abonnement Unibet Coolblue
pi_206051892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:35 schreef Hanca het volgende:
En je kunt de accijns willen verlagen, maar dan moet je een andere belasting verhogen. Waarschijnlijk de MRB. Dan is betalen naar verbruik toch een veel beter idee.
Toch niet het Reke...Rekeningr.....het R-woord?
  woensdag 21 september 2022 @ 14:36:13 #227
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206051896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zelfmoordcijfers waren ook hoger afgelopen jaren.
Ja vind het niet gek ... corona , en ik verwacht dit jaar in de december ook wel een hele grote verhoging van de zelfdodingen
Altijd rond de feestdagen.
maar nu dus ook de hoge kosten van de boodschappen( december is het normaal al niet betaalbaar) en nu dus ook de energie prijzen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206051905
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zelf ruik je niet hoe je geurt, collega's en andere mensen wel. Of je spuit je besparing weg aan extra deo en parfum. Ga je dan wel met een washandje langs je lichaam op de dagen dat je niet doucht? Zelf sport ik inderdaad veel dus daarom al sowieso maar ook als je niet merkbaar zweet is het wel zo fris.
Als je onder de mensen moet altijd douchen hoor, maar in het weekend skip ik wel eens een dagje. Of met thuiswerken inderdaad.

Voor je huid is het beter om niet elke dag te douchen.
blablablabla
pi_206051919
Ach, die verduurzaming van sociale huurwoningen is ook een farce.
blablablabla
pi_206051920
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:36 schreef DW457 het volgende:

[..]
Toch niet het Reke...Rekeningr.....het R-woord?
Natuurlijk wel. Je zult wel moeten, de accijnsinkomsten gaan zo naar 0. Per 2025 zouden alle nieuwe leaseauto's elektrisch worden volgens de staatssecretaris. Die mogen wel belasting blijven betalen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206051925
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:38 schreef Elan het volgende:
Ach, die verduurzaming van sociale huurwoningen is ook een farce.
Hier in Hoogezand zijn er echt al hele wijken sociale huur klimaatneutraal...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206051926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:35 schreef Hanca het volgende:
En je kunt de accijns willen verlagen, maar dan moet je een andere belasting verhogen. Waarschijnlijk de MRB. Dan is betalen naar verbruik toch een veel beter idee.
Of, en dit is een hele rare gedachten, je geeft wat minder belastinggeld uit. Denk eens na, wat doe jij als je thuis niet meer rondkomt, waar bezuinig je dan op? Wat minder uit eten, minder bios, etc. Je bezuinigd op luxe. Het kabinet bezuinigd niet op luxe. Ik weet een mooie oplossing, schaf al die subsidies voor kunst en cultuur eens af, prioriteiten stellen. Helaas het was een mooie tijd dat je wat kon dansen, zingen, knutselen of schilderen op kosten van de belastingbetaler, maar het is niet meer te betalen, we moeten prioriteiten stellen, dus zoek maar een baan wat geld oplevert ipv. de belastingbetaler geld kost. En dan slaan we meteen twee vliegen in één klap, want er was toch een personeelstekort, kunnen die mensen ook eens 40 uur per week een echte baan doen. Voor bagage te dragen bij Schiphol heb je sowieso geen opleiding nodig, past perfect.

De prioriteiten zouden moeten liggen bij zorg, veiligheid, infrastructuur en werkvoorziening, en laten dat juist zaken zijn die zwaar verloederd zijn geworden, als er dan geld over is mag het naar hun hobby clubjes en subsidie clubjes.
  Forum Admin / PR woensdag 21 september 2022 @ 14:39:42 #233
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_206051931
Er komt geen duidelijk antwoord. Goh.
pi_206051938
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
De benzineprijzen zijn in 20/25 jaar veel minder gestegen dan de salarissen of de inflatie. Dat we nu, ook nu we richting het einde gaan van de benzineauto's, daar een beetje een inhaalslag zien is helemaal niet zo gek.
Dat is een hele vreemde constatering eigenlijk. Mijn eerste auto tankte ik 13 jaar geleden voor circa ¤1.30. Exact dezelfde shellpomp gaf gisteren ¤1,899 aan. Dat is in 13 jaar tijd een verhoging van 45%. Ik ga het niet narekenen (kan mijn salaristabellen maar terug zien tot 2016) maar ik een voorzichtige schatting kom ik in 13 jaar op een salaris verhoging van circa 30% uit in 13 jaar tijd, en dan geloof ik dat onze CAO's tot 1 van de beste van Nederland behoort.
pi_206051941
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Of, en dit is een hele rare gedachten, je geeft wat minder belastinggeld uit. Denk eens na, wat doe jij als je thuis niet meer rondkomt, waar bezuinig je dan op? Wat minder uit eten, minder bios, etc. Je bezuinigd op luxe. Het kabinet bezuinigd niet op luxe. Ik weet een mooie oplossing, schaf al die subsidies voor kunst en cultuur eens af, prioriteiten stellen. Helaas het was een mooie tijd dat je wat kon dansen, zingen, knutselen of schilderen op kosten van de belastingbetaler, maar het is niet meer te betalen, we moeten prioriteiten stellen, dus zoek maar een baan wat geld oplevert ipv. de belastingbetaler geld kost. En dan slaan we meteen twee vliegen in één klap, want er was toch een personeelstekort, kunnen die mensen ook eens 40 uur per week een echte baan doen. Voor bagage te dragen bij Schiphol heb je sowieso geen opleiding nodig, past perfect.

De prioriteiten zouden moeten liggen bij zorg, veiligheid, infrastructuur en werkvoorziening, en laten dat juist zaken zijn die zwaar verloederd zijn geworden, als er dan geld over is mag het naar hun hobby clubjes en subsidie clubjes.
Kunst en cultuur zijn altijd al als eerste de pineut bij bezuinigingen, maar is belangrijker dan je denkt. Ik vind het echt wel heel achterlijk en neerbuigend naar zo'n oprecht belangrijke sector.
pi_206051942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier in Hoogezand zijn er echt al hele wijken sociale huur klimaatneutraal...
De vraag ging over het bestaande aanbod van ca 2 miljoen woningen. Vaag antwoord.
blablablabla
  woensdag 21 september 2022 @ 14:41:11 #237
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206051946
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier in Hoogezand zijn er echt al hele wijken sociale huur klimaatneutraal...
Hier deze wijk ook ..
Alleen uitrekent dit flat niet,omdat dit semi koop en (sociale ) huur woningen zijn.
3 a 4 jaar geleden is de hele wijk gerenoveerd , alleen deze niet omdat de kopers er niet mee eens waren.
Maar ik huur dus , maar blijft door die kopers nu wel zitten met een veel te tochtig huis
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_206051947
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je onder de mensen moet altijd douchen hoor, maar in het weekend skip ik wel eens een dagje. Of met thuiswerken inderdaad.

Voor je huid is het beter om niet elke dag te douchen.
Dat valt allemaal wel mee als je geen agressieve ouderwetse zeep gebruikt en veels te heet doucht. Maar ik zal ophouden over het minder douchen/hygiene. Verbaasde me gewoon dat mensen dagen overslaan terwijl ik zelf dus desnoods minder minuten zou douchen per keer of water dichtdoen tijdens inzepen als elke cent telt.
pi_206051952
twitter
pi_206051956
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:40 schreef DW457 het volgende:

[..]
Kunst en cultuur zijn altijd al als eerste de pineut bij bezuinigingen, maar is belangrijker dan je denkt. Ik vind het echt wel heel achterlijk en neerbuigend naar zo'n oprecht belangrijke sector.
Kunst en cultuur zijn de basis van een beschaving.
pi_206051966
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:41 schreef RAVW het volgende:

[..]
Hier deze wijk ook ..
Alleen uitrekent dit flat niet,omdat dit semi koop en (sociale ) huur woningen zijn.
3 a 4 jaar geleden is de hele wijk gerenoveerd , alleen deze niet omdat de kopers er niet mee eens waren.
Maar ik huur dus , maar blijft door die kopers nu wel zitten met een veel te tochtig huis
Appartement verduurzamen is evengoed gecompliceerd. Je kan wel zonnepanelen op het dak gooien maar dan moet je die stroom ook weer eerlijk gaan verdelen over alle woningen. En de besluitvorming is ook traag (belangen huurders, belangen verhuurders, belangen kopers VvE)
blablablabla
pi_206051969
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is een hele vreemde constatering eigenlijk. Mijn eerste auto tankte ik 13 jaar geleden voor circa ¤1.30. Exact dezelfde shellpomp gaf gisteren ¤1,899 aan. Dat is in 13 jaar tijd een verhoging van 45%. Ik ga het niet narekenen (kan mijn salaristabellen maar terug zien tot 2016) maar ik een voorzichtige schatting kom ik in 13 jaar op een salaris verhoging van circa 30% uit in 13 jaar tijd, en dan geloof ik dat onze CAO's tot 1 van de beste van Nederland behoort.
In 2008 was ik 1,70 kwijt, dat is nu gewoon na inflatie 2,10 per liter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206051972
Ach Sofietje, geloof je dat gelul nou echt? :')
Het is koud, het is guur....
pi_206051975
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Kunst en cultuur zijn de basis van een beschaving.
Precies. Ofwel:

"Beoefening van kunst en cultuur geeft mensen wortels en draagt bij aan persoonlijke ontwikkeling. Daarmee is ook een groot sociaal en economisch belang gediend: het versterkt de maatschappelijke betrokkenheid, de ontwikkeling van buurten en het leerklimaat op scholen."

Bron
pi_206051977
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:40 schreef DW457 het volgende:

[..]
Kunst en cultuur zijn altijd al als eerste de pineut bij bezuinigingen, maar is belangrijker dan je denkt. Ik vind het echt wel heel achterlijk en neerbuigend naar zo'n oprecht belangrijke sector.
Kunst en cultuur waren één van de eerste clubjes die covid ondersteuning kregen, dat ben ik nooit vergeten. En daarna hebben ze nog meer steun gehad.

https://www.rijksoverheid(...)met-name-voor-zzpers

Kun je jezelf niet bedruipen dan is het pech, in deze tijd dan, gaat het weer beter geen probleem om wat geld te geven aan kunst en cultuur, maar zoals in een huishouden dien je prioriteiten te stellen. Kunst en cultuur zijn geen prioriteiten, want als jij het moeilijk hebt zal een budgetcoach of de politiek zeggen dat je daarop moet en kunt bezuinigen.
pi_206051981
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:40 schreef Elan het volgende:

[..]
De vraag ging over het bestaande aanbod van ca 2 miljoen woningen. Vaag antwoord.
Dit ging om bestaande wijken hier (wel platgegooid en opnieuw gebouwd, dat lijkt het meest efficiënt).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206051986
quote:
Komt goed. Simons hoef je niet te onderbreken :P
pi_206051990
Je wou geen fok doen Sofietje. :')
Het is koud, het is guur....
pi_206052003
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Of, en dit is een hele rare gedachten, je geeft wat minder belastinggeld uit. Denk eens na, wat doe jij als je thuis niet meer rondkomt, waar bezuinig je dan op? Wat minder uit eten, minder bios, etc. Je bezuinigd op luxe. Het kabinet bezuinigd niet op luxe. Ik weet een mooie oplossing, schaf al die subsidies voor kunst en cultuur eens af, prioriteiten stellen. Helaas het was een mooie tijd dat je wat kon dansen, zingen, knutselen of schilderen op kosten van de belastingbetaler, maar het is niet meer te betalen, we moeten prioriteiten stellen, dus zoek maar een baan wat geld oplevert ipv. de belastingbetaler geld kost. En dan slaan we meteen twee vliegen in één klap, want er was toch een personeelstekort, kunnen die mensen ook eens 40 uur per week een echte baan doen. Voor bagage te dragen bij Schiphol heb je sowieso geen opleiding nodig, past perfect.

De prioriteiten zouden moeten liggen bij zorg, veiligheid, infrastructuur en werkvoorziening, en laten dat juist zaken zijn die zwaar verloederd zijn geworden, als er dan geld over is mag het naar hun hobby clubjes en subsidie clubjes.
Weet je wel waar een groot deel van het cultuurbudget heengaat? Onbetaalbare schilderijen. Lijkt me beter te besteden in die sector.
pi_206052005
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit ging om bestaande wijken hier (wel platgegooid en opnieuw gebouwd, dat lijkt het meest efficiënt).
Ja maar had het over het debat de vraag van Omtzigt over dat het waarschijnlijk nog jaren duurt voor die bestaande woningen een keer verduurzaamd gaan worden.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')