abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206075833
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!

Verjaardagen van de peuters
- Aapieannie: V&J, 29 oktober 2018
- Solodelphi: A&M, december 2018
- Wieksel: Thor, januari 2019
- Peejtur: L, maart 2019
- CaVaBien: M, april 2019
- Rebubbled: Lily, 29 april 2019
- douche-eendje: Bas, juni 2019
- taxibabe: Thomas, 9 oktober 2019
- automatic_: K, 25 oktober 2019
- hilmo: F, 30 juli 2020
- Peejtur: LL, oktober 2020
- MaJo: Aapie, 24 oktober 2020

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 24-10-2022 22:28:46 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_206075840
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 13:03 schreef Keroppi het volgende:

We waren wat lui met het stoppen met de speen. Dat ging overigens zonder enig gedoe, maar sindsdien is het middagdutje verleden tijd :'( Op de opvang slaapt ze wel, maar ik denk dat we daarmee ook gaan stoppen, want het is nu elke avond party-time...
Hier precies hetzelfde! Hij wordt volgende maand 3. Als hij wel een slaapje doet, dan is hij rond 5.30 uur wakker. Gaat in de avond overigens wel goed naar bed. Maar merk ook dat hij het nog niet helemaal trekt, dus echt een zoektocht.

Meneer ligt nu op bed een boekje te lezen en met z’n knuffels te spelen. Ik heb namelijk wel een rust momentje nodig >:) (zwanger van de tweede)
  vrijdag 23 september 2022 @ 13:21:07 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206075925
:o Koert doet sinds hij 1,5 is al geen middagslaapje meer.
Soms ben ik wel wat jaloers als ik denk aan al die dingen die ik had kunnen doen als hij wel zou slapen, maar hij slaapt 's nachts zonder problemen en dat is ook veel waard :P
pi_206076834
Oh wow. En hoe laat gaat hij dan naar bed in de avond? Heeft hij dan tegen het einde van de dag een dipje of valt dat mee?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 september 2022 @ 15:36:47 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206077114
Sinds 3 jaar hier geen middagdut meer, tenzij opvang of auto of scootmobiel.
Hij slaapt normaal van 19 tot 7u.

En vandaag is dag 3 waarop hij droog is. Eerste twee dagen zonder onderkleding. Nu zelfs met onderbroekje en broek aan *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206077778
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 13:21 schreef Ceviche het volgende:
:o Koert doet sinds hij 1,5 is al geen middagslaapje meer.
Soms ben ik wel wat jaloers als ik denk aan al die dingen die ik had kunnen doen als hij wel zou slapen, maar hij slaapt 's nachts zonder problemen en dat is ook veel waard :P
Oh gelukkig is Thomas dus niet de enige! Heel soms valt hij in de auto nog even in slaap.
We zijn nog niet actief bezig met zindelijkheid, we zetten hem wel op de wc na de lunch en avondeten. Nu heeft hij gisteren en vandaag zelf aangegeven dat hij naar de wc wilde. Heeft hij gewoon binnen 5 minuten gepoept! *O*

Ooh en ik ben zo blij, hij begint eindelijk wat meer zichzelf te zijn op de peuterspeelzaal, praten en lekker meedoen. Vanmorgen kreeg ik ook een mooie foto binnen O+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 september 2022 @ 17:02:26 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206077849
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 16:54 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Oh gelukkig is Thomas dus niet de enige! Heel soms valt hij in de auto nog even in slaap.
We zijn nog niet actief bezig met zindelijkheid, we zetten hem wel op de wc na de lunch en avondeten. Nu heeft hij gisteren en vandaag zelf aangegeven dat hij naar de wc wilde. Heeft hij gewoon binnen 5 minuten gepoept! *O*

Ooh en ik ben zo blij, hij begint eindelijk wat meer zichzelf te zijn op de peuterspeelzaal, praten en lekker meedoen. Vanmorgen kreeg ik ook een mooie foto binnen O+ :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ wat is hij groot
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206077974
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:02 schreef Ynske het volgende:

[..]
O+ wat is hij groot
Over 2 weken wordt hij 3, ik heb hem vorige week gemeten.. 1m en 1 cm.. :') en schoenmaat 28/29 :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 september 2022 @ 17:16:02 #9
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206077990
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:14 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Over 2 weken wordt hij 3, ik heb hem vorige week gemeten.. 1m en 1 cm.. :') :@
Jeetje, met 3 was vriendje hier 93 cm, nu zitten we op 94,3
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206078103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:16 schreef Ynske het volgende:

[..]
Jeetje, met 3 was vriendje hier 93 cm, nu zitten we op 94,3
Volgens mij is dat ook redelijk normaal. Thomas zit op +2 lijn van het cb, maar wij zijn allebei ook best lang (ik ben 1.78 en man is 1,86). Volgens het cb zou hij nog wel eens richting de 2 meter kunnen gaan :X
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 september 2022 @ 17:30:08 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206078162
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:23 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Volgens mij is dat ook redelijk normaal. Thomas zit op +2 lijn van het cb, maar wij zijn allebei ook best lang (ik ben 1.78 en man is 1,86). Volgens het cb zou hij nog wel eens richting de 2 meter kunnen gaan :X
Nee,mijn manneke hangt net aan de onderlijn
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 23 september 2022 @ 18:03:13 #12
346653 Ceviche
pi_206078499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 15:04 schreef automatic_ het volgende:
Oh wow. En hoe laat gaat hij dan naar bed in de avond? Heeft hij dan tegen het einde van de dag een dipje of valt dat mee?
Eerder ging hij om 19:30 naar bed (en ook ongeveer 07:30 wakker), maar dat laatste half uurtje was nooit echt geweldig. Niet chagrijnig ofzo maar wel dat we merkten dat hij beter wat eerder naar bed kon. Dus nu is het ongeveer 19:00-07:00, soms slaapt hij meteen, soms ligt hij nog een tijd wakker.

Op zich is hij de hele dag vrolijk, maar ik heb wel gemerkt dat ik na 16:00 beter niet al te veel kan ondernemen met hem. Bijvoorbeeld naar de supermarkt of apotheek gaan, dan is de kans op krijsend op de grond liggen een stuk groter :P maar thuis gaat het prima.
Hij mag op de opvang altijd helpen met de andere kindjes op bed leggen, dan voelt hij zich natuurlijk supergroot :D waarvan ook gewoon een meisje van dezelfde leeftijd, maar ja, die praat dan weer volzinnen sinds ze 1,5 is. Dat dan weer wel.
pi_206078520
Thomas wat heb je toch een prachtig haar!

Ik kocht net gymschoenen maat 30 voor de bijna kleuters. En broeken maat 116.. ze mogen al bijna gaan wennen op school!
  vrijdag 23 september 2022 @ 18:08:35 #14
346653 Ceviche
pi_206078543
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 16:54 schreef taxibabe het volgende:

[..]

SPOILER
In de auto wakker blijven is wel lastig ja, maar zelfs daar valt hij eigenlijk nooit in slaap. Alleen als hij ziek is doet hij een dutje.

Wat een goede ontwikkelingen! Zo fijn als hij het naar z'n zin heeft op de opvang O+ en hij is inderdaad groot zeg, ik heb vorige week schoenen gekocht in maat 26 (Koert is nu 3j4maanden) :D
Maar ik/vader zijn ook niet lang.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 september 2022 @ 18:17:30 #15
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206078630
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:08 schreef Ceviche het volgende:

[..]
In de auto wakker blijven is wel lastig ja, maar zelfs daar valt hij eigenlijk nooit in slaap. Alleen als hij ziek is doet hij een dutje.

Wat een goede ontwikkelingen! Zo fijn als hij het naar z'n zin heeft op de opvang O+ en hij is inderdaad groot zeg, ik heb vorige week schoenen gekocht in maat 26 (Koert is nu 3j4maanden) :D
Maat 26 hebben wij ook sinds een half jaar
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 23 september 2022 @ 18:24:50 #16
346653 Ceviche
pi_206078693
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:17 schreef Ynske het volgende:

[..]
Maat 26 hebben wij ook sinds een half jaar
Nou ja dan waren de schoenen in elk geval hun geld waard :P
Zijn jullie zelf ook wat kleiner?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 september 2022 @ 18:34:05 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206078780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:24 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Nou ja dan waren de schoenen in elk geval hun geld waard :P
Zijn jullie zelf ook wat kleiner?
1,63 en partner 1,72 geloof ik
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206078823
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:08 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hij gunt zichzelf ook de rust niet om in slaap te vallen, soms zet ik de televisie aan om hem even rustig op de bank te laten zitten, maar zodra hij bijna in slaap valt, springt hij weer op om maar niet te gaan slapen. Als we dan in de auto stappen valt hij meestal wel ff in slaap omdat hij dan geen kant op kan. :')

Hij vindt het sowieso leuk op de peuterspeelzaal, hij duwt ons gewoon het lokaal uit. Maar hij was tot nu toe alleen maar aan het observeren en een beetje puzzelen. Nu praat hij dus ook eindelijk, de juf zei al dat de andere kinderen hem vandaag ook met verbazing aan hadden gekeken, 'hé, jij kan ook praten' _O-

In het voorjaar heb ik sandaaltjes gekocht in 2 verschillende maten, hij heeft ze allebei gedragen, halverwege de zomer moest hij over naar de grote maat :')
pi_206078973
Die verschillen zijn hilarisch, mijn net 5-jarige heeft maat 26. :D Maar is in alles mini.
Mijn 2-jarige is een gemiddeld kind, (nu ongeveer 90 cm denk ik) maar ivm mijn referentiekader voelt het soms enorm. Ze schelen 3 jaar maar in lengte valt dat dus wel mee inmiddels. Ze draagt steeds kleding die mijn oudste een jaar later pas aan had. Ben benieuwd of de jongste de oudste voor of in de pubertijd voorbij gaat groeien. :')
pi_206080164
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:05 schreef aapieannie het volgende:
Thomas wat heb je toch een prachtig haar!

Ik kocht net gymschoenen maat 30 voor de bijna kleuters. En broeken maat 116.. ze mogen al bijna gaan wennen op school!
Iedereen begint altijd over zijn haar! O+ O+ O+ Het is wel veel werk, hij woelt nogal in zijn slaap, dus hij is 's morgens net catweazle, 1 grote pluizenbol. Dan moeten we echt borstelen met prinsessenspray en dan krullencrème er in. En 's avonds voordat hij naar bed wordt het ook geborsteld anders is niet te doen.
pi_206080517
Ik heb vanavond een peuter in bed gelegd en haal er morgen een kleuter uit :o :'( O+
  vrijdag 23 september 2022 @ 21:50:47 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206081084
Mijn bijna 4-jarige heeft maat 26 nu en is net een meter...

Ik ga zo het intake formulier voor school invullen. Mijlpaal!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206081268
Op de valreep voor de statistieken: 110 cm lang en schoenmaat 28.
pi_206081616
Luna alvast gefeliciteerd!

Tink wat gaat het snel ineens he. Wij zeiden gister hier wat een gek idee het is om dit schooljaar met 1 schoolgaand kind te starten, en met 3 schoolgaande kinderen te eindigen.
De mannen zijn er al helemaal klaar voor trouwens, die vertellen aan iedereen die het horen wil dat ze bijna naar school gaan en dan daar een broodje gaan eten uit hun broodtrommel. Dat word wat met de wendagen want dat zijn alleen ochtenden...

Taxi ja snap ik dat het veel werk is zijn haar! Ik heb zelf ook zon woeste bos slag haar waar met vochtig weer geen land mee te bezeilen is. Jeremy heeft ook krullen maar wil zijn haar niet lang.. dat kriebelt aan zijn oren zegt hij haha!
pi_206081658
foto voor de leuk!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')