abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 september 2022 @ 07:50:03 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206083133
Gefeliciteerd Luna!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206083782
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:41 schreef aapieannie het volgende:
foto voor de leuk!

[ link | afbeelding ]
O+

Gefeliciteerd @lunapuella
pi_206084361
Gefeliciteerd met je kleuter Luna!

quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:41 schreef aapieannie het volgende:
foto voor de leuk!

[ link | afbeelding ]
Leuke foto!!!
Thomas heeft gelukkig geen last van kriebels door het lange haar, hij heeft 2x wat korter gehad, maar dat staat hem echt niet.
pi_206084586
Gefeliciteerd Luna!

Hier ook maar een heel kleintje. Levert soms heel verbaasde gezichten op omdat hij best goed praat. Matcht totaal niet met zijn uiterlijk :P

Prot wilde gisteren met veel moeite tot 2 meter van de zee en op de arm erin. Nu zijn we thuis en is hij het volgend jaar hopelijk een beetje vergeten.
pi_206084682
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd Luna!

Hier ook maar een heel kleintje. Levert soms heel verbaasde gezichten op omdat hij best goed praat. Matcht totaal niet met zijn uiterlijk :P

Prot wilde gisteren met veel moeite tot 2 meter van de zee en op de arm erin. Nu zijn we thuis en is hij het volgend jaar hopelijk een beetje vergeten.
Waarschijnlijk is hij volgend jaar wel vergeten. Thomas klom 2 maand geleden op de camping op de glijbaan en kroop zo door een spinnenweb, hij schrok daar zo van dat hij sindsdien bang is voor spinnenwebben en de glijbaan niet meer op wilde. Donderdag klom hij uit zichzelf ineens zo weer de glijbaan op en was er niets meer aan de hand. Spinnenwebben vindt hij nog wel steeds een beetje spannend, maar als ik een blaadje in een web gooi vindt hij het wel superinteressant om te blijven kijken hoe de spin dat blaadje eruit werkt.
pi_206084728
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:22 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is hij volgend jaar wel vergeten. Thomas klom 2 maand geleden op de camping op de glijbaan en kroop zo door een spinnenweb, hij schrok daar zo van dat hij sindsdien bang is voor spinnenwebben en de glijbaan niet meer op wilde. Donderdag klom hij uit zichzelf ineens zo weer de glijbaan op en was er niets meer aan de hand. Spinnenwebben vindt hij nog wel steeds een beetje spannend, maar als ik een blaadje in een web gooi vindt hij het wel superinteressant om te blijven kijken hoe de spin dat blaadje eruit werkt.
He bah daar zou ik ook een hele tijd last van hebben. Brrr spinnen :X
Bijen en wespen zijn hier spannend. Maar niet zo erg als dit. Een dag nadat hij gestoken was in zijn teen liep hij weer met blote voeten door het gras.
Ik denk dat wij vooral geschrokken zijn hoe heftig hij hier op reagereerde.
pi_206084736
Jaaaa, Welpje is vier jaar! Hij is dolgelukkig met zijn nieuwe Lego en als het bezoek er straks is snijden we zijn Hulk-taart aan. Wat een jaar is het geweest, ik stond er bij het uitzoeken van de foto's voor de jaarlijkse collage echt van te kijken hoe zeer hij gegroeid is dit jaar. Fysiek, maar vooral mentaal. Ik ben zo trots op hem. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot ziens in het kleutertopic! :W
  zaterdag 24 september 2022 @ 13:30:41 #33
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206085800
Gefeliciteerd Luna!
Wat een leukerd O+
pi_206094312
We denken al langer dat C. misschien milde autisme heeft maar sinds een week zijn de symptomen geëxplodeerd, lijkt het wel. Nu zijn wij ook een stuk minder zeker of het wel zo mild is.
En ik weet niet of ik dit wel aankan :'(
  zondag 25 september 2022 @ 09:58:08 #35
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206094754
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 09:15 schreef B.ertha het volgende:
We denken al langer dat C. misschien milde autisme heeft maar sinds een week zijn de symptomen geëxplodeerd, lijkt het wel. Nu zijn wij ook een stuk minder zeker of het wel zo mild is.
Dat is wel even pittig ;(
Hoe oud is hij nu en waarom denken jullie dat?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_206095185
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 09:58 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Dat is wel even pittig ;(
Hoe oud is hij nu en waarom denken jullie dat?
2j9m en om diverse redenen. Ontwikkelingsachterstand op motorisch (maar wel ingelopen) en sociaal-emotioneel, soms even totaal niet te bereiken, slaapproblemen, meer papegaaien dan converseren, bijzonder spel en hij kan echt overweldigd raken.
Maar ook veel redenen waarom het niet zo zou zijn en momenten waarop hij bovenstaande niet doet.

Maar nu ineens ook: tenenlopen, grote kauwbehoefte, flapperen met de handen, veel driftbuien,etc.
pi_206102876
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 13:12 schreef automatic_ het volgende:
Welkom in het Peutertopic!!

[ afbeelding ]

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters
- Aapieannie: V&J, 29 oktober 2018
- Solodelphi: A&M, december 2018
- Wieksel: Thor, januari 2019
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- automatic_: K, 25 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020
- NicolasJoy; S. september 2020 :9
pi_206102915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:17 schreef Ynske het volgende:

[..]
Maat 26 hebben wij ook sinds een half jaar
Schoenen is hier echt een ramp.

Onze oudste (net 4) zit eindelijk in maat 26. Voor de kleinste moeten we echt nog babyschoenen kopen. :+
pi_206102935
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:31 schreef lunapuella het volgende:
Jaaaa, Welpje is vier jaar! Hij is dolgelukkig met zijn nieuwe Lego en als het bezoek er straks is snijden we zijn Hulk-taart aan. Wat een jaar is het geweest, ik stond er bij het uitzoeken van de foto's voor de jaarlijkse collage echt van te kijken hoe zeer hij gegroeid is dit jaar. Fysiek, maar vooral mentaal. Ik ben zo trots op hem. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot ziens in het kleutertopic! :W
Congrats!
  zondag 25 september 2022 @ 22:22:01 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206102977
Colin is 2 geworden vandaag! Ikea keukentje is goedgekeurd, ook als klimrek :')

Stats: peuterspeelzaal is feest. Hij weegt 14 kilo, lengte weet ik zo niet. Colin is echt beresterk, im het zwembad altijd interessant om te zien hoe enorm gespierd hij is in vergelijking met andere kindere . Hij rent en klimt de he-le dag, dus dat verklaart een hoop. Laatst bij Monkey Town werd mijn man aangesproken door geamuseerde moeders: 'hij rent alleen maar?!'. Yep, dat is Colin. Maar praten doet hij amper. Wel zich ter aarde storten, want zo kun je mama ook tot actie aanzetten als je iets wil :') . Verder vreet hij alles wat los en vast zit, maar sinds kort heeft hij ook wel door dat niet eten ook een optie is.
Resistance is futile.
pi_206102999
De taal gaat hier ineens zo hard zeg! Begin van de maand was het vooral nog gebrabbel, gepiep, gezang, gepruttel en een mama/papa/poes/au/drinken/ja/nee.. Nu stromen de woorden ineens! Olifant, Pinguïn, paard, geit als dieren onder andere.. Maar ook, 's avonds ben ik meestal net na bedtijd pas thuis van werk, hoor ik van boven; "Papa! Papa! Ik heb op jou gewacht!" Uiteraard iets meer met kinderlijke klanken, maar ineens echt zinnetjes. Meid, wat ga je hard. :o
pi_206103009
quote:
7s.gif Op zondag 25 september 2022 22:22 schreef Seven. het volgende:
Colin is 2 geworden vandaag! Ikea keukentje is goedgekeurd, ook als klimrek :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Stats: peuterspeelzaal is feest. Hij weegt 14 kilo, lengte weet ik zo niet. Colin is echt beresterk, im het zwembad altijd interessant om te zien hoe enorm gespierd hij is in vergelijking met andere kindere . Hij rent en klimt de he-le dag, dus dat verklaart een hoop. Laatst bij Monkey Town werd mijn man aangesproken door geamuseerde moeders: 'hij rent alleen maar?!'. Yep, dat is Colin. Maar praten doet hij amper. Wel zich ter aarde storten, want zo kun je mama ook tot actie aanzetten als je iets wil :') . Verder vreet hij alles wat los en vast zit, maar sinds kort heeft hij ook wel door dat niet eten ook een optie is.
Congrats!
  zondag 25 september 2022 @ 22:27:52 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103104
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 09:15 schreef B.ertha het volgende:
;( wat heftig voor jullie. Dus jouw gevoel wordt steeds vaker bevestigd. Ik kan me herinneren dat je hier in het dreumestopic ook eens over gepost hebt.

Ik weet eigenlijk niet vanaf welke leeftijd je als ouder concreet stappen kunt zetten richting diagnose en ondersteuning. En zou je dat überhaupt wel willen? Of ben je daar niet mee bezig? Natuurlijk ook helemaal OK.
Resistance is futile.
  zondag 25 september 2022 @ 22:29:06 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206103125
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:22 schreef NicolasJoy het volgende:
De taal gaat hier ineens zo hard zeg! Begin van de maand was het vooral nog gebrabbel, gepiep, gezang, gepruttel en een mama/papa/poes/au/drinken/ja/nee.. Nu stromen de woorden ineens! Olifant, Pinguïn, paard, geit als dieren onder andere.. Maar ook, 's avonds ben ik meestal net na bedtijd pas thuis van werk, hoor ik van boven; "Papa! Papa! Ik heb op jou gewacht!" Uiteraard iets meer met kinderlijke klanken, maar ineens echt zinnetjes. Meid, wat ga je hard. :o
Leuk O+ . Ik hoop dat Colin ook een keer begint, erg benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft.
Resistance is futile.
pi_206103188
quote:
7s.gif Op zondag 25 september 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:

[..]
Leuk O+ . Ik hoop dat Colin ook een keer begint, erg benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft.
Hier merkten we de ontwikkeling al wel een paar weken op, dat het steeds meer ging groeien, maar vooral sinds ze van de babygroep naar de peutergroep is gegaan. O+
  zondag 25 september 2022 @ 22:32:05 #46
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206103192
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 10:37 schreef B.ertha het volgende:

[..]
2j9m en om diverse redenen. Ontwikkelingsachterstand op motorisch (maar wel ingelopen) en sociaal-emotioneel, soms even totaal niet te bereiken, slaapproblemen, meer papegaaien dan converseren, bijzonder spel en hij kan echt overweldigd raken.
Maar ook veel redenen waarom het niet zo zou zijn en momenten waarop hij bovenstaande niet doet.

Maar nu ineens ook: tenenlopen, grote kauwbehoefte, flapperen met de handen, veel driftbuien,etc.
Dat klinkt zwaar, voor hem en voor jullie.

Misschien een idee om hier eens naar te kijken, en een afspraak te maken op het consultatiebureau?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206104904
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 22:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
;( wat heftig voor jullie. Dus jouw gevoel wordt steeds vaker bevestigd. Ik kan me herinneren dat je hier in het dreumestopic ook eens over gepost hebt.

Ik weet eigenlijk niet vanaf welke leeftijd je als ouder concreet stappen kunt zetten richting diagnose en ondersteuning. En zou je dat überhaupt wel willen? Of ben je daar niet mee bezig? Natuurlijk ook helemaal OK.
Ja, wel mee bezig.

Gefeliciteerd met Colin! Wat een lekker ventje O+
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:32 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dat klinkt zwaar, voor hem en voor jullie.

Misschien een idee om hier eens naar te kijken, en een afspraak te maken op het consultatiebureau?
We hebben net een verwijzing :Y
pi_206104932
Fijn dat er een verwijzing is bertha! Klinkt voor zowel jullie als voor C. Niet fijn.

Hier is bij Jeremy ook door meerdere partijen aangegeven dat hij wellicht autisme heeft ( cb, kinderopvang en fysio) maar dat hij enorm mazzel heeft een tweelingbroer te hebben waar hij zich aan kan optrekken.
Het zijn hier de klasieke kenmerken, handen flapperen, volledig op zichzelf zijn en dan geen contact kunnen krijgen, pas iets doen als je zeker weet hoe het moet en vreselijke driftbuien bij verandering ook aanwezig.
We hebben ervoor gekozen om pas aan de bel te trekken als hij vastloopt op school straks. Thuis red hij zich wel omdat grote zus met adhd ook beter gedijdt bij rust en regelmaat.

Anyways succes!
  maandag 26 september 2022 @ 08:11:32 #49
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206105107
Pittig, maar wel fijn dat er een verwijzing is Bertha!

Mijn 'kleine' zusje heeft autisme en dat heeft op ons als gezin/brusjes heel veel invloed gehad. Als medegezinslid kan ik dan ook echt alleen maar toejuichen dat jullie de signalen serieus nemen en vroeg hulp willen aanbieden. Het verandert de diagnose niet, maar kan wel echt verschil maken voor jullie als gezin. Succes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206116144
Poeh sterkte Bertha, hopelijk kun je snel hulp krijgen met die verwijzing.

Heeft iemand hier dé tip tegen 'doorlekken' 's nachts? Het is niet dat Thomas echt doorlekt, want de luier zit niet vol 's morgens, maar hij woelt in zijn slaap zo erg dat hij uiteindelijk naast de luier lijkt te plassen. Echt elke ochtend is hij doorweekt.. }:|

We hebben al van alles geprobeerd. Andere merk luiers, luierbroekjes, andere maten, achterstevoren, met en zonder boxershort. Hij krijgt voor het slapen een paar slokjes warme melk (hooguit 90 ml, puur voor ritueel, het tot rust komen voordat hij naar bed gaat, anders is hij nog veel te druk). Gisteravond nog geprobeerd te laten plassen voordat hij naar bed ging, maar hij had na het eten en onder de douche ook al geplast, dus niet gelukt. Maar vanmorgen toch weer helemaal nat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')