Losgelaten door de overburenquote:Op donderdag 22 september 2022 21:34 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Volgend jaar, dan hebben ze een muizenplaag
Ik heb zelf twee katten, maar als ze anderen zo tot last zouden zijn zou ik toch maatregelen nemen. Terechte uitspraak wat mij betreft. Mijn buren hoeven niet onder mijn katten te lijden.quote:Op donderdag 22 september 2022 21:30 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Of van die verschrikkelijk irritante piep dingen. Die oude zeikers lijken mij verschrikkelijke mensen.
Ik vind het een bijzondere uitspraak. Hoe kun je nou vaststellen dat een kat de oorzaak was van het overlijden van een oude kip? Dat is echt onmogelijk, tenzij je het geheel op beeld hebt staan ofzo.
Je kind laat je ook vrij, zonder toezicht, door de buurt sjouwen, bij anderen in de tuin schijten en beesten pakken?quote:Op vrijdag 23 september 2022 11:25 schreef 4-elements het volgende:
Ik sta een beetje perplex over de uitsprak. Dat ze gewoon kunnen eisen dat je je kat - voor veel mensen toch bijna een van je kinderen - weg moet doen. Sneu voor deze familie.
Een kind is geen kat. Kat liep daar blijkbaar al jaren rond, nu is het een probleem. Uiteraard heel lullig voor die (toch al vrij oude) kip, is ook heel sneu om die te verliezen. Daarentegen hadden ze ook een beter hok kunnen bouwen, want daar in Loosduinen lopen ook wel eens vossen.quote:Op vrijdag 23 september 2022 13:44 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Je kind laat je ook vrij, zonder toezicht, door de buurt sjouwen, bij anderen in de tuin schijten en beesten pakken?
Dan komt jeugdzorg ook wel even langs om te kijken of je wel voor je kind kunt zorgen.
Als ze dat beest gewoon in toom hadden gehouden had ie ook niet weg gehoeven.
En weer de verantwoordelijkheid bij de ander leggenquote:Op vrijdag 23 september 2022 13:59 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Een kind is geen kat. Kat liep daar blijkbaar al jaren rond, nu is het een probleem. Uiteraard heel lullig voor die (toch al vrij oude) kip, is ook heel sneu om die te verliezen. Daarentegen hadden ze ook een beter hok kunnen bouwen, want daar in Loosduinen lopen ook wel eens vossen.
Daarnaast vind ik het bewijs niet al te overtuigend, dus ik hoop dat de rechter toch wat betere bewijzen gezien heeft dan wij op televisie.
Vanwaar die haat tegen katten? Ooit zelf een buitenkat gehad? Dan is het verdomd moeilijk om die binnen te houden. En het is een illusie dat je die dan buiten de tuin kunt houden.quote:Op vrijdag 23 september 2022 14:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En weer de verantwoordelijkheid bij de ander leggen
Als die kat daar niet komt is er geen probleem.
En al had die kat die kip niet hebben gepakt, dan nog zou het niet nodig moeten zijn om andermans dieren maar in je tuin te moeten accepteren.
Als ik een kat in mijn tuin wil, dan neem ik er zelf wel een.
Wat is de volgende stap? Een paard door de tuin van de buren laten sjouwen?
Ik heb geen haat aan katten, ik heb haat aan katten in mijn tuin en aan katteneigenaren die vinden dat iedereen hun kat maar in de tuin moet accepteren omdat het nou eenmaal een buitenkat is.quote:Op vrijdag 23 september 2022 14:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vanwaar die haat tegen katten? Ooit zelf een buitenkat gehad? Dan is het verdomd moeilijk om die binnen te houden. En het is een illusie dat je die dan buiten de tuin kunt houden.
Als de kat vanaf het begin gewend is binnen te zitten, dan is het allemaal een stuk makkelijker.
Vanwaar die haat tegen katten? Niet je tuin af zetten en je kat op eigen terrein houden in de stad is nogal risicovol en min of meer spelen met hun leven.quote:Op vrijdag 23 september 2022 11:25 schreef 4-elements het volgende:
Ik sta een beetje perplex over de uitsprak. Dat ze gewoon kunnen eisen dat je je kat - voor veel mensen toch bijna een van je kinderen - weg moet doen. Sneu voor deze familie.
Wat een onzin. Ik heb altijd in de stad gewoond en toen ik nog thuis woonde hebben we altijd katten gehad. En die gingen toch echt naar buiten. Nooit wat mee gebeurd. Katten weten juist heel goed auto's te ontwijken.quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Vanwaar die haat tegen katten? Niet je tuin af zetten en je kat op eigen terrein houden in de stad is nogal risicovol en min of meer spelen met hun leven.
Katten hebben geen benul van het concept verkeer om maar iets te noemen. Mag hopen dat je met je kind wat zorgvuldiger omgaat.![]()
"mijn oma rookte haar hele leven een pakje sigaretten per dag en is 110 jaar oud geworden, roken is juist heel gezond!"quote:Op vrijdag 23 september 2022 16:21 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb altijd in de stad gewoond en toen ik nog thuis woonde hebben we altijd katten gehad. En die gingen toch echt naar buiten. Nooit wat mee gebeurd. Katten weten juist heel goed auto's te ontwijken.
Als ze een iets behulpzamere opstelling hadden aangenomen had die kat gerust kunnen blijven. Maat als je met alles de deur dicht gooit geef je ook uiteindelijk bar weinig om je kat.quote:Op vrijdag 23 september 2022 11:25 schreef 4-elements het volgende:
Nou dit inderdaad. En dan de buurvrouw ook nog bestempelen als egoïst. Ik hoop dat Giovanni nu lekker op een groot erf rondstruint en geniet van de vrijheid.quote:Op vrijdag 23 september 2022 17:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Als ze een iets behulpzamere opstelling hadden aangenomen had die kat gerust kunnen blijven. Maat als je met alles de deur dicht gooit geef je ook uiteindelijk bar weinig om je kat.
Ze worden dan te hebberigquote:Op donderdag 29 september 2022 20:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Enorme lap grond allebei en dan nog zeuren om een stukje grond...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |