle kanten op.

In een flits is te zien hoe het meisje ineengedoken in een hoek zit, met haar handen over haar hoofd, haar ellebogen omhoog. Dan schiet er een man in een zwarte boxershort door het beeld. Hij springt in één beweging over het bed. Bij de landing lijkt zijn linkerhand de handen of het hoofd van het meisje te raken. Daarna houdt het filmpje op.

Dertien seconden duurt het in totaal. De video is gestuurd door iemand die zegt de oudere zus van het twaalf jaar oude meisje te zijn dat op de deur klopte. Ze heeft via social media verschillende mensen benaderd, onder wie journalisten, met gedetailleerde beschrijvingen en beschuldigingen.

Naast het filmpje van dertien seconden, dat veel onduidelijke flitsen bevat en nogal abrupt eindigt, stuurt ze langer videomateriaal van de ruzie die op het kloppen en de achtervolging volgt. Daarop is meer te zien en te horen. Er is geen twijfel dat het gaat om de ruzie die afgelopen zaterdagavond plaatsvond op de negende verdieping van het Novotel in Brighton-les-Sands. De ruzie die Mathieu van der Poel het wereldkampioenschap kostte.

Aankloppen en wegrennen
Uit contact met de 14-jarige zus, die de informatie deelt met toestemming van haar ouders, blijkt dat ze geen weet hadden dat er een wielrenner tegenover hen op de gang ligt op de bewuste avond. Ze komen elders uit Australië, ze zijn op vakantie in Sydney en ze zijn niet op de hoogte dat er een WK wielrennen in de buurt wordt georganiseerd. Ze hebben twee kamers naast elkaar in het hotel gekregen. Op de ene liggen de drie meisjes, op de andere hun ouders. Daarnaast zijn er op de filmpjes nog meer kinderen en nog een volwassene te zien.

De drie pubermeisjes maken lawaai, maar hun ouders grijpen niet in. Die denken dat de meisjes een horrorfilm kijken: Annabelle. Dat is niet helemaal waar. De oudste is bezig met het aanbrengen van een gezichtsmasker in de badkamer, de jongste twee spelen ‘knock and run’ op de gang: aankloppen op deuren en dan wegrennen. Volgens de oudste zus doet haar jongste zus dat wel vaker in hotels. Ze zegt dat haar ouders daar ook van op de hoogte zijn.

Achtervolging Van der Poel
Uit het filmpje blijkt dat het niet de eerste keer is dat ze op de kamer van Van der Poel kloppen; hij trekt namelijk vrijwel meteen de deur open. De achtervolging duurt niet langer dan zeven seconden. Als het meisje haar kamer in rent, sprint Van der Poel erachteraan. Bij de landing na zijn sprong over het bed lijkt hij haar kort aan te raken. Maar een gerichte klap of duw is het niet. Het filmpje eindigt op een vreemd en abrupt moment. Er is nog net te zien dat hij zich opricht na de sprong, weg van het meisje. Waarom het filmpje daar stopt, zegt de zus niet precies te weten.

Op het filmpje van de ruzie die zich daarna ontspint, zijn de ouders er wél. Er wordt geschreeuwd, iemand huilt. Te horen is dat Van der Poel tegen de meisjes zegt: ,,Voor jullie is dit een spelletje, maar ik heb een belangrijke wedstrijd morgen.”

Verder zegt hij tegen de ouders dat het niet de eerste keer is dat de meisjes hebben aangeklopt: die middag en eerder op de avond hebben ze het ook al gedaan. Hij krijgt vooral veel scheldwoorden als weerwoord. Daarna volgt het verwijt dat hij een klap heeft uitgedeeld.

Van der Poel: ,,I didn’t touch anybody.”
Een vrouwenstem: ,,Shut up, het staat op camera!”
Van der Poel: ,,Laat maar zien dan, no problem.”
Een vrouwenstem: ,,Jij mag niet in mijn kamer komen!”
Van der Poel: ,,Jij mag niet drie f*cking uur lang op mijn deur kloppen!”
Een vrouwenstem: ,,Je hebt ons bedreigd!”
Van der Poel: ,,Moet je de politie bellen en ze erover vertellen.”
Een vrouwenstem: ,,Heb ik al gedaan! Ze zijn onderweg.”
Van der Poel: ,,Prima. Weet je het zeker?”

Arrestatie Van der Poel
Van der Poel wordt gearresteerd en meegenomen naar het bureau, de familie laat de videobeelden zien aan de politie. Voor de aanklacht van common assault is het volgens het Australische rechtssysteem niet eens van belang of Van der Poel het meisje wel of niet aanraakte bij zijn landing. Dat hij haar achterna rende naar haar kamer kan al worden gekenmerkt als bedreigend. Van der Poel mist een nacht slaap en stapt de volgende ochtend gedesillusioneerd af voordat het WK goed en wel begonnen is.

Volgens de oudste zus richten haar ouders zich niet zozeer op wat de meisjes hebben gedaan, maar zijn ze vooral boos op Van der Poel. Ze vinden dat hij er te makkelijk vanaf is gekomen met een boete. Zelf vindt ze het ergens wel rot dat Van der Poel een nacht slaap heeft moeten missen voor zo’n belangrijke ‘game’. Haar zusje, zegt ze, zit er een stuk minder mee.

Het management van Mathieu van der Poel heeft dit artikel gelezen en de video’s bekeken, maar wil vooralsnog niet officieel reageren.
pi_206115701
Haha zulke sneue ouders en kinderen. Lachwekkend.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 09:05:25 #223
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206115726
Zijn wel echt kutkinderen en ouders hoor, nu die beelden overal delen aan journalisten. Ouders die 3 uur lang hun kinderen kabaal laten maken en verder niet ingrijpen, maar wel de politie bellen later.
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:06:54 #224
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206115736
quote:
de jongste twee spelen ‘knock and run’ op de gang: aankloppen op deuren en dan wegrennen. Volgens de oudste zus doet haar jongste zus dat wel vaker in hotels. Ze zegt dat haar ouders daar ook van op de hoogte zijn.
Wat een kutouders :')
pi_206115740
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:05 schreef Momo het volgende:
Zijn wel echt kutkinderen en ouders hoor, nu die beelden overal delen aan journalisten. Ouders die 3 uur lang hun kinderen kabaal laten maken en verder niet ingrijpen, maar wel de politie bellen later.
Ach, laat ze lekker, ze zijn op de hoogte dat hun kids het vaker doen in hotels. Lekker toch, gezellig man. Beetje ouwehoeren.

:r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')