abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206028278
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vorig seizoen stond hij echt stil in z'n ontwikkeling, nu wel het idee dat er weer wat in zit bij hem al was die fout bij de 1-1 wel heel dom, maar misschien is die Sanchez een beter optie want die is wel gewend om langs het lijntje op te stomen.
Die heb ik te kort gezien om er een oordeel over te vellen.

Vond je van het interview van Klaassen waarin hij aangaf geen oplossing te hebben wanneer ze onder druk komen te staan?
pi_206028290
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:12 schreef SamCooke het volgende:
Natuurlijk, je kan een keer een wedstrijd slecht spelen en verliezen. Maar er zijn wel een aantal aspecten die zorgen baren:

- er is geen enkele cohesie tussen de backs en de vleugels. Het weergaloze koppel Mazraoui/Antony, maar ook het samenspel tussen Blind en Tadic. Er is helemaal niets van terug te zien sinds het vertrek van Antony.

- de waarde van Antony voor Ajax was veel groter dan door velen werd aangenomen. Hij was niet alleen dat vervelende ventje met de aanname in de lucht, hij was vooral een heel belangrijke factor in het opbouwspel. Hij wilde altijd de bal, kwam los van zijn tegenstander (die vooral bang was dat de Braziliaan hem ging passeren) en raakte de bal zelden kwijt. En tegenstanders pasten hun defensie vaak aan om de dreiging over rechts te kunnen opvangen waardoor elders op het veld meer ruimte ontstond.

- de vleugels zijn in de opbouw totaal nutteloos. Bergwijn lijkt in een vormdip te zitten en zijn kwaliteiten zijn bovendien vooral rond de 16 van de tegenstander. Tadic speelt uit stilstand en probeert, indien aangespeeld, alleen maar de bal af te schermen en een vrije trap te scoren. Voor beiden geldt dat zij de ruimte achter de back van de tegenstander niet bedreigen waardoor zij makkelijk te verdedigen zijn.

- de opbouw van achteruit is tactisch niet goed verzorgd. Afhankelijk van of de tegenstander met 1, 2 of 3 spelers druk zet moet je een tactische oplossing hebben ingeslepen. TH gebruikte bijvoorbeeld een inzakkende Frenkie, en later Gravenberch, wanneer dat nodig was. Het lijkt erop dat er bij het opbouwspel onder Schreuder geen of onvoldoende rekening wordt gehouden hiermee.

- mede als gevolg van voorgaande punten: de middenvelders kunnen in de eerste fase niet bij het spel worden betrokken. Doel van de opbouw van achteruit is dat je 2-tegen-1 of 3-tegen-2 situaties creëert. Maar als je voorste middenvelders niet loskomen (en de backs/vleugels zoals gezegd niet goed samenspelen) dan krijg je die nooit. Overigens, wij weten allemaal dat Blind erin staat om zijn opbouwende kwaliteiten. Maar zowel tegen Liverpool als ook tegen AZ werd hij nauwelijks betrokken bij de opbouw. Dat lijkt me ook niet wenselijk.

Het is voetballend gewoon heel pover. Natuurlijk, tegen het gros van de teams in de eredivisie heb je ruim voldoende kwaliteit om die weg te spelen. En kampioen te worden. Maar als het niveau omhoog gaat dan ga je het op deze manier niet redden.
Jammer dat ik je niet +5 kan geven, zelden zo'n correcte (technische) weergave gezien van de huidige mankementen.
  maandag 19 september 2022 @ 12:38:16 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206028545
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:20 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]
Die heb ik te kort gezien om er een oordeel over te vellen.

Vond je van het interview van Klaassen waarin hij aangaf geen oplossing te hebben wanneer ze onder druk komen te staan?
Niet gezien maar dat is dan wel heel dom
  maandag 19 september 2022 @ 12:41:46 #154
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_206028598
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb geen grote fouten gezien. Het gaat neem ik aan over die penalty en over die vermeende rode kaart?

Die penalty, je kunt hem geven hoor. Maar scheidsrechter Nijhuis fluit er in de middencirkel ook niet voor.

Die rode kaart. Mijn eerste reactie was ook “ROOD!”, maar als je goed kijkt zie je dat hij hem op de voet raakt en misschien net eens stukje enkel maar in ieder geval niet daar boven. Dan kun je het met geel af doen. Dat is dan net het verschil met die doodschoppen bij Cambuur.
Doe normaal joh dat was donker rood zijn hele enkel klapt dubbel. Met een beetje pech is het einde seizoen
  maandag 19 september 2022 @ 14:14:01 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206029843
quote:
laten we dat maar niet doen
  maandag 19 september 2022 @ 14:15:00 #157
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_206029852
quote:
Dat lijkt mij een heel goed plan!
Makkelijk eerste
pi_206029907
quote:
Ja leuk maar als je alle resultaten van Bosz optelt na een jaar of 10 serieus trainerschap dan is het niet zo bijzonder. Zijn teams scoren aan het einde van de rit helemaal niet zoveel en krijgen wel heel veel goals tegen. Ook in 2017 scoorde Ajax voor Ajaxbegrippen vrij weinig.

Die Uefa Cup finale doet het natuurlijk nog steeds goed, maar laten we eerlijk zijn dat een route langs Kopenhagen, Schalke en Lyon ook niet de meest lastige is. En dat het in veel van die wedstrijden gewoon kamikazevoetbal was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 14:19:30 ]
pi_206030117
Iedereen heeft het trouwens over die blessuretijd in de tweede helft maar waarom liet de scheids nog een minuut doorgaan in de eerste helft zodat Odgaard kon scoren? Blessuretijd was allang verlopen.
pi_206030181
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Iedereen heeft het trouwens over die blessuretijd in de tweede helft maar waarom liet de scheids nog een minuut doorgaan in de eerste helft zodat Odgaard kon scoren? Blessuretijd was allang verlopen.
Blessure Martins Indi
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_206030220
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:43 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Blessure Martins Indi
Ah vandaar. Dan nog leek 5 minuten me royaal.
pi_206030338
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ah vandaar. Dan nog leek 5 minuten me royaal.
Daarvoor al lag het stel een paar keer stil vanwege blessures (onder meer Tadic). Die extra tijd was gewoon terecht.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_206030378
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:57 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Daarvoor al lag het stel een paar keer stil vanwege blessures (onder meer Tadic). Die extra tijd was gewoon terecht.
Ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt. Die 9,5 minuten na de tweede helft vond ik idioot maar ik vind überhaupt dat er vaak veel te veel tijd bijgetrokken wordt.

Een paar jaar geleden was 2 minuten de norm, soms werd het 3 of 4. Zelden meer.
pi_206030510
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:01 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Alleen Pasveer speelde echt goed. De rest onvoldoende.
Moet wel even gaan oefenen op zn spelhervattingen. Die zijn zwaar ondermaats.

Van een keeper bij Ajax mag men meer verwachten dan een balletje uit de kruising pakken.
pi_206030668
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt. Die 9,5 minuten na de tweede helft vond ik idioot maar ik vind überhaupt dat er vaak veel te veel tijd bijgetrokken wordt.

Tegenwoordig ligt spel vaker ligt vanwege de VAR dus dan krijg je snelle +8 of +12 minuten :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_206030816
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 11:57 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe is dit geen rood :D van achter, op de enkel, echt tekstboek rood hoor.
Je kunt rood geven hoor, maar juist omdat hij hem zo laag raakt is geel niet fout. Zelfde als bij die penalty, er zijn argumenten om hem te geven en er is een argument om hem niet te geven.
zie email 27 oktober
pi_206030820
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Op grond waarvan vind je dat?

quote:
Er is geen 'norm'. Extra tijd wordt bijgeteld op grond van wat er feitelijk in de wedstrijd gebeurt (wissels, blessurebehandelingen op het veld, vieren van doelpunten, VAR, ander oponthoud), niet op grond van wat gebruikelijk is.
pi_206030827
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je kunt rood geven hoor, maar juist omdat hij hem zo laag raakt is geel niet fout. Zelfde als bij die penalty, er zijn argumenten om hem te geven en er is een argument om hem niet te geven.
Hij raakt hem overigens vooral op de zijkant van zijn voet en niet echt op de enkel.
pi_206030844
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hij raakt hem overigens vooral op de zijkant van zijn voet en niet echt op de enkel.
Ja dat heb ik ook gezien. Dat zei ik al eerder vandaag. Neemt niet weg dat er nog steeds argumenten zijn voor rood (van achteren, geen enkele kans om de bal te spelen). Maar er zijn ook argumenten voor geel (plek van raken, geen gestrekt been of rare flying tackles) en dan is het aan de scheidsrechter.
zie email 27 oktober
pi_206030873
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja dat heb ik ook gezien. Dat zei ik al eerder vandaag. Neemt niet weg dat er nog steeds argumenten zijn voor rood (van achteren, geen enkele kans om de bal te spelen). Maar er zijn ook argumenten voor geel (plek van raken, geen gestrekt been of rare flying tackles) en dan is het aan de scheidsrechter.
Helemaal mee eens. Ik zeg zelf: 60 procent geel, 40 procent rood. Soms heb je gewoon van die 50/50 gevallen waar je een beetje mazzel mee moet hebben.

Vond ik overigens ook in de wedstrijd PSV-Feyenoord bij de 2-1 en 3-3.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 15:53:38 ]
pi_206031032
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
"laag" raakt? Dat is totaal geen argument bij een overtreding waarbij een rode kaart als straf kan voortvloeien.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 16:07:23 ]
pi_206031142
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2022 16:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
"laag" raakt? Dat is totaal geen argument bij een overtreding waarbij een rode kaart als straf kan voortvloeien.
Dat is zeker wel een argument. Een vrij belangrijke ook nog. Of jij iemand op de voet raakt of vol op de kuit is een wereld van verschil.
zie email 27 oktober
pi_206031170
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 16:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is zeker wel een argument. Een vrij belangrijke ook nog. Of jij iemand op de voet raakt of vol op de kuit is een wereld van verschil.
Artikel 12:

Ernstig gemeen spel
Een tackle of het aangaan van een duel waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht,
moet worden bestraft als ernstig gemeen spel.
Een speler die naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of
van achteren, en dit doet met een of beide benen, met buitensporige inzet, of de veiligheid van de tegenstander
in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel.

https://www.knvb.nl/downl(...)-veldvoetbal-2021-22

Lees dit even, en kijk nogmaals naar de door mij geplaatste afbeeldingen waarbij de voet dubbel klapt. En leg me dan nog maar een keer uit hoe dit geen ernstig gemeen spel is, met je poffertjeshoofd. En let je dan gelijk ff op dat het geen zak uitmaakt of het kuit, voet, enkel of hoofd is? :*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 16:20:26 ]
pi_206031216
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 16:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Artikel 12:

Ernstig gemeen spel
Een tackle of het aangaan van een duel waarbij de veiligheid van de tegenstander in gevaar wordt gebracht,
moet worden bestraft als ernstig gemeen spel.
Een speler die naar een tegenstander springt in een duel om de bal te veroveren, hetzij van voren, van opzij of
van achteren, en dit doet met een of beide benen, met buitensporige inzet, of de veiligheid van de tegenstander
in gevaar brengt, maakt zich schuldig aan ernstig gemeen spel.

https://www.knvb.nl/downl(...)-veldvoetbal-2021-22

Lees dit even, en kijk nogmaals naar de door mij geplaatste afbeeldingen waarbij de voet dubbel klapt. En leg me dan nog maar een keer uit hoe dit geen ernstig gemeen spel is, met je poffertjeshoofd.
Prima dat je dat vind hoor. Ik hou hier een heel genuanceerd betoog, er zijn argumenten voor en tegen. Ik heb ook een voorkeur voor rood, maar ik vind geel niet fout. Dat jij dat onderscheid niet begrijpt kan ik niets aan doen, en dat je dan maar in schelden vervalt maakt dat ik dit ‘gesprek’ nu beëindig.
zie email 27 oktober
pi_206031236
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 16:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Prima dat je dat vind hoor. Ik hou hier een heel genuanceerd betoog, er zijn argumenten voor en tegen. Ik heb ook een voorkeur voor rood, maar ik vind geel niet fout. Dat jij dat onderscheid niet begrijpt kan ik niets aan doen, en dat je dan maar in schelden vervalt maakt dat ik dit ‘gesprek’ nu beëindig.
Je hebt overduidelijk nog nooit een wedstrijd gefloten want je kent de spelregels niet. Dus hou gewoon maar op met deze act en je "verontwaardiging".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 16:21:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')