Toch is er, door de enorme grootte van het land, wel enige nuance vind ik. Mensen in het verre oosten hebben eigenlijk geen banden met russen in Moskou enzo. Dat zijn eigenlijk staten opzich.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kansloos volk is dat. Ze zijn ook niet tegen de oorlog, ze zijn er zelfs voorstander van maar het enige waar ze tegen zijn is dat hun eigen naasten naar het front moeten.
Is natuurlijk wel voor een groot deel de menselijke natuur.
Met allemaal Russische bezetting atm.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:06 schreef polderturk het volgende:
Allemaal slachtoffers van Russische aggressie.
[ twitter ]
Dit lijkt dus steeds meer op een volledige mobilisatie... Dit gaat een slachtpartij worden die sinds de 2e WO niet meer gezien isquote:
wij hebben ook allemaal grote woorden over de oorlog, maar het zal erg stil worden als Rutte ons oproept om de democratie te verdedigen in Oekraïne, (of Polen/Duitsland als het de pan uit escaleert)quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kansloos volk is dat. Ze zijn ook niet tegen de oorlog, ze zijn er zelfs voorstander van maar het enige waar ze tegen zijn is dat hun eigen naasten naar het front moeten.
Is natuurlijk wel voor een groot deel de menselijke natuur.
Vechten voor de vrijheid is altijd een betere motivatie dan vechten voor de paleizen en jachten van een criminele elite die niks om je geven.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:21 schreef zuchtje het volgende:
[..]
wij hebben ook allemaal grote woorden over de oorlog, maar het zal erg stil worden als Rutte ons oproept om de democratie te verdedigen in Oekraïne, (of Polen/Duitsland als het de pan uit escaleert)
(ik weet dat het niet echt te vergelijken is, maar commentaar geven is altijd makkelijker als daadwerkelijk iets aan een probleem doen)
Volgens mij heeft Oekraïne ook een reservemacht van ~800.000 man (met ervaring), die bij lange na niet ingezet zijn. Maar Oekraïne geeft de ingezette soldaten een goede opleiding (zover mogelijk) voordat ze ingezet wordenquote:Op vrijdag 23 september 2022 16:22 schreef polderturk het volgende:
Is het nog mogelijk om in Oekraïne nog meer mensen te mobiliseren tegen de genocidale invasiemacht?
Zelf verwacht ik niet echt meer dat dit veel zin heeft. Zolang Rusland als land niet verandert denk ik niet dat de manier waarop zij deze oorlog voeren zal veranderen. Ik denk dat er gewoon intern wat moet gebeuren.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:22 schreef polderturk het volgende:
Is het nog mogelijk om in Oekraïne nog meer mensen te mobiliseren tegen de genocidale invasiemacht?
Er was gisteren een stukje op de NOS; Een vrouw die haar moeder belde in de Donbas of Cherson (weet ik niet meer zeker). Er kwamen volgens haar bewapende militairen aan de deur met een stemformulier. En dat je volgens de militair maar beter het vakje 'Ja' kon aankruisenquote:
Het zou al heel wat zijn als ze de oorlog an sich veroordeelden, niet het feit dat hun zoon of man naar het front moet.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:21 schreef zuchtje het volgende:
[..]
wij hebben ook allemaal grote woorden over de oorlog, maar het zal erg stil worden als Rutte ons oproept om de democratie te verdedigen in Oekraïne, (of Polen/Duitsland als het de pan uit escaleert)
(ik weet dat het niet echt te vergelijken is, maar commentaar geven is altijd makkelijker als daadwerkelijk iets aan een probleem doen)
Elke man tot de 60 staat op de lijst om opgeroepen te worden, dus theoretisch kunnen ze nog meer mensen oproepen, maar in de praktijk zal dat weinig zin hebben als je al die mensen niet kan trainen/kleden/voeden etc. Iets waar ze in Rusland minder rekening mee houden.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:22 schreef polderturk het volgende:
Museumstukken. Zondequote:Op vrijdag 23 september 2022 15:19 schreef polderturk het volgende:
De soldaten gaan ook oude zooi krijgen.
Als het zo doorgaat krijgen ze musket geweren.
[ twitter ]
Vind je? Ik vind het meer lijken op die partiële mobilisatie die slecht en inefficiënt (dus typisch Russisch) wordt uitgevoerd. Ook als je volledig mobiliseert wil je natuurlijk alsnog zorgen dat vitale sectoren als transport er helemaal niet of in ieder geval zo min mogelijk onder lijden.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit lijkt dus steeds meer op een volledige mobilisatie... Dit gaat een slachtpartij worden die sinds de 2e WO niet meer gezien is
Je aanname klopt niet. Er bestaan geen vrije demonstraties in Rusland, ook niet degene die je wel ziet.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zo te zien zijn er ook nog genoeg supporters
Dat ze daar maar uitnodigingen daan uitdelen voor de vredesmissie.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik vermoed dat deze mensen en hun broers en kinderen niet gestuurd gaan worden.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:48 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Dat ze daar maar uitnodigingen daan uitdelen voor de vredesmissie.
Waarom staan die mensen daar dan? Waarom hebben zij zich niet aangemeld als vrijwilliger voor het leger?quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Daar heb je de untermenschen uit de uithoeken van het rijk toch voor?quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat deze mensen en hun broers en kinderen niet gestuurd gaan worden.
Ja meteen naar Ukraine , hop de gehaktmolen in.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarom staan die mensen daar dan? Waarom hebben zij zich niet aangemeld als vrijwilliger voor het leger?
Die worden niet gestuurd, dit soort Russische oer-patriotten gaat vrijwilligquote:Op vrijdag 23 september 2022 16:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan ook gewoon een propaganda rally zijn hoor gebeurt daar vaker. Mensen die bij de Russische overheid werken moeten daar verplicht heen anders baan kwijt. Even een uurtje met een vlaggetje zwaaien en het theaterstukje bekijken voor de foto. Daarna zo snel mogelijk weg zien te komen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |