abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 september 2022 @ 08:47:21 #301
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205968806
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:16 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Mwoah, ik denk dat het ook een beetje moedeloosheid was. Ze probeerden in principe te voetballen, dat lukte door de druk niet en de lange peren bleken (zoals ze ook al wisten) kansloos. Ik zie niet zo in hoe Ajax zich op dit moment tegen deze intensiteit van Liverpool kan wapenen, omdat de handelingssnelheid van teveel spelers (nog) niet toereikend is continu onder de druk uit te spelen. Benieuwd of wekelijks op dit niveau spelen sommige spelers helpt een stapje te maken (Taylor schat ik wel in dat die dit kan, Rensch gaat z'n motor opkweken, Kudus die simpeler gaat spelen etc).
Het is niet alleen de handelingssnelheid maar ook het speltype. Dat voetbal van Schreuder is ten opzichte van EtH een groot verschil op vooral handelingssnelheid en positiespel. Onder het hoog druk zetten van de tegenstander konden we eerst uitvoetballen. Door bv open te draaien, 1x raken, korte lijnen, doorlopen, positie kiezen. En meelopen tussen 16 en 16. Nu is dit voor een aantal spelers simpelweg te hoog gegrepen (hallo Bergwijn) maar het grootste deel van de selectie heeft dit wel in zich. Behalve de trainer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')