abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer dinsdag 14 maart 2023 @ 18:05:56 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_208374524
Ziet er goed uit. Binnenkort eens naar binnen spieken. 8-)
pi_208374761
Wat een heerlijk huis! Prachtige kleuren
We have far more in common than that which devides us..
pi_208375162
Dit huis _O_ O+
pi_208377979
Thnx allen!

quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 17:41 schreef yinu het volgende:
Prach.Tig. Vooral de deuren! En de kleuren. En ik vind de bank mooi en met het gele glas was het misschien wel ietsjes aan de gele kant geworden. Je went er vanzelf aan!
Is ook zo hoor :Y Dan hadden we voor een lichte/witte/lichtgrijze bank moeten gaan denk ik.
Maar ik wilde al jaren graag een gekleurde bank en een te lichte bank is niet handig met toekomstige viervoetige huisgenoten :P

Inmiddels ben ik er al erg aan gewend gelukkig :)
pi_208377999
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:25 schreef Candaasje het volgende:
Thnx allen!
[..]
Is ook zo hoor :Y Dan hadden we voor een lichte/witte/lichtgrijze bank moeten gaan denk ik.
Maar ik wilde al jaren graag een gekleurde bank en een te lichte bank is niet handig met toekomstige viervoetige huisgenoten :P

Inmiddels ben ik er al erg aan gewend gelukkig :)
Nee maar ik vind de gele bank juist fantastisch! Ik heb zelf ook een okergele bank O+
pi_208378017
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 18:05 schreef Kreator het volgende:
Ziet er goed uit. Binnenkort eens naar binnen spieken. 8-)
Ik heb tegenwoordig een koffiezetapparaat, dus kan je nu eindelijk koffie aanbieden. (Of ik zet fris of bier koud. 't Is maar wat je wil natuurlijk. )

Doen we dan wel gelijk een 'show me yours and I'll show you mine? 8-)

(Ik wil je haard nog in werking zien ;) )
pi_208378055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:26 schreef yinu het volgende:

[..]
Nee maar ik vind de gele bank juist fantastisch! Ik heb zelf ook een okergele bank O+
Oh ja ik ook O+ Heel blij mee. We hadden wel kleurstaaltjes van de muren naar de winkel meegenomen, maar de bank stond er niet deze kleur dus het is dan altijd wat spannend :D
  dinsdag 14 maart 2023 @ 21:34:56 #158
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_208378123
Welke kleuren blauw en wit hebben jullie gebruikt in de hal? Ik vind het er supermooi uitzien O+
  dinsdag 14 maart 2023 @ 21:46:29 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_208378274
Prachtig! De hal is mijn absolute favoriet. Wauw!!

Voetjes van de radiator: potje zwarte verf, penseeltje.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_208378276
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:34 schreef Fietsertje70 het volgende:
Welke kleuren blauw en wit hebben jullie gebruikt in de hal? Ik vind het er supermooi uitzien O+
Wit op de muren is Histor Clean Wit (hadden we nog over van de keuken, maar afneembaar is in een hal ook wel praktisch).
De kozijnen zijn beneden overal 'Shaded Whisper' (Histor kleur, we hebben het laten mengen in Sikkens maar kan geloof ik in elk merk). Dat is een iets grijzere tint dan wit:

Het blauwgrijs is dus eigenlijk meer groengrijs, en voor het houtwerk (deuren en kozijnen van de kleine raampjes) is dat de kleur Juturna:

Kijk wel even goed hoe dat in je eigen kamer uitpakt, ik vermoed dat het gele glas bij ons wel invloed heeft op de kleurbeleving :)

Het blauwgrijs op de muren was nog een hele zoektocht, want Early Dew was te groen, en Dolfijn van de Praxis Perfection was te blauw. Dus die hebben we 1 op 1 gemengd, en toen kregen we de juiste kleur :D
pi_208378334
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Prachtig! De hal is mijn absolute favoriet. Wauw!!

Voetjes van de radiator: potje zwarte verf, penseeltje.
De hal was ook DE reden waarom ik wilde kijken bij dit huis (ok, de lap grond deed het hem ook wel) en waarom ik mijn vriend - al mopperend - toch met tegenzin meegesleept kreeg naar de bezichtiging :D

Maar ik merk dat ik elke ruimte nu heel fijn vind. Afgelopen weekend hadden we vrienden over de vloer; dat je dan heel 'decadent' in de voorkamer je bezoek ontvangt, en uiteindelijk voor het avondeten en een avond bordspelletjes naar de eetkamer verhuisd. En dan daarna weer koffie/thee in de voorkamer.

O+
  dinsdag 14 maart 2023 @ 21:55:52 #162
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_208378436
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
De hal was ook DE reden waarom ik wilde kijken bij dit huis (ok, de lap grond deed het hem ook wel) en waarom ik mijn vriend - al mopperend - toch met tegenzin meegesleept kreeg naar de bezichtiging :D

Maar ik merk dat ik elke ruimte nu heel fijn vind. Afgelopen weekend hadden we vrienden over de vloer; dat je dan heel 'decadent' in de voorkamer je bezoek ontvangt, en uiteindelijk voor het avondeten en een avond bordspelletjes naar de eetkamer verhuisd. En dan daarna weer koffie/thee in de voorkamer.

O+
Heerlijk, zo genieten van je huis.
En dat kan zo maar nooit meer weggaan.

Ik loop, zónder overdrijven, nog elke dag met vlinders in mijn buik door ons huis (1880). De schoonheid, de kamers met hun details, schouwen, houtkacheltje ( *; ), het comfort tegelijkertijd (ieder een eigen badkamer als we zouden willen _O- ) en gewoon de historie die uit alle hoeken en gaten druipt. De koning te rijk. Kan me zo voorstellen dat jullie dat ook hebben. Heerlijk! En dan heb je die hele tuin nog te gaan. Daar kun je ook een paradijs van maken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:11:16 #163
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_208378693
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 21:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wit op de muren is Histor Clean Wit (hadden we nog over van de keuken, maar afneembaar is in een hal ook wel praktisch).
De kozijnen zijn beneden overal 'Shaded Whisper' (Histor kleur, we hebben het laten mengen in Sikkens maar kan geloof ik in elk merk). Dat is een iets grijzere tint dan wit:
[ afbeelding ]

Het blauwgrijs is dus eigenlijk meer groengrijs, en voor het houtwerk (deuren en kozijnen van de kleine raampjes) is dat de kleur Juturna:
[ link | afbeelding ]
Kijk wel even goed hoe dat in je eigen kamer uitpakt, ik vermoed dat het gele glas bij ons wel invloed heeft op de kleurbeleving :)

Het blauwgrijs op de muren was nog een hele zoektocht, want Early Dew was te groen, en Dolfijn van de Praxis Perfection was te blauw. Dus die hebben we 1 op 1 gemengd, en toen kregen we de juiste kleur :D
Dank je, wij hebben beneden in de hal een bovenlicht met geel glas en dezelfde vloer, dus ik denk dat het allemaal goed komt.
  woensdag 15 maart 2023 @ 06:57:53 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208380434
Wow, wat een update _O_ . Prachtige kleuren O+ , dat is wel jullie ding.

Is de knoop al doorgehakt over de tegels onder achterwand? :D
Resistance is futile.
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:46:32 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208381134
wat een fijne update candaasje!
die kleuren zijn zo mooi! O+ beetje jaloers hoor!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 15 maart 2023 @ 08:51:16 #166
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208381193
Wat een prachtupdate O+ heel mooi die lichtgroene deuren in die donkerdere wand!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208381941
Ik hou van jouw kleuren. O+
  woensdag 15 maart 2023 @ 11:12:48 #168
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208382776
@Candaasje wauw jeetje, jullie hebben hier echt oog voor. Heel mooi en gezellig!
Welke bank hebben jullie?
  woensdag 15 maart 2023 @ 16:22:40 #169
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208388078
Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle bovenstaande.
De kleuren O+ die hal vooral O+
geweldig!
pi_208415016
Dank voor alle leuke reacties!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2023 11:12 schreef Morgane89 het volgende:
@:Candaasje wauw jeetje, jullie hebben hier echt oog voor. Heel mooi en gezellig!
Welke bank hebben jullie?
De hartford van Happy Home. :)
pi_208424130
Ik had de update gemist, maar _O_ _O_ prachtig!
  vrijdag 17 maart 2023 @ 16:10:42 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208424218
Dit is wel een frigging toffe toko zo zeg! Props voor de uitwerking ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 17 maart 2023 @ 16:12:14 #173
130803 Gripper
Get a grip
pi_208424242
Ik kan niks toevoegen wat niet al gezegd is, het is prachtig geworden :)

Wat zijn jullie plannen voor de tuin, en hoe groot is die lap grond eigenlijk? Wij hebben vorig jaar de tuin gedaan (2021 het huis, 2022 de tuin) en dat was minstens zo'n grote klus als de verbouwing binnen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_208453308
Gratz!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 16:12 schreef Gripper het volgende:
Ik kan niks toevoegen wat niet al gezegd is, het is prachtig geworden :)

Wat zijn jullie plannen voor de tuin, en hoe groot is die lap grond eigenlijk? Wij hebben vorig jaar de tuin gedaan (2021 het huis, 2022 de tuin) en dat was minstens zo'n grote klus als de verbouwing binnen.
Ha, ja, nou, die plannen moeten we nog maken. Het is een behoorlijke lap tuin (zeker voor 'Utrechtste begrippen'), want het perceel is zo'n 600m2 en vanaf de achterdeur zal de tuin een meter of 40 diep zijn, en 10 meter breed. Het is wel een beetje een pijpelade en dat maakt het ook weer wat lastiger. Ook omdat er al veel beplanting staat; ga je dat dan weghalen, verplaatsen of laat je het staan?

We willen dit voorjaar naar de Tuinen van Appeltern voor wat inspiratie. We hebben namelijk wel vaag wat wensen en ideeen, maar het conreet maken vind ik wel een ding.

Enkele wensen die we nu hebben:

- Groot verblijf voor de konijnen. (Een konijnenheuvel en binnenverblijf... maar... hoe gaan we dit een beetje mooi overdekken? En waar willen we het precies gaan maken? Liefst niet helemaal achterin.
- Terrasje bij het huis voor de kop koffie in het zonnetje 's ochtends ;)
-Grotere zitplek achterin. Liefste wil graag een vuurtje kunnen stoken, maar dan moeten we wel een beetje rekening houden met de buren.
- Plek voor in elk geval wat kruiden (eventueel ook wat groenten) dicht bij het huis
- Plek voor de kliko's (beetje uit het zicht)
- Schuurtje behouden.
- Vijver behouden (eventueel uitbreiden indien we eendjes gaan houden O+ )
- Grote den (en de conifeer bij het huis) behouden.
- Oude boomstronken eruit (zijn met de Valwind omgegaan, staan nu dus nog half afgezaagd overeind. Stuk of 4 exemplaren.)
- Plek voor wat kippen in de toekomst
- Plek voor de aanhanger, die vanaf de oprit dus ook wel enigszins toegankelijk moet blijven en daardoor is dit een wat lastiger punt (hoewel we ook overwegen om de aanganger uit het ontwerp te schrappen, en deze te stallen bij een stalling vlakbij. Achter onze tuin zit of zat een caravanstalling, het is me nog niet duidelijk of deze nog in bedrijf is).

In elk geval niet te strak en wel natuurlijk/veel beplanting. Beetje meer kleur en privacy.

Maar euh, ja, dat wordt dus nog wel even ons beter/verder oriënteren en verdiepen. tot die tijd is het vooral de boel weer eens goed snoeien en in toom houden :D
pi_208455300
Volgens mij zijn jullie al prima bezig! Eerst bedenken welke functies je in de tuin wilt hebben en daar een plek aan geven. Daar ontwerp je dan omheen.

Met een lange, smalle tuin kun je betrekkelijk makkelijk dieptewerking krijgen waardoor de tuin er al gauw interessant uitziet, vind ik. Dat is trouwens iets wat jullie buren niet bepaald hebben geprobeerd. :+

Ter inspiratie drie tuinen die ik geslaagd vind:

#1 In deze tuin vind ik het beekje briljant bedacht - en de combinatie met het stapelmuurtje voor de vuurplek is slim. Hoogteverschillen maken een tuin interessanter en het geluid van kabbelend water is rustgevend.

#2 Harry Pierik laat met zijn stadstuin zien dat je niet veel ruimte nodig hebt om bomen en open plekken in je tuin te hebben. Op YouTube kun je filmpjes vinden van zijn tuin. Een van zijn belangrijkste tips is: plant niet in groepjes, maar durf planten door elkaar te zetten.

#3 Ik ben niet zo'n van van Eigen Huis en Tuin, maar ik viel eens in een aflevering met deze transformatie en stond ervan versteld. De tuin is klein maar herbergt veel functies en oogt natuurlijk. En er is op een slimme manier plek gemaakt voor kippen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')