abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206031269
Zuivere rode kaart vind ik
  maandag 19 september 2022 @ 16:25:58 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206031294
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 16:24 schreef Cupfighter het volgende:
Natuurlijk, dat de scheids dat niet in 1 keer ziet kan maar daar heb je de VAR toch voor.
pi_206031304
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je hebt overduidelijk nog nooit een wedstrijd gefloten want je kent de spelregels niet. Dus hou gewoon maar op met deze act en je "verontwaardiging".
:')
pi_206031310
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 16:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
Natuurlijk, dat de scheids dat niet in 1 keer ziet kan maar daar heb je de VAR toch voor.
Inderdaad, deze overtreding is weinig minder dan ik bij Cambuur zag en daar viel wel rood
pi_206031316
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 16:24 schreef Cupfighter het volgende:
Wijze man gespot.
  maandag 19 september 2022 @ 16:31:49 #181
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206031357
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt rood geven hoor, maar juist omdat hij hem zo laag raakt is geel niet fout. Zelfde als bij die penalty, er zijn argumenten om hem te geven en er is een argument om hem niet te geven.
Nee totaal niet
pi_206031493
Ajax verliest na een enorme zegenreeks twee keer nipt van twee lastige tegenstanders waarvan je kunt verliezen en meteen breekt de pleuris uit _O- . Ze hebben gewoon even een break nodig, en die is er nu. Straks zijn ze weer scherp en fris (al wordt het tweeluik met Napoli sowieso wel erg lastig gezien hun vorm).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 19 september 2022 @ 16:47:13 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206031547
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 16:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ajax verliest na een enorme zegenreeks twee keer nipt van twee lastige tegenstanders waarvan je kunt verliezen en meteen breekt de pleuris uit _O- . Ze hebben gewoon even een break nodig, en die is er nu. Straks zijn ze weer scherp en fris (al wordt het tweeluik met Napoli sowieso wel erg lastig gezien hun vorm).
Wel eens hoor qua tegenstanders maar dinsdag werd je overklast en gisteren was totaal onnodig, na de 0-1 was het gewoon een beetje klaar en dan help je AZ met 2 cadeautjes in het zadel, ze hadden wel de bal maar echte kansen kregen ze pas toen het 2-1 stond. Heel slordig en gemakzuchtig op de laatste 20 minuten na.
pi_206032136
Overdreven reacties lees ik hier en daar. Liverpool uit is top 5 meest lastige wedstrijden om te spelen wereldwijd. Az uit is op papier de derde moeilijkste wedstrijd in Nederland. Het is geen 0-0 thuis tegen GAE zoals vorig jaar.
pi_206032796
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 17:41 schreef Ramboetan het volgende:
Overdreven reacties lees ik hier en daar. Liverpool uit is top 5 meest lastige wedstrijden om te spelen wereldwijd. Az uit is op papier de derde moeilijkste wedstrijd in Nederland. Het is geen 0-0 thuis tegen GAE zoals vorig jaar.
Verliezen kan altijd maar tegen Liverpool compleet weggespeeld en tegen AZ gewoon zwak. Biedt geen hoop voor de komende tijd. Zo kun je niet tegen Napoli spelen, dan wordt het een afgang
Hallo
pi_206032834
quote:
De uitwedstrijd lijkt me dan een betere vergelijking (ook de laatste nederlaag in de competitie tot gisteren), bij GAE-thuis was het een wonder dat het 0-0 bleef.

En volgens mij gaat het vooral over de manier waarop je 2x verliest, niet zozeer het verlies zelf.
  maandag 19 september 2022 @ 20:45:37 #187
80382 manny
30 is best veel
pi_206034255
quote:
Mwa. Teleurstelling in combinatie met onbegrip over wisselbeleid.

Overdreven ? Dat weten we over een maand of 2.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_206034644
quote:
Az uit moet je gewoon winnen.
  maandag 19 september 2022 @ 21:22:13 #189
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206034833
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:09 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Az uit moet je gewoon winnen.
Onzin.
pi_206034907
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Onzin.
Idioot.
  maandag 19 september 2022 @ 21:36:52 #191
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206035059
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:26 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Idioot.
Weer snuifje te veel gepakt?
pi_206035475
Weer gezellig hier.
Interlandbreak zal wellicht hier ook wel lekker zijn, ff wat rust in de tent hier.
  maandag 19 september 2022 @ 23:24:08 #193
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206036110
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Onzin.
Vind ik geen onzin, Ajax moet van iedereen in NL winnen, dat het niet altijd lukt is wat anders.
  maandag 19 september 2022 @ 23:53:29 #194
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206036233
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 23:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vind ik geen onzin, Ajax moet van iedereen in NL winnen, dat het niet altijd lukt is wat anders.
Moeten vind ik nogal overdreven. Dit zijn gewoon wedstrijden die je kan verliezen.
pi_206036405
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:12 schreef SamCooke het volgende:
Natuurlijk, je kan een keer een wedstrijd slecht spelen en verliezen. Maar er zijn wel een aantal aspecten die zorgen baren:

- er is geen enkele cohesie tussen de backs en de vleugels. Het weergaloze koppel Mazraoui/Antony, maar ook het samenspel tussen Blind en Tadic. Er is helemaal niets van terug te zien sinds het vertrek van Antony.
Blind is geen echte back, Rensch is waardeloos. Wijndal is aanvallend sterk maar blijkt totaal niet te kunnen verdedigen. Het duo Timber/Bassey is best aardig maar kunnen niet goed fungeren zonder sterke backs om zich heen.

quote:
- de waarde van Antony voor Ajax was veel groter dan door velen werd aangenomen. Hij was niet alleen dat vervelende ventje met de aanname in de lucht, hij was vooral een heel belangrijke factor in het opbouwspel. Hij wilde altijd de bal, kwam los van zijn tegenstander (die vooral bang was dat de Braziliaan hem ging passeren) en raakte de bal zelden kwijt. En tegenstanders pasten hun defensie vaak aan om de dreiging over rechts te kunnen opvangen waardoor elders op het veld meer ruimte ontstond.
Niet mee eens, was ook in genoeg belangrijke wedstrijden onzichtbaar. We hebben ook genoeg belangrijke wedstrijden mét hem verloren (JCS bijvoorbeeld, al telt die wedstrijd volgens sommige niet mee).

quote:
- de vleugels zijn in de opbouw totaal nutteloos. Bergwijn lijkt in een vormdip te zitten en zijn kwaliteiten zijn bovendien vooral rond de 16 van de tegenstander. Tadic speelt uit stilstand en probeert, indien aangespeeld, alleen maar de bal af te schermen en een vrije trap te scoren. Voor beiden geldt dat zij de ruimte achter de back van de tegenstander niet bedreigen waardoor zij makkelijk te verdedigen zijn.
Bergwijn is een type speler dat liever naar binnen komt en schiet, in plaats van dat hij een voorzet wil geven, maar goed dat was Antony ook. Tadic mist verder de snelheid om zijn man te passeren dus moet het vaak voetballend oplossen. De back aan zijn zijde, weer die Rensch, is zoals eerder aangegeven echt waardeloos.
quote:
- de opbouw van achteruit is tactisch niet goed verzorgd. Afhankelijk van of de tegenstander met 1, 2 of 3 spelers druk zet moet je een tactische oplossing hebben ingeslepen. TH gebruikte bijvoorbeeld een inzakkende Frenkie, en later Gravenberch, wanneer dat nodig was. Het lijkt erop dat er bij het opbouwspel onder Schreuder geen of onvoldoende rekening wordt gehouden hiermee.
Klaassen is hier meester in, maar ineens krijgt Taylor de voorkeur. Ik heb al laten weten wat ik hiervan vond.

quote:
- mede als gevolg van voorgaande punten: de middenvelders kunnen in de eerste fase niet bij het spel worden betrokken. Doel van de opbouw van achteruit is dat je 2-tegen-1 of 3-tegen-2 situaties creëert. Maar als je voorste middenvelders niet loskomen (en de backs/vleugels zoals gezegd niet goed samenspelen) dan krijg je die nooit. Overigens, wij weten allemaal dat Blind erin staat om zijn opbouwende kwaliteiten. Maar zowel tegen Liverpool als ook tegen AZ werd hij nauwelijks betrokken bij de opbouw. Dat lijkt me ook niet wenselijk.
Blind is op de weg terug en wordt vanaf nu alleen nog maar slechter. Hier was wellicht op ingespeeld met de komst van Wijndal, maar zoals eerder aangegeven is die niet goed genoeg voor Ajax.

quote:
Het is voetballend gewoon heel pover. Natuurlijk, tegen het gros van de teams in de eredivisie heb je ruim voldoende kwaliteit om die weg te spelen. En kampioen te worden. Maar als het niveau omhoog gaat dan ga je het op deze manier niet redden.
Verdedigend is het erg matig, zoals Guus Til terecht zei: Als je tegen dit Ajax speelt weet je dat elke counter kassa kan zijn. En dat is het ook. In de omschakeling speel je steeds 1 op 1 waarin je er gewoon uitgelopen kan worden, zeker als Blind of Rensch de laatste man is. En hoe vaak hebben we niet al gezien dat na twee goede steekpasses vanuit achter de tegenstander alleen op Pasveer afgaat. Elke spelhervatting is een gevaar, want van alle verdedigers is de langste (Bassey) 1.85m, de rest onder de 1.79m.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_206036416
nieuwe kale en kokkie is al gepost toch
graag op anoniem
  dinsdag 20 september 2022 @ 08:10:19 #197
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206037074
Een nieuwe trainer, belangrijke spelers vertrokken en nieuwe ingepast. Het heeft gewoon even een paar wedstrijden tijd nodig om een ingespeeld team te vormen, bovendien heb je ieder jaar zo'n periode dat het even minder loopt. Schreuders start bij Club Brugge was ook stroef. Alle doemdenkerij en onheilsprofetieen zijn behoorlijk voorbarig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206037124
Ach, Bayern "moet" ook van iedereen winnen in Duitsland, maar staat vijfde met negen verliespunten. Laten we niet doen alsof iedere topclub even altijd alles wint.
pi_206037125
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:10 schreef -XOR- het volgende:
Een nieuwe trainer, belangrijke spelers vertrokken en nieuwe ingepast. Het heeft gewoon even een paar wedstrijden tijd nodig om een ingespeeld team te vormen, bovendien heb je ieder jaar zo'n periode dat het even minder loopt. Schreuders start bij Club Brugge was ook stroef. Alle doemdenkerij en onheilsprofetieen zijn behoorlijk voorbarig.
Schreuder heeft het bij Club ook nooit voor elkaar gekregen. Wat was dat slecht zeg
pi_206037147
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:21 schreef PicoMMP het volgende:
Ach, Bayern "moet" ook van iedereen winnen in Duitsland, maar staat vijfde met negen verliespunten. Laten we niet doen alsof iedere topclub even altijd alles wint.
Bij Bayern weet je dat ze toch wel kampioen worden. Bij Ajax moet je dat nog maar zien. Psv gaat weinig punten verspelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')