Dat heb je knap getimed dan, want ik dacht op dat moment eigenlijk wel dat het een soort bodem was. In Januari zakte het ook al eens tot 30K en daarna veerde het weer op tot 40-43K begin April. En daarna dus weer naar 30K waar ie een tijdje rond bleef hangen. Pas toen met die Celsius en Voyager shit en de daarbij horende leverage short sells ging ie zo hard naar beneden dat verkopen al bijna geen optie meer was. En bovendien ben ik gewoon geen trader maar een pure holder, dus ik zal nooit verkopen. Het enige wat ik zal doen is wel een keer verkopen na een flinke stijging als we weer rond de 50K zitten ooit. Want ik heb dan wel veel meer BTC dan in de vorige keer dat we op 50K zaten dus dan mag er wel wat uit.quote:Op dinsdag 20 september 2022 08:47 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik ben het er helemaal mee eens. Maar vergis je niet hoe lang 5 jaar is. Helemaal in crypto. Als ik er geen geloof in had, dan had ik ook wel weer een andere hobby gezocht. Maar dit is wel essentieel een ander scenario dan eerdere crypto-beermarkten. Eerdere recessies hebben soms wel 2 jaar geduurd. Crypto heeft nog nooit eerder een periode gehad zonder QE, laat staan een recessie.
Ik ben op 29k uitgestapt en hoop de rust op te kunnen brengen om pas weer in te stappen nadat we inderdaad de inflatie hebben weten te beteugelen. En dan niet de pump die er ongetwijfeld zal komen als het een half procentje lager zal uitpakken dan voorspeld, maar dat we echt weer onder de 5% komen ofzo. En ik denk dat dit nog maanden kan duren
Het is ook niet zo dat een renteverhoging elke keer zorgt voor een bloedbad. Grote kans dat de markt ze al ingeprijsd heeft omdat de renteverhogingen nou eenmaal geen verrassingen meer zijn. Zo ook met oorlog en andere crisissen. Uiteraard kan er nog een katalysator komen, maar ik zou nu even niks voor de geest kunnen halen op het falen van het protocol na.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
18 juni stonden we rond de 18k, vandaag staan nu op 19k. Dus dat is niet helemaal waar. Er komt waarschijnlijk een september rate hike aan van 75 basispunten, maar die renteverhogingen stoppen ook een keer, mogelijk is dit zelfs de laatste substantiële verhoging, want de FED maakt zich grote zorgen om de beurzen.
Vanaf dat moment zal er meer geld in de markten stromen en kunnen we wellicht omhoog kijken.
Kan ook best zijn dat we nog een jaar lang kwakkelen, maar nog een halvering lijkt me niet heel erg realistisch.
Zijn ook ingecalculeerd maar het sentiment blijft alsnog negatief voor aandelen en al helemaal hoog-risico aandelen zoals crypto. Pas als de FED pas op de plaats neemt/stopt met verhogen van de rente en de inflatie onder controle is komt er meer ruimte voor meer structurele en substantiële stijgingen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:33 schreef dimmak het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat een renteverhoging elke keer zorgt voor een bloedbad. Grote kans dat de markt ze al ingeprijsd heeft omdat de renteverhogingen nou eenmaal geen verrassingen meer zijn. Zo ook met oorlog en andere crisissen. Uiteraard kan er nog een katalysator komen, maar ik zou nu even niks voor de geest kunnen halen op het falen van het protocol na.
Uiteraard kan het zijn dat er nog een nieuwe bodem komt, maar voor mij lijkt het alsof we de bodem al hebben bereikt. Ik zie ons de komende 1 á 2 jaar zijwaarts en langzaam opkrabbelen richting de nieuwe halving.
Volgens mij heeft de FED heel duidelijk gemaakt dat de inflatie remmen de hoogste prioriteit heeft. Dat impliceert dat ze zullen blijven verhogen tot dit gelukt is, met als gevolg dat risk-on assets zullen bloeden.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:27 schreef Elan het volgende:
want de FED maakt zich grote zorgen om de beurzen.
De hack vond plaats op 11 september, ik heb 9 septermber m'n Revolut account aangemaaktquote:Op dinsdag 20 september 2022 11:36 schreef dimmak het volgende:
Omdat veel cryptobro's hier een rekening hebben: Revolut is gehackt.
Dat wil niet zeggen dat ze eindeloos de rente kunnen verhogen, zeker omdat de inflatie voor een groot deel komt door schaarste. Kredietverlening duurder maken heeft maar een beperkte invloed.quote:Op dinsdag 20 september 2022 12:09 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de FED heel duidelijk gemaakt dat de inflatie remmen de hoogste prioriteit heeft. Dat impliceert dat ze zullen blijven verhogen tot dit gelukt is, met als gevolg dat risk-on assets zullen bloeden.
Maar we gaat het zien
The Federal Reserve on Wednesday raised benchmark interest rates by another three-quarters of a percentage point and indicated it will keep hiking well above the current level.quote:Op dinsdag 20 september 2022 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze eindeloos de rente kunnen verhogen, zeker omdat de inflatie voor een groot deel komt door schaarste. Kredietverlening duurder maken heeft maar een beperkte invloed.
Zoals verwacht dus. Hoe hoog staat de Amerikaanse rente nu eigenlijk?quote:Op woensdag 21 september 2022 20:14 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
The Federal Reserve on Wednesday raised benchmark interest rates by another three-quarters of a percentage point and indicated it will keep hiking well above the current level.
Fed officials signaled the intention of continuing to hike until the funds level hits a “terminal rate,” or end point of 4.6% in 2023.
Fed Chairman Jerome Powell and his colleagues have emphasized in recent weeks the unlikelihood that rate cuts will happen next year
uit: https://www.cnbc.com/2022(...)september-2022-.html
Fed funds rate 3.25quote:Op woensdag 21 september 2022 20:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Zoals verwacht dus. Hoe hoog staat de Amerikaanse rente nu eigenlijk?
Eigenlijk zijn dit vrij normale rente's, historisch gezien.quote:Op woensdag 21 september 2022 23:47 schreef SOG het volgende:
[..]
Fed funds rate 3.25
Us 2year treasury 4 procent
10 jaar 3.53 procent
30 jaar vast hypotheek 6 procent
Buiten een CEO die dumpt op retail?quote:Op woensdag 21 september 2022 23:15 schreef Elan het volgende:
Doen Waves eigenlijk nog wat? Niet qua prijs maar qua project.
Bestaat ook echt al tering lang voor cryptobegrippen.
Ze zijn idd heel serieus daar. Maar door de bear markt is het ook rustiger geworden overal.quote:Op zaterdag 24 september 2022 21:45 schreef whatever1987 het volgende:
Ik ben weg van tweakers(loopt daar overigens nu echt snel leeg), is niet meer leuk daar, bah!! heb een technische analyse kanaal op youtube
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ/videos
iedere keer zie ik van iedereen alles weggemod worden op tweakers..echt triest, dingen die grappig zijn worden verwijderd. TIME is over daar, NIET meer leuk daar
HET MAG hiuer wel wat drukker worden ik zal wel helpen met mijn top klasse TA filmpjes af en toe te posten lel
Ik kijk uit naar al je toekomstige hoogstaande TA filmpjes.quote:Op zaterdag 24 september 2022 21:45 schreef whatever1987 het volgende:
Ik ben weg van tweakers(loopt daar overigens nu echt snel leeg), is niet meer leuk daar, bah!! heb een technische analyse kanaal op youtube
iedere keer zie ik van iedereen alles weggemod worden op tweakers..echt triest, dingen die grappig zijn worden verwijderd. TIME is over daar, NIET meer leuk daar
HET MAG hiuer wel wat drukker worden ik zal wel helpen met mijn top klasse TA filmpjes af en toe te posten lel
Je werd al gemist A87, hier is het wel een stuk rustiger als het over crypto slowchat gaatquote:Op zaterdag 24 september 2022 21:45 schreef whatever1987 het volgende:
Is het niet vreemd dat er sprake is van een bear market tijdens ongekend hoge inflatie?quote:Op zaterdag 24 september 2022 22:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ze zijn idd heel serieus daar. Maar door de bear markt is het ook rustiger geworden overal.
Crypto doet het goed in tijden van dalende rente en QE (geld bijdrukken), rente stijgt nu en de VS doet nu QT (tightening). Zo lang dat nog doorgaat zal er denk ik een bear markt zijn. Uiteindelijk zullen ze wel weer geld bij gaan drukken.quote:Op maandag 26 september 2022 10:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Is het niet vreemd dat er sprake is van een bear market tijdens ongekend hoge inflatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |