abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206051647
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Was er eigenlijk nog een ronde in het najaar van 2021?
Wat me bij staat is dat de risicogroepen (50+) begin 2021 werden gevaccineerd en pak hem beet de groep 12-50 vooral in de periode april-september aan de beurt was.

De booster werd pas vanaf november aangeboden ( https://www.gezondheidsra(...)n-van-18-tot-60-jaar )
De derde ronde was in de winter 2021/2022. Al ken ik veel mensen die die toen niet meer gedaan hebben omdat ze corona hadden.

En de risicogroepen zijn 60+, niet 50. Maar die lagen dus vooral ongevaccineerd in het ziekenhuis toen.
pi_206051736
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
De derde ronde was in de winter 2021/2022. Al ken ik veel mensen die die toen niet meer gedaan hebben omdat ze corona hadden.

En de risicogroepen zijn 60+, niet 50. Maar die lagen dus vooral ongevaccineerd in het ziekenhuis toen.
Wat ik ermee probeer te zeggen, in het najaar van 2021 was de vaccinatie bijna op het maximale niveau.
Jongeren zaten nog in de periode dat de vaccinatie niet aan werking zou verliezen en voor de risicogroepen zat je net op/over het kantelpunt dat de werking zou verminderen.

Wat dan overblijft was een kleine groep niet gevaccineerden die niet eerder besmet zijn geweest.
Jouw aanname "Ik ben er eigenlijk nog steeds wel van overtuigd dat als in het najaar 2021 niet zoveel mensen zich niet hadden laten vaccineren er geen lockdown was gekomen" klopt volgens mij dan niet, omdat de groep niet gevaccineerden dus niet zo heel groot meer was op dat moment.
  woensdag 21 september 2022 @ 14:23:57 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206051747
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik denk dat er een middenweg is. Vaccineren heeft wel degelijk geholpen, maar bij bepaalde leeftijd categorieën meer dan bij anderen. En hoe meer prikken er nodig zijn; hoe groter dat verschil zal worden imo. Nu al zijn er genoeg onderzoeken die aantonen dat nog een booster voor gezonde 60 minners echt onnodig is en minder oplevert dan dat het kost. Vooral blijven focussen op de risico groepen dus; daar valt er prima winst te behalen.
[..]
En grotendeels mee eens.
Is inderdaad wel jammer dat ze nog steeds +12 hanteren ipv +60 en kwetsbaar voor herhaalprikken, wat me dan wel weer tegenvalt is dat de mensen die nu een oproep hebben gehad bij die laatste groep horen maar dat de opkomst matig is.
pi_206051779
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wat ik ermee probeer te zeggen, in het najaar van 2021 was de vaccinatie bijna op het maximale niveau.
Jongeren zaten nog in de periode dat de vaccinatie niet aan werking zou verliezen en voor de risicogroepen zat je net op/over het kantelpunt dat de werking zou verminderen.

Wat dan overblijft was een kleine groep niet gevaccineerden die niet eerder besmet zijn geweest.
Jouw aanname "Ik ben er eigenlijk nog steeds wel van overtuigd dat als in het najaar 2021 niet zoveel mensen zich niet hadden laten vaccineren er geen lockdown was gekomen" klopt volgens mij dan niet, omdat de groep niet gevaccineerden dus niet zo heel groot meer was op dat moment.
Ze waren wel een groot percentage van de personen in het ziekenhuis dus. Dat is mijn punt. Als ze zich hadden vaccineren was de zorg toen, op dat moment, een heel stuk minder overbelast geweest.
Maar ja, dat is allemaal mosterd na de maaltijd en oude koeien uit de sloot. Corona is gewoon voorbij, klaar.
pi_206051801
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Is inderdaad wel jammer dat ze nog steeds +12 hanteren ipv +60 en kwetsbaar voor herhaalprikken, wat me dan wel weer tegenvalt is dat de mensen die nu een oproep hebben gehad bij die laatste groep horen maar dat de opkomst matig is.
Je moet het nu ook gewoon behandelen als de griep. Dan is er eigenlijk maar 1 ding belangrijk en dat is op de juiste tijd in de juiste armen het vaccin te krijgen. Dat doen we met de griep ook.
pi_206051806
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 14:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Vind ik ook jammer. Dat is juist de groep die we zo hard proberen te beschermen. Hoe kleiner die opkomst is, hoe groter de kans is dat er een moment komt (vooral als de ziekenhuizen wellicht weer wat voller raken) dat ze gaan zeggen: ''opkomst is laag, dus dan is het handig als de rest van de bevolking er ook maar weer eentje gaat halen om het te compenseren en om 60+ te beschermen''. Al zie ik om me heen gelukkig ook een hoop 60+ en kwetsbaren die wél gewoon die booster halen omdat ze inzien dat ze niet van anderen kunnen gaan verlangen om hun te beschermen uit solidariteit terwijl ze het zelf nalaten.
pi_206052336
Ik denk dat de afname in bereidheid wel lastiger te lezen is, misschien heeft een groot deel een besmetting doorgemaakt bvb.
  woensdag 21 september 2022 @ 15:44:54 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206052677
Ah, memories. Vorig jaar ging laatste weekend van september de coronapas in.

Weet nog dat we voor wedstrijd van het eerste elftal uit moesten spelen. Bij de kassa van de vereniging in kwestie haalde iedereen zenuwachtig zijn QR tevoorschijn. We werden nog net niet uitgelachen. Club deed niet mee aan 'die onzin'. Zoals geen enkele vereniging codes checkte in onze competitie, wij waren zelf de enigen.
pi_206054063
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ah, memories. Vorig jaar ging laatste weekend van september de coronapas in.

Weet nog dat we voor wedstrijd van het eerste elftal uit moesten spelen. Bij de kassa van de vereniging in kwestie haalde iedereen zenuwachtig zijn QR tevoorschijn. We werden nog net niet uitgelachen. Club deed niet mee aan 'die onzin'. Zoals geen enkele vereniging codes checkte in onze competitie, wij waren zelf de enigen.
Het lijkt eeuwen terug inmiddels. De kroegen vol na 20.00 uur maar wel om middernacht dicht, want na middernacht zou het virus opeens keihard toeslaan, ofzo :D (de Mac mocht wel open tot 2.00 uur dus daar was de telkens de massale afterparty :') )
pi_206060614
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 17:26 schreef belanov het volgende:

[..]
Het lijkt eeuwen terug inmiddels. De kroegen vol na 20.00 uur maar wel om middernacht dicht, want na middernacht zou het virus opeens keihard toeslaan, ofzo :D (de Mac mocht wel open tot 2.00 uur dus daar was de telkens de massale afterparty :') )
Tja, nog steeds niet begrijpen waar maatregelen voor dienden.
Da's toch best knap.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206061022
Genot. Wie is er vergeten te controleren of de ketting van Marion nog wel voldoende ingekort is?

Coronamaatregelen nodig in de winter? 'Serieus rekening houden met overlast'

Bonten is een stuk optimistischer, maar die wijst er op dat het toch wel handig is voor veel mensen om toch de booster te halen.

Aan de andere kant oktober staat al aan het hek te rammelen, en 1945 is pas aan de beurt voor de booster, laten we hopen dat de ouderen in elk geval massaal aan de booster gaan. Onder de 60 zal de animo echt drastisch kelderen, zeker om dat de meeste zeker in de laatste 2 golven wel voor de bijl zijn gegaan met nauwelijks klachten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_206061989
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 06:36 schreef _serial_ het volgende:
Genot. Wie is er vergeten te controleren of de ketting van Marion nog wel voldoende ingekort is?

Bonten is een stuk optimistischer, maar die wijst er op dat het toch wel handig is voor veel mensen om toch de booster te halen.

Aan de andere kant oktober staat al aan het hek te rammelen, en 1945 is pas aan de beurt voor de booster, laten we hopen dat de ouderen in elk geval massaal aan de booster gaan. Onder de 60 zal de animo echt drastisch kelderen, zeker om dat de meeste zeker in de laatste 2 golven wel voor de bijl zijn gegaan met nauwelijks klachten.
Bonten is ook 2 jaar uitgegaan van alleen maar de meest rampzalige scenario's dus als die man positief is staan we er werkelijk fantastisch voor. :)
pi_206062008
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 00:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, nog steeds niet begrijpen waar maatregelen voor dienden.
Da's toch best knap.
:') Die maatregelen waren lachwekkend generiek en we hebben nog steeds geen idee of ze nou geholpen hebben of niet. Misschien een paar miniscule procentjes.
pi_206062045
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:') Die maatregelen waren lachwekkend generiek en we hebben nog steeds geen idee of ze nou geholpen hebben of niet. Misschien een paar miniscule procentjes.
Dat is het nadeel van preventieve maatregelen: als het werkt is er commentaar op, als het niet werkt is er ook commentaar op...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 22 september 2022 @ 11:06:11 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206062765
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is het nadeel van preventieve maatregelen: als het werkt is er commentaar op, als het niet werkt is er ook commentaar op...
Nee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206062915
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 06:36 schreef _serial_ het volgende:

Bij Marion krijg ik altijd het idee dat ze ergens hoopt op maatregelen; en het niet kan accepteren dat ze niet meer zo relevant is en de Corona situatie totaal anders is dan in 2020/2021.
pi_206062992
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:30 schreef Mylene het volgende:

[..]
Nou, Nieuwsuur heeft er toch aandacht aan gegeven.

Lang niet alles is ook naar boven gekomen uit de WOB documenten. De overheid betaald liever boetes op last van de rechter dan dat bepaalde documenten worden vrijgegeven. Wij mogen ervoor betalen.
Geeft ook wel te denken.
Kosten wat het kost moeten er dus geheimen zijn.

Raar. Op zn minst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206063374
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geeft ook wel te denken.
Kosten wat het kost moeten er dus geheimen zijn.

Raar. Op zn minst.
Ze hebben niks te verbergen joh; ze hebben het beste met ons voor en houden het enkel geheim omdat het allemaal niks meer toevoegt of voor onze eigen bescherming. Verdere aannames is BNW.
  donderdag 22 september 2022 @ 12:04:42 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206063413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Bij Marion krijg ik altijd het idee dat ze ergens hoopt op maatregelen; en het niet kan accepteren dat ze niet meer zo relevant is en de Corona situatie totaal anders is dan in 2020/2021.
Voor een viroloog is een echte pandemie natuurlijk een once-in-a-lifetime. Ik snap wel dat die het heel spannend vinden allemaal, maar het leven gaat nu eenmaal verder voor de gewone mens.
pi_206064701
zitten we al aan BA7
  donderdag 22 september 2022 @ 14:03:14 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206065073
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 13:37 schreef THEFXR het volgende:
zitten we al aan BA7
nee schijnen wel wat andere sterke mutaties te zijn

twitter
  donderdag 22 september 2022 @ 14:33:06 #297
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206065394
Stijging des doods is begonnen! We gaan er allemaal aan! Paniek! Naar de reddingsboten! Vrouwen en virologen eerst!

twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_206067387
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:33 schreef 4-elements het volgende:
Stijging des doods is begonnen! We gaan er allemaal aan! Paniek! Naar de reddingsboten! Vrouwen en virologen eerst!

[ twitter ]
Half oktober weer mondkapjes 👌
pi_206071227
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
"
"Natuurlijk mag iedereen genieten, dat vind ik ook fijn."

Gelukkig mogen we nu genieten van die troela.
Alsof de bevolking een stel kinderen is en moet luisteren naar mama Marion.
pi_206071366
Gaat allemaal wat stilletjes, maar <= 1946 kan inmiddels een afspraak maken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')