quote:Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef knoopie het volgende:
Of je gevoelig bent voor cafeïne is per persoon verschillend. Sommige mensen worden echt nerveus als ze één kopje op hebben. Andere mensen drinken een half uurtje voor het slapen gaan een dubbele espresso zonder er last van te hebben.
Doen alsof het een stoerder is dan het andere is een beetje onnozel, aangezien je daar zelf dus helemaal geen invloed op hebt. En sommige mensen drinken gewoon koffie omdat ze het lekker vinden.
Nee, maar de meesten in Nederland wel.quote:Op maandag 12 september 2022 22:58 schreef bianconeri het volgende:
Want elke koffie drinker doet het bij het opstaan en heeft het nodig voor de energie?
(Nee)
Dat is vaker zo met zwakke genen. Die kies je zelf niet.quote:Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef knoopie het volgende:
Of je gevoelig bent voor cafeïne is per persoon verschillend. Sommige mensen worden echt nerveus als ze één kopje op hebben. Andere mensen drinken een half uurtje voor het slapen gaan een dubbele espresso zonder er last van te hebben.
Doen alsof het een stoerder is dan het andere is een beetje onnozel, aangezien je daar zelf dus helemaal geen invloed op hebt. En sommige mensen drinken gewoon koffie omdat ze het lekker vinden.
Dat is het ook.quote:Op dinsdag 13 september 2022 00:53 schreef IkEetSlakken het volgende:
Lekker espresso'tje wegtikken.... Kan de hele dag door. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Ik slaap er niet minder om.
Heb t wel echt in de ochtend nodig tegen hoofdpijn....![]()
![]()
![]()
Maar dat zal volstrekt normaal zijn
Ja precies. Dan maak ik mij geen zorgen. Zolang er koffie is vind ik t prima.. Sterker nog, als ik nu een fijne espresso achterover sla, lig ik keurig met 10 minuten te slapenquote:Op dinsdag 13 september 2022 00:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Voor ontwenningsverschijnselen.
Als ik 4 uur geleden een normale filterkoffie had gedronken, had ik het zeker nog 3 uur zien worden.quote:Op dinsdag 13 september 2022 01:01 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ja precies. Dan maak ik mij geen zorgen. Zolang er koffie is vind ik t prima.. Sterker nog, als ik nu een fijne espresso achterover sla, lig ik keurig met 10 minuten te slapen
Maakt niet uit wat ik drink of waar ik lig, als ik lig dan ben ik binnen 10 minuten weg. Ik ben juist een erg makkelijke slaper...quote:Op dinsdag 13 september 2022 01:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Als ik 4 uur geleden een normale filterkoffie had gedronken, had ik het zeker nog 3 uur zien worden.
Als ik er 2 drink, hoef ik geen moeite te doen om te gaan slapen.
Lukt toch niet.
Ik ben toch al een rotte slaper.
Koffie gaat daar niet bij helpen.
Daar ben ik oprecht jaloers op.quote:Op dinsdag 13 september 2022 01:21 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat ik drink of waar ik lig, als ik lig dan ben ik binnen 10 minuten weg. Ik ben juist een erg makkelijke slaper...
@Geerdquote:Op maandag 12 september 2022 22:46 schreef Mubassie het volgende:
Beter halve liters tikken bij het opstaan zeker.
quote:Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef knoopie het volgende:
Dit inderdaad ja, ik moet smorgens koffie hebben om wakker te worden, drink dan drie koppen zwarte koffie, maar de rest van de dag niet meer.. Dan hou ik het bij water of thee.quote:Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef knoopie het volgende:
Een kop filterkoffie bevat dan ook meer cafeïne dan een kopje espresso. Simpelweg omdat cafeïne tijd nodig heeft om op te lossen, en die tijd is er minder tijdens het zetproces van een espresso.quote:Op dinsdag 13 september 2022 01:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Als ik 4 uur geleden een normale filterkoffie had gedronken, had ik het zeker nog 3 uur zien worden.
Als ik er 2 drink, hoef ik geen moeite te doen om te gaan slapen.
Lukt toch niet.
Ik ben toch al een rotte slaper.
Koffie gaat daar niet bij helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |