abonnement Unibet Coolblue
pi_206081865
Ik vermaak me nog steeds prima met deze serie maar het heeft toch wel wat cringe momenten hoor.

Ook op dat einde weer die zware epische theme omdat Galadriel met een harnas aan het schip op komt, 't is wat allemaal :') I.t.t. de meeste mensen vind ik die Harfoots niet zo storend trouwens, vind het best een leuke verhaallijn. Galadriel vind ik wel een enorm vervelend personage.
Oh.
pi_206081938
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vermaak me nog steeds prima met deze serie maar het heeft toch wel wat cringe momenten hoor.

Ook op dat einde weer die zware epische theme omdat Galadriel met een harnas aan het schip op komt, 't is wat allemaal :') I.t.t. de meeste mensen vind ik die Harfoots niet zo storend trouwens, vind het best een leuke verhaallijn. Galadriel vind ik wel een enorm vervelend personage.
De Harfoots en de Hobbits lijken m.i. gewoon enorm op elkaar, verschil met LotR is dat je nu meer van ze ziet wellicht. De epische themes horen ook wel enigszins bij dat universum, op tv althans, maar dit was zelfs daarin over the top. Ze mogen haar niet eens in Numenor. Verder mag ze idd wel eens ophouden met boos kijken.

Maar begreep ik nou goed uit deze aflevering dat het gedoe bij die wachttoren(gilbrith o.i.d.) voor het gedoe in Numenor speelt? En Halbrand dus ook bij die wachttoren was? Of bij de groep die zich vroegtijdig overgaf?
pi_206082015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:14 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
De Harfoots en de Hobbits lijken m.i. gewoon enorm op elkaar, verschil met LotR is dat je nu meer van ze ziet wellicht. De epische themes horen ook wel enigszins bij dat universum, op tv althans, maar dit was zelfs daarin over the top. Ze mogen haar niet eens in Numenor. Verder mag ze idd wel eens ophouden met boos kijken.
Ja de Harfoots brengen wel wat luchtigheid met zich mee en ik vond het gezongen nummer niet eens zo erg eigenlijk, gaf wel een mooie sfeer. Ik vind hun cultuur ook wel interessant opzich en dat hele gedoe met die Stranger.
quote:
Maar begreep ik nou goed uit deze aflevering dat het gedoe bij die wachttoren(gilbrith o.i.d.) voor het gedoe in Numenor speelt? En Halbrand dus ook bij die wachttoren was? Of bij de groep die zich vroegtijdig overgaf?
Volgens mij was dat gewoon rare editing en speelt het zich er niet voor af. Of het is een plottwist op een later stuk dat de verhaallijn in de Southlands blijkbaar wel al eerder zich heeft afgespeeld :+
Oh.
  Grootste filosoof 2022 vrijdag 23 september 2022 @ 23:26:40 #29
442397 UitStraling
pi_206082030
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vermaak me nog steeds prima met deze serie maar het heeft toch wel wat cringe momenten hoor.

Ook op dat einde weer die zware epische theme omdat Galadriel met een harnas aan het schip op komt, 't is wat allemaal :') I.t.t. de meeste mensen vind ik die Harfoots niet zo storend trouwens, vind het best een leuke verhaallijn. Galadriel vind ik wel een enorm vervelend personage.
Je ziet niet dat het abominabel slechte acteerwerk is?

Wat vind je van een witte lederen blinkende bank, prachtig of kitsch?
  vrijdag 23 september 2022 @ 23:26:57 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_206082037
Yes. De intro is klaar. We gaan beginnen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 23 september 2022 @ 23:55:39 #31
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206082261
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 16:33 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:

[..]
Vond het juist erg matig. Teveel Hobbits in beeld, Caladriel keek weer de hele uitzending boos. Alleen dat met die Orks was wel boeiend.
Ik heb nog geen hobbit gezien?
  zaterdag 24 september 2022 @ 00:00:03 #32
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206082287
Oh het zijn hobbits ok
  Admin zaterdag 24 september 2022 @ 08:53:02 #33
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206083489
Het liedje uit deze aflevering staat ook op de soundtrack:

https://open.spotify.com/(...)?si=dd7eb424b6ff4843

Een zinnetje uit dat liedje komt (gedeetelijk) uit dit stukje, The Riddle of Strider, uit LOTR:
quote:
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken,
The crownless again shall be king.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206086512
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Je ziet niet dat het abominabel slechte acteerwerk is?

Wat vind je van een witte lederen blinkende bank, prachtig of kitsch?
Ik heb wel eens slechter acteerwerk gezien hoor.

Al is het niet zo goed als in HotD nee, maar dat is het script ook niet.
Oh.
  Forum Admin zaterdag 24 september 2022 @ 15:06:14 #35
35723 crew  GGMM
pi_206086538
Aflevering 5:

7/10

@onlogisch @Sked @Scrummie @maxi-mus
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 24 september 2022 @ 15:07:51 #36
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206086550
Matig acteerwerk nog steeds.
Plotlines komen langzaam op gang en zit nog niet veel spannends in.
Je kan duidelijk zien dat al het geld naar de CGI en kostuums is gegaan.

Tot nu toe blijft het een 7.5/10 serie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Forum Admin zaterdag 24 september 2022 @ 15:09:08 #37
35723 crew  GGMM
pi_206086562
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:07 schreef Scorpie het volgende:
Matig acteerwerk nog steeds.
Helpt ook niet dat die dialogen echt totaal nergens over gaan maar het steeds gebracht moet worden alsof er iets ontzettend diepzinnigs gezegd wordt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 24 september 2022 @ 15:10:10 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206086573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:09 schreef GGMM het volgende:

[..]
Helpt ook niet dat die dialogen echt totaal nergens over gaan maar het steeds gebracht moet worden alsof er iets ontzettend diepzinnigs gezegd wordt.
Klopt, schrijfwerk is gewoon heel matig. Alle aandacht is uitgegaan naar de CGI en kostuums. En de onlogische keuzes maken het er niet beter op.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206086743
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:07 schreef Scorpie het volgende:
Matig acteerwerk nog steeds.
Plotlines komen langzaam op gang en zit nog niet veel spannends in.
Je kan duidelijk zien dat al het geld naar de CGI en kostuums is gegaan.

Tot nu toe blijft het een 7.5/10 serie.
Ik vind dat nog erg hoog. Maximaal een 6.5.
pi_206096443
Goede serie, maar ik mis de subtiele humor die de hobbitsfilms wel hadden.
Minder zwaar aangezette drama en meer humor, maakt de serie beter.
pi_206096479
De zwaardvechtscene tussen Galadriel en die 4 Zeewachters was ook echt weer enorm cringe. Was gewoon een ingestudeerde dans waar de 5 zwaarden elkaar allemaal keer op keer precies op hetzelfde moment raakten. Alsof je naar een Disney animatiefilm zit te kijken ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206096503
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:14 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
De Harfoots en de Hobbits lijken m.i. gewoon enorm op elkaar.

Harfoots zijn een van de drie Hobbitsoorten. Hun soort zijn de Harfoots maar ze behoren tot het Hobbitras.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 25 september 2022 @ 13:16:43 #43
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206096551
Laatste aflevering was gewoon weer vermakelijk. Ik begin me af te vragen of die scènes bij de watchtower misschien afspelen in het verleden. Toen die Halbrand aan het praten was over wat hij in het verleden had gedaan ging het beeld over naar die watchtower voor een paar seconden. Kwam over als bewuste editing.

Edit: even scène opgezocht, maar ook die mensen bij de watchtower zagen de stranger naar beneden vallen in episode 1. Net als de harfoots etc. Dus dat impliceert dan weer dat het gewoon tegelijkertijd afspeelt, tenzij er eerder een soortgelijke komeet naar beneden viel.

Er zitten her en der wel wat mindere momenten in de serie, maar niet genoeg dat het me stoort.

[ Bericht 25% gewijzigd door AlwaysHappy op 25-09-2022 13:30:12 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 september 2022 @ 13:18:32 #44
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_206096569
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 08:53 schreef Breuls het volgende:
Het liedje uit deze aflevering staat ook op de soundtrack:

Bear McCreary · Song · 2022

Een zinnetje uit dat liedje komt (gedeetelijk) uit dit stukje, The Riddle of Strider, uit LOTR:
[..]

tenenkrommende poging om de link met LOTR nog meer te leggen. Net als nadrukkelijk iets een fellowship noemen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_206097783
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 13:07 schreef Nielsch het volgende:
De zwaardvechtscene tussen Galadriel en die 4 Zeewachters was ook echt weer enorm cringe. Was gewoon een ingestudeerde dans waar de 5 zwaarden elkaar allemaal keer op keer precies op hetzelfde moment raakten. Alsof je naar een Disney animatiefilm zit te kijken ofzo.
Ehm, dat is het hele idee van een film? Denk je dat er ooit wel een echte vechtscene opgenomen is? Ik heb wel veel slechtere zwaardvechtscenes gezien, eerlijk gezegd.


Het tempo mag van mij wel nog wat omhoog. Nog maar 3 afleveringen dit seizoen en veel is er nog niet gebeurd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206098217
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 15:51 schreef Hanca het volgende:
Ik heb wel veel slechtere zwaardvechtscenes gezien, eerlijk gezegd.

Ja. En ook veel betere. Altijd zo dooddoener.. Ja maar het kan nog veel slechter!! Oke. Dat klopt. Maakt de serie/scene als nog gewoon niet zo heel goed. Ook al zijn er idd series/scenes die nog kutter zijn.

She hulk bijvoorbeeld :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206099742
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 15:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ehm, dat is het hele idee van een film? Denk je dat er ooit wel een echte vechtscene opgenomen is? Ik heb wel veel slechtere zwaardvechtscenes gezien, eerlijk gezegd.


Het tempo mag van mij wel nog wat omhoog. Nog maar 3 afleveringen dit seizoen en veel is er nog niet gebeurd.
Uiteraard vechten ze niet echt in films en series, maar in bijvoorbeeld Game of Thrones zien die zwaardvechtscenes er wel realistisch uit. Dit was gewoon een dansje en dat zag je overal aan af.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 25 september 2022 @ 19:43:20 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_206100018
In Game of Thrones sloegen ze dikwijls de veldslag gewoon over.

Het zag er inderdaad teveel als een dans uit. Ik kon het voor mijn eigen head canon nog wel billijken dat een elf inderdaad danst in een gevecht en met het momentum van de dans de slagen kan pareren, maar het had inderdaad beter gekund.

Het probleem zat hem wat mij betreft meer in het camerawerk dan de choreografie. Ik heb net alledrie de films weer gekeken en daar schudden ze gewoon de camera's heel hard heen en weer en is elke slag een nieuw shot om net te doen alsof het geen dansje is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206100582
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Uiteraard vechten ze niet echt in films en series, maar in bijvoorbeeld Game of Thrones zien die zwaardvechtscenes er wel realistisch uit. Dit was gewoon een dansje en dat zag je overal aan af.

Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:33:31 #50
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_206101881
Review aflevering 5:

7.0/10
What can change the nature of a man?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')