quote:Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef knoopie het volgende:
Of je gevoelig bent voor cafeïne is per persoon verschillend. Sommige mensen worden echt nerveus als ze één kopje op hebben. Andere mensen drinken een half uurtje voor het slapen gaan een dubbele espresso zonder er last van te hebben.
Doen alsof het een stoerder is dan het andere is een beetje onnozel, aangezien je daar zelf dus helemaal geen invloed op hebt. En sommige mensen drinken gewoon koffie omdat ze het lekker vinden.
Nee, maar de meesten in Nederland wel.quote:Op maandag 12 september 2022 22:58 schreef bianconeri het volgende:
Want elke koffie drinker doet het bij het opstaan en heeft het nodig voor de energie?
(Nee)
Dat is vaker zo met zwakke genen. Die kies je zelf niet.quote:Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef knoopie het volgende:
Of je gevoelig bent voor cafeïne is per persoon verschillend. Sommige mensen worden echt nerveus als ze één kopje op hebben. Andere mensen drinken een half uurtje voor het slapen gaan een dubbele espresso zonder er last van te hebben.
Doen alsof het een stoerder is dan het andere is een beetje onnozel, aangezien je daar zelf dus helemaal geen invloed op hebt. En sommige mensen drinken gewoon koffie omdat ze het lekker vinden.
Dat is het ook.quote:Op dinsdag 13 september 2022 00:53 schreef IkEetSlakken het volgende:
Lekker espresso'tje wegtikken.... Kan de hele dag door. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Ik slaap er niet minder om.
Heb t wel echt in de ochtend nodig tegen hoofdpijn....![]()
![]()
![]()
Maar dat zal volstrekt normaal zijn
Ja precies. Dan maak ik mij geen zorgen. Zolang er koffie is vind ik t prima.. Sterker nog, als ik nu een fijne espresso achterover sla, lig ik keurig met 10 minuten te slapenquote:Op dinsdag 13 september 2022 00:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Voor ontwenningsverschijnselen.
Als ik 4 uur geleden een normale filterkoffie had gedronken, had ik het zeker nog 3 uur zien worden.quote:Op dinsdag 13 september 2022 01:01 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ja precies. Dan maak ik mij geen zorgen. Zolang er koffie is vind ik t prima.. Sterker nog, als ik nu een fijne espresso achterover sla, lig ik keurig met 10 minuten te slapen
Maakt niet uit wat ik drink of waar ik lig, als ik lig dan ben ik binnen 10 minuten weg. Ik ben juist een erg makkelijke slaper...quote:Op dinsdag 13 september 2022 01:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Als ik 4 uur geleden een normale filterkoffie had gedronken, had ik het zeker nog 3 uur zien worden.
Als ik er 2 drink, hoef ik geen moeite te doen om te gaan slapen.
Lukt toch niet.
Ik ben toch al een rotte slaper.
Koffie gaat daar niet bij helpen.
Daar ben ik oprecht jaloers op.quote:Op dinsdag 13 september 2022 01:21 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat ik drink of waar ik lig, als ik lig dan ben ik binnen 10 minuten weg. Ik ben juist een erg makkelijke slaper...
@Geerdquote:Op maandag 12 september 2022 22:46 schreef Mubassie het volgende:
Beter halve liters tikken bij het opstaan zeker.
Dit inderdaad ja, ik moet smorgens koffie hebben om wakker te worden, drink dan drie koppen zwarte koffie, maar de rest van de dag niet meer.. Dan hou ik het bij water of thee.quote:Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef knoopie het volgende:
Een kop filterkoffie bevat dan ook meer cafeïne dan een kopje espresso. Simpelweg omdat cafeïne tijd nodig heeft om op te lossen, en die tijd is er minder tijdens het zetproces van een espresso.quote:Op dinsdag 13 september 2022 01:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Als ik 4 uur geleden een normale filterkoffie had gedronken, had ik het zeker nog 3 uur zien worden.
Als ik er 2 drink, hoef ik geen moeite te doen om te gaan slapen.
Lukt toch niet.
Ik ben toch al een rotte slaper.
Koffie gaat daar niet bij helpen.
Dat mag. Als je het maar geen espresso noemt, want dat is het niet.quote:
Bedankt voor de info Hansquote:Op donderdag 15 september 2022 08:25 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat mag. Als je het maar geen espresso noemt, want dat is het niet.
Graag gedaan.quote:
Bedankt voor de info Hansquote:Op donderdag 15 september 2022 08:42 schreef knoopie het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Voor een espresso heb je een verhouding gemalen koffie/ water van 1:2 of 1:3 nodig. Dus bij een normale espresso meestal 14 gram gemalen koffie en 28 tot 42ml water.
In Nespressocapsules zit maar 5 of 6 gram gemalen koffie. Dus als je daarmee de goede verhouding zou willen hebben, dan heb je het over maar 12 tot 18 ml water. En die Nespressomachines geven bij een “espresso” ongeveer 40ml en bij een “lungo” 110ml. Dat is dus veel te waterig.
Het gebrek aan koffiesterkte proberen ze te maskeren door de gezette koffie op te schuimen, door het door hele kleine gaatjes te persen. Vergelijkbaar met hoe een Senseo zijn schuimlaagje maakt.
Als je daar van houdt, dan is dat helemaal prima. Maar het is geen espresso.
Graag gedaan hoor. Als je nog meer wil weten over koffie, dan kan je altijd vragen.quote:
Niet nodig. Punt is dat ik nooit heb gezegd dat Nespresso espresso is en toch kom je met een hele belerende lezing waar ik geen fuck om geef.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:41 schreef knoopie het volgende:
[..]
Graag gedaan hoor. Als je nog meer wil weten over koffie, dan kan je altijd vragen.
Je zou ook kunnen denken, waarom niet? Misschien steekt iemand er nog wat van op.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:44 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Niet nodig. Punt is dat ik nooit heb gezegd dat Nespresso espresso is en toch kom je met een hele belerende lezing waar ik geen fuck om geef.
Nou nee, want er zit wel gewoon gemalen koffie in en geen gevriesdroogde koffie. Dus oploskoffie is niet juist.quote:Nespresso is niets meer dan oploskoffie, lol.
Nee hoor, want "HeT iS gEeN eSpReSsO".quote:Op donderdag 15 september 2022 10:47 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen denken, waarom niet? Misschien steekt iemand er nog wat van op.
[..]
Nou nee, want er zit wel gewoon gemalen koffie in en geen gevriesdroogde koffie. Dus oploskoffie is niet juist.
Zie je wel. Leer jij er ook nog wat van.
Dat klopt. Maar wel vers gezette koffie, en geen gevriesdroogde koffie. Dus oploskoffie is het verkeerde woord.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:48 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nee hoor, want "HeT iS gEeN eSpReSsO".
Maar is dat omdat muizen geen zoogdieren zijn, of omdat er geen echte muizen gebruikt worden? @Erasmus is vandaag kennelijk niet zo snel van begrip, dus misschien moet je dat nog even verduidelijken voor hem.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:50 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Gestampte muisjes zijn ook niet gemaakt van zoogdieren.
Bedankt voor de info Hansquote:Op donderdag 15 september 2022 10:50 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar wel vers gezette koffie, en geen gevriesdroogde koffie. Dus oploskoffie is het verkeerde woord.
Wat maakt het uit? Zodra je iets gekocht hebt, mag je er toch op stampen.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar is dat omdat muizen geen zoogdieren zijn, of omdat er geen echte muizen gebruikt worden? @:Erasmus is vandaag kennelijk niet zo snel van begrip, dus misschien moet je dat nog even verduidelijken voor hem.
Jij bent kennelijk zelf ook niet zo snel van sociaal begrip dat ik er oprecht geen fuck om geef.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar is dat omdat muizen geen zoogdieren zijn, of omdat er geen echte muizen gebruikt worden? @:Erasmus is vandaag kennelijk niet zo snel van begrip, dus misschien moet je dat nog even verduidelijken voor hem.
Ik dacht altijd dat dat alleen mocht als het vijftig cent gekost heeft? Of is dat ondertussen meer door de inflatie?quote:Op donderdag 15 september 2022 10:53 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Zodra je iets gekocht hebt, mag je er toch op stampen.
Dat begrijp ik heel goed hoor. Maar ik heb even niks te doen. Dus dan kan ik net zo goed even jullie lastig vallen met nutteloze informatie over koffie toch?quote:Op donderdag 15 september 2022 10:55 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Jij bent kennelijk zelf ook niet zo snel van sociaal begrip dat ik er oprecht geen fuck om geef.
Misschien boeit het hem gewoon niet.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 september 2022 10:57 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Misschien boeit het hem gewoon niet.
quote:Op donderdag 15 september 2022 10:57 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed hoor. Maar ik heb even niks te doen. Dus dan kan ik net zo goed even jullie lastig vallen met nutteloze informatie over koffie toch?
Hmm ja, inflatiecorrecties sowieso inderdaad, en wellicht zijn er in die tijd allerlei regelingen (zoals t oude stampforfait, de compressietoeslagen en de veelbesproken vlaktaks) aangepast. Ik ben niet zo op de hoogte.quote:Op donderdag 15 september 2022 10:55 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat alleen mocht als het vijftig cent gekost heeft? Of is dat ondertussen meer door de inflatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |