abonnement Unibet Coolblue
pi_206032631
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:04 schreef RM-rf het volgende:
ik ken volop dat soort verhalen van nederlanders die een huis in het buitenland financieren met hun overwaarde en een riedeltje dat 'de huizen in het buitenland zo goedkoop zijn'.

Mijn ervaring is dat de meerderheid daarvan een ontzettende kat in de zak koopt, omdat ze erg weinig kennis hebben van de vastgoed-markt in het buitenland en onderschatten hoeveel moeite het kan kosten goed te integreren daar of domweg onderschatten hoe weinig faciliteiten in die gebieden met zeer lage huizenprijzen zijn.

Na een paar jaar tevergeefs gepoogd te hebben ergens in een achterafgebied voet te vatten, kiezen ze dan vaak om toch terug te gaan naar nederland en moeten realiseren dat ze hun vastgoed in het buitenland enkel met zwaar verlies weer kunnen doorverkopen omdat daar nul vraag is naar huizen (tenzij ze een andere domme nederlander kunnen vinden die de idiotenprijs wil betalen) en als ze terug in nederland komen ontdekken ze in de tussentijd een dusdanig vermogensverlies opgelopen te hebben dat ze weer als starter van onderop moeten beginnen.
Goed punt inderdaad. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan als wat ts wilt doen maar dan in Griekenland maar gelukkig heb ik een Griekse vrouw die weet hoe het allemaal werkt.

Ale je zonder kennis iets koopt zit je opeens in een achterbuurt. Of er rust nog een hypotheek op het huis of de bouwtechnische keuring is niet op orde. De regels kunnen in andere landen natuurlijk heel anders zijn dan wij gewend zijn in Nederland
No bitch to me
pi_206032722
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:46 schreef Makoto het volgende:

[..]
Je hebt goed geproefd, 32 uur is een optie. Maar dat veranderd niet veel aan de werkmentaliteit hier. Ik heb het idee dat dat steeds minder wordt naarmate je meer naar het zuiden van Europa beweegt.
Ik kan niet voor alle landen spreken maar in Griekenland werken de mensen juist veel harder en meer vaak ook in weekenden. plus werknemersbescherming en ziektewet zijn een lachertje vergeleken met Nederland.
No bitch to me
pi_206032838
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:04 schreef RM-rf het volgende:
ik ken volop dat soort verhalen van nederlanders die een huis in het buitenland financieren met hun overwaarde en een riedeltje dat 'de huizen in het buitenland zo goedkoop zijn'.

Mijn ervaring is dat de meerderheid daarvan een ontzettende kat in de zak koopt, omdat ze erg weinig kennis hebben van de vastgoed-markt in het buitenland en onderschatten hoeveel moeite het kan kosten goed te integreren daar of domweg onderschatten hoe weinig faciliteiten in die gebieden met zeer lage huizenprijzen zijn.

Na een paar jaar tevergeefs gepoogd te hebben ergens in een achterafgebied voet te vatten, kiezen ze dan vaak om toch terug te gaan naar nederland en moeten realiseren dat ze hun vastgoed in het buitenland enkel met zwaar verlies weer kunnen doorverkopen omdat daar nul vraag is naar huizen (tenzij ze een andere domme nederlander kunnen vinden die de idiotenprijs wil betalen) en als ze terug in nederland komen ontdekken ze in de tussentijd een dusdanig vermogensverlies opgelopen te hebben dat ze weer als starter van onderop moeten beginnen.
Hongarije denk ik aan. Lage belastingen, top huizen voor weinig geld.
pi_206037560
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:46 schreef Makoto het volgende:

[..]
Je hebt goed geproefd, 32 uur is een optie. Maar dat veranderd niet veel aan de werkmentaliteit hier. Ik heb het idee dat dat steeds minder wordt naarmate je meer naar het zuiden van Europa beweegt.
Vooral de arbeidsproductiviteit is er laag heb ik weleens gelezen. Dan maakt het geen drol uit hoeveel je werkt als je amper wat doet tijdens je werk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206037696
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Vooral de arbeidsproductiviteit is er laag heb ik weleens gelezen. Dan maakt het geen drol uit hoeveel je werkt als je amper wat doet tijdens je werk.
Tja ik werk liever 30 uur hard dan dat ik 40 uur aan het slacken ben. Die tijd ben je hoe dan ook kwijt natuurlijk.
pi_206037833
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:46 schreef Makoto het volgende:

[..]
Je hebt goed geproefd, 32 uur is een optie. Maar dat veranderd niet veel aan de werkmentaliteit hier. Ik heb het idee dat dat steeds minder wordt naarmate je meer naar het zuiden van Europa beweegt.
Meer dan ooit merk je nu een verschuiving in de werkmentaliteit in Nederland. Daar kan je van vinden wat je wilt, maar werk en prive verhouding wordt nu veel meer aandacht aan gegeven dan ooit. Thuiswerken, minder werken en flexibel werken is al veel normaler geworden. Er zijn veel functies waarin dat niet mogelijk is (zoals de bouwsector), maar dat hoeft niet te betekenen dat je dan maar de rest van de 50 jaar dat moet accepteren. Je kan dan ook verder kijken.

Hoewel ik geen emigratie plannen heb zie ik wel raakvlakken met jou. Zolang ik genoeg krijg om mijn rekeningen kan betalen vind ik dat prima. Wij hebben vorig jaar onze eerste woning gekocht en dit hebben we bewust gedaan in een klein plaatsje op anderhalf uur rijden van al onze familie en vrienden. In de randen van Nederland krijg je heel veel huis voor relatief weinig geld. In combinatie met veel eigen vermogen (bij jou overwaarde, bij ons spaargeld) kan je een goed huis kopen tegen lage maandlasten. Waarom zou je dat niet eens kunnen overwegen? Die stap is makkelijker en met minder risico gemaakt dan verhuizen naar Frankrijk.

Door zo'n concessie te maken kan je wellicht ook bereiken wat je zoekt. Door deze keuze te hebben gemaakt kan zowel ik als mijn vriendin 32 uur werken en houden we nog veel geld over. Toen we nog een huur hadden van 1100 euro (en ieder jaar stijgend) was dat nog wel een ander verhaal.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_206038118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Vooral de arbeidsproductiviteit is er laag heb ik weleens gelezen. Dan maakt het geen drol uit hoeveel je werkt als je amper wat doet tijdens je werk.
ik zou echter enorm oppassen te denken dat je dan als buitenlander daar kan komen en zomaar daar de kantjes ervan af kunt lopen.
daar kom je dan ook niet ver mee.

bepaalde culturele werkeigenschappen die daar gelden voor de autochtonen moet je je eerst 'verdienen'... veelal hangen ze ook samen met sociale status, de positie die iemand al verdiend heeft, al dan niet via familie-contacten of afkomst.

Als je als buitenlander daar in een werksituatie begint moet je vanaf de bodem beginnen, heb je veelal weinig tot geen 'netwerk' of kun je terugvallen op familie-verbindingen.

Overigens zijn ook bepaalde gebruiken juist belangrijk bij het aanknopen van contacten en verbindingen... waar ik werk (in een franse werkcultuur, overigens is het bedrijf zelf van oorsprong grieks en meer dan 50% van de werknemers en zeker leidinggevenden zijn grieks) is er bv best een cultureel gebruik om tussen de middag soms tot twee uur lang uitgebreid te lunchen met een flesje wijn erbij.
Punt is wel dat dit enerzijds belangrijk kan zijn om je contacten met anderen te verbeteren, anderszijds is het ook nog best lastig om daarna 's middags weer gewoon verder aan het werk te gaan daarna, dus zal je snel ook moeten leren wat je eigen beperkingen zijn (maar helemaal aan dat soort gebruiken ontsluipen is meestal ook niet slim, dan geld je als koel en afstandelijk).

Integratie in een andere werkcultuur is zeker niet zo heel simpel en vaak gaat het verschrikkelijk mis als je zomaar uitgaat dat de 'nederlandse werkcultuur' eigenlijk superieur is en veel beter en die andere cultuur enkel lui is en men daar niks uitvoert (en al helemaal dat jij dat dan ook wel zou kunnen als buitenlander die er net binnenkomt)... Net zoals het vermoedelijk misgaat als je denkt dat je enorm succesvol bent als je heel nukkig enkel alles blijft doen zoals je in een nederlands bedrijf gewend bent qua omgang met je collega's en zeker superieuren (zeker de 'direktheid' in de nederlandse werkcultuur kan ook problemen opleveren in andere culturen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206038167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik zou echter enorm oppassen te denken dat je dan als buitenlander daar kan komen en zomaar daar de kantjes ervan af kunt lopen.
daar kom je dan ook niet ver mee.

bepaalde culturele werkeigenschappen die daar gelden voor de autochtonen moet je je eerst 'verdienen'... veelal hangen ze ook samen met sociale status, de positie die iemand al verdiend heeft, al dan niet via familie-contacten of afkomst.

Als je als buitenlander daar in een werksituatie begint moet je vanaf de bodem beginnen, heb je veelal weinig tot geen 'netwerk' of kun je terugvallen op familie-verbindingen.

Overigens zijn ook bepaalde gebruiken juist belangrijk bij het aanknopen van contacten en verbindingen... waar ik werk (in een franse werkcultuur, overigens is het bedrijf zelf van oorsprong grieks en meer dan 50% van de werknemers en zeker leidinggevenden zijn grieks) is er bv best een cultureel gebruik om tussen de middag soms tot twee uur lang uitgebreid te lunchen met een flesje wijn erbij.
Punt is wel dat dit enerzijds belangrijk kan zijn om je contacten met anderen te verbeteren, anderszijds is het ook nog best lastig om daarna 's middags weer gewoon verder aan het werk te gaan daarna, dus zal je snel ook moeten leren wat je eigen beperkingen zijn (maar helemaal aan dat soort gebruiken ontsluipen is meestal ook niet slim, dan geld je als koel en afstandelijk).

Integratie in een andere werkcultuur is zeker niet zo heel simpel en vaak gaat het verschrikkelijk mis als je zomaar uitgaat dat de 'nederlandse werkcultuur' eigenlijk superieur is en veel beter en die andere cultuur enkel lui is en men daar niks uitvoert (en al helemaal dat jij dat dan ook wel zou kunnen als buitenlander die er net binnenkomt)... Net zoals het vermoedelijk misgaat als je denkt dat je enorm succesvol bent als je heel nukkig enkel alles blijft doen zoals je in een nederlands bedrijf gewend bent qua omgang met je collega's en zeker superieuren (zeker de 'direktheid' in de nederlandse werkcultuur kan ook problemen opleveren in andere culturen)
Ik heb een tijdje in duitsland gewerkt en daar merkte ik al enorme vetschillen en ik nog daar moeilijk aarden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206038274
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje in duitsland gewerkt en daar merkte ik al enorme vetschillen en ik nog daar moeilijk aarden.
Als je daar aankomt in een lease Seat Ibiza hoef je niet eens binnen te stappen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Kiid op 20-09-2022 11:03:44 ]
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_206038590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:27 schreef RM-rf het volgende:
is er bv best een cultureel gebruik om tussen de middag soms tot twee uur lang uitgebreid te lunchen met een flesje wijn erbij.
Zou er niet aan moeten denken. Na een half uur ben ik de kantine op m'n werk met bruin brood, kroketten en collega's, al zat.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 20-09-2022 17:12:27 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206041279
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:36 schreef blomke het volgende:

[..]
Zou er niet aan moeten denken. Na een half uurben ik de kantine op m'n werk met bruin brood, kroketten en collega's, al zat.
En elke ochtend je collega's met handdruk en vaak met zoenen begroeten en als je naar huis gaat weer ter afscheid. Wist je dat TO, dat men dat doet in Frankrijk en niet alleen met verjaardagen/nieuwjaar?
Om maar even wat te noemen.
  dinsdag 20 september 2022 @ 16:45:35 #87
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206041368
Denken aan emigreren vanuit negatieve emoties "Nederland is ook kut" is nogal gevaarlijk. Heel eenvoudig, zonder ruim voldoende financiële middelen is het in vrijwel elk land minimaal even kut als in Nederland. Zeker in die gebieden die "lekker goedkoop" zijn. Daar is namelijk een goede reden voor, dat goedkope, namelijk dat die gebieden economisch waardeloos zijn. Jouw baan bestaat daar meestal gewoon niet, voor jou 10-100 anderen.

Kortom, begin met een echte reden te vinden waarom je ergens anders zou willen wonen. Een positieve reden dus, anders wordt emigreren alleen maar een voorspelbare teleurstelling die er ongeveer als volgt uitziet:
- Huis verkopen
- Verkassen naar een buitenlandse variant op Flutkutseradeel of HeereJezusVeen
- Daar jezelf een huis laten aansmeren dat toch net te duur en een stuk slechter is
- Geen inkomen kunnen vinden
- Langzaam financieel leeglopen op dat huis en gebrek aan inkomen
- Berooid terugkeren

Andere nog zwartere scenario's zijn ook zeker mogelijk, ziekte, oplichting, beroving, scheiding, elk risico hier verdubbeld over vertienvoudigd wanneer je onvoorbereid of met de verkeerde motivaties zo'n avontuur aangaat.
pi_206041619
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 16:35 schreef NoemHarry het volgende:

[..]
En elke ochtend je collega's met handdruk en vaak met zoenen begroeten en als je naar huis gaat weer ter afscheid. Wist je dat TO, dat men dat doet in Frankrijk en niet alleen met verjaardagen/nieuwjaar?
Om maar even wat te noemen.
:r :r
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206041646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 16:45 schreef mcmlxiv het volgende:
Kortom, begin met een echte reden te vinden waarom je ergens anders zou willen wonen. Een positieve reden dus, anders wordt emigreren alleen maar een voorspelbare teleurstelling die er ongeveer als volgt uitziet:
- Huis verkopen
- Verkassen naar een buitenlandse variant op Flutkutseradeel of HeereJezusVeen
- Daar jezelf een huis laten aansmeren dat toch net te duur en een stuk slechter is
- Geen inkomen kunnen vinden
- Langzaam financieel leeglopen op dat huis en gebrek aan inkomen
- Berooid terugkeren

Andere nog zwartere scenario's zijn ook zeker mogelijk, ziekte, oplichting, beroving, scheiding, elk risico hier verdubbeld over vertienvoudigd wanneer je onvoorbereid of met de verkeerde motivaties zo'n avontuur aangaat.
Maar wel een ervaring rijker en een stuk sterker. Ik ben ooit voor een goedbetaalde baan naar Flutkutseradeel aan de Veluwe verhuisd. Jaren later teruggekeerd met dubbel zoveel mensen en een ton of 3 euro's.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 20 september 2022 @ 19:10:22 #90
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206042874
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:15 schreef blomke het volgende:

[..]
Maar wel een ervaring rijker en een stuk sterker. Ik ben ooit voor een goedbetaalde baan naar Flutkutseradeel aan de Veluwe verhuisd. Jaren later teruggekeerd met dubbel zoveel mensen en een ton of 3 euro's.
Klinkt jou dat niet als een positieve reden in de oren? Mij eigenlijk wel. En ik begrijp dat jij een allochtoon bent die met zijn kinderen is teruggekeerd naar zijn eigen land?
pi_206042955
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Klinkt jou dat niet als een positieve reden in de oren? Mij eigenlijk wel. En ik begrijp dat jij een allochtoon bent die met zijn kinderen is teruggekeerd naar zijn eigen land?
Wellicht drukte ik me niet goed uit. Heb door mijn vertrek uit de Randstad, de positieve en negatieve kanten ervaren, van de negatieve geleerd en de positieve kanten meegenomen. In mijn huidige werk, heb ik nog steeds profijt die ik in mijn eerste baan heb geleerd.


quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:10 schreef mcmlxiv het volgende:
En ik begrijp dat jij een allochtoon bent die met zijn kinderen is teruggekeerd naar zijn eigen land?
Qua origine ben ik een Zuid-Hollander en via de Veluwe in Noord-Holland terecht gekomen. Vertrokken als alleenstaande , en met z'n tweeën weer terug.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 20 september 2022 @ 19:24:32 #92
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206043062
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:16 schreef blomke het volgende:

[..]
Wellicht drukte ik me niet goed uit. Heb door mijn vertrek uit de Randstad, de positieve en negatieve kanten ervaren, van de negatieve geleerd en de positieve kanten meegenomen. In mijn huidige werk, heb ik nog steeds profijt die ik in mijn eerste baan heb geleerd.
[..]
Qua origine ben ik een Zuid-Hollander en via de Veluwe in Noord-Holland terecht gekomen. Vertrokken als alleenstaande , en met z'n tweeën weer terug.
Van de randstad naar het gure Veluwe is inderdaad een hele stap, maar net wat minder drastisch dan echt emigreren gok ik.

Op zich moet TS helemaal zelf weten wat ze doet, het enige wat ik zeg is dat grote beslissingen vanuit negatieve emoties nogal vaak de neiging hebben tegen te vallen. Maar dat hoeft natuurlijk niet, misschien vallen juist alle stukjes op hun plaats. Iets van een plan, iets van een idee wat te gaan doen, een doel dus kan enorm helpen om van zo’n besluit een succes te maken. Berooid terugkomen is namelijk gewoon niet leuk
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:24:04 #93
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_206162688
Interessant verhaal.
¤70k vind ik erg weinig om een bestaan in het buitenland op te bouwen. Ik ken meerdere stellen die het geprobeerd hebben en zijn teruggekeerd naar Nederland.
Welke regio zit je aan te denken? Als de huizen er zeer goedkoop zijn is dat vooral vanwege de leegloop.
Mijn vader woont in een krimpregio en wil maar al te graag daar weg maar krijgt het huis niet verkocht voor een bevredigend bedrag.

Liever dan van de opbrengst een flatje kopen in een of ander Zeeuws gehucht in the middle of nowhere.
pi_206162776
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 16:35 schreef NoemHarry het volgende:

[..]
En elke ochtend je collega's met handdruk en vaak met zoenen begroeten en als je naar huis gaat weer ter afscheid. Wist je dat TO, dat men dat doet in Frankrijk en niet alleen met verjaardagen/nieuwjaar?
Om maar even wat te noemen.
Haha ja daar moest ik enorm aan wenne. Iedereen op de gang op het werk schud je een hand in frankrijk.
Loop je naar de wc, kom je iemand tegen, ook die schud je een hand. Ga je naar de printer, ook daar...
Elke dag weer opnieuw.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206163155
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Haha ja daar moest ik enorm aan wenne. Iedereen op de gang op het werk schud je een hand in frankrijk.
Loop je naar de wc, kom je iemand tegen, ook die schud je een hand. Ga je naar de printer, ook daar...
Elke dag weer opnieuw.
Valt mij op dat in Nederland het handschudden juist minder wordt. Was paar op de polikliniek en geen assistent, dokter of narcotiseur gaf handen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206168799
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 18:52 schreef bomar het volgende:

[..]
Hongarije denk ik aan. Lage belastingen, top huizen voor weinig geld.
als je toch iets in die regio is Roemenie beter,idd goedkoop.
pi_206175357
Ik heb dit plan ook, heb ongeveer 3 ton overwaarde en plan is Gran Canaria, voordeel is dat ik 100% remote kan werken, waar ik meest tegen aan hik is of ik me daar permanent inschrijf of dat ik in Nederland blijf ingeschreven, probleem is alleen dat ik dan hier wel de helft van de tijd moet zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206175507
TS is na 4 jaar weer terug omdat het gras toch niet groener was en er een reden bleek te zijn voor de heerlijk goedkope huizen.
pi_206175591
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:45 schreef Makoto het volgende:

[..]
Bedankt voor je verhaal, en een jaar of 1,5 keihard klussen om vervolgens te genieten van je mooie stek is alleen maar positief. Je woont nu in de VS of ging dit om een tweede woning?

Goeie opmerking over de overwaarde, dat een extra moet zijn en niet de basis.

Oh, en goeie profielfoto O+
70k overwaarde, maar heb je ook een deel afbetaald van je huis? Of heb je een aflossingsvrije hypotheek?
pi_206175703
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 12:11 schreef raptorix het volgende:
Ik heb dit plan ook, heb ongeveer 3 ton overwaarde en plan is Gran Canaria, voordeel is dat ik 100% remote kan werken, waar ik meest tegen aan hik is of ik me daar permanent inschrijf of dat ik in Nederland blijf ingeschreven, probleem is alleen dat ik dan hier wel de helft van de tijd moet zijn.
Ik heb me weleens verdiept in remote werken. Het vervelende is dat er belasting moet worden betaald waar je fysiek aanwezig bent als je werkt. Werkgevers staan daar niet om te springen in loondienst dus dan blijft zzp over
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')