Mijn vijfjarige haalt nog steeds rood en groen door elkaar, terwijl hij het best weet. En kleuren gingen als peuter sowieso nog vaker fout dan goed. Typisch zoiets dat echt vanzelf wel komt (bij de meesten).quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 18:37 schreef 1inamelon het volgende:
Oh ik dacht ook al dat mijn bijna-peuter kleurenblind washier is alles wat rood is “glün”. Ik moet volgende week toevallig toch naar de kinderarts, dan zal ik het eens vragen.
Bas gebruikt onze tablet in kindermodus heel af en toe eens. Maar hij vind het allemaal niet zo boeiend. Hij kijkt liever even als rust tv, Winnie the Pooh is een hot item hier in huis. Vooral Teigetje kan hij erg waarderen om vervolgens de dubbeldikkedwarsgestreeptesuperstrakkestuit op de bank na te willen doen. Kan ik minder waarderenquote:Op zondag 23 oktober 2022 20:50 schreef B.ertha het volgende:
Is kleuren herkennen dan zo bijzonder? C. kon dat al correct voor zijn tweede verjaardag terwijl hij juist vaak laat is met zijn ontwikkelingen..
Wat goed van de kleine meid Nolita!
Iets anders: hebben jullie peuters al een tablet en zo ja, welke? Zo nee, wat is een goede leeftijd? Hij mist hem nu nog niet hoor, maar geven we hem vast en tablet voor zijn derde verjaardag of pas met zijn vierde? Halverwege het jaar zomaar geven vind ik wel een heel duur extraatje
Wat heeft ie toch een mooie kleur haarquote:Op zondag 23 oktober 2022 22:17 schreef Seven. het volgende:
Colin kan nog steeds niet praten, hij kent ook geen kleuren(we zijn heel benieuwd wat hij straks allemaal te vertellen heeft als hij eenmaal gaat kletsen). Maar hij is wel best goed in klimmen, rennen, en eikels zoeken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig kleur haar. Past ook mooi in het geheel zoquote:Op zondag 23 oktober 2022 22:17 schreef Seven. het volgende:
Colin kan nog steeds niet praten, hij kent ook geen kleuren(we zijn heel benieuwd wat hij straks allemaal te vertellen heeft als hij eenmaal gaat kletsen). Maar hij is wel best goed in klimmen, rennen, en eikels zoeken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van voor de 300ste keer dezelfde aflevering paw patrol leert ze niks. Van rekenspelletjes, en spelletjes als de ballonnenreeksen en de puzzels van de Nijntje-app enzo voor mijn gevoel wel iets. Maar dat wordt ongetwijfeld anders als ze wat groter is en spelletjes niet meer per se leerzaam zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:18 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is er verantwoorder aan spelletjes doen dan aan filmpjes kijken?
Oke, dan ligt het er dus aan wat voor filmpjes. Er zijn natuurlijk ook educatief verantwoorde filmpjes enzo, net zoals er waarschijnlijk paw patrol spelletjes zijn zeg maarquote:Op maandag 24 oktober 2022 14:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Van voor de 300ste keer dezelfde aflevering paw patrol leert ze niks. Van rekenspelletjes, en spelletjes als de ballonnenreeksen en de puzzels van de Nijntje-app enzo voor mijn gevoel wel iets. Maar dat wordt ongetwijfeld anders als ze wat groter is en spelletjes niet meer per se leerzaam zijn.
Tuurlijk wel en dat mag natuurlijk ook, maar een filmpje kijken doen we tijdens het koken ofzo wel op de tv. De tablet heeft hier dus echt een andere functie.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oke, dan ligt het er dus aan wat voor filmpjes. Er zijn natuurlijk ook educatief verantwoorde filmpjes enzo, net zoals er waarschijnlijk paw patrol spelletjes zijn zeg maar.
Ik denk dat ze op deze leeftijd van alles eigenlijk wel wat opsteken. Ook van paw patrol en teletubbies. Maargoed van mij hoeft ook niet alles educatief/leerzaam te zijn maar daar verschillen de meningen over natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |