@Erasmus?quote:Op woensdag 21 september 2022 22:11 schreef Fushia2 het volgende:
Een bekende mod op FOK! zijn poes drinkt enkel Evian water
Voor de Spaanse lezers:quote:Op woensdag 21 september 2022 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik had 2 weken geleden voor mijn poes een bakje met vers water uit de kraan buiten gezet.
Maar hij dronk er helemaal niet van. Ik voelde me bedroefd en verward tegelijk....
Want waarom drinkt mijn poesje nu niet van dat heerlijke verse drinkwater, dat ik speciaal voor hem heb neergezet?![]()
Ik had dat bakje laten staan buiten en in die 2 weken is er veel regenwater in gevallen, tot mijn verbazing zag ik mijn poesje deze week gulzig van dat water drinken.![]()
Toen ik een blik wierp in het bakje bleek het vol zand en ranzigheid te zitten, dus ik had het bakje weer snel gevuld met vers water. Maar nu zie ik hem niet meer uit een bakje drinken, maar wel uit een smerige emmer![]()
Klacht: Mijn poesje drinkt alleen maar vies regenwater 😢
Ik vang het op en gebruik het om mijn kamerplanten water mee te geven (als het genoeg is tenminste.)quote:Op donderdag 22 september 2022 11:32 schreef knoopie het volgende:
Eigenlijk zonde dat we regenwater niet beter benutten. Het komt letterlijk gratis uit de lucht vallen. Om te drinken gaat misschien een beetje ver, maar het is zeker goed genoeg om te douchen of om mijn wc door te spoelen. Bovendien scheelt dat schoonmaakwerk, want er zit geen kalk in regenwater.
Volgens mij moet je het wel meer uit idealisme doen dan vanwege de kosten, want met een prijs van drie euro per kuub ga je de investering niet snel terug verdienen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:02 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik vang het op en gebruik het om mijn kamerplanten water mee te geven (als het genoeg is tenminste.)
Volgens mij is regenwater opvangen ook best wel weer hip tegenwoordig, zag al een paar keer langskomen dat je een regenton kon winnen ergens.
Ik doe het omdat het beter is voor mijn planten dan kraanwaterquote:Op donderdag 22 september 2022 12:33 schreef knoopie het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het wel meer uit idealisme doen dan vanwege de kosten, want met een prijs van drie euro per kuub ga je de investering niet snel terug verdienen.
Aan de andere kant, dat zeiden ze een paar jaar terug ook over mijn restauratie met warmtepomp en driedubbel glas…
Grappig om te zien dat bakje in het Spaans ook gewoon bakje heet.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Voor de Spaanse lezers:
Hace dos semanas puse afuera un ?bakje? con agua fresca del ?kraan? para mi gato.
Pero no bebelo nada. Me senti triste y confuso al mismo tiempo
Porque mi gato pequeno no bebe esa agua fresca rica, que ponia ahi especial para el?![]()
Ahora estoy demaciado cansado para continuar escribir mas in espanol... a lo mejor puedes usar google translate para leer el resto? porque estas aqui en un forum de paises bajos cuando no puedes leer holandes?
Vete a la mierda de aqui, estupido!
Het is een mannetjes poes met een piemel eraan.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:36 schreef Innisdemon het volgende:
Is het nou je poes of een 'hij'?
wat een verschrikkelijk slecht google translate Spaansquote:Op donderdag 22 september 2022 11:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Voor de Spaanse lezers:
Hace dos semanas puse afuera un ?bakje? con agua fresca del ?kraan? para mi gato.
Pero no bebelo nada. Me senti triste y confuso al mismo tiempo
Porque mi gato pequeno no bebe esa agua fresca rica, que ponia ahi especial para el?![]()
Ahora estoy demaciado cansado para continuar escribir mas in espanol... a lo mejor puedes usar google translate para leer el resto? porque estas aqui en un forum de paises bajos cuando no puedes leer holandes?
Vete a la mierda de aqui, estupido!
..en daar zit jij dan verlekkerd naar te kijken?quote:Op donderdag 22 september 2022 17:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het is een mannetjes poes met een piemel eraan.
Hij likt weleens z'n pimmel en dan komt er zo'n roze spitse lans tevoorschijn 🤣
Het is kad, maar je kunt het ook een poes noemen.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:53 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
..en daar zit jij dan verlekkerd naar te kijken?![]()
Of enigszins jaloers?
Een mannetjespoes noemen we een kat btw......![]()
Jij zou eens stier ook een koe noemen?quote:Op donderdag 22 september 2022 21:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het is kad, maar je kunt het ook een poes noemen.
Poezen, kadden, niemand geeft een neuk.
Nee, want een grote zwarte stier met hoorns is duidelijk een ander dier dan een zwart-witte koe in de wei.quote:Op donderdag 22 september 2022 22:27 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Jij zou eens stier ook een koe noemen?
Als ik weet dat het een kat is, noem ik het kat.quote:Op vrijdag 23 september 2022 07:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, want een grote zwarte stier met hoorns is duidelijk een ander dier dan een zwart-witte koe in de wei.
Maar tussen poezen/kadden zie ik werkelijk geen verschil.
Hoe zie jij dan als je er één ziet lopen of het een jongetjes of meisjespoes betreft, om te bepalen hoe je het dier gaat noemen? Ga je dan eerst kijken of er een pener onder hangt?
Als ik weet dat het een kat is, noem ik het kat.quote:Op vrijdag 23 september 2022 07:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, want een grote zwarte stier met hoorns is duidelijk een ander dier dan een zwart-witte koe in de wei.
Maar tussen poezen/kadden zie ik werkelijk geen verschil.
Hoe zie jij dan als je er één ziet lopen of het een jongetjes of meisjespoes betreft, om te bepalen hoe je het dier gaat noemen? Ga je dan eerst kijken of er een pener onder hangt?
grijswater systemen is nederland helemaal niet op gebouwdquote:Op donderdag 22 september 2022 11:32 schreef knoopie het volgende:
Eigenlijk zonde dat we regenwater niet beter benutten. Het komt letterlijk gratis uit de lucht vallen. Om te drinken gaat misschien een beetje ver, maar het is zeker goed genoeg om te douchen of om mijn wc door te spoelen. Bovendien scheelt dat schoonmaakwerk, want er zit geen kalk in regenwater.
Waarom zou je in NL niet een regenton van een kuub in je achtertuin kunnen zetten, en daarmee met een pompje de stortbak van je toilet kunnen vullen?quote:Op vrijdag 23 september 2022 08:09 schreef mschol het volgende:
[..]
grijswater systemen is nederland helemaal niet op gebouwd
Gezellig ben jij.quote:Op donderdag 22 september 2022 19:12 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijk slecht google translate Spaans
pics van je poesjequote:Op woensdag 21 september 2022 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik had 2 weken geleden voor mijn poes een bakje met vers water uit de kraan buiten gezet.
Maar hij dronk er helemaal niet van. Ik voelde me bedroefd en verward tegelijk....
Want waarom drinkt mijn poesje nu niet van dat heerlijke verse drinkwater, dat ik speciaal voor hem heb neergezet?![]()
Ik had dat bakje laten staan buiten en in die 2 weken is er veel regenwater in gevallen, tot mijn verbazing zag ik mijn poesje deze week gulzig van dat water drinken.![]()
Toen ik een blik wierp in het bakje bleek het vol zand en ranzigheid te zitten, dus ik had het bakje weer snel gevuld met vers water. Maar nu zie ik hem niet meer uit een bakje drinken, maar wel uit een smerige emmer![]()
Klacht: Mijn poesje drinkt alleen maar vies regenwater 😢
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |