Landelijk gemiddelde is dus kennelijk 1.5 persoon in een woning, daar heb je als groot gezin precies niks aan als je dik over de 4000 heen gaat bij normaal gebruik.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ze gaan uit van het landelijke gemiddelde. Daar zitten de eenpersoonshuishoudens in een appartement in, maar ook de gezinnen met 10 kinderen en de mensen in een immense villa.
Natuurlijk is een grens altijd discutabel, maar ik vind deze best redelijk.
Dit zijn 139 woningen waar men vanaf 2018 al mee bezig is. Als ze morgen een idee hebben zal het pas in 2026 opgeleverd worden. Dat is nog even onafhankelijk gezien de hoeveelheid die nodig is en wat het kost.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is hier dus gedaan.
Dit is het nu:
[ afbeelding ]
Schitterende wijk geworden, zeker voor sociale huur.
Je hebt er sowieso die hele voet wel aan. Daarbij vind ik echt dat mensen die 4000 kwh of meer verbruiken (zonder warmtepomp of elektrische auto) eens naar hun verbruik moeten kijken. Ik vraag me nog steeds af hoe je daar aan zou kunnen komen, geen enkel idee eigenlijk.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Landelijk gemiddelde is dus kennelijk 1.5 persoon in een woning, daar heb je als groot gezin precies niks aan als je dik over de 4000 heen gaat bij normaal gebruik.
Met z'n vijven zit je daar zo aan hoor. Wij wel en ik heb niets bijzonders behalve het gebruikelijke. Inmiddels zonnepanelen dus die investering heb ik er wel uit en vrijwel alle apparaten zijn modern en a+++.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt er sowieso die hele voet wel aan. Daarbij vind ik echt dat mensen die 4000 kwh of meer verbruiken (zonder warmtepomp of elektrische auto) eens naar hun verbruik moeten kijken. Ik vraag me nog steeds af hoe je daar aan zou kunnen komen, geen enkel idee eigenlijk.
Is gemiddelde volgens Nibud, dat jij daar flink onder zit is jouw verdienste maar zegt natuurlijk niet zoveel. Als je mensen een voet geeft die betaalbaar is en de andere helft is extreem duur krijg je nog steeds een potentiele armoedeval voor veel gezinnen.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt er sowieso die hele voet wel aan. Daarbij vind ik echt dat mensen die 4000 kwh of meer verbruiken zonder warmtepomp of elektrische auto eens naar hun verbruik moeten kijken. Ik vraag me nog steeds af hoe je daar aan zou kunnen komen, geen enkel idee eigenlijk.
Er zijn nog...7...wachtende voor u...quote:Op woensdag 21 september 2022 15:21 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik heb gewerkt dus ik heb gemist waarom Sherry niet spreekt. Iemand?
Ow krijg nou wat, nu staat 'ie er wel tussen, het was erg vroeg vanmorgen.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Er zijn nog...7...wachtende voor u...
Geen fan van Jesse Klaver maar die had wel aardig gelijk. Dit plan is niet structureel en men kon dit in 2021 al aan zien komen. Ik kan me nog voorstellen dat men wat onzeker was over WW3 en had gehoopt dat het wel mee zou gaan vallen. Echter vanaf het moment dat de eerste sancties afgekondigd werden had men bezig moeten zijn met een structureel plan (Jetten voorop). Wat we nu gepresenteerd krijgen is weer een steunmaatregel die in de kern niks oplost. Sterker nog, ik voorzie zelfs eenzelfde scenario als met de accijnsverlaging op de benzine.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Is gemiddelde volgens Nibud, dat jij daar flink onder zit is jouw verdienste maar zegt natuurlijk niet zoveel. Als je mensen een voet geeft die betaalbaar is en de andere helft is extreem duur krijg je nog steeds een potentiele armoedeval voor veel gezinnen.
Punt is ook ons is steeds verteld dat we van het gas af moesten. Nu komt er een plafond voor stroom... Ehh.
De mondkapjesdeal met Van Lienden, is natuurlijk al over gedebateerd.quote:
Maar je hoeft toch ook niet structureel de energieprijzen te compenseren? Dat moet je alleen doen zolang ze te hoog zijn?quote:Op woensdag 21 september 2022 15:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geen fan van Jesse Klaver maar die had wel aardig gelijk. Dit plan is niet structureel en men kon dit in 2021 al aan zien komen. Ik kan me nog voorstellen dat men wat onzeker was over WW3 en had gehoopt dat het wel mee zou gaan vallen. Echter vanaf het moment dat de eerste sancties afgekondigd werden had men bezig moeten zijn met een structureel plan (Jetten voorop). Wat we nu gepresenteerd krijgen is weer een steunmaatregel die in de kern niks oplost. Sterker nog, ik voorzie zelfs eenzelfde scenario als met de accijnsverlaging op de benzine.
Ouwe koeien uit de sloot halenquote:Op woensdag 21 september 2022 15:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
De mondkapjesdeal met Van Lienden, is natuurlijk al over gedebateerd.
Niet helemaal. Er is net een rapport uit gekomen die het onderzocht. Ze hadden natuurlijk dat eerste debat tot nu moeten uitstellen, ze hebben nu gedebateerd over krantenkoppen zonder te weten wat er echt is gebeurd.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ouwe koeien uit de sloot halen
Maar ik zeg ook niet dat structureel de prijzen compenseren de enige oplossing is.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch ook niet structureel de energieprijzen te compenseren? Dat moet je alleen doen zolang ze te hoog zijn?
Precies, Het hele idee was dat we gingen verduurzamen om van het gas af te komen, want daar was een tekort aan door de situatie met Rusland.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geen fan van Jesse Klaver maar die had wel aardig gelijk. Dit plan is niet structureel en men kon dit in 2021 al aan zien komen. Ik kan me nog voorstellen dat men wat onzeker was over WW3 en had gehoopt dat het wel mee zou gaan vallen. Echter vanaf het moment dat de eerste sancties afgekondigd werden had men bezig moeten zijn met een structureel plan (Jetten voorop). Wat we nu gepresenteerd krijgen is weer een steunmaatregel die in de kern niks oplost. Sterker nog, ik voorzie zelfs eenzelfde scenario als met de accijnsverlaging op de benzine.
Benzine auto is ook goedkoper nu per kilometer dan een elektrische autoquote:Op woensdag 21 september 2022 15:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, Het hele idee was dat we gingen verduurzamen om van het gas af te komen, want daar was een tekort aan door de situatie met Rusland.
[ afbeelding ]
Ja zo krijg je mensen wel aan het verduurzamen
Klopt maar die prijzen zijn al 7 maanden torenhoog en pas onder druk is men gaan bewegen, op het allerlaatste moment terwijl bijv een Macron de boel al in februari bevroor.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch ook niet structureel de energieprijzen te compenseren? Dat moet je alleen doen zolang ze te hoog zijn?
Dat krijg je met ideeën die op maandagavond op een A4-tje worden gezet.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Benzine auto is ook goedkoper nu per kilometer dan een elektrische auto
Gaat de verkeerde kant op.
Niet per se.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef StephanL het volgende:
[..]
Benzine auto is ook goedkoper nu per kilometer dan een elektrische auto
Gaat de verkeerde kant op.
Waar ze woont hebben ze in ieder geval een Leger des Heils.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:48 schreef RAVW het volgende:
Wie is dit spook ?
zo wist niet dat het al weer beginnen was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |