Waar wil je antwoord op?quote:Op zondag 11 september 2022 16:21 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je zegt alleen wat er mis ging en daar is ook genoeg op aan te merken. Op de andere opmerkingen reageer je niet eens. Voor iemand die zich hier zo intellectueel verheven gedraagt komt er bijzonder weinig zinnigs uit je.
In post #69 geef je eigenlijk alleen aan dat je glazen bol gewerkt heeft en dat ze de sancties maar op moeten heffen, en dan? Dan draait Poetin natuurlijk direct de gaskraan weer open zeker?quote:Op zondag 11 september 2022 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
#69 en #79
Ben je aan het trollen of echt niet snugger genoeg?
Nee, dit zijn te verwachte gevolgen van domme beslissingen.quote:Op zondag 11 september 2022 16:23 schreef XSbig het volgende:
[..]
In post #69 geef je eigenlijk alleen aan dat je glazen bol gewerkt heeft en dat ze de sancties maar op moeten heffen, en dan? Dan draait Poetin natuurlijk direct de gaskraan weer open zeker?
Post #79 is eigenlijk meer van hetzelfde, maar dan met nog minder woorden.
Prima allemaal als dat jouw mening is, maar als je zelf zo snugger bent zou je snappen dat dit geen realistische ‘oplossingen’ zijn, maar eerder populistisch geschreeuw.
Geef hier nou gewoon eens een keer een onderbouwd antwoord op dan. En dan niet even over net iets anders beginnen zoals je bij mij deed.quote:Op zondag 11 september 2022 16:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dit zijn te verwachte gevolgen van domme beslissingen.
En jij snapt toch ook wel hoe dat gaat met sancties terugdraaien? Dan ga je daar eerst over onderhandelen.
Maar ze hadden het gewoon nooit moeten doen.
quote:Op zondag 11 september 2022 16:13 schreef XSbig het volgende:
Graag een link naar een post waarin onderbouwd staat (1) welk beleid er fout is geweest,
(2) hoe het wél had gemoeten
en
(3) waar staat hoe toekomstige blunders voorkomen moeten worden,
en
(4) wat het toekomstige beleid in zou moeten houden.
Dus je geeft zelf toe dat je eigenlijk geen oplossingen hebt? Want dat waren de posts waarin de oplossingen stonden toch?quote:Op zondag 11 september 2022 16:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dit zijn te verwachte gevolgen van domme beslissingen.
En jij snapt toch ook wel hoe dat gaat met sancties terugdraaien? Dan ga je daar eerst over onderhandelen.
Maar ze hadden het gewoon nooit moeten doen.
(2) hoe het wél had gemoetenquote:Op zondag 11 september 2022 16:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Geef hier nou gewoon eens een keer een onderbouwd antwoord op dan. En dan niet even over net iets anders beginnen zoals je bij mij deed.
,,Ben je aan het trollen of ben je niet snugger genoeg?''
[..]
Ok, je bent dus aan het trollen, aangezien je met bold iets highlight waar niet staat wat er moet gebeuren nu, terwijl dat een regel daaronder wel staat.quote:Op zondag 11 september 2022 16:49 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dus je geeft zelf toe dat je eigenlijk geen oplossingen hebt? Want dat waren de posts waarin de oplossingen stonden toch?
Dus ik moet eerst teruglezen naar een niet bestaande post met onderbouwde oplossingen en daarbij bijbehorend beleid, vervolgens verwijs je naar twee posts waarin de onderbouwde oplossingen met daarbij beleid voor de toekomst zou moeten staan. Daarbij word ik er ook nog van beticht ‘niet zo snugger te zijn’.
En vervolgens zijn het niet de onderbouwde oplossingen met bijbehorend beleid voor de toekomst, maar de ‘te verwachten gevolgen van domme beslissingen’.
Prima, jij bent af.
Ik vind het op zich wel knap van Jetten dat hij een trollenleger heeft weten te verzamelen.quote:Op zondag 11 september 2022 17:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wederom lachwekkend. Ik geloof het verder wel, er komt toch niets uit.
Ik sluit mij hierbij aan. Succes joequote:Op zondag 11 september 2022 17:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Wederom lachwekkend. Ik geloof het verder wel, er komt toch niets uit.
In post #69 zeg je : "Dus ik had de oplossingen wel. Net als vele anderen. Kees de Kort was er ook steevast heel duidelijk over."quote:Op zondag 11 september 2022 17:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ok, je bent dus aan het trollen, aangezien je met bold iets highlight waar niet staat wat er moet gebeuren nu, terwijl dat een regel daaronder wel staat.
Of je bent zwakzinnig.
Aha. Anderen beschuldigen van trollen, fraai hoor. Zelf structureel weigeren inhoudelijk antwoord te geven als mensen je vragen je stellingen eens te onderbouwen of toe te lichten, dát is trollgedrag. Ik heb helemaal niets met Jetten maar nog minder met figuren die maar wat roepen. Dat kunnen we allemaal wel.quote:Op zondag 11 september 2022 17:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind het op zich wel knap van Jetten dat hij een trollenleger heeft weten te verzamelen.
Maar goed, iedereen in Nederland kan zien wat een wanprestatie Jetten levert.
Ik heb duidelijk genoeg aangegeven wat ik vind dat er moet gebeuren: onderhandelen met Rusland over gas voor het afbouwen van sancties.quote:Op zondag 11 september 2022 17:08 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
In post #69 zeg je : "Dus ik had de oplossingen wel. Net als vele anderen. Kees de Kort was er ook steevast heel duidelijk over."
nergens heb ik je oplossingen zien noemen. Wel dingen die anders moeten nadat er dingen fout zijn gegaan, maar dat is lekker makkelijk achteraf de koe in den aars staren.
Natuurlijk hadden we liever geen sancties jegens Rusland gedaan, maarja... zo zit de wereld niet in mekaar. En als we Oekraine vanaf t begin hadden geholpen (ohnee, geen navo enzo), dan had Putin ons zowieso afgesloten.
Kortom: Nu zit de gasvoorraad vol met duur geimporteerd LNG gas, zodat de prijezen nog wel even hoog blijven, ook als we nu ineens vriendjes worden met Putin. Gemeenten worden tot een nieuw hoger Energiecontract gedwongen en Rusland krijgt nog steeds geld binnen. Wat gaat hier fout?
Ik heb de drie vragen waar je antwoord op wilde gewoon beantwoord. Dan is het wel heel sneu om te blijven klagen dat ik geen vragen beantwoordt.quote:Op zondag 11 september 2022 17:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Aha. Anderen beschuldigen van trollen, fraai hoor. Zelf structureel weigeren inhoudelijk antwoord te geven als mensen je vragen je stellingen eens te onderbouwen of toe te lichten, dát is trollgedrag. Ik heb helemaal niets met Jetten maar nog minder met figuren die maar wat roepen. Dat kunnen we allemaal wel.
Denk je dat er werkelijk iets anders uit het Europese beleid was gekomen als jij of ik op de plek van Jetten had gezeten? Je overschat de invloed van een minister, maar überhaupt van NL in dit soort tijden van oorlog, schromelijk.
Noem anderen alsjeblieft nooit meer (indirect) dom, oké?quote:Op zondag 11 september 2022 17:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan is het wel heel sneu om te blijven klagen dat ik geen vragen beantwoordt
Nou, dat zijn er even drie die ik zo uit de mouw schudt.
Beleid maak je toch op de situatie van nu, dus waarom zou je jezelf daar nu mee bezig houden.quote:Op zondag 11 september 2022 17:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wel te verwijten: hij weigert serieus werk te maken van kernenergie (ook al levert dat op korte termijn niets op, het is heel dom).
Dat is contractueel en juridisch gezien gewoon niet mogelijk, zelfs druk uitoefenen is verspilde energie. Je wordt gewoon weggewuift.quote:Hij heeft niet heel duidelijk tegen Duitsland en België gezegd dat als ze doorgaan met kerncentrales sluiten er geen gas meer vanuit Nederland komt (dat is niet simpel, maar druk uitoefenen had hij moeten doen).
Hier ben ik het wel mee eens, we zullen voorlopig nog wel even gas nodig hebben, zorg dat je de Groningers achter je krijgt dmv herstelbetalingen.quote:Hij maakt geen plan voor het gas in Groningen (op zijn minst moet hij daar gaan praten over welke compensatie voldoende is om daar weer te gaan pompen).
Ik noemde je vooral een trol. En terecht, want inhoudelijk weiger je te discussiëren.quote:Op zondag 11 september 2022 17:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Noem anderen alsjeblieft nooit meer (indirect) dom, oké?
Ik vind dit wel vrij ironisch.quote:Op zondag 11 september 2022 17:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik noemde je vooral een trol. En terecht, want inhoudelijk weiger je te discussiëren.
De situatie van nu is dat we alternatieven nodig hebben voor gas (ook in de toekomst) en dat we daarbij vanwege klimaatverandering zo min mogelijk CO2 willen uitstoten: kernenergie dus.quote:Op zondag 11 september 2022 17:30 schreef XSbig het volgende:
[..]
Beleid maak je toch op de situatie van nu, dus waarom zou je jezelf daar nu mee bezig houden.
[..]
Dat is contractueel en juridisch gezien gewoon niet mogelijk, zelfs druk uitoefenen is verspilde energie. Je wordt gewoon weggewuift.
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, we zullen voorlopig nog wel even gas nodig hebben, zorg dat je de Groningers achter je krijgt dmv herstelbetalingen.
Om ook nog even terug te komen op post #113, jij vindt Rusland en/of Poetin een betrouwbare onderhandelingspartner? Er zal heel veel moeten gebeuren zou dat gebeuren mijns inziens.
Op zondag 11 september 2022 17:43 schreef VEM2012 het volgende:Noodsituatie of niet, contract is contract, we zijn immers niet zelf in oorlog. Als het andersom had geweest had Nederland ook moord en brand aan het schreeuwen geweest dat ze zich aan het contract dienen te houden. Ik snap ook wel dat de EU zich daar niet mee bemoeit om de eenheid te bewaren. Solidair zijn doe je ook in moeilijke tijden.quote:Gelet op de noodsituatie is het helemaal niet zo dat er juridisch geen mogelijkheden zijn. Immers, Duitsland en België brengen zichzelf nu in de problemen. En dat heeft dan weer gevolgen voor Nederland. Dus dat is helemaal geen onmogelijke opdracht. Het punt is ook vooral dat je druk zet om af te dwingen dat België en Duitsland normaal gaan doen. Wat dat betreft verwijt ik het de EU ook die daar niets over zegt. Maar dat komt omdat ook de EU liever CO2 de lucht in stoot middels biomassa. Je zou denken dat daar wat smeergeld bij zit.
Daarom is onderhandelen over het opheffen van de sancties op dit moment nog compleet onrealistisch. Dwing ze eerst maar eens op de knieën, en laat ze dan naar je toe kruipen. Dan heb je én meer zekerheid, én een betere onderhandelingspositie. Ook met het oog op de toekomst.quote:Ik vind geen enkele zakelijke partner betrouwbaar. Ik vertrouw alleen op wederzijdse belangen. Dat Rusland daar nog vileiner in is, is vers 2.
Nee ze lijken namelijk prima te werken tot nu toe.quote:Op zondag 11 september 2022 16:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze werken niet. Is je dat al opgevallen?
Precies Rusland was hier al jaren van te voren mee bezig.quote:Op zondag 11 september 2022 16:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Lekker naïef wel. Je denkt toch niet dat we allerlei zware wapens en financiële steun aan Oekraïne kunnen geven zonder dat Rusland met dat gas gaat ouwehoeren?
Bovendien heb je het enkel over de korte termijn en laat je de gevolgen voor de lange termijn totaal buiten beschouwing.
Nog een keer voor jou: dit is beleid NU. En niet beleid IN DE TOEKOMST.quote:Op zondag 11 september 2022 17:59 schreef XSbig het volgende:
Het waren je eigen woorden, dat je ze nu even vergeet om je eigen punt kracht bij te zetten kan ik niks aan doen. Wat betreft kernenergie, daar heb ik mezelf te weinig voor ingelezen, maar mijn eerste instinct zegt dat we meer op natuurlijke bronnen moeten gaan leunen. Dus wind en zonne-energie, eventueel bijgestaan door inderdaad kernenergie. Maar nogmaals, te weinig over ingelezen om een goede mening over te kunnen vormen.
[..]
Noodsituatie of niet, contract is contract, we zijn immers niet zelf in oorlog. Als het andersom had geweest had Nederland ook moord en brand aan het schreeuwen geweest dat ze zich aan het contract dienen te houden. Ik snap ook wel dat de EU zich daar niet mee bemoeit om de eenheid te bewaren. Solidair zijn doe je ook in moeilijke tijden.
[..]
Daarom is onderhandelen over het opheffen van de sancties op dit moment nog compleet onrealistisch. Dwing ze eerst maar eens op de knieën, en laat ze dan naar je toe kruipen. Dan heb je én meer zekerheid, én een betere onderhandelingspositie. Ook met het oog op de toekomst.
Vertel eens, waarom lijken ze prima te werken? Was een recordwinst voor Gazprom het doel?quote:Op zondag 11 september 2022 18:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ze lijken namelijk prima te werken tot nu toe.
Het toepassen ervan heeft alleen een hoger prijskaartje dan Iran sanctioneren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |