abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206603811
*Schop*

Er is hier tussen de bedrijven door toch redelijk wat gebeurd.

- Spouwmuurisolatie is aangebracht
- Stucadoor heeft de hele benedenverdieping gladgetrokken
- Houten vloer is besteld
- Meterkast is vervangen
- Muren en plafond in de keuken zijn gewit
- Keuken is geleverd en geplaatst.

Althans, wat die laatste betreft, het blad (grijs keramiek) moet nog komen (is vandaag ingemeten) en de oven moet ook nog geleverd worden. (Leveringsproblemen)
En wij zelf moeten dan nog de witte wandjes ('stollen') maken. En de afvoer aansluiten op het riool zodat we de vaatwasmachine ook echt aan kunnen gaan sluiten. En een vloer en wandtegels gaan uitzoeken.
En nog 1073 kleine klusjes...

Maar hey, er is progressie. We gingen van dit doolhof:

Naar toch al een soort van keuken:

Doorgang naar de tuindeur blijft ook ruim genoeg voor ons, ondanks dat er dus nog witte ombouwen/stol komen aan zowel de kopse kant van het lage gedeelte, als dus om de hoge kast.

Nog een paar weken en ik kan 's ochtends koffie/thee pakken zonder eerst mezelf in ochtendjas via de tuin naar de schuur te begeven. Toch wel lekker in de winter, hoewel ik gek genoeg al een beetje gehecht ben aan onze schuurkeuken :D
pi_206603871
O+ O+ O+
Spoilers!
  dinsdag 8 november 2022 @ 17:17:26 #53
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_206604004
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2022 16:58 schreef Candaasje het volgende:
*Schop*

Er is hier tussen de bedrijven door toch redelijk wat gebeurd.

- Spouwmuurisolatie is aangebracht
- Stucadoor heeft de hele benedenverdieping gladgetrokken
- Houten vloer is besteld
- Meterkast is vervangen
- Muren en plafond in de keuken zijn gewit
- Keuken is geleverd en geplaatst.

Althans, wat die laatste betreft, het blad (grijs keramiek) moet nog komen (is vandaag ingemeten) en de oven moet ook nog geleverd worden. (Leveringsproblemen)
En wij zelf moeten dan nog de witte wandjes ('stollen') maken. En de afvoer aansluiten op het riool zodat we de vaatwasmachine ook echt aan kunnen gaan sluiten. En een vloer en wandtegels gaan uitzoeken.
En nog 1073 kleine klusjes...

Maar hey, er is progressie. We gingen van dit doolhof:

[ link | afbeelding ]

Naar toch al een soort van keuken:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Doorgang naar de tuindeur blijft ook ruim genoeg voor ons, ondanks dat er dus nog witte ombouwen/stol komen aan zowel de kopse kant van het lage gedeelte, als dus om de hoge kast.
[ link | afbeelding ]

Nog een paar weken en ik kan 's ochtends koffie/thee pakken zonder eerst mezelf in ochtendjas via de tuin naar de schuur te begeven. Toch wel lekker in de winter, hoewel ik gek genoeg al een beetje gehecht ben aan onze schuurkeuken :D
Ziet er al mooi uit! Waarom geen houten plaat op de keuken tijdelijk kun je alvast binnen koken en koffie zetten
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_206604108
Fraai zeg! De vlammen in het hout lopen ook mooi door in bijv. de laden onder de kookplaat!
Doe je ook een vensterbank van het keramiek van het aanrechtblad?
  dinsdag 8 november 2022 @ 17:32:38 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206604114
Begint zowaar op een keuken te lijken. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 8 november 2022 @ 19:16:32 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206605408
Mooi dat hout O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206605572
Haha..is dat blokje op de grond om de deur tegen te houden?
AnneX kijkt naar deuk in vers stucwerk. <O)
pi_206607248
Wat een mooie warme keuken
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:49:06 #59
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206607355
Woah!! dat ziet er zo veel beter uit dan de oude keuken! tof hoor! _O_
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_206607655
Ohhh mooie fronten zeg! O+
pi_206610566
Mooie vooruitgang! Leuke oplossing ook met de plankjes boven het aanrecht in de hoek. Maakt het geheel luchtiger en de noodzakelijke koof van de afzuiging een stuk logischer eruit zien.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 17:31 schreef AnneX het volgende:
Fraai zeg! De vlammen in het hout lopen ook mooi door in bijv. de laden onder de kookplaat!
Ik zie bij de bovenste 2 lades juist een herhalend patroon. :@
Dat is bij onze pvc vloer nog steeds een van mijn grootste ergernissen, dat ze platen met dezelfde print soms naast elkaar hebben gelegd.

Maar de frontjes zien er wel stoer uit! Hoe is de oppervlaktestructuur? Glad of een textuurtje?
  Moderator woensdag 9 november 2022 @ 09:44:02 #62
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 9 november 2022 @ 11:42:50 #63
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206612263
mooie keuken! ben heel benieuwd naar het blad erbij! *O*
pi_206612715
Dat wordt mooi! Leuke fase dit, opbouwen... en daarna inrichten!
pi_206615036
Dank allen voor de leuke reacties! :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 17:17 schreef SV-tje het volgende:

[ link | afbeelding ]
Op zich zouden we het koffiezetapparaat ook al gewoon binnen kunnen zetten op de werk/leefkamer :P
Vriend is bang voor spetters in de nieuwe laden... Dus ach..we wachten het nog maa even af.
Die paar weken extra maakt ook niet meer uit :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 17:31 schreef AnneX het volgende:
Vensterbank weten we nog niet, misschien houden we die wel gewoon wit gestuct. Hoewel we dat deel pas echt netjes kunnen afwerken als het nieuwe glas er in is gezet en de kozijnen hersteld zijn :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 19:26 schreef AnneX het volgende:
Haha..is dat blokje op de grond om de deur tegen te houden?
AnneX kijkt naar deuk in vers stucwerk. <O)
:Y Goed gezien

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 08:54 schreef archito het volgende:
Mooie vooruitgang! Leuke oplossing ook met de plankjes boven het aanrecht in de hoek. Maakt het geheel luchtiger en de noodzakelijke koof van de afzuiging een stuk logischer eruit zien.
[..]
Ik zie bij de bovenste 2 lades juist een herhalend patroon. :@
Dat is bij onze pvc vloer nog steeds een van mijn grootste ergernissen, dat ze platen met dezelfde print soms naast elkaar hebben gelegd.

Maar de frontjes zien er wel stoer uit! Hoe is de oppervlaktestructuur? Glad of een textuurtje?
Ja, die plankjes vinden wij ook wel geslaagd. In het eerste ontwerp stonden bovenkastjes, maar dat wordt in zo'n klein hokje veel te vol en donker. en opbergruimte hebben we toch meer dan genoeg nu, die laden zijn echt giga.

En er zit inderdaad een herhalend patroon in. Helaas wel, maar dat we dat risico liepen wisten we. Het is vooral een herhalende noest die het verraadt }:| , de rest van de nerven loopt vrij mooi in elkaar over. Gelukkig is dat de enige herhaling die ik heb kunnen ontdekken.

Fronten hebben een ruwe structuur :)

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 11:42 schreef gcjoel het volgende:
mooie keuken! ben heel benieuwd naar het blad erbij! *O*
Ja wij ook! Het is een iets dikker blad (6cm), dus dat heeft toch ook weer grote invloed op het hele aanzicht verwacht ik. :Y
pi_206615940
Mooi! Warm!
pi_206615985
Mooi! Wel jammer van de herhaling. Was wel fijn geweest als dat in ieder geval niet naast elkaar had gezeten, zoals bij de lades en de kastjes onder de gootsteen. Wel heel benieuwd naar de stollen erbij, dat gaat het vast helemaal afmaken.
  woensdag 9 november 2022 @ 19:56:01 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206616993
Mooie keuken hoor 8-)
Resistance is futile.
pi_206617925
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 18:52 schreef Myraela het volgende:
Mooi! Wel jammer van de herhaling. Was wel fijn geweest als dat in ieder geval niet naast elkaar had gezeten, zoals bij de lades en de kastjes onder de gootsteen. Wel heel benieuwd naar de stollen erbij, dat gaat het vast helemaal afmaken.
Onder de gootsteen was me nog niet eens opgevallen. :D moet zeggen dat het in het echt ook wat minder storend is dan op de foto gelukkig :)

Was een risico met dit soort fronten. (Het budget hield ook wel ergens op, dus handgemaakt oid zit er dan ook niet in natuurlijk).
Maar ik geloof wel dat ik er mee kan leven. In elk geval beter dan met het herhalende tegelpatroon wat we in het vorige huis hadden :P
pi_206618662
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2022 20:45 schreef Candaasje het volgende:
Onder de gootsteen was me nog niet eens opgevallen. :D moet zeggen dat het in het echt ook wat minder storend is dan op de foto gelukkig :)

Was een risico met dit soort fronten. (Het budget hield ook wel ergens op, dus handgemaakt oid zit er dan ook niet in natuurlijk).
Maar ik geloof wel dat ik er mee kan leven. In elk geval beter dan met het herhalende tegelpatroon wat we in het vorige huis hadden :P
Wij hebben het hier ook met tegels, dat is inderdaad flink wat stappen erger, haha. Nu zijn het natuurlijk ook alleen de frontjes waar je op kunt letten, straks in het geheel valt het vast niet meer op.

Ik vind het wel tof hoe je halve keuken al zo'n knusse uitstraling heeft. O+ Gaat een heerlijk plekje worden.
pi_206989481
Goed.... ik hou deze update redelijk (voor mijn doen) beknopt, want hoewel nog her en der kleine klusjes (verlichting kelder op sensor e.d.) hebben we ons voornamelijk bezig gehouden met schuren, voorstrijken en schilderijen. En dat x weetikveelhoeveel.

Alle plafonds werden schoongemaakt (minstens 50 jaar vuil...), voorgstreken en gewit (waarbij er hier en daar ook nog wat aangestreken moest worden. Gelukkig geen sprake van veegvast, dat schijnt een ramp te zijn want dan kom je plafond gewoon naar beneden zetten). Ook de muren werden gepoetst en in de voorstrijk gezet.

Ik zal jullie niet vervelen met teveel witte, rommelige foto's :D Maar toch nog even voor het contrast met later ..... O-)

We boorden (voor het witten van de plafonds) ook nog een gat in de voorkamer voor het venilatiesysteem. Ondergetekende wil namelijk een houtkachel, dus het oude rookkanaal is dan niet meer beschikbaar. In de eetkamer willen we deze wel gebruiken voor het aanleggen van de ventilatie :)

Dus we schermden een beetje de boel af:

Huurden een diamanboor met een statief en een waterstofzuiger.....

En boorden via de inbouwkast op de slaapkamereen gat naar beneden, waardoor we dus nu als aandenken een nieuwe deurstopper hebben :+

Goed, afijn, best indrukwekkend/leuk voor ons KlusNews's om te doen, minder spectaculair voor het topic :P

Dus we bouwden ook de witte 'stollen' voor de keuken. Die gingen ongeveer 4x in de verf (waterafstotend MDF, maar het zuigt alsnog als een gek) en na plaatsen nog een keer met afneembare verf.

En dan krijg je dus dit, voor:

en na:

en voor:

en na:

En toen werd het dus tijd voor kleur in de kamers. De hal blijft eigenlijk zo goed als dat 'ie was qua kleuren.
De voorkamer heeft de kleuren gekregen die we 10 jaar geleden zochten voor onze slaapkamer - maar wat niet echt lekker uit de verf kwam...(pun intended)- en de eetkamer heeft de kleuren van onze oude woonkamer gekregen.
Dus eigenlijk zijn we gewoon heel conservatief en lekker in onze comfortzone gebleven :D

Veel van de foto's zijn wel genomen met kunstlicht (bouwlamp) want het was de afgelopen dagen natuurlijk triest grauw weer. Maar vooruit, het duurt nog wel even voordat het weer lichter wordt/ik overdag vrij ben, dus bij deze:

De voorkamer, we begonnen met een lichte basis omdat je met helemaal wit geen contrast meer had met het plafond/de plafondlijsten. Het heeft iets weg van de bekende Early Dew, maar is iets groener/minder grijs.
(Het is gull feather van Histor)

De tweede foto verraadt eigenlijk al een beetje wat we wilden doen; de lambrisering van de hal als het ware doortrekken naar de eetkamer. Dat deden we met een iets donkerdere tint (Olden Days Histor):

Doorkijkje naar de keuken O+

Lilluke groothoeklens, maar dat geef even een overzihct:

En omdat we heel graag een derde, nog donkerdere kleur bij de rest wilden betrekken en niet als los vlak in de ruimte wilden...en we gewoon een beetje aan het improviseren waren en vriend dol is op geometrische vormen.... (en we vast beinvloed zijn geraakt door VT wonen en de topics hier..... ) gingen we nog even los met diep donkergroen (kleurnaameven kwijt, Renulac verf)

Achteraf gezien hadden we die baan op de lange zijde ook wel gewoon recht kunnen maken in plaats van schuin, maar ach, hij zit er wel lekker strak op :D

Dus dat is de eetkamer. De voorkamer zijn we minder los gegaan met kleurvlakken, maar hebben we gewoon voor een aanwezig kleurtje gekozen 8-)

Terra it is:

(of nouja, 'Madagascar' . Want net zoals de donkere muur in de slaapkamer afkomstig uit de brouwsels van onze algenverfmengers uit Frankrijk!)

De twee andere muren zijn dan wel lichter (ook algenverf.... ):

De witte kozijnen, witte hoge plinten en de warme eikenhouten vloer mogen jullie er zelf nog even bij verzinnen.
Tot 12 december dan, want dan komen zowel de vloer als de rest van de keuken. (Goede timing... de vloerenman weet ervan en gaat gewoon in de voorkamer beginnen.)

Tot zover..... .to be continued....
pi_206989591
Wat ziet het er gaaf uit. Die keuken _O_ en vooral ook dat groen in de eetkamer
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 7 december 2022 @ 22:56:02 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206989609
Het wordt echt heel mooi. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 7 december 2022 @ 23:49:42 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_206990097
Prachtig idee van de doorlopende lambrizering. ❤️
Het wordt een heerlijk, warm huis.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206990620
Heerlijk kleurrijk gedurfd 😎 schilderwerk _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo