abonnement Unibet Coolblue
pi_206069231
Ik ben aan het overwegen om een (semi) professioneel spuitverf systeem aan te schaffen. Dit omdat ik van geregeld auto onderdelen zoals RVS uitlaatjes en velgen opknap. Tot nu toe heb ik vooral met spuitbussen van CROP gewerkt en dan met zo'n spuitershandvat eraan. Dat werkt best redelijk maar die spuitbusjes van CROP hebben het nadeel dat er verf(druk) "weglekt" uit dat spuitmondje met als gevolg dat je nette verfwerk verpest wordt door verfdruppeltjes die erop vallen waardoor je weer kunt gaan bijschuren om die eruit te krijgen. Welk soort verfsysteem is het beste geschikt voor de wat gevorderde thuisklusser waarmee je een fatsoenlijk resultaat kunt krijgen en wat heb ik daar allemaal bij nodig, kan dit eventueel ook zonder compressor?
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 17:21:20 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206155505
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:38 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik ben aan het overwegen om een (semi) professioneel spuitverf systeem aan te schaffen. Dit omdat ik van geregeld auto onderdelen zoals RVS uitlaatjes en velgen opknap. Tot nu toe heb ik vooral met spuitbussen van CROP gewerkt en dan met zo'n spuitershandvat eraan. Dat werkt best redelijk maar die spuitbusjes van CROP hebben het nadeel dat er verf(druk) "weglekt" uit dat spuitmondje met als gevolg dat je nette verfwerk verpest wordt door verfdruppeltjes die erop vallen waardoor je weer kunt gaan bijschuren om die eruit te krijgen. Welk soort verfsysteem is het beste geschikt voor de wat gevorderde thuisklusser waarmee je een fatsoenlijk resultaat kunt krijgen en wat heb ik daar allemaal bij nodig, kan dit eventueel ook zonder compressor?
Je zoekt niet een verfspuitsysteem voor wanden en plafonds ? Dan denk ik namelijk dat dit topic beter in PTA zou passen waar men meer affiniteit heeft met spuitwerk. Hoor het graag van je.
pi_206155535
wat wil je, airless of met een compressor?

In geval van dat eerste: kijk naar een Wagner systeempje?

Heb zelf al jaren met plezier een Wagner 250M systeem in gebruik.

compressor: tja je kan gelijk voor devilbiss gaan maar goed :+

die HVLP spuit met bovenbeker van CROP zelf heb ik goede ervaringen mee.
https://www.nonpaints.com/nl/crop-hvlp-verfspuit-black-bovenbeker
pi_206157154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 17:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Je zoekt niet een verfspuitsysteem voor wanden en plafonds ? Dan denk ik namelijk dat dit topic beter in PTA zou passen waar men meer affiniteit heeft met spuitwerk. Hoor het graag van je.
Nee gaat voornamelijk om het hobbymatig spuiten van uitlaatjes, velgen en andere auto onderdelen. Maar zoek iets voor de wat gevorderde thuisklusser, mits het zich daar iets voor geeft uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')