quote:Op woensdag 21 september 2022 11:21 schreef Erasmus het volgende:
Je druk maken over de huidskleuren van fictieve sprookjesfigurenx450
Get a life.
Ariel, Sneeuwwitje, Lord of the Rings en al dat non-sense heb je toch allemaal echt in je OP staan hoor.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:23 schreef Moofasah het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sprookjesfiguren?
Volg eens een geschiedenisles zou ik zeggen.
En terecht ook!quote:Op woensdag 21 september 2022 11:24 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ariel, Sneeuwwitje, Lord of the Rings en al dat non-sense heb je toch allemaal echt je OP staan hoor.
Volg eens een cursus begrijpend schrijven zou ik zeggen.
Next up, verfilming van het leven van Desiderius Erasmus.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:21 schreef Erasmus het volgende:
Get a life.
Zoek hulp gezien jij je blijkbaar zo erg op kan winden om van de huidskleuren van fictieve sprookjesfiguren.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:26 schreef Moofasah het volgende:
[..]
En terecht ook!
Jouw zgn argument is niet eens een argument.
Omdat het jou niet boeit is het daarmee nog geen ongegronde klacht.
Volg eens een curcus argumenteren, slap janus!
In before TS die hierdoor getriggered raakt en zegt dat het compleet aan jou ligt.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:29 schreef herverwijderd het volgende:
Alsof die zeemeermin in het sprookje rood haar had, dat heeft Disney er ook zelf maar bij verzonnen
Dat is het mooie van dingen die niet echt bestaan... je kan er bij verzinnen wat je wil.
Dat jij zo'n gebrekkig oppervlakkig wezen bent dat niet de waarde van sprookjes en fictie kan zien zegt meer over jou dan over mij.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:28 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Zoek hulp gezien jij je blijkbaar zo erg op kan winden om van de huiskleuren van fictieve sprookjesfiguren.![]()
Who gives a flying fuck inderdaad.
Lekker janken over de huidskleuren van fictieve sprookjesfigurenquote:Op woensdag 21 september 2022 11:40 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Dat jij zo'n gebrekkig oppervlakkig wezen bent dat niet de waarde van sprookjes en fictie kan zien zegt meer over jou dan over mij.
Veel plezier met je saaie 9 tot 5, kijk mij eens met belangrijke dingen bezig zijn, tot ik er van verveling dood bij neerval leven
Erasmus is koalaheet vandaag vuurrrrrquote:Op woensdag 21 september 2022 11:24 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ariel, Sneeuwwitje, Lord of the Rings en al dat non-sense heb je toch allemaal echt in je OP staan hoor.
Volg eens een cursus begrijpend schrijven zou ik zeggen.
Zou deze wel gaan kijken als dit echt wasquote:Op woensdag 21 september 2022 11:23 schreef Moofasah het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sprookjesfiguren?
JIj hebt er zelf nogal moeite mee gezien al je reacties in dit topic.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:42 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Lekker janken over de huidskleuren van fictieve sprookjesfiguren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, dat is inderdaad gezond gedrag TS!
quote:Weeeeeh!!!! Alles is de schuld van woke! Straks mag ik zeker ook geen blanke vla meer eten![]()
![]()
![]()
![]()
Ja want de TS afzeiken in KLB is zo raar en apart johquote:Op woensdag 21 september 2022 11:53 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
JIj hebt er zelf nogal moeite mee gezien al je reacties in dit topic.
Waarom is dat?
Die serie over Anne Boleyn was ook spannend, moet ik zeggen. En ts heeft een punt daar, ze wordt gespeeld door een actrice met een andere huidskleur dan de historische figuur had, dus daar zou je je boos over kunnen maken.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:51 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Zou deze wel gaan kijken als dit echt was
[ afbeelding ]
Maar ik vind Idris Elba dan ook wel een baas.
OkiWoki!quote:Op woensdag 21 september 2022 11:22 schreef NaarMensje het volgende:
Het boeit me allemaal echt geen flikker, maar ik kreeg wel echt even eengezicht toen ik deze titel las:
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
Wat een kansloos overdreven gedoe zeg
Lijkt mij dus ook ja, het valt je even op, maar bij een sterk verhaal vervaagt het al gauw naar de achtergrond. Sommige films & series moeten het hebben van de ophef dat het een andere huidskleur is dan men gewend is, of dat het overdreven knappe mensen moeten zijn oid. ja dan is het verhaal gewoon niet zo sterk.quote:Op woensdag 21 september 2022 12:04 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Die serie over Anne Boleyn was ook spannend, moet ik zeggen. En ts heeft een punt daar, ze wordt gespeeld door een actrice met een andere huidskleur dan de historische figuur had, dus daar zou je je boos over kunnen maken.
Moet zeggen dat ik al snel zo in het verhaal zat dat het me niet eens meer echt opviel, maar okee. Voor mij maakt het dan ook niet zo veel uit als voor ts.
edit: ik ging even kijken naar de reviews van die serie op rotten tomatoes.... euh... niet iedereen is het ermee eens dat het een spannende serie was![]()
foei !quote:Op woensdag 21 september 2022 11:59 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ja want de TS afzeiken in KLB is zo raar en apart joh
Dat moet altijd kunnen.quote:Op woensdag 21 september 2022 12:36 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat ts vindt van... euh.. omgekeerde woke?
Bijvoorbeeld toen Scarlett Johansson in Ghost in the Shell de rol van Motoko Kusanagi speelde (een verzonnen karakter maar oorspronkelijk een Japans verzonnen karakter.)
Vind je dat dan ook niet kunnen?
Was ze lekker in die rol? Zo ja, dan mag het.quote:Op woensdag 21 september 2022 12:36 schreef herverwijderd het volgende:
Bijvoorbeeld toen Scarlett Johansson in Ghost in the Shell de rol van Motoko Kusanagi speelde (een verzonnen karakter maar oorspronkelijk een Japans verzonnen karakter.)
Ze was Scarlett Johansson... dus ja.quote:Op woensdag 21 september 2022 12:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Was ze lekker in die rol? Zo ja, dan mag het.
quote:Op woensdag 21 september 2022 12:40 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ze was Scarlett Johansson... dus ja.
Terechte klacht.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:23 schreef Moofasah het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sprookjesfiguren?
In Ghost in the Shell had ze een zwarte pruik op om toch nog een beetje een Japanse vibe te geven (denk ik)quote:Op woensdag 21 september 2022 12:42 schreef Questular het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier was ze ook al Scarlett Johansson...
viespeuk.
Goed argument, werd dat argument maar eens wat vaker gegeven toen die woke zeikers met de donkere gekleurde racisten begonnen te schreeuwen over de kleurtjes van fictieve figuren.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:21 schreef Erasmus het volgende:
Get a life.
Wat een vrouwquote:Op woensdag 21 september 2022 12:44 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
In Ghost in the Shell had ze een zwarte pruik op om toch nog een beetje een Japanse vibe te geven (denk ik)
[ afbeelding ]
Lol. "Motoko Kusanagi". En voor iemand met zo'n naam cast je een blanke blondinequote:Op woensdag 21 september 2022 12:36 schreef herverwijderd het volgende:
White washing dus.quote:Op woensdag 21 september 2022 12:44 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
In Ghost in the Shell had ze een zwarte pruik op om toch nog een beetje een Japanse vibe te geven (denk ik)
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 september 2022 14:09 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Lol. "Motoko Kusanagi". En voor iemand met zo'n naam cast je een blanke blondine
Nee dat vind ik ook niet kunnen nee.
Totaal ongeloofwaardig!
Ik vind het dan wel weer mooi dat je verontwaardiging voor alle soort washing geldt.quote:Op woensdag 21 september 2022 14:11 schreef Moofasah het volgende:
[..]
White washing dus.
Net zoals black washing voor Ariel niet oke is, is dit ook niet oke.
Cast gewoon verdomme zoals het hoort! Hoe moeilijk kan dat zijn??
Toen maakten mensen zich zo druk dat ze hele snelwegen blokkeerden. Heel sneu idd.quote:Op woensdag 21 september 2022 12:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Goed argument, werd dat argument maar eens wat vaker gegeven toen die woke zeikers met de donkere gekleurde racisten begonnen te schreeuwen over de kleurtjes van fictieve figuren.
The irony 🤣quote:Op woensdag 21 september 2022 14:53 schreef HSG het volgende:
Deze film schijnen de WOKE-mensjes helemaal prima te vinden. Gaat over vrouwelijke krijgers van de Dahomean-stam en wordt helemaal de hemel ingeprezen door Hollywoke.
[ afbeelding ]
Historisch gezien was Dahomey een koninkrijk dat andere Afrikaanse staten veroverde en hun burgers tot slaaf maakte om te verkopen in de Atlantische slavenhandel, en het grootste deel van de rijkdom van het koninkrijk was afgeleid van slavernij. De Agojie hadden een geschiedenis van deelname aan slavenroof, en die slavernij in Dahomey bleef bestaan nadat het Britse rijk Dahomey ervan weerhield door te gaan met de Atlantische slavenhandel.
Zij hadden goede contacten met de koloniale machten en verdiende goud geld maar dat wordt volledig genegeerd door Hollywoke.
Zij hadden uiteindelijk oorlog met een koloniale macht....Frankrijk. Dat ging heel anders dan in deze film (als ik de trailer mag geloven hoe "heldhaftig" ze waren).quote:
Lol. T'is dat ik herken wie het is, maar hij kan best doorgaan voor een Afro-American. Heb hier nou juist geen moeite mee.quote:Op woensdag 21 september 2022 15:12 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]
Weet je nog toen half fok! hier over viel? Dat was wat hé.
Dat krijg je ervan als je met 40+ nog in je moeders kelder woont.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:52 schreef Intint het volgende:
Ik probeer een versie van mezelf voor te stellen die hier last van zou hebben en ik voel mezelf automatisch echt enorm sneu.
DOE NIET ZO!quote:Op woensdag 21 september 2022 17:22 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je met 40+ nog in je moeders kelder woont.
Is dit de nieuwe Rambo op Netflix?quote:Op woensdag 21 september 2022 15:12 schreef Questular het volgende:
[ afbeelding ]
Weet je nog toen half fok! hier over viel? Dat was wat hé.
Je mag best een mening hebben over een acteur of actrice keuze voor een rol, maar zo boos worden (of juigen) om huidskleur keuze vind ik vreemd eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 21 september 2022 20:59 schreef Celestien het volgende:[/
[quote][b]Op woensdag 21 september 2022 20:59 schreef Celestien het volgende:
Mja, ik vind het een moeilijke kwestie. Die diversiteit is prachtig & gelijkwaardig.
Maar bij 't zien van sommige aanpassingen om het divers te maken, denk ik ook af en toe: 'Was dit nodig?' Niet dat dit soort series/films zo geloofwaardig zijn, maar als je een verfilming maakt n.a.v. een boek, dan is het geen rare gedachte om te proberen het verhaal, en de daarbij behorende persoonsomschrijvingen, te volgen.
Heb zelf ook eens boekenserie gelezen in m'n jongere jaren, waarbij de hoofdpersoon in kwestie zilverblonde lange haren had, waar veel nadruk op werd gelegd, ook in opvolgende delen. Een paar jaar geleden hebben ze er een serie van gemaakt (welke overigens sowieso slecht was), en bleek het karakter ineens kort donkerbruin haar te hebben. Pardon? De hele 'geloofwaardigheid' ging er voor mij wel vanaf.
Disney films zijn voor alle leeftijden. Stop te doen alsof ze voor kinderen zijnquote:Op woensdag 21 september 2022 20:46 schreef Pharkus het volgende:
Hoe groot was nou de kans dat je de kleine zeemeermin voor je eigen plezier ging kijken?
Ik had Queen Latifah heel graag als Ursula gezien in de live adaptation ❤quote:Op woensdag 21 september 2022 21:40 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Je mag best een mening hebben over een acteur of actrice keuze voor een rol, maar zo boos worden (of juigen) om huidskleur keuze vind ik vreemd eerlijk gezegd.
Ik vind de kleine zeemeermin ook niet zo, maar in de musical was Ursula Queen Latifah echt geweldig.
So what, get over it.
Ja, ik zie ook liever een Moofasah, maar jij kan er ook niets aan doen dat je een pussy bent.quote:Op woensdag 21 september 2022 22:46 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Ik had Queen Latifah heel graag als Ursula gezien in de live adaptation ❤
Maar wel paars!
True,quote:Op woensdag 21 september 2022 12:08 schreef Fok-it het volgende:
Anti-woke heeft meer psychische hulp nodig dan woke #changemymind
Trololololoquote:Op donderdag 22 september 2022 10:41 schreef Fok-it het volgende:
Het was met the little mermaid toch juist supermooi om te zien hoe jongere meiden zich zo konden herkennen in een donker personage en daar blij van werden. Dat lijkt me in zo'n geval dan toch het enige belangrijke.
Inhoudelijke reactie. Lekker man.quote:
ik denk dat een belangrijk punt vooral is dat bij het maken van commerciele films 3 belangrijke factoren gelden (niet per se in volgorde):quote:Op woensdag 21 september 2022 15:04 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker belangrijk allemaal
Smerige (kleine) tering racisten zijn het.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:41 schreef Fok-it het volgende:
Het was met the little mermaid toch juist supermooi om te zien hoe jongere meiden zich zo konden herkennen in een donker personage en daar blij van werden. Dat lijkt me in zo'n geval dan toch het enige belangrijke.
Je kan ook overal woke in gaan zien, zie zelf niet wat hier nou weer woke aan is. Who gives a shit wat het kleurtje van een karakter in een fucking fictiefilm is. Echt aanstel gedrag dit.quote:Op woensdag 21 september 2022 11:19 schreef Moofasah het volgende:
Ariel, de roodharige blauwogige kleine zeemeermin, die ineens zwart moet zijn.
[ afbeelding ]
Wel mooi om te zien dat vrijwel iedereen hier vindt dat het bij een verzonnen personage geen zak uitmaakt wie het speelt. Zo kan Luther voortaan gespeeld worden door Tom Cruise, Lara Croft door CCH Pounder, Scarface door Justin Bieber, Winnetou door Jackie Chan, Don Corleone door Meryl Streep en The Fresh Prince of Bel Air door Sadie Sink. Niemand kan tegen welk van deze remakes dan ook bezwaar hebben, want dat zijn ze vast en zeker een -ist of -foobquote:Op zondag 25 september 2022 10:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je kan ook overal woke in gaan zien, zie zelf niet wat hier nou weer woke aan is. Who gives a shit wat het kleurtje van een karakter in een fucking fictiefilm is. Echt aanstel gedrag dit.
Bij deze TS vrij groot.quote:Op woensdag 21 september 2022 20:46 schreef Pharkus het volgende:
Hoe groot was nou de kans dat je de kleine zeemeermin voor je eigen plezier ging kijken?
er zijn honderden miljoenen mensen die genieten van Disneyfilms hoor. Als je denkt dat dergelijke films alleen voor kinderen zijn gemaakt moet je je nog eens inlezenquote:
Er zijn ook honderden miljoenen autisten, wat is je punt?quote:Op zondag 25 september 2022 14:07 schreef Danny het volgende:
[..]
er zijn honderden miljoenen mensen die genieten van Disneyfilms hoor. Als je denkt dat dergelijke films alleen voor kinderen zijn gemaakt moet je je nog eens inlezen
Mijn dochter is er daar een van. Zie niet in hoe dat relevant is. Disney films zijn gemaakt voor letterlijk iedereen. Prima als jij ze niet leuk vindt, maar dat kun je niet zomaar op iedereen projecteren.quote:Op zondag 25 september 2022 15:18 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er zijn ook honderden miljoenen autisten, wat is je punt?
Dat werkt altijd maar één kant op kennelijk.quote:Op zondag 25 september 2022 10:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je kan ook overal woke in gaan zien, zie zelf niet wat hier nou weer woke aan is. Who gives a shit wat het kleurtje van een karakter in een fucking fictiefilm is. Echt aanstel gedrag dit.
Gewoon boycotten dit soort pulp, dan houdt het vanzelf op!quote:Op dinsdag 27 september 2022 09:04 schreef HSG het volgende:
Ik was laatst in Edingburgh waar een thoneelstuk over twee Moorse vrouwen in 1504 van wie werd verwacht dat ze hun plaats zouden innemen aan een koninklijk hof.
In Schotland notabene terwijl er nooit personen van Moors afkomst in die tijd überhaupt in Schotland zijn geweest.
[ afbeelding ]
Ook zoiets, ik zag laatst een film waarin mensen met minions aan het praten waren, echt bizar dat zoiets gemaakt wordt.. Minions bestaan helemaal niet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 09:04 schreef HSG het volgende:
Ik was laatst in Edingburgh waar een thoneelstuk over twee Moorse vrouwen in 1504 van wie werd verwacht dat ze hun plaats zouden innemen aan een koninklijk hof.
In Schotland notabene terwijl er nooit personen van Moors afkomst in die tijd überhaupt in Schotland zijn geweest.
[ afbeelding ]
Ook zoiets, laatst zag ik een film waar een zwarte Nederlandse koning koning van Turkije was. Echt bizar dat zoiets gemaakt wordt. Er is nooit een zwarte Nederlandse koning koning van Turkije geweest.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:24 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ook zoiets, ik zag laatst een film waarin mensen met minions aan het praten waren, echt bizar dat zoiets gemaakt wordt.. Minions bestaan helemaal niet.
Klinkt best interessant, welke film was dat?quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Ook zoiets, laatst zag ik een film waar een zwarte Nederlandse koning koning van Turkije was. Echt bizar dat zoiets gemaakt wordt. Er is nooit een zwarte Nederlandse koning koning van Turkije geweest.
Dat vraag ik mij ook al af.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:28 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Klinkt best interessant, welke film was dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |