abonnement Unibet Coolblue
pi_206063258
Straks om 10:15 te volgen via:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Met gebarentolk en ondertiteling via:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/gebarentolk

Of via de tv op NPO 1.

*O*

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206063266
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:46 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Ik heb nog even heel scherp teruggeluisterd maar ik moet de marmot gelijk geven. Onthutsend optreden van de Voorzitter. Van Miltenburg heeft een opvolger. Voor de goede orde: dat staat los van de inhoud van het ingrijpen, dat was gewoon terecht.
Ja, Bergkamp heeft nu minstens een gele kaart gehad en eigenlijk moet ze gewoon opstappen. Dat het kabinet in grijpt als de voorzitter zit te slapen vind ik wel terecht. Kaag moet dealen met de gevolgen van zulke insinuaties. De manier van ingrijpen door het kabinet had wellicht anders gekund.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 22 september 2022 @ 11:53:05 #3
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206063272
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:02 schreef Slobeend het volgende:
Als het over visie gaat valt Rutte direct door de mand.
Voor visie moet je naar de oogarts.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_206063274
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In NL kan een patient er voor kiezen Euthanasie te ondergaan. Een groot goed.
[..]
Dit kan je vast wel onderbouwen met wat cijfers en een linkje?
[..]
Klopt, ik betaal 120 Euro in de maand voor mijn NL zorgverzekering, mijn man betaald bijna 700 voor zijn D zorgverzekering.
700 :?
Waarom zoveel? Speciaal pakket of misschien meer risico door gezondheidheidsproblemen? (Dat laatste hoef je niet op te reageren als je niet wilt natuurlijk, ik ben niet uit op prive dingen los te wrikken).
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_206063283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Muren isoleren, dubbel glas, etc, dat wordt al sinds de jaren 70 geroepen, toch zijn er nog steeds heel veel huizen, met name van Woningcooperaties, die tochten en niet geïsoleerd zijn. Dit had 40 jaar geleden al opgelost kunnen zijn.
Overheidsfaalbeleid.
En na de winter gaat blijken dat die groep mensen te weinig geholpen is bij het energieplafond, want amper isolatie, en geen rekening mee gehouden door Rutte4. En dat het geld voornamelijk bij de energiebedrijven terecht gekomen is. En dan zeggen ze weer 'wacht maar tot prinsjesdag'.

En de neo-liberalen huilden van het lachen. Om publiekelijk maar weer hard te roepen dat ze het niet aan zagen komen.

Zelfde met die 2,6% inflatie voor 2023 waar ze nu van uit gaan. Wordt straks weer één grote 'goh dit hadden we absoluut niet verwacht hoor!'

Charlatans in de zak van het grootkapitaal.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206063316
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:53 schreef probeer het volgende:

[..]
En na de winter gaat blijken dat die groep mensen te weinig geholpen is bij het energieplafond, want amper isolatie, en geen rekening mee gehouden door Rutte4. En dat het geld voornamelijk bij de energiebedrijven terecht gekomen is. En dan zeggen ze weer 'wacht maar tot prinsjesdag'.

En de neo-liberalen huilden van het lachen. Om maar weer hard te roepen dat ze het niet aan zagen komen.

Zelfde met die 2,6% inflatie voor 2023 waar ze nu van uit gaan. Wordt straks weer één grote 'goh dit hadden we absoluut niet verwacht hoor!'
Wat een enorm cynische post. Jij vindt dat het kabinet zelf zijn inflatiecijfers moet verzinnen? Ze mogen niet meer uit gaan van het CPB?

En je hebt Segers en Paternotte niet gehoord?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206063352
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een enorm cynische post.
Ik baseer me op het gebrek aan handelen van dit kabinet in 2022. Voorjaarsnota afwachten, prinsjesdag afwachten, en ze zijn het jaar door. Zonder noemenswaardige hulp aan de mensen die nu al diep in de schulden zitten.

quote:
Jij vindt dat het kabinet zelf zijn inflatiecijfers moet verzinnen? Ze mogen niet meer uit gaan van het CPB?
Dat mogen ze best. Maar ze dienen nu al serieus rekening te houden met de mogelijkheid dat er geen steek van zal kloppen. Net als in 2022.

quote:
En je hebt Segers en Paternotte niet gehoord?
Lege beloften.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206063360
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat mogen ze best. Maar ze dienen nu al serieus rekening te houden met de mogelijkheid dat er geen steek van zal kloppen. Net als in 2022.
Dat doen ze ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206063371
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat doen ze ook.
Nee, ze zeggen louter 'dat zien we dan wel'.

Terwijl ze ook best een modelletje of wat naar buiten kunnen brengen voor een inflatie die 5-10% is. Of 10+%.

Maar dat doen ze niet. Stug vasthouden aan 2,6%, en de waarschijnlijk hete aardappel doorschuiven naar 2023. We zien nu al hoe dat in 2022 uitpakte.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206063390
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb nog even heel scherp teruggeluisterd maar ik moet de marmot gelijk geven. Onthutsend optreden van de Voorzitter. Van Miltenburg heeft een opvolger.

Voor de goede orde: dat staat los van de inhoud van het ingrijpen, dat was gewoon terecht.
Ik geef je toch een compliment voor iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Het is zo'n verademing tegenwoordig dat mensen niet beginnen met kant kiezen, of beter gezegd al gekozen hebben, en dan alles tegen die partij prima vinden en recht lullen wat krom is en andersom, ipv van even afstand te nemen en iets op zijn democratische en staatsrechteijjke merites te beoordelen ongeacht wat je inhoudelijk van het slachtoffer vindt.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, Bergkamp heeft nu minstens een gele kaart gehad en eigenlijk moet ze gewoon opstappen. Dat het kabinet in grijpt als de voorzitter zit te slapen vind ik wel terecht. Kaag moet dealen met de gevolgen van zulke insinuaties. De manier van ingrijpen door het kabinet had wellicht anders gekund.
Nee, het was niet aan het kabinet om in te grijpen. Dat gaat tegen alle democratische en staatsrechtelijke principes in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206063401
Qua gebrek aan aanpak van de huidige armoedeval, sloeg de gehele oppositie de spijker op de kop.

Het antwoord van de coalitie? We doen heus al wat hoor.

Nou, niet genoeg dus. Anders was die huidige armoedeval een stuk kleiner geweest.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 september 2022 @ 12:04:24 #12
408813 crew  trein2000
pi_206063406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik geef je toch een compliment voor iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Het is zo'n verademing tegenwoordig dat mensen niet beginnen met kant kiezen, of beter gezegd al gekozen hebben, en dan alles tegen die partij prima vinden en recht lullen wat krom is en andersom, ipv van even afstand te nemen en iets op zijn democratische en staatsrechteijjke merites te beoordelen ongeacht wat je inhoudelijk van het slachtoffer vindt.
[..]
Nee, het was niet aan het kabinet om in te grijpen. Dat gaat tegen alle democratische en staatsrechtelijke principes in.
Ook leden van het kabinet mogen een persoonlijk feit maken. Daar is ook wel precedent voor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206063415
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, ze zeggen louter 'dat zien we dan wel'.

Terwijl ze ook best een modelletje of wat naar buiten kunnen brengen voor een inflatie die 5-10% is. Of 10+%.

Maar dat doen ze niet. Stug vasthouden aan 2,6%, en de waarschijnlijk hete aardappel doorschuiven naar 2023. We zien nu al hoe dat in 2022 uitpakte.

Ze kunnen moeilijk modellen uitbrengen met fictieve cijfers en dan doen alsof ze daar niet op reageren. En een inflatie van 10%+ of zelfs 6%+ is totaal onwaarschijnlijk volgens alle economen.

Je kunt ook een staatje uitgeven wat er gebeurd met de koopkracht als heel Nederland onder water staat in 2023, maar dat heeft ook weinig zin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Vis een optie? donderdag 22 september 2022 @ 12:05:32 #14
70532 loveli
N
pi_206063423
quote:
3s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:53 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
700 :?
Waarom zoveel? Speciaal pakket of misschien meer risico door gezondheidheidsproblemen? (Dat laatste hoef je niet op te reageren als je niet wilt natuurlijk, ik ben niet uit op prive dingen los te wrikken).
Ander zorgstelsel. Als je een nieuwe knie krijgt, ga je een bepaalde periode in ReHa. Hier ga je naar huis en revalideert ambulant, alleen als je heel erg beperkt bent ga je intern. Hier sta je na een operatie een dag later buiten en er wordt qua bedden op een bezettingsgraad gemanaged. Leeg bed kost geld. Daarom hadden ze in Duitsland meer bedden over, hier is alles al geminimaliseerd.
crap in = crap out
pi_206063425
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:04 schreef Hanca het volgende:
Ze kunnen moeilijk modellen uitbrengen met fictieve cijfers
Lol. Dat is PRECIES wat ze doen.

Of is 2023 al geweest en ligt die 2,6% al feitelijk vast?

2,6% is een fictief cijfer.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206063440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, het was niet aan het kabinet om in te grijpen. Dat gaat tegen alle democratische en staatsrechtelijke principes in.
Onzin, het is aan degene die aangevallen wordt om in te grijpen als de voorzitter dat niet doet. Dat is juist de bedoeling in de Kamer.

Dat jij persoonlijke aanvallen logisch en normaal vindt is inmiddels duidelijk, maar gelukkig hebben we het zo niet geregeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 22 september 2022 @ 12:07:48 #17
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206063449
Die Rutte word echt afgeslacht.
Niemand staat achter hem .. *O* *O* *O*

MOTIE VAN ONKUNDE INDIENEN EN VERKIEZINGEN UITSCHRIJVEN!!!
IK stem voor
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206063450
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Lol. Dat is PRECIES wat ze doen.

Of is 2023 al geweest en ligt die 2,6% al feitelijk vast?
Nee, die 2,6% hebben ze gekregen van economen. Dat is gewoon een gegeven, ze gaan niet het CPB corrigeren, dat is echt not done in de Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206063462
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:07 schreef RAVW het volgende:
Die Rutte word echt afgeslacht.
Niemand staat achter hem .. *O* *O* *O*
Jij ziet een totaal ander debat dan ik?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206063480
twitter


Kazenrepubliek in optima forma.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206063484
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die 2,6% hebben ze gekregen van economen. Dat is gewoon een gegeven, ze gaan niet het CPB corrigeren, dat is echt not done in de Kamer.
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat die 2,6% dus al vastligt in steen.

Die economen maken een voorspelling. Dat is dus een fictief cijfer. Geen feitelijk cijfer. Want dat valt niet van te voren vast te stellen.

Dit 17 miljard plan is dus ook gewoon gebaseerd op een fictieve voorspelling. Niet de werkelijkheid. Dat kan nog niet. Want het is 2022 en niet 2023.

Dat snap je toch wel he?

Net zoals de voorspelling van 2022 door de economen in 2021, ook totaal niet uit kwam.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 september 2022 @ 12:11:40 #22
408813 crew  trein2000
pi_206063493
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:10 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]

Kazenrepubliek in optima forma.
Buiten vergadering, dus dan moet FvD maar aangifte doen of een zaak aanspannen ofzo. Ga elders de kleuterschool naspelen man Freek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206063503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:10 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat die 2,6% dus vastligt in steen.

Die economen maken een voorspelling. Dat is dus een fictief cijfer. Geen feitelijk cijfer. Want dat valt niet van te voren vast te stellen.

Dit 17 miljard plan is dus ook gewoon gebaseerd op een fictieve voorspelling. Niet de werkelijkheid. Dat kan nog niet. Want het is 2022 en niet 2023.

Dat snap je toch wel he?
Ja, dat snap ik. En dat snappen ze in de kamer en het kabinet ook. Daarom de belofte dat ze als het verkeerd dreigt te gaan, weer gaan ingrijpen. Maar nu uit gaan van een totaal uit de lucht gegrepen getal (en nee, dat is die 2,6% niet) en daar beleid op maken is natuurlijk onzin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206063510
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Buiten vergadering, dus dan moet FvD maar aangifte doen of een zaak aanspannen ofzo. Ga elders de kleuterschool naspelen man Freek.
Je ziet hier geen kleuterschoolgedrag in bij Rutte nee? :')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 september 2022 @ 12:14:59 #25
408813 crew  trein2000
pi_206063534
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je ziet hier geen kleuterschoolgedrag in bij Rutte nee? :')
Van Rutte? Nee hoor. Rutte deed wat hij moest doen, voor zijn team gaan staan. Toen Kaag eenmaal weg liep met nog een stuk of 5 kon hij niet meer anders. Die speech bij terugkeer was wel absurd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')