Scherp, +1quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:32 schreef marc0871 het volgende:
Wat heb jij te maken met centrum Amsterdam?
Jij zat toch in Ierland?
Daar komt hij nog wel achter, als hij zijn paspoort moet laten vernieuwen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:34 schreef Socios het volgende:
Gewoon verzwijgen, net als jouw nieuwe adres bij DUO.
Ze rijden daar links, dus rechts rijden wordt een dingetje.quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:32 schreef marc0871 het volgende:
Jij zat toch in Ierland?
Je kan vanuit land A solliciteren op land B, ooit van gehoord?quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:32 schreef marc0871 het volgende:
Jij zat toch in Ierland?
Als er in de vacature iets over het rijbewijs staat solliciteer ik niet. Dus al die banen vallen bij voorbaat al af. Probleem is: soms moet je wel auto rijden maar staat het dus niet in de vacature.quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Als jij geen auto kan en mag rijden, dan zou ik als ik jou was toch op zoek gaan naar een andere baan waarbij dat niet vereist is.
In bijna alle gevallen staat in een vacature dat Rijbewijs B een vereiste is of in ieder geval een flinke pré....dat moet je toch te denken zetten op zo'n moment.
Dan kan ik toch met de trein naar die klant toe of ik kan meerijden. Mijn klanten zitten namelijk in de Benelux. Je moet dan wel echt pech hebben dat je ergens naartoe moet dat absoluut niet bereikbaar is.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:13 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom denk je hier uberhaupt over na. Dan heb je een baan, je begint en op z'n laatst dan zul je toch moeten aangeven dat je niet naar een klant kunt gaan omdat je geen rijbewijs hebt. Dan vlieg er alsnog weer uit.
Ik kan zowel links als rechts fietsen en ik snap niet zo goed waarom sommige autorijders hier zoveel moeite mee hebben. Voor mij was het geen enkel probleem namelijk toen ik begon met fietsen hier.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:17 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ze rijden daar links, dus rechts rijden wordt een dingetje.
Ja, alles is bereikbaar, maar in hoeveel tijd? Je moet namelijk ook nog 8 uur werken. Daarnaast gaat natuurlijk niet iemand continue taxi voor jou spelen. Bij een functie waarbij je veel onderweg bent heb je een rijbewijs nodig, of dat er expliciet in staat of niet.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan kan ik toch met de trein naar die klant toe of ik kan meerijden. Mijn klanten zitten namelijk in de Benelux. Je moet dan wel echt pech hebben dat je ergens naartoe moet dat absoluut niet bereikbaar is.
Ja, dat is ook echt he-le-maal hetzelfde dan een motorvoertuig besturen.quote:Ik kan zowel links als rechts fietsen en ik snap niet zo goed waarom sommige autorijders hier zoveel moeite mee hebben. Voor mij was het geen enkel probleem namelijk toen ik begon met fietsen hier.
Maar als je veel onderweg moet zijn, waarom zouden ze het dan niet in de functieomschrijving zetten? Het kost voor een bedrijf ook tijd en dus geld als zij mensen aannemen die niet geschikt blijken voor de functie (mishire).quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, alles is bereikbaar, maar in hoeveel tijd? Je moet namelijk ook nog 8 uur werken. Daarnaast gaat natuurlijk niet iemand continue taxi voor jou spelen. Bij een functie waarbij je veel onderweg bent heb je een rijbewijs nodig, of dat er expliciet in staat of niet.
Ja, dat is allemaal prima, kan 1001 redenen hebben, maar als ze uiteindelijk, of het er nou staat of niet, verwachten dat je een rijbewijs hebt, dan kun je wel heel moeilijk gaan liggen doen dat het er niet staat en dat dat dús geen geldige reden is om je niet aan te nemen, maar dan vinden ze wel wat anders.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar als je veel onderweg moet zijn, waarom zouden ze het dan niet in de functieomschrijving zetten? Het kost voor een bedrijf ook tijd en dus geld als zij mensen aannemen die niet geschikt blijken voor de functie (mishire).
Veel moeite kost het ook niet, gewoon rijbewijs B bij functievereisten zetten en klaar.
Ik heb geen rijbewijs wel/niet op mijn CV staan.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:50 schreef Het_Bokje het volgende:
Staat toch op je CV? Zwemdiploma A, Rijbewijs: Geen. Klaar, hoef je ook niks te verzwijgen.
Wel zo handig om te weten, voordat je een Leasebak onder je reet krijgt
Heeft niks met je uiteindelijke vraag van doen hé, dat verandert daar niet door.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs wel/niet op mijn CV staan.
Niemand heeft mij ooit de feedback gegeven dat dat op je CV hoort te staan.
Klopt, maar het is toch ALTIJD een vraag die gaat komen. Ik begrijp dat je niet op je CV kunt zetten wat je niet hebt,dus inderdaad, daar ben je vrij in. Maar die vraag komt toch wel ter tafel natuurlijk (indien van toepassing)quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs wel/niet op mijn CV staan.
Niemand heeft mij ooit de feedback gegeven dat dat op je CV hoort te staan.
Beste reistijd naar je werk dan. Ik zou me meer zorgen maken over het niet hebben van een vliegbrevet dan over het missen van een rijbewijs, voor deze afstand.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je kan vanuit land A solliciteren op land B, ooit van gehoord?
Verder moet ik ook in mijn huidige functie wel eens naar klanten toe in NL maar dit is dusdanig zeldzaam dat het gebrek aan auto geen probleem is.
Als ze mij mondeling aangeven dat een rijbewijs vereist is voor de functie, dan is het prima. Dan zeg ik inderdaad dat ik dat niet heb en dan beëindig ik de sollicitatieprocedure.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat is allemaal prima, kan 1001 redenen hebben, maar als ze uiteindelijk, of het er nou staat of niet, verwachten dat je een rijbewijs hebt, dan kun je wel heel moeilijk gaan liggen doen dat het er niet staat en dat dat dús geen geldige reden is om je niet aan te nemen, maar dan vinden ze wel wat anders.
Gelukkig heb ik een paspoort en een company credit cardquote:Op vrijdag 23 september 2022 17:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Beste reistijd naar je werk dan. Ik zou me meer zorgen maken over het niet hebben van een vliegbrevet dan over het missen van een rijbewijs, voor deze afstand.
Dat helpt.quote:Op vrijdag 23 september 2022 17:04 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik een paspoort en een company credit card
Bij een auto zit het stuur dan aan de "verkeerde" kant.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:29 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kan zowel links als rechts fietsen en ik snap niet zo goed waarom sommige autorijders hier zoveel moeite mee hebben. Voor mij was het geen enkel probleem namelijk toen ik begon met fietsen hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |