abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205945205
En mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.
Corona was al een side-effect voor ondernemers om faillissement aan te vragen, nu is de (al dan niet bewust gecreëerde) oorlog in Rusland het perfecte excuus om ondernemers het leven zuur te maken.
En de EU/NL maar wat veel propaganda inzetten om te doen alsof Rusland de schuld van dit alles is.
En het houdt niet op, althans niet vanzelf.
Het nieuwe normaal is nog lang niet op het eindpunt. Want ik durf wel verder te kijken dan van dag op dag te leven.

Het is me wat.. we zitten erbij en kijken er naar
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_205945281
Wat stel je voor TS?

vind je dat het MKB meer subsidie nodig heeft, dat de overheid hen meer moet ondersteunen dan ze tot nu toe doen met bv regelingen als de
TOZO : Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers
BBZ : Bijstand voor zelfstandigen
TONK : Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten
TVL (Tegemoetkoming Vaste Lasten)
TVL voor startende ondernemers
Subsidieregeling evenementengarantie (SEG)

Of wil je gewoon heel hard huilen en naar iets of iemand je vingertje wijzen en luid roepen "zij-hebben-de-schuhuld!"
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205945292
wat een visionair deze ts
pi_205945314
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:49 schreef RM-rf het volgende:
Wat stel je voor TS?

vind je dat het MKB meer subsidie nodig heeft, dat de overheid hen meer moet ondersteunen dan ze tot nu toe doen met bv regelingen als de

Of wil je gewoon heel hard huilen en naar iets of iemand je vingertje wijzen en luid roepen "zij-hebben-de-schuhuld!"
precies, Tijdens de Corona periode waren het aantal faillissementen laag, nog nooit zo laag geweest zelfs
pi_205945319
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:51 schreef Raw85 het volgende:
wat een visionair deze ts
_O-
pi_205945532
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:43 schreef Viesdik het volgende:

Het is me wat.. we zitten erbij en klikken er naar
FTFY

Zit Viesdik &Co. B.V. in zwaar weer?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205945546
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:49 schreef RM-rf het volgende:
Wat stel je voor TS?

ik stel voor om de EU asap te verlaten, de gulden te herintroduceren, internationale onderneming max 30% van het totale Nederlandse aanbod te laten uitmaken
pi_205945592
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:19 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
FTFY

Zit Viesdik &Co. B.V. in zwaar weer?
Er bestaan hele schaarse mensen die het opnemen voor mensen binnen een doelgroep waar jezelf buiten valt.
Mijn werk is gezegend, ik maak mij geen zorgen over mezelf.
Zou men sieren als ze zich het lot van anderen wat meer zouden aantrekken. Denk aan de boeren of andere mensen die hun levenswerk vernietigd zien worden.
Maar het percentage bijstandspaupers op fok zal waarschijnlijk 90% zijn, dus de kans dat jij daar ook deel van uitmaakt is groot.
pi_205945670
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Er bestaan hele schaarse mensen die het opnemen voor mensen binnen een doelgroep waar jezelf buiten valt.
Mijn werk is gezegend, ik maak mij geen zorgen over mezelf.
Zou men sieren als ze zich het lot van anderen wat meer zouden aantrekken. Denk aan de boeren of andere mensen die hun levenswerk vernietigd zien worden.
Maar het percentage bijstandspaupers op fok zal waarschijnlijk 90% zijn, dus de kans dat jij daar ook deel van uitmaakt is groot.
Die kans is er ja. En zo te lezen jij ook, want je maakt je zorgen over een groep waar jij buiten valt. Dat siert je, maar dan heb je dus blijkbaar niets te maken met MKB, dus wellicht heb jij je inkomsten via de Overheid (door arbeid of uitkering)

'Gezegend werk' kan ook staatsgesponsord zijn toch? Maargoed, daar gaat het niet over.

Maar waarom word het MKB doelbewust kapot gemaakt dan? Door de stijgende energieprijzen waar onze politici niet veel aan kunnen/willen doen? Burgers worden toch ook kapot gemaakt zo? Boehoe, t MKB! MKB heeft genoeg steun (gehad en nog steeds).
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205945671
heb je ook zo een kekke rode zakdoek aan je scootmobiel hangen?
  maandag 12 september 2022 @ 11:37:51 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_205945712
De bakkers gaan eraan en ik lees nu ook de slagers...
pi_205946090
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:37 schreef Bocaj het volgende:
En uiteindelijk houden we 3 grote supermarktketens over die alles en iedereen kunnen uitknijpen. (Boeren, Producenten en consumenten). Lekker bezig!
pi_205946186
TS heeft wel gelijk in die zin dat er telkens weer een nieuwe crisis wordt verzonnen. De ene is nog niet afgelopen of ze trekken weer de volgende uit de hoge hoed.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205946204
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:

Maar waarom word het MKB doelbewust kapot gemaakt dan?
Het mkb wordt niet voor niks de motor van de economie genoemd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 12 september 2022 @ 12:22:51 #15
37248 BertV
Klei indiaan
pi_205946216
[ ] "Niks aan de hand mensen! hihi!"
[X] "Godverderdegodver we gaan eraan!"
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_205946394
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 12:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Het mkb wordt niet voor niks de motor van de economie genoemd.
Ja, en terecht, dat is waar. Maar nog steeds geen uitleg waarom 'het MKB' doelbewust kapot gemaakt wordt. Ja, dingen gaan pijn doen. Bij iedereen. Dus ook bij het MKB. MKB-ers lopen iets meer risico, maar dat is inherent aan MKB-er zijn. In goede tijden de vruchten oogsten, maar in slechte tijden niets inleveren? Ja daaag.

Ik zeg niet dat het MKB het niet al lastig genoeg heeft en nog slechter gaat krijgen.
En de ene MKB-er is de andere niet.
  Redactie Frontpage maandag 12 september 2022 @ 12:39:20 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_205946418
quote:
Corona was al een side-effect voor ondernemers om faillissement aan te vragen, nu is de (al dan niet bewust gecreëerde) oorlog in Rusland het perfecte excuus om ondernemers het leven zuur te maken.
En de EU/NL maar wat veel propaganda inzetten om te doen alsof Rusland de schuld van dit alles is.
Het nieuwe normaal is nog lang niet op het eindpunt. Want ik durf wel verder te kijken dan van dag op dag te leven.

Is er oorlog in Rusland? Heb ik wat gemist?

Voor de rest van je verhaal: :')
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205946431
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:37 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ja, en terecht, dat is waar. Maar nog steeds geen uitleg waarom 'het MKB' doelbewust kapot gemaakt wordt. Ja, dingen gaan pijn doen. Bij iedereen. Dus ook bij het MKB. MKB-ers lopen iets meer risico, maar dat is inherent aan MKB-er zijn. In goede tijden de vruchten oogsten, maar in slechte tijden niets inleveren? Ja daaag.

Ik zeg niet dat het MKB het niet al lastig genoeg heeft en nog slechter gaat krijgen.
En de ene MKB-er is de andere niet.
Geld weghalen bij de gewone man?
pi_205946465
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:21 schreef Viesdik het volgende:

[..]
ik stel voor om de EU asap te verlaten, de gulden te herintroduceren, internationale onderneming max 30% van het totale Nederlandse aanbod te laten uitmaken
Nee man, gewoon rupees met groene, blauwe, gele en rode kristallen.
pi_205946467
En dan als het echt kut gaat ineens met een 'oplossing' op de proppen komen. Zo gaat het altijd vanuit de regering.
pi_205946580
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Geld weghalen bij de gewone man?
Dat gebeurt toch sowieso? Inkomstenbelasting/BTW/Accijnzen. (voor de Overheid)
En uiteindelijk moet het MKB het ook van 'de gewone man' hebben, dat zijn klanten.

Wat heeft dat te maken met het 'bewust kapotmaken van het MKB'? Of zie ik het verkeerd, en moet ik het zo begrijpen: De Overheid knijpt de gewone man/burger zo uit, dat er niets voor het MKB overblijft.

Nou, volgens mij heeft de gewone man best veel vrij te besteden, veel ervan staat zelfs te stoven op een of andere BitCoin rekening, of word uitgegeven aan woningverbetering. Veel salarissen zijn doorbetaald met behulp van MKB-overheidssteun.

Dat de gasprijzen nu de pan uit rijzen is superkut, maar niet doelbewust gericht op t MKB. MKB heeft er exonentieel meer last van dan de burger.
pi_205946996
quote:

[..]
Die kans is er ja. En zo te lezen jij ook, want je maakt je zorgen over een groep waar jij buiten valt. Dat siert je, maar dan heb je dus blijkbaar niets te maken met MKB, dus wellicht heb jij je inkomsten via de Overheid (door arbeid of uitkering)

'Gezegend werk' kan ook staatsgesponsord zijn toch? Maargoed, daar gaat het niet over.

Maar waarom word het MKB doelbewust kapot gemaakt dan? Door de stijgende energieprijzen waar onze politici niet veel aan kunnen/willen doen? Burgers worden toch ook kapot gemaakt zo? Boehoe, t MKB! MKB heeft genoeg steun (gehad en nog steeds).
geen ambtenaar.. ben nog liever zwerver
pi_205947031
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:39 schreef Innisdemon het volgende:

Heb ik wat gemist?
15 jaar aan gecreëerde crisissen, waarvan iedereen denkt dat die uit de lucht komen vallen?
pi_205947034
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:34 schreef Questular het volgende:
heb je ook zo een kekke rode zakdoek aan je scootmobiel hangen?
neen, maar die hing wel om de strot van je zuster toen ik haar al chokend van achter rodeo reed
pi_205947048
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 12:50 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dat gebeurt toch sowieso? Inkomstenbelasting/BTW/Accijnzen. (voor de Overheid)
En uiteindelijk moet het MKB het ook van 'de gewone man' hebben, dat zijn klanten.

Wat heeft dat te maken met het 'bewust kapotmaken van het MKB'? Of zie ik het verkeerd, en moet ik het zo begrijpen: De Overheid knijpt de gewone man/burger zo uit, dat er niets voor het MKB overblijft.

Nou, volgens mij heeft de gewone man best veel vrij te besteden, veel ervan staat zelfs te stoven op een of andere BitCoin rekening, of word uitgegeven aan woningverbetering. Veel salarissen zijn doorbetaald met behulp van MKB-overheidssteun.

Dat de gasprijzen nu de pan uit rijzen is superkut, maar niet doelbewust gericht op t MKB. MKB heeft er exonentieel meer last van dan de burger.
De laatste tijd zijn er best veel lui die niet meer rond kunnen komen.
pi_205947308
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 13:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
De laatste tijd zijn er best veel lui die niet meer rond kunnen komen.
Goed statement (maar wel een beetje loos, het gaat om het MKB hier). Ook Gemeenten en (grote) bedrijven die nieuwe contacten moeten afsluiten komen in grote problemen. Maar er zijn altijd veel mensen geweest die moeite hebben om rond te komen, door welke reden dan ook. Je krijgt een extreme scheiding tussen mensen die hun energiekosten weten te beperken, en degene die dat niet kunnen. Maar weer: Wat heeft 'de laatste tijd zijn er best veel lui die niet meer rond kunnen komen' te maken met het 'doelbewust kapot maken van t MKB' ?

Wat voor lui bedoel je? Iedereen? MKBers? Iedereen rond en onder modaal? Ja, iedereen heeft meer moeite met rond komen. Gek he? In tijden van gekke inflatie en nog gekkere inflatie van energieprijzen. (en dan moet de winter nog komen!)

De gewone man kan makkelijker besparen op energiekosten dan een MKB-er. Letterlijk: De schoorsteen moet roken, anders komt er helemaal niets binnen. MKB-ers zijn kwetsbaarderder dan de gewone man, hence al die steunpakketten.

Kortom, deze pleurisellende is niet specifiek gericht op MKB en/of gewone man.

[ Bericht 0% gewijzigd door Het_Bokje op 12-09-2022 13:38:01 ]
pi_205947388
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:15 schreef Viesdik het volgende:

[..]
neen, maar die hing wel om de strot van je zuster toen ik haar al chokend van achter rodeo reed
pi_205947542
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:31 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Goed statement (maar wel een beetje loos, het gaat om het MKB hier). Ook Gemeenten en (grote) bedrijven die nieuwe contacten moeten afsluiten komen in grote problemen. Maar er zijn altijd veel mensen geweest die moeite hebben om rond te komen, door welke reden dan ook. Je krijgt een extreme scheiding tussen mensen die hun energiekosten weten te beperken, en degene die dat niet kunnen. Maar weer: Wat heeft 'de laatste tijd zijn er best veel lui die niet meer rond kunnen komen' te maken met het 'doelbewust kapot maken van t MKB' ?

Wat voor lui bedoel je? Iedereen? MKBers? Iedereen rond en onder modaal? Ja, iedereen heeft meer moeite met rond komen. Gek he? In tijden van gekke inflatie en nog gekkere inflatie van energieprijzen. (en dan moet de winter nog komen!)

De gewone man kan makkelijker besparen op energiekosten dan een MKB-er. Letterlijk: De schoorsteen moet roken, anders komt er helemaal niets binnen. MKB-ers zijn kwetsbaarderder dan de gewone man, hence al die steunpakketten.

Kortom, deze pleurisellende is niet specifiek gericht op MKB en/of gewone man.
Als je het mkb aanpakt, voelt de gewone man dat omdat de economie afkoelt. Combineer dat met de hoge prijzen en je hebt een perfect recept om de middenklasse uit te knijpen.
pi_205947550
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:39 schreef Questular het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Geef toe, het was wel goed verzonnen.
  Redactie Frontpage maandag 12 september 2022 @ 13:56:48 #30
38148 crew  Innisdemon
pi_205947572
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 13:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
15 jaar aan gecreëerde crisissen, waarvan iedereen denkt dat die uit de lucht komen vallen?
Niet selectief gaan citeren he? Ik vroeg naar de oorlog in Rusland
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205947632
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Als je het mkb aanpakt, voelt de gewone man dat omdat de economie afkoelt. Combineer dat met de hoge prijzen en je hebt een perfect recept om de middenklasse uit te knijpen.
Eens, maar het MKB wordt niet 'aangepakt'.
Dit topic begint met de bewering dat de oorlog in Oekraine een excuus is om het MKB kapot te maken.

Dat MKBers het gaan voelen als de consumentenbestedingen achterblijven hoef je mij ook niet te vertellen. Niemand gaat biertjes á ¤5,- meer klappen als je ¤400,-/mnd tekort komt. Da's logies. MKBers hebben gewoon exponentieel meer last van energieprijs-ellende. (zeker als je machinepark ervan afhankelijk is).

Dat de middenklasse uitgeknepen wordt is ook logisch, daar zit ook een hoop geld. Het MKB is gewoon kwetsbaar, altijd al geweest, daarom kunnen ze ook failliet, daar is het een bedrijf voor. We zijn te gewend geraakt aan stabiele/lage energieprijzen.
pi_205947713
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:37 schreef Bocaj het volgende:
de bakker.... de bakker

IS DIT GEEN HEERLIJK BROOD?

IS DIT GEEN HEERLIJK BROOD?
pi_205948574
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 10:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
precies, Tijdens de Corona periode waren het aantal faillissementen laag, nog nooit zo laag geweest zelfs
En al die bedrijven die dus kunstmatig met subsidie in leven zijn gehouden, gaan nu eindelijk failliet. En dat is grotendeels helemaal niet zo erg. Als je iets leuks bedacht hebt, maar er geen geld mee kan verdienen, dan heb je pech. Zo werkt ondernemen. Al die subsidie in 2020 en 2021 was voor dit soort eigenlijk niet levensvatbare bedrijfjes enkel uitstel van executie.

Hier meteen weer een complot achter zoeken vind ik nogal onnozel. Want wat zou het motief zijn om MKB-ers om zeep te helpen? En zonder motief heb je geen complot.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_205949400
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 15:33 schreef knoopie het volgende:

[..]
En al die bedrijven die dus kunstmatig met subsidie in leven zijn gehouden, gaan nu eindelijk failliet. En dat is grotendeels helemaal niet zo erg. Als je iets leuks bedacht hebt, maar er geen geld mee kan verdienen, dan heb je pech. Zo werkt ondernemen. Al die subsidie in 2020 en 2021 was voor dit soort eigenlijk niet levensvatbare bedrijfjes enkel uitstel van executie.

Hier meteen weer een complot achter zoeken vind ik nogal onnozel. Want wat zou het motief zijn om MKB-ers om zeep te helpen? En zonder motief heb je geen complot.
Het motief is wereld dominatie van het WEF, snap je dat niet?
pi_205953508
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 17:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Het motief is wereld dominatie van het WEF, snap je dat niet?
Ah ja. Duidelijk.

Ik kan best wel genieten van een lekkere smeuïge complottheorie, maar sommige mensen gooien er echt met de pet naar. Dan is er geen lol meer aan te beleven.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_205953569
pi_205953579
TS hoort bij de club die alle vooruitgang wil tegenhouden en kapot maken. waarschijnlijk zonder het zelf door te hebben.
pi_205953800
Ja inderdaad en de boeren worden ook al weggepest krijgen we dalijk vreten uit fabriekshallen ipv van de boerderij met allemaal van die lieve beestjes en zulks!!!

Iedereen heeft dalijk een dikke schuld, die neemt de overheid over en dan krijg je een basisinkomen En op dat moment ben je de slaaf van Klaus Schwab en Bill Gates en krijg je een qr-code in je nek met een persoonlijk co2-budget
pi_205955550
quote:

[..]

Versnelde afbouw zelfstandigenaftrek, totaal onnodig en zeer pijnlijk vooral voor de zzp’er.
pi_205955598
quote:
Wat moeten we anders? Nederland is té verdeeld in de samenleving om met z'n allen er iets tegen te willen doen.
Het enige wat we kunnen doen is boe-roepen op Facebook en op dat sociale medium elke zin afmaken met drie punten, uitroep- of vraagtekens als men vanuit ontsteltenis ergens niet mee eens is. En als je zegt 'wat bedoel je' dan wordt er een of andere complottheorie naar je hoofd geslingerd.

De gemakzucht heeft de strijdbaarheid totaal weggevaagd.

[ Bericht 10% gewijzigd door Metalfrost op 13-09-2022 00:51:30 ]
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 13 september 2022 @ 02:21:47 #41
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205955799
houd toch je smoel man, als het mkb niet winstgevend is dan moeten ze maar lekker oprotten.

kunnen die slavendrijvers eindelijk een keer een echte baan beoefenen.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205958455
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:44 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Wat moeten we anders? Nederland is té verdeeld in de samenleving om met z'n allen er iets tegen te willen doen.
Het enige wat we kunnen doen is boe-roepen op Facebook en op dat sociale medium elke zin afmaken met drie punten, uitroep- of vraagtekens als men vanuit ontsteltenis ergens niet mee eens is. En als je zegt 'wat bedoel je' dan wordt er een of andere complottheorie naar je hoofd geslingerd.

De gemakzucht heeft de strijdbaarheid totaal weggevaagd.
wij zouden een biertje met elkaar kunnen drinken
pi_205966472
quote:

Ik was vanmiddag in Soesterberg, daar stond een bord "MKB-vriendelijkste gemeente van Nederland"

Iedereen naar Soesterberg dus.

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:21 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Uit de EU ? Zeg maar dag tegen je export. Daarnaast geen landbouwsubsidies. Brexit taferelen

Gulden???? Was sowieso al gekoppeld aan de D-mark. Dus koppeling aan de euro dan maar?

Je 3e punt - snap de gedachte niet helemaal. Er zijn gewoon veel dingen die we hier niet maken en wel nodig hebben. Zeg ook maar groetjes tegen de werkgelegenheid. Verder zijn veel Nederlandse bedrijven internationaal opererend, dat zal dan ook minder worden

[ Bericht 16% gewijzigd door Nappeklapperapper op 13-09-2022 22:37:17 (meer) ]
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')