Dat is wel naar, ik begrijp je frustratie ook wel livelinkquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:27 schreef livelink het volgende:
Ik ben een beetje gefrustreerd geraakt van die rijlessen. Het was weer een teken dat het gewoon niet goed met hem gaat en hij heeft er zelf ook weer een enorme knauw van gehad. Ik was het er ook niet mee eens. Ik ben opgegroeid zonder auto en zag niet in wat nou de enorme meerwaarde was van een rijbewijs. Het heeft voor veel ellende gezorgd de afgelopen tijd. Zijn examen was al aangevraagd en zou 16 februari zijn geweest, maar hoe dichterbij die datum kwam, hoe slechter het net hem ging tot we tot de conclusie kwamen dat stoppen de enige optie was.
Het gaat al lang niet goed eigenlijk. We mogen blij zijn als hij naar buiten gaat op een dag. En als hij de deur uit moet zit hij eerst de halve dag/nacht in bad om moed te verzamelen. En ik weet ook nog steeds niet hoe ik hem kan helpen. Zijn wereldje wordt steeds kleiner en hij raakt op deze manier ook zijn vrienden kwijt. Hij heeft af en toe een opleving, zoals toen hij naar dat gesprek ging voor de keuring en dan gaat hij weer een tijdje sporten, maar dat stort dan dus weer volledig in bij zoiets als dat rij-examen.quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat is wel naar, ik begrijp je frustratie ook wel livelink
Hoe is het nu met hem?
Ja, het is herkenbaar inderdaad Trui. Die sombere buien inderdaad. En zijn angsten die steeds weer meer de overhand gaan krijgen. Het lijkt wel alsof hij helemaal klaar is met zich ertegen verzetten. Ik hoop steeds dat zijn vechtlust vanzelf weer naar boven komt, maar de angst trekt hem steeds terug. Fijn dat Cato nog wel leuke vrienden heeft, maar ook dat levert inderdaad weer angsten en verplichtingen op, wat ook moeilijk kan zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:43 schreef trui het volgende:
wat rot, Livelink. onze Cato ziet rijlessen helemaal niet zitten en dat snap ik heel goed, dat hoeft van mij ook absoluut niet, ik denk ook echt dat ie er te weinig verkeers-inzicht/overzicht voor heeft. Maar heel vervelend als je dan toch ergens aan begonnen bent en het levert teveel stress op. Op zich betekent het feit dat het examen al was aangevraagd wel dat z'n instructeur kennelijk vond dat hij er wel aan toe was. Dus kennelijk heeft hij wel het wel al best goed onder de knie gekregen, hopelijk heeft die geleerde vaardigheid ook wel ergens als iets positiefs voor zichzelf ervaren.
Hier frustraties over het in een ander tempo vooruitgaan in de opleiding dan klasgenoten. De rest is allemaal op stage, maar Cato niet. (Misschien moet ik trouwens een andere naam gaan gebruiken hier ook want dat heeft Cato irl ook gedaan ivm gender-fluide genderidentiteit.). Op zich is dat andere tempo helemaal niet zo'n probleem, maar het draagt wel weer bij aan diens onzekerheid, en sowieso is ie al een tijdje best somber. Valt niet mee allemaal.Gelukkig heeft ie wel een aantal leuke vrienden. Maar door de somberheid vindt ie 't wel moeilijk om het contact te onderhouden. Dus ik herken wel jouw zorgen over niet naar buiten te krijgen / moeilijk in actie te krijgen. Moeilijk om te zien als je kind het zo zwaar heeft he.
![]()
Plan is zeker om het volgend jaar alsnog te proberen. En nu even wat vakken bij te spijkeren en portfolio uit te breiden, zodat ie dan met wat meer vertrouwen die stage kan gaan zoeken. Maar we gaan het zien, als die somberheid niet vermindert weet ik niet of Cato daar dan uberhaupt toe in staat is.quote:Op woensdag 28 februari 2024 19:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, het is herkenbaar inderdaad Trui. Die sombere buien inderdaad. En zijn angsten die steeds weer meer de overhand gaan krijgen. Het lijkt wel alsof hij helemaal klaar is met zich ertegen verzetten. Ik hoop steeds dat zijn vechtlust vanzelf weer naar boven komt, maar de angst trekt hem steeds terug. Fijn dat Cato nog wel leuke vrienden heeft, maar ook dat levert inderdaad weer angsten en verplichtingen op, wat ook moeilijk kan zijn.
Stage was trouwens ook een struikelblok hier. Gaat Cato volgend jaar wel stage lopen? Of is ie vrijgesteld?
Nou vooralsnog is het vooral: ik wil geen school meer.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 11:55 schreef trui het volgende:
Ja, een tussenjaar moet wel echt een duidelijke structuur hebben, lijkt me. Wat is haar eigen idee bij dat tussenjaar?
goed idee!. En ik denk dat een baantje ergens toch best goed kan zijn, ook voor de motivatie om toch wel een opleiding te gaan doen, maar dan moet dat werk inderdaad wel enigszins te doen zijn.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nou vooralsnog is het vooral: ik wil geen school meer.
Daar gaan we het over hebben als het examen in zicht komt, maar dat duurt nog minimaal 2 jaar. Ze gaat nu een jaar terug na de overstap. En dan zou ze nog 2 jaar moeten na dit jaar. Ook afhankelijk van hoe we het gaan doen, want ze zijn hier veel flexibeler qua examen spreiden en dat soort dingen.
Maar ik zie haar ook niet werken, daar is ze sociaal emotioneel nog helemaal niet aan toe, maar wie weet over 2 jaar.
Ik hoop dat ze ergens het licht gaat zien en meer een idee krijgt wat ze wil als ze ook wat meer ruimte heeft om zich te ontwikkelen (en ik hoop dat de overstap naar de nieuwe school daar ook aan gaat bijdragen).
Kunnen we in de titel van dit topic niet "jonge" tussen haakjes zetten? Of er gewoon ouders van kinderen met ass van maken? Niet alle kids hier zijn nog "jong".
Mits haalbaar lijkt dat me ook goed en dan zal het nog heel erg verschillen waar je een baantje hebt, want volgens mij zijn er best wel bedrijven die een beetje kunnen en willen meebewegen!quote:Op vrijdag 1 maart 2024 17:08 schreef trui het volgende:
[..]
goed idee!. En ik denk dat een baantje ergens toch best goed kan zijn, ook voor de motivatie om toch wel een opleiding te gaan doen, maar dan moet dat werk inderdaad wel enigszins te doen zijn.
Die bedrijven zijn er zeker en er zijn ook mogelijkheden om hulp te krijgen bij het vinden van deze bedrijven. Je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 18:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mits haalbaar lijkt dat me ook goed en dan zal het nog heel erg verschillen waar je een baantje hebt, want volgens mij zijn er best wel bedrijven die een beetje kunnen en willen meebewegen!
En als je dan zo'n plek kan vinden dan kan dat ook nog wel weer zorgen dat ze juist stappen kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |