Ja, blijkbaar zoeken velen een slecht figuur. Maar Sauron moet een aardig figuur zijn, bevriend raken met elfen. Anders kan hij geen ringen gaan uitdelen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:11 schreef MTL het volgende:
Volgens mij denken de meeste mensen dat Halbrand Sauron is, niet dat die cultleidster Sauron is, maar ik kan mij vergissen.
Eerder was ik er zelf nog niet zo zeker van, maar na de laatste aflevering ga ik toch wel mee met de Halbrand theorie.
Ik vind die cult visueel wel erg mooiquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:31 schreef speknek het volgende:
Die cultleidster is op zoek naar Sauron dus dat zou wel heel raar zijn. Ik ga er inderdaad vanuit dat Halbrand bij de elven shapeshift in Annatar.
Die title card was echt suf, maar ook typisch zo iets opgedrongen door de studio omdat te weinig van de testgroep doorhadden dat the southlands en de vulkaan Mordor en Mount Doom waren. Laat het dan in het midden, je hoeft het ook niet te weten.quote:Op maandag 10 oktober 2022 00:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat was best weer vermakelijk, maar het wordt ook niet hoger dan een 7,5/10 allemaal. Het blijft doorspekt met de clichés, ook dat Theo natuurlijk weer Bronwyn en Arondir vindt die helemaal in orde zijn (goh). En Bronwyn lijkt ook helemaal geen last meer te hebben van die wond die ze in de vorige aflevering op liep wat hier nog maar minder dan 24 uur geleden is.
Wat was dat trouwens met die veranderende naam op het eindipv dat je die Adar gewoon de naam van Mordor laat zeggen zet je het in tekst bovenin een hoekje. Bizarre keuze.
Ja maar de mensen die uberhaupt de betekenis weten van Mordor en Mount Doom hebben LotR al gezien en dan moet je wel heel erg dom zijn als je niet door had dat dit Mordor wasquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Die title card was echt suf, maar ook typisch zo iets opgedrongen door de studio omdat te weinig van de testgroep doorhadden dat the southlands en de vulkaan Mordor en Mount Doom waren. Laat het dan in het midden, je hoeft het ook niet te weten.
Benieuwd hoelang ze het gaan rekken voor die Balrog uiteindelijk heel Khazad-dum sloopt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Moesten we er trouwens vanuit gaan dat de Balrog wakker werd van dat blaadje?of was hij al wakker? Was wel een toffe reveal. M’n man en ik hadden het er net over tijdens de aflevering. Wanneer we de Balrog zouden gaan zien in de serie. Paar minuten later
Veel mensen zijn echt heel, heel erg dom.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ja maar de mensen die uberhaupt de betekenis weten van Mordor en Mount Doom hebben LotR al gezien en dan moet je wel heel erg dom zijn als je niet door had dat dit Mordor was![]()
En ik maar denken dat het de Shire zou wordenquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Veel mensen zijn echt heel, heel erg dom.
Het zou me helemaal niet verbazen als er ook een paar mensen hier in het topic het pas doorhadden toen de title card kwam, maar die gaan het nu zeker niet meer toegeven.
1980 Third Age, Durin VI vond er de dood, kleinzoon van de jonge Durin die we nu zienquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Benieuwd hoelang ze het gaan rekken voor die Balrog uiteindelijk heel Khazad-dum sloopt.
De Southlands, de ligging op de kaart als Galadriel er naar kijkt in Numenor, de Orcs die aldoor zeggen dat het hun thuisland wordt ...quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Het zou me helemaal niet verbazen als er ook een paar mensen hier in het topic het pas doorhadden toen de title card kwam, maar die gaan het nu zeker niet meer toegeven.
Ja maar ze gaan dat wel aanpassen voor de serie natuurlijk, waar het in de Second Age gaat gebeuren. Anders zouden ze die Balrog ook niet introduceren hier.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
1980 Third Age, Durin VI vond er de dood, kleinzoon van de jonge Durin die we nu zien
Duurt dus nog even
Tuurlijk niet. Isildur neemt uiteindelijk de ring af van Sauronquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd of Isildur echt dood is trouwens!
Jeetje, daar zeg je mij wat.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Isildur neemt uiteindelijk de ring af van Sauron
Net zo dood als Celeborn, de man van Galadriel. Gewoon niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dat vond ik ook wat raar. Hadden zoiets van ... Celeborn zagen we toch in LOTR ook? Dus dat hij nu opeens dood zou zijn zou wel een erg grote plot-hole zijn. Misschien denkt ze dat hij dood is. Of ze liegt. Geen idee.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net zo dood als Celeborn, de man van Galadriel. Gewoon niet.
Ik vond haar verhaal sowieso maar raar. Ze hadden elkaar ergens ontmoet, ze maakte een banteropmerking daar en daarna heeft ze hem nooit meer gezien. Maar ze zijn wel meteen getrouwd daar. Huh.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wat raar. Hadden zoiets van ... Celeborn zagen we toch in LOTR ook? Dus dat hij nu opeens dood zou zijn zou wel een erg grote plot-hole zijn. Misschien denkt ze dat hij dood is. Of ze liegt. Geen idee.
fake news!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111111111quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Isildur neemt uiteindelijk de ring af van Sauron
Er zitten nog al wat onvolkomenheden in het verhaal van Celeborn bij Tolkien, dat verhaal is heel vaak herschreven en de boeken spreken elkaar nu tegen. Dat Galadriel Celeborn een tijd 'kwijt' zou zijn, waarbij ze denkt dat hij dood is, past eigenlijk behoorlijk goed in de boeken. Uiteindelijk is Celeborn volgens mij zelfs de elf die de ringen smeed, naar instructies van Sauron, dus die leeft echt nog wel.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat vond ik ook wat raar. Hadden zoiets van ... Celeborn zagen we toch in LOTR ook? Dus dat hij nu opeens dood zou zijn zou wel een erg grote plot-hole zijn. Misschien denkt ze dat hij dood is. Of ze liegt. Geen idee.
Waar dan?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:08 schreef Zipportal het volgende:
Harry Potter fan @:jr-style-93 gaat de mist in.
quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zeg je nou dat t bronmateriaal behoorlijk inconsistent is?quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zitten nog al wat onvolkomenheden in het verhaal van Celeborn bij Tolkien, dat verhaal is heel vaak herschreven en de boeken spreken elkaar nu tegen. Dat Galadriel Celeborn een tijd 'kwijt' zou zijn, waarbij ze denkt dat hij dood is, past eigenlijk behoorlijk goed in de boeken. Uiteindelijk is Celeborn volgens mij zelfs de elf die de ringen smeed, naar instructies van Sauron, dus die leeft echt nog wel.
Of t interesseert ze te weinig en kijken puur voor de fun en tijdverdrijfquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik wacht wel op "you shall not pass"quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Benieuwd hoelang ze het gaan rekken voor die Balrog uiteindelijk heel Khazad-dum sloopt.
De verhalen zijn over een periode van een jaar of 60 geschreven en steeds herschreven en waren niet af. Ja, het werk van Tolkien is inconsistent. Daarom is purist zijn ook zo vreemd, in dit geval.quote:Op maandag 10 oktober 2022 15:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zeg je nou dat t bronmateriaal behoorlijk inconsistent is?
Maar wat gaan de Tolkien-puristen nou zeggen als alles naar hun wens toch letterlijk verfilmd wordt? ... Plothole?
Dat is t punt wat ik wilde makenquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
De verhalen zijn over een periode van een jaar of 60 geschreven en steeds herschreven en waren niet af. Ja, het werk van Tolkien is inconsistent. Daarom is purist zijn ook zo vreemd, in dit geval.
Ohja die titel ziet er ook niet uit inderdaadquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vond het op het scherm laten veranderen van de naam dus ook wel hele erg on the nose en stylistisch lelijk. Maar dat vind ik bv de titel zel ook, in de intro. Lijkt wel paint er op.
De elfensmid is Celebrimbor, niet Celeborn. Celebrimbor hebben we al gezien, degene met wie Elrond optrektquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zitten nog al wat onvolkomenheden in het verhaal van Celeborn bij Tolkien, dat verhaal is heel vaak herschreven en de boeken spreken elkaar nu tegen. Dat Galadriel Celeborn een tijd 'kwijt' zou zijn, waarbij ze denkt dat hij dood is, past eigenlijk behoorlijk goed in de boeken. Uiteindelijk is Celeborn volgens mij zelfs de elf die de ringen smeed, naar instructies van Sauron, dus die leeft echt nog wel.
Ah, natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar Celeborn komt echt nog wel in de serie, kan niet missen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De elfensmid is Celebrimbor, niet Celeborn. Celebrimbor hebben we al gezien, degene met wie Elrond optrekt
Zou hij de rings of power gesmeed hebben ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar Celeborn komt echt nog wel in de serie, kan niet missen.
Zou hij de rings of power gesmeed hebben ?quote:Op maandag 10 oktober 2022 18:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, natuurlijk. Je hebt gelijk. Maar Celeborn komt echt nog wel in de serie, kan niet missen.
Ik neem aan dat de serie loopt tot het moment dat Isildur de ene ring niet vernietigt?quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zou hij de rings of power gesmeed hebben ?
Maar ja..... dat weten we pas in 2025 ?
Ooo, ja maar, dat weet ik al hoe t afloopt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de serie loopt tot het moment dat Isildur de ene ring niet vernietigt?
Alles af? Ze rekenen op 5 seizoenen, dus het kan tot 5-8 jaar duren. Het kost veel tijd en moeite, maar ik denk dat ze een aantal seizoenen back to back gaan opnemen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:04 schreef Marsenal het volgende:
2 jaar? Lange tijd zeg. Ik heb het voornemen te gaan kijken als alles af is maar dat wordt niet makkelijk.
Ik denk dat ze inderdaad beter gewoon besluiten om elk seizoen op te nemen alvast, als er 2/3 jaar tussen elk seizoen zit gaat het verdomd lang duren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 10:55 schreef zipcon het volgende:
[..]
Alles af? Ze rekenen op 5 seizoenen, dus het kan tot 5-8 jaar duren. Het kost veel tijd en moeite, maar ik denk dat ze een aantal seizoenen back to back gaan opnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |