Oh ja, er is nog meer, ik heb slechts gefilterd op de term Oekraine en dan nog wat artikelen overgeslagen ook.quote:Op dinsdag 13 september 2022 22:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De Volkskrant had daarnaast vandaag ook een artikel met foto’s van boodschappen op raketten. Ik moest meteen aan @:polderturk denken: hebben we al een foto van « zijn » raket gezien?
Zapp Brannigan denkt daar toch anders over.quote:Op dinsdag 13 september 2022 22:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kanonnenvoer kun je wel mobiliseren, maar zonder wapens word je met de moderne wapens tegenwoordig gewoon massaal afgeslacht. Het is niet zoals in WWII dat je kan winnen door maar meer en meer mannen te sturen.
Bovendien zonder training en voorbereiding haal je niks uit als kanonnenvoer. Training en klaarstomen duurt vele maanden,.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:01 schreef dudewhereismycar het volgende:
Mobilisatie met wat? Ze hebben nu al geen kogelwerendevesten en helmen. Afgelopen week 200tanks achtergelaten. De materiële verliezen moeten worden aangevuld. Hoe? Waarmee?
Luchtafweer en radars worden binnen Oekraïne steeds beter. Dus de luchtmacht inzetten heeft ook weinig zin.
Er worden op dit moment duizenden Oekraïense militairen opgeleid in het buitenland.
Ik vraag me serieus af wat een mobilisatie gaat uithalen... alleen maar meer doden en nog grotere afgang
Iso 2 letter van Duitsland is DEquote:Op dinsdag 13 september 2022 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
DL levert het meeste na de VS en het VK.
nukes of imploderenquote:Op dinsdag 13 september 2022 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
Welke opties heeft Rusland nu eigenlijk nog allemaal?
Netjes excuses aanbieden en wat anders gaan doen dan oorlogje voeren.quote:
Putin:” Hey sorry man, zand erover”quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Netjes excuses aanbieden en wat anders gaan doen dan oorlogje voeren.
Daarom zou men nu moeten mobiliseren om troepen in te kunnen zetten in het voorjaar. In de winter zijn grote offensieven erg lastig.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien zonder training en voorbereiding haal je niks uit als kanonnenvoer. Training en klaarstomen duurt vele maanden,.
Rusland heeft nog alle opties. Je kan je beter afvragen welke opties Poetin heeft. Die kan geen kant op.. aftreden = leven niet meer zeker. Hij als persoon kan alleen nog maar voor winst gaan.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
In het voorjaar is er alleen niks meer over van de Russische posities in Oekraine.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarom zou men nu moeten mobiliseren om troepen in te kunnen zetten in het voorjaar. In de winter zijn grote offensieven erg lastig.
Voor een mobilisatie is het te laat inderdaad. En het is de vraag of of het Russische volk zin heeft om in Oekraïne een oorlog te voeren.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien zonder training en voorbereiding haal je niks uit als kanonnenvoer. Training en klaarstomen duurt vele maanden,.
Dat ook idd. Maar zelfs al krijgen ze die lui zo ver, het gaat pas veel te laat iets van een effect hebben.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voor een mobilisatie is het te laat inderdaad. En het is de vraag of of het Russische volk zin heeft om in Oekraïne een oorlog te voeren.
T62 tanks en AK47s natuurlijk, voor de rest hebben ze niks meer. Het is te hopen dat ze ertoe overgaan zodat dat hele land als een pudding in elkaar zakt.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:01 schreef dudewhereismycar het volgende:
Mobilisatie met wat? Ze hebben nu al geen kogelwerendevesten en helmen. Afgelopen week 200tanks achtergelaten. De materiële verliezen moeten worden aangevuld. Hoe? Waarmee?
Luchtafweer en radars worden binnen Oekraïne steeds beter. Dus de luchtmacht inzetten heeft ook weinig zin.
Er worden op dit moment duizenden Oekraïense militairen opgeleid in het buitenland.
Ik vraag me serieus af wat een mobilisatie gaat uithalen... alleen maar meer doden en nog grotere afgang
Just a prank bro!quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:10 schreef quirina het volgende:
[..]
Putin:” Hey sorry man, zand erover”
Nou ja iets is waar of niet waar, een feit of een gerucht.quote:Op dinsdag 13 september 2022 22:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus het is onzin, zolang jij het niet gelooft ofzo?
Probleem is dat Oekraïne nu niet meer stopt totdat gehele land incl Krim terug in handen is. En dat kan Poetin niet verkopen, ook Krim teruggeven. Er is geen weg meer terug. Niet nu. Oekraïne heeft Biden achter zich en de wapenleveringen zijn pas net op gang terwijl Biden tot eind 2024 zit. Die tijdsduur is cruciaal in waar het conflict al zit qua Russische verliezen en waar het nog verder kan gaan in dat anderhalf jaar dat nog te gaan is.quote:Op dinsdag 13 september 2022 22:41 schreef Tocadisco het volgende:
En moeten ze ook uitzicht hebben op winst. Nu terugtrekken kunnen ze, met de nodige mentale acrobatiek, nog zo spinnen dat ze hun macht kunnen behouden. Als je mobiliseert en dan alsnog verliest weet je zeker dat je regime ineen stort.
Eventuele Russische "vluchtelingen" zouden door Polen, Oekraïne of de Baltische staten moeten om de EU in te komen, die landen gaan nooit Russen - vluchteling of niet - op hun grondgebied toelaten. En de gemiddelde Europeaan zal ook maar weinig medelijden hebben met Russen wanneer dat land in een door hun eigen keuzes veroorzaakte bloedige burgeroorlog verzeild zou raken.quote:Op dinsdag 13 september 2022 22:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
En dan een chaos met de nodige vluchtelingen, en wat al niet meer. Nee gewoon een figuurlijke muur om Rusland heen en ver vandaan blijven en zelfs onze legers versterken.
Ik zie Oekraine de krim niet zomaar terug pakken eigenlijk. Het is niet zo dat dat nu heel makkelijk gaat. Soldaten van rusland zullen bijvoorbeeld wel gemotiveerd zijn voor de krim gok ik, in tegenstelling tot de invasie in de rest van oekraine.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Probleem is dat Oekraïne nu niet meer stopt totdat gehele land incl Krim terug in handen is. En dat kan Poetin niet verkopen, ook Krim teruggeven. Er is geen weg meer terug. Niet nu. Oekraïne heeft Biden achter zich en de wapenleveringen zijn pas net op gang terwijl Biden tot eind 2024 zit. Die tijdsduur is cruciaal in waar het conflict al zit qua Russische verliezen en waar het nog verder kan gaan in dat anderhalf jaar dat nog te gaan is.
Misschien zijn er nog een paar FvD stemmers die wat Russen in huis willen nemen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eventuele Russische "vluchtelingen" zouden door Polen, Oekraïne of de Baltische staten moeten om de EU in te komen, die landen gaan nooit Russen - vluchteling of niet - op hun grondgebied toelaten. En de gemiddelde Europeaan zal ook maar weinig medelijden hebben met Russen wanneer dat land in een door hun eigen keuzes veroorzaakte bloedige burgeroorlog verzeild zou raken.
Terugtrekking van hun leger uit Oekraïne en in hun eigen sop borsjtsj gaar koken.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
Nu iedereen met een Russisch paspoort vanaf 19 september gedwongen onder de wapenen moet, is het enthousiasme wel wat bekoeld geloof ik.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie Oekraine de krim niet zomaar terug pakken eigenlijk. Het is niet zo dat dat nu heel makkelijk gaat. Soldaten van rusland zullen bijvoorbeeld wel gemotiveerd zijn voor de krim gok ik, in tegenstelling tot de invasie in de rest van oekraine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |